W203 C220CDi, OM611 moottorilla Ongelmia tehoissa?
W203 C220CDi, OM611 moottorilla Ongelmia tehoissa?
Ensin ajattelin, että olen luulosairas ja luulin sitä ominaisuudeksi.
Onko kukaan törmännyt OM611 moottorilla tälläiseen ongelmaan:
Parhaiten se tulee esille kun lähtee paikaltaan liikkeelle.
Paikaltaan kun painaa kaasun pohjaan kestää 3-4 sekuntia ennen kuin mitään tapahtuu ensin liikkuu hissukseen ja sitten vasta lähtee kunnolla, tämmöistä tehon puutetta olen ollut huomaavinani myös muussa ajossa, mutta tuo on vain selkein esimerkki. Eli ihan kuin alakierroksilta puuttusi tehot.
Kävin sitten Veholla näyttämässä sitä yhdelle vika specialistille ja hän sanoi, että siinä selkeästi on jotain pahasti vialla, että normaalisti lähtisi kuin kissa paikoiltaan. Vika kuitenkin voi olla monessa paikassa kaasupolkimesta lähtien, imusarjassa, turbossa, yms.
Kävin sitten korjaamolla katsomassa vikakoodit ja ensin tyhjennettiin vikamuisti kun siellä oli paljon tallennettuja vikoja (jos auto olisi vaikka toiminut jonkinlaisessa vika tilassa), mutta se ei auttanut.
Ja samana iltana kävin toisessa paikassa katsomassa, mutta ei löytynyt muutakuin mukavuusilmastoinnista vikakoodi, jonka voi ohittaa jos tavaratilan booster puhallinta ei ole, mikä sitten ikinä onkaan. Tästä ei tiennyt kumpikaan korjaaja, eikä itselläkään tule mieleen muutakuin dieselissä oleva lämmitin joka lämmittää sisään tulevan ilman talvella.
Veikkasi kuitenkin, että voisi olla esim. ilmanmääränmittarissa, vaikka se pitäisi vaihtaa vasta 80tkm, itsellä ajettu 59tkm.
Sanoi kuitenkin, että pitää mennä maanantaina uudelleen ja toivotaan, että vikakoodi olisi ilmaantunut, jos vika on ilmanmäärämittarissa näkyisi se kuulemma vikakoodina.
On se ihmeellistä tämä tietokone aika, kun ei viatkaan löydy ilman tietsikkaa.
Niin joo ja vielä tuli mieleen, että kuka on teidän mielestänne korvausvelvollinen vai meneekö kaikki minun maksettavakseni, vaikka vielä ei tiedäkkään mikä vika on.
Eli auto on ostettu käytettynä vuoden alussa ja vika on ollut mielestäni alusta asti. Vaikka liikkeestä sanottiin, ettei takuuta ole, niin eikös joku 6kk kuluttajasuojalaki ole autokaupoissa. Vai miten menee?
Katsotaan sitä sitten kun vika selviää.
Tulipas runoiltua toivottavasti jollain on jotain sanottavaa.
Onko kukaan törmännyt OM611 moottorilla tälläiseen ongelmaan:
Parhaiten se tulee esille kun lähtee paikaltaan liikkeelle.
Paikaltaan kun painaa kaasun pohjaan kestää 3-4 sekuntia ennen kuin mitään tapahtuu ensin liikkuu hissukseen ja sitten vasta lähtee kunnolla, tämmöistä tehon puutetta olen ollut huomaavinani myös muussa ajossa, mutta tuo on vain selkein esimerkki. Eli ihan kuin alakierroksilta puuttusi tehot.
Kävin sitten Veholla näyttämässä sitä yhdelle vika specialistille ja hän sanoi, että siinä selkeästi on jotain pahasti vialla, että normaalisti lähtisi kuin kissa paikoiltaan. Vika kuitenkin voi olla monessa paikassa kaasupolkimesta lähtien, imusarjassa, turbossa, yms.
