Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

adenauer300 kirjoitti: , ei testien takia.

Samalla logiikalla turvatyynyt, luistoestot ja muut turvavarusteet ovat täysin turhia. Myös ilman niitä pärjää kunhan vaan ajelee varovasti ja ennakoiden.
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Niin...kyllä minä pysyn tiellä 60-luvun jenkkiautolla M+S renkailla joiden pito vastaa kesärengasta. Ajoin 7 vuotta tuollaisella autolla vuoden ympäri ilman kolareita tai ulosajoja. Mitään järkeä siinä ei silti ollut.

Se ei kuitenkaan ole se pointti millä karsinalla ja minkälaisella rengastuksella osaa itse ajaa ja kuinka hyvin osaa ennakoida tulevat tapahtumat liikenteessä. Jossain kohtaa se lapsi voi juosta kulman takaa tielle eteen ja siinä vaiheessa on kaikki kiinni hyvin pienestä määrästä tosielämän asioita.

Keliolosuhteet, kuljettajan reagointinopeus, ajoneuvon turvavarusteet, ajoneuvon itsensä talviajo-ominaisuudet ja sitten ne renkaan ominaisuudet.
Se on totta, että kun ajetaan sillä mersulla niin noissa edellämainituissa annetaan jo tarpeettomasti siimaa, joten en näe enää järkeväksi lisätä riskiä rengasvalinnalla.

On naiivia ajatella että se lapsi ei koskaan juokse juuri minun eteeni tai että todennäköisyys sille tai vastaavalle ennakoimattomissa olevalle onnettomuudelle on niin pieni, että kitkarengaan ominaisuudet ovat turvallisuuden kannalta riittävät tuollaisessa tilanteessa poikkeuksetta.

Kitkarenkaalla ajetaan itsekkäistä mukavuussyistä oman ja muiden turvallisuuden kustannuksella. Toki noita tienpidollisiakin syitä on olemassa ja on selvä että meidän elinaikana nastarengas tulee olemaan kielletty EU-alueella. Sitä odotellessa kuitenkin vastuullinen valinta suomen talveen on laadukas merkkinastarengas joka uusitaan riittävän tiheällä välillä.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

Tässä eräs hölynpölytutkimus, tai siis sen referointi:

http://autot.oikotie.fi/uutinen/tuore-t ... 564?ref=HS" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut putukiffeli, To 17.11.2011 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

Huikko kirjoitti: On naiivia ajatella että se lapsi ei koskaan juokse juuri minun eteeni tai että todennäköisyys sille tai vastaavalle ennakoimattomissa olevalle onnettomuudelle on niin pieni, että kitkarengaan ominaisuudet ovat turvallisuuden kannalta riittävät tuollaisessa tilanteessa poikkeuksetta.
Varsinkin pääkaupunkiseudun liikenneruuhkissa on melkoisen hölmöä kuvitella, että kun itse ajaa varovasti, ei onnettomuuksia tai vaaratilanteita pääse syntymään.

Muutama vuosi takaperin meinasi sivuunkirjoittanut liittyä hiippakuntaan tai ainakin käydä lähellä sitä.

Ajelin Järvenpäässä Sipoontietä keskustan suuntaan 50:n nopeusalueella, kun oikealta kolmion takaa tuli monikymmentonninen nosturiauto suoraan tien yli jarruttamatta.

Itse huomasin nosturiauton (jonka myös ignoorasin samantein kolmion vuoksi.) jo hyvissä ajoissa ennen risteysaluetta jossa minulla oli etuajo-oikeus, mutta nosturiauton kuski oli joko juovuksissa, sairaskohtauksessa, ilman jarruja tai sitten se ei huomannut risteystä.

Ehdin nipinnapin heittää vastaantulevan kaistan puolelle keskellä risteysaluetta ja koukata liikenteenjakajan väärältä puolelta takaisin omalle kaistalle, ennekuin nosturiauto olisi ruhjonut minut, tai olisin törmännyt vastaantulevaan autoon. Onneksi ei tullut hartialukkoa, kun edes jalka en ehtinyt jarrulle siirtää.

