dansku kirjoitti:veskola kirjoitti:Sergey kirjoitti:mikäs laitos siellä oli jossai autonäyttelys esillä?
Se on se OM603 moottori mitä Petri on rakentanut tällä(kin) foorumilla kuin iisakin kirkkoa. Alkaa ilmeisesti olla pikkuhiljaa valmis. Toivottavasti saamme siitä kertomusta mitä ihmettä sinne on tällä kertaa keksitty tehdä. Se on kyllä kaunis katsella vaikka laittaisi olohuoneen nurkkaan telkkarin sijasta

mutta taitaa se päätyä käyttöön ennemmin tai myöhemmin.
Sen elinkaarestahan tai siis evoluutiostahan on kuvia siinä sedan topiikissa.
Hetkinen.. mulla tainut mennä ohi tuo 603:sen rakentaminen. Mistähän sen löytäisi?

Moottorista oli joskus kuvia ja juttua siellä mun ikuisuusprojekti topicissa. Ne kuvat ei enään näy, mutta voisin laittaa uusia kuvia ja tietoja tekniikasta tonne farkkuprojektin puolelle.
norsu kirjoitti:j.a kirjoitti:joko pikkumersussa palaa kaikki 225 savuttomasti

Kovastihan tuo näkyy vielä toistaiseksi savuavan. Aluksi mustaa ja sitten vielä harmaatakin...
Vaan vaikeuksia näyttäis riittävän kierrättämisen seurauksena, täys veto kun on vielä seittämässä ja puolessa.
Tohon kun vielä sais kunnollisen laatikon...
200 kuutioo syöttö tällä hetkellä. Ahdoilla ei juurikaan savua. Pumppu rajottaa siihen 7500rpm. Dynossa 2.5 bar paineilla 7200rpm asti täys voima käytössä. Huippu teho tuli 7000rpm kohdalla.
Vai että kunnollinen laatikko pitäs saada. Pitäskö olla joku sähkötoosa vai oikein kuningas Tremec?
veskola kirjoitti:No ette kai te nyt taas saaneet sitä kilahtamaan kierroksilla

Kyllä kone on edelleen kunnossa. Laturi siinä ensimmäisenä otti nokkiinsa. Ei mokoma kestänyt kierroksia. Nyt tilalla bensavehkeen laturi ja se tuntuu kestävän.
Suurimmat ongelmat tällähetkellä tulee vesipumpun kanssa joka todennäköisesti kavitoi kierroksilla eikä liikuta vettä ollenkaan. Jos konetta kierrättää 6000-6500 niin ei mitään ongelmia lämpöjen kanssa, mutta heti täyskaasu vedolla kiehahtaa. Tarkoitus muuttaa vesipumpun välitystä ja katsoa saako siitä apua ongelmaan.