Kävin sitten korjaamolla katsomassa vikakoodit ja ensin tyhjennettiin vikamuisti kun siellä oli paljon tallennettuja vikoja (jos auto olisi vaikka toiminut jonkinlaisessa vika tilassa), mutta se ei auttanut.
Ja samana iltana kävin toisessa paikassa katsomassa, mutta ei löytynyt muutakuin mukavuusilmastoinnista vikakoodi, jonka voi ohittaa jos tavaratilan booster puhallinta ei ole, mikä sitten ikinä onkaan. Tästä ei tiennyt kumpikaan korjaaja, eikä itselläkään tule mieleen muutakuin dieselissä oleva lämmitin joka lämmittää sisään tulevan ilman talvella.
Veikkasi kuitenkin, että voisi olla esim. ilmanmääränmittarissa, vaikka se pitäisi vaihtaa vasta 80tkm, itsellä ajettu 59tkm.
Sanoi kuitenkin, että pitää mennä maanantaina uudelleen ja toivotaan, että vikakoodi olisi ilmaantunut, jos vika on ilmanmäärämittarissa näkyisi se kuulemma vikakoodina.
On se ihmeellistä tämä tietokone aika, kun ei viatkaan löydy ilman tietsikkaa.
Niin joo ja vielä tuli mieleen, että kuka on teidän mielestänne korvausvelvollinen vai meneekö kaikki minun maksettavakseni, vaikka vielä ei tiedäkkään mikä vika on.
Eli auto on ostettu käytettynä vuoden alussa ja vika on ollut mielestäni alusta asti. Vaikka liikkeestä sanottiin, ettei takuuta ole, niin eikös joku 6kk kuluttajasuojalaki ole autokaupoissa. Vai miten menee?
Katsotaan sitä sitten kun vika selviää.
Tulipas runoiltua toivottavasti jollain on jotain sanottavaa.
Viimeksi muokannut Eeli, Ti 25.05.2004 10:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W203 220CDi -01
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
Kyllä JOKAISESSA autossa joka on ostettu LIIKKEESTÄ on 6kk takuu, jos
autoon tulee vika 6kk aikana niin liike on korvaus/korjaus velvollinen .
Itse teetin yhden kansiremontin kun ostin tuon w124:sen ja nyt menee ilmeisesti
jarrut+muuta pikku vikaa takuuseen.
Jos se auto firma ei suostu korjauttamaan sitä takuuseen niin voit nostaa
siitä kanteen. Ensin soitto kuluttaja suojaan ja sen jälkeen oikeus kanne
päälle. Voitat 100% varmuudella jutun.
autoon tulee vika 6kk aikana niin liike on korvaus/korjaus velvollinen .
Itse teetin yhden kansiremontin kun ostin tuon w124:sen ja nyt menee ilmeisesti
jarrut+muuta pikku vikaa takuuseen.
Jos se auto firma ei suostu korjauttamaan sitä takuuseen niin voit nostaa
siitä kanteen. Ensin soitto kuluttaja suojaan ja sen jälkeen oikeus kanne
päälle. Voitat 100% varmuudella jutun.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Koskeeko kaikkia pienempiäkin vikoja?
Koskeeko myös vikoja jotka on tulleet esim. 5kk päästä ostosta vai vain semmoisia, jotka on olleet autossa jo ostettaessa?
Vaikuttaako auton ikä vastuuseen esim. jos ostaa 20vuotta vanhan pommin joka jää tielle onko siinä muka samanlainen vastuu?
Koskeeko myös vikoja jotka on tulleet esim. 5kk päästä ostosta vai vain semmoisia, jotka on olleet autossa jo ostettaessa?
Vaikuttaako auton ikä vastuuseen esim. jos ostaa 20vuotta vanhan pommin joka jää tielle onko siinä muka samanlainen vastuu?
W203 220CDi -01
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Meillä laski Mondeo automaatista öljyt alleen viikon-parin sisällä ostosta.
Liike korjautti.
Myöhemmin vasen takajarru laski jarrunesteet alleen.
Liike korjautti.
Vieläkin myöhemmin puoliautomaattisen ilmastoinnin lämpötilansäätöyksikkö hajosi.