Jos olisin ollut kännykkä korvalla, käsi soittimella tai matkassa kitkarenkailla, olisin puskemassa horsmaa tai polilla kipsissä.
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja Huikko »

putukiffeli kirjoitti:Tässä eräs hölynpölytutkimus, tai siis sen referointi:

http://autot.oikotie.fi/uutinen/tuore-t ... 564?ref=HS" onclick="window.open(this.href);return false;
http://autot.oikotie.fi/uutinen/tuore-t ... 564?ref=HS

Linkki korjattu. Ai sorry sä ehdit jo. saa poistaa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

Full Throttle kirjoitti:olisko perusteluja?
Kitkat suosiolla talvikeleille. Kesäkeleillä olosuhteista riippuen esimerkiksi jarrutusmatkat saattavat venyä käytetyillä kitkoilla jopa kaksinkertaisiksi kesäkumeihin verrattuna. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että jos lähdet jarruttamaan kahdeksastakympistä, niin siinä kohtaa kun kesärenkaat ovat jo pysäyttäneet auton, vedät kitkoilla vielä jarrut rutisten 50-60km/h lasissa estettä päin.

Kitkojen kumiseos on optimoitu pysymään pehmeänä ja pitävänä jopa yli 20 asteen pakkasissa. Kesärenkaiden kumiseos on optimoitu pysymään pehmeänä ja pitävänä 50 astetta lämpimämmässä. Kitkat yksinkertaisesti sulavat kesäkeleillä alle, ja ensimmäisenä niistä sulaa lamellien reunat ja pienet lamelliurat tukkoon, joka pilaa kitkarenkaan käytännössä täysin ihan mille tahansa kelille.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

putukiffeli kirjoitti:Kitkat yksinkertaisesti sulavat kesäkeleillä alle, ja ensimmäisenä niistä sulaa lamellien reunat ja pienet lamelliurat tukkoon, joka pilaa kitkarenkaan käytännössä täysin ihan mille tahansa kelille.
Ja tuo on muuten sitten ihan totta. Omistin vuosituhannen alussa (aikana ennen ensimmäistä Mersua) auton, jossa oli ainoina renkaina kitkarenkaat. Ostin auton keväällä, silloin kitkarenkailla oli ajettu vajaa talvi, eli ne oli ostettu keskellä talvea. Ajelin niillä pari kuukautta kesäkeleillä ja sitten hommasin aluvalssit ja kesärenkaat niille.

Syksyn tullen laitoin sitten nuo kitkat alle. Ja voi ristus sentään sitten, kun tuli oikea talvi. :o Ei ne peijjoonit pitäneet juuri lainkaan, melkein sama, kun olisi kesänulleilla ajellut. Eikä ne edes olleet mitkään halpisrenkaat, vaikka merkkiä en nyt muistakaan, niin ihan merkkirenkaat olivat. Kuopion moottitiellä mutkassa normi talvikelillä, satasen vauhdissa etuvetoinen auto lähtee melko rankkaan sivuluisuun, se oli muuten melkoinen kokemus...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja tony »

sportsman kirjoitti:Ehkä vannoituneen nastarengasmiehenkin olisi hyvä joskus kokeilla kitkarenkaita niin tietäisi
mistä puhuu ?
Yksi asia on jäännyt tämän väittelyn sivuun .
Renkaiden iälllä on erittäin suuri merkitys. Tämä vielä minusta korostuu talvirenkaissa .
Yli 5 vuotiaita renkaita ei tule enää alla laittaa.
Tuskinpa menee meilläkään enää kauaa kun ed.renkailla ei pääse katsastuksesta läpi .
Näihän on jo nyt esim Saksassa.


JUURI NÄIN. "NASTAMIEHET" KOKEILKAA UUSIA NS, MERKKIRENGASKITKOJA, USKON ET MENEE MIETINTÄMYSSY PÄÄHÄN, JOSPA KUITENKI KOKEILIS KITKOJA TÄNÄVUONNA, ET PALAA ENÄÄ NASTAAN.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Avatar
nieminen69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Ma 04.04.2011 14:06
Paikkakunta: HELSINKI

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja nieminen69 »

tony kirjoitti:
JUURI NÄIN. "NASTAMIEHET" KOKEILKAA UUSIA NS, MERKKIRENGASKITKOJA, USKON ET MENEE MIETINTÄMYSSY PÄÄHÄN, JOSPA KUITENKI KOKEILIS KITKOJA TÄNÄVUONNA, ET PALAA ENÄÄ NASTAAN.
Perinteinen nastamies on aina nastamies, eivät he vaihda kitkoihin. Perustelut, jotka ovat toki totta, ovat heille tärkein kriteeri. Annetaan nastamiesten ajella, täytyyhän jonkun karhentaa se peilijää meille kitkamiehillekkin.
Audi S6 4.2 V8 Tiptronic -01
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Sen jälkeen ei montaa hyvin menestynyttä rallikuskia Suomesta ole löytynytkään, kun talvellakin siirryttiin kesärenkaista nastarenkaisiin :wink:

:D

Pikku provo päivässä pitää topikin virkeänä.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

Ari66 kirjoitti:Sen jälkeen ei montaa hyvin menestynyttä rallikuskia Suomesta ole löytynytkään, kun talvellakin siirryttiin kesärenkaista nastarenkaisiin :wink:
.[/size]

Ralli ja driftaus on kaksi eri asiaa. Rallissa pyritään oikomaan mutkat ja driftauksessa tekemään mutkista niin leveitä kuin mahdollista. :D
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja AM »

Taisin ajella useamman satatuhatta kitkarenkailla, mutta nyt on silti alla nastat. Kyllähän kitkoillakin pärjää, mutta tosiasia on että nastat pitää tasaisemmin eri olosuhteissa.
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

nieminen69 kirjoitti:Perustelut, jotka ovat toki totta, ovat heille tärkein kriteeri.


:roll: Loogista.


Yhtä juttua en ymmärrä. Kitkamiehen perusteluna on ajomukavuus. En oikein ymmärrä miten varovaisemmin ajaminen, huolellisempi ennakoiminen ja tiedostaminen huonommasta pidosta voi parantaa "ajomukavuutta". Eikö se oli kuitenkin aika koomista, että autoissa on kehittyneet espit ja muut turvavarusteeet, mutta sitten renkaiksi valitaan se turvattomampi vaihtoehto samalla tiedostaen, että nyt mun tarttee ajaa paljon varovaisemmin ja huolellisemmin kuin turvallisemmalla vaihtoehdolla. Itse asiassa tuo logiikka on kuin ajaisi ja jarruttelisi pelkän käsijarrun kanssa. Pärjää silläkin kun ennakoi ja on taitava.
Avatar
nieminen69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Ma 04.04.2011 14:06
Paikkakunta: HELSINKI

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja nieminen69 »

putukiffeli kirjoitti:
nieminen69 kirjoitti:Perustelut, jotka ovat toki totta, ovat heille tärkein kriteeri.


:roll: Loogista.


Yhtä juttua en ymmärrä. Kitkamiehen perusteluna on ajomukavuus. En oikein ymmärrä miten varovaisemmin ajaminen, huolellisempi ennakoiminen ja tiedostaminen huonommasta pidosta voi parantaa "ajomukavuutta". Eikö se oli kuitenkin aika koomista, että autoissa on kehittyneet espit ja muut turvavarusteeet, mutta sitten renkaiksi valitaan se turvattomampi vaihtoehto samalla tiedostaen, että nyt mun tarttee ajaa paljon varovaisemmin ja huolellisemmin kuin turvallisemmalla vaihtoehdolla. Itse asiassa tuo logiikka on kuin ajaisi ja jarruttelisi pelkän käsijarrun kanssa. Pärjää silläkin kun ennakoi ja on taitava.
Mä en tuohon voi todeta kuin sen, että mulle henkilökohtaisesti kitkojen pito on ollut täysin riittävä pääkaupunkiseudulla. Johtunee siitä, että ajan todella vähän, ja mun ei ole koskaan pakko ajaa kelistä huolimatta. Mua myös "itkettää" katsoa kuinka juuri hienosti asfaltoitu tie menee vituralleen taas hetkessä, oon vissiin vähän vihree tuossa mielessä. Ikkunoihin lentävät nastat on luku taas sinänsä.
"varovaisemmin ajaminen, huolellisempi ennakoiminen ja tiedostaminen huonommasta pidosta" pitäisi olla pakollista kaikille, ei vain kitkojen käyttäjille. Itse olen tyytyväinen ajotyylini muuttumiseen ja en pidä sitä negatiivisena puolena. Ei mun tarvitse sitä edes ajellessa miettiä, se on takaraivossa.
Audi S6 4.2 V8 Tiptronic -01
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja tony »

Nieminen puhuu asiaa !!!
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja pera8x »

pitäis joku tuore testi kaivaa jostain. mulle ei tule enään TM:ää, niin ei voi siitäkään kattoo. mutta jollekkin varmaan tulee ja veikkaisin, että TM on jo tehny talvirengastestin, taikka sitten se tulee kohta. tai voihan sieltä kattoa jonkun viimevuotisenkin testin. jos testaillaan jotain hyviä merkkirenkaita, niin luulisin, että se menee suunnileen niin, että nastakumi on ykkönen kokonaispisteissä ja kitkakumi tulee pikkasen jäljessä, mutta mitään maatamullistavaa eroa niillä ei ole.

jos jollain on joku TM tai vastaava, niin laita tänne tuloksia.

ja se mitä noihin nastarenkaiden nastojen lentämisestä tuulilasiin tulee, niin melkeinpä ite luulen, että ainakin yhtä iso, tai isompikin mahdollisuus on se, että kivi lentää kitkarenkaan lamellien välistä sinne tuulilasiin. ainakin omien kitkojen välissä on noita kiviä näyttäny olevan ihan jonkin verran.

tykkään silti kitkasta enemmän.
W201 250DT 20V
w201 190E
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja luokyio »

pera8x kirjoitti: jos jollain on joku TM tai vastaava, niin laita tänne tuloksia.
edit: löytyy näköjään netistäkin nuo tulokset: http://www.rengasvertailu.fi/talvirenga ... -2011.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ei ne ihan vielä kilpailukykyisiä ole keskenään lehtien testeissä... Nastoilla mennään vielä toistaiseksi. Voisi tulla siirtyminen kitkoihin seuraavaksi, kun työmatka lyhenee 50 kilometristä nollaan vuoden vaihteessa, joten ei ole pakko lähteä joka keliin luistelemaan...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Otsikon kysymykseen vastaan että EI pidä. Ääni menee ehdottomasti merkki nastarenkaalle.
Puoli talvea tuli pelleiltyä Nokian kitkoilla 4x4 Vitossa ja vaihtu saman valmistajan nastapyörään. Voi pojat mikä ero :shock:
Tänään kävin ostamassa henkilömersuun renkaat.
Kauppias kysy että kummat laitetaan.
Sanoin että talvirenkaat.
Siihen kauppias -OK.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
WilMic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 07.02.2010 13:05
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja WilMic »

Surin ero mielestäni on ajotavassa ja talvikeleissä muutenkin pitäisi sitä turvaväliä olla ja ennakoimista. Olen viime vuodet ajellut E280 Faceliftillä, C270:llä ja alla Saksan kitkat. Ennakoivalla senteella pärjännyt hyvin, joskin sivuttaispito näillä ollut huono. Huomenna meinaan käydä ostamassa Goodyear Ultragripit E280:iin ja kitkat siis.
W212 E 220 T BlueTec aut. Avant 2015 (facelift)
W205 C220 T BlueTec d aut. Avant 2016
W205 C200 T BlueTEC d aut. Business 2015
W205 C250 T BlueTEC d aut. Avant 2015
S204 C 200 CDI aut. Avant AMG Styling 2008
W204 C200 T CDI aut. Avant 2014
W204 C220 T CDI aut. Avant 2012 AMG Styling Panorama
W204 C220 T CDI aut Avant 2012 AMG Styling
W204 C220 T CDI aut Avant 2012
W204 C220 T CDI aut Avant 2011 Panorama
S211 E280 S CDI aut Avant 2008 (Facelift)
S211 E280 S CDI aut Avant 2006 (Facelift)
W203 C270 T CDI aut Avant 2002
W203 C270 T CDI aut Avant 2001
W210 E270 T CDI aut Avant 2000
W210 E290 T TD aut Avant1996
V70 Volvo 2.0 aut 2000
W124 E250 D 1990
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyllä, suurin ero eri renkaiden välillä löytyy ratin ja penkin välistä, ei autosta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Sergey kirjoitti:kyllä, suurin ero eri renkaiden välillä löytyy ratin ja penkin välistä, ei autosta.
... ja siksi toisten on parempi ajaa nastoilla..... :lol:

...sorry, en voinut vastustaa kiusausta.... :oops:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Pitäisiköhän siirtyä nastoista kitkoihin...?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ainakin nokian hakkapeliitta rsi:t pitää tosi hyvin. Peilijäällä en oo kokeillu. Taitaa olla tosin jo vanha malli toi rsi.
S124 300TE
W124 300D
Vastaa Viestiin