Liike korjautti.
Liike korjautti.
Myöhemmin vasen takajarru laski jarrunesteet alleen.
Liike korjautti.
Vieläkin myöhemmin puoliautomaattisen ilmastoinnin lämpötilansäätöyksikkö hajosi.
Liike korjautti.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Kyllä!dealer kirjoitti:Aivan mahtava juttu jos kaikille liikkeestä ostetuille käytetyille autoille saa puolen vuoden takuun ilman omavastuuta...
Ostat käytetyn auton uuden takuulla ja vanhan hinnalla.

Tosin tämä Eelin auto on kuitenkin vielä sen verran uusi..... Mutta nämä 124:t ym. ?
Joku mersupurkaamo??
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ei kun..... se taitaa olla jotain 3kk/10 000 km tai sinne päin.dealer kirjoitti:Aivan mahtava juttu jos kaikille liikkeestä ostetuille käytetyille autoille saa puolen vuoden takuun ilman omavastuuta...![]()
Kuluttajanlainsuojan mukaan se menee, siitä lienee joku laki.
Ja tämä liike sitä noudatti tyydyttävästi.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Onko nuo siis ne kuluttajasuojan tarjoaman suojan rajat 3kk/10tkm? Vai tietääkö joku tarkan määrän ja onko jollain jotain tietoa kyseisestä kyseistä pykälästä miten se tarkalleen ottaen menee?kilpivar kirjoitti:Ei kun..... se taitaa olla jotain 3kk/10 000 km tai sinne päin.
Kuluttajanlainsuojan mukaan se menee, siitä lienee joku laki.
Ja tämä liike sitä noudatti tyydyttävästi.
Entä jos vika ollut autossa pidemmän aikaa. Se pitää ilmeisesti vain todistaa tms. Vai, ideoita?
Entäs onko kellään tuohon itse vikaan mitään hyviä ideoita, tässä kun on puitu vain lakiasioita? Onko kellään ollut ongelmia vastaavan moottorin kanssa, se taitaa löytyä kuitenkin monesta muustakin mallista.
W203 220CDi -01
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
Kuten itsekin sanoit: vika voi olla imusarjassa, turbossa, kaasupoljinanturissa,
tai vaikka jarrupoljin kytkimessä.
Vaikea spekuloida vikaa näin foorumilla..
Ennenkuin lähdet asiaa se kummemmin käräjöimään, niin kysy ihmeessä ensimmäisenä auton myyneestä liikkeestä.
Todennäköisesti asiaan löytyy joku ratkaisu ja jää kummallekin parempi maku autokaupasta kun ei tarvii kovin käräjöidä.
tai vaikka jarrupoljin kytkimessä.
Vaikea spekuloida vikaa näin foorumilla..
Ennenkuin lähdet asiaa se kummemmin käräjöimään, niin kysy ihmeessä ensimmäisenä auton myyneestä liikkeestä.
Todennäköisesti asiaan löytyy joku ratkaisu ja jää kummallekin parempi maku autokaupasta kun ei tarvii kovin käräjöidä.
Joku mersupurkaamo??
No nyt kävin sitten Veholla eilen sitä näyttämässä ja vikakoodia ei löytynyt, mutta työnjohtaja kävi, sitten myös sitä kokeilemassa ja veikkasi ilmanputsaria, kun se on ollut siinä jo 4 kesää.
Vaihtoväli kun on 80tkm ja autolla on ajettu vasta 59tkm, mutta eiköhän se kilometrien vähyys siitä "korjaannu".
Vaihdettiin sitten ilmanputsari ja sehän oli todella törkyinen, mutta pitää nyt vähän ajaa ja tutkia paraneeko toiminta tuosta.
Eikös C-sarjassa kuitenkin ole tuolla automaattilaatikolla jonkinmoinen viive ihan normaalistikin.
Vaihtoväli kun on 80tkm ja autolla on ajettu vasta 59tkm, mutta eiköhän se kilometrien vähyys siitä "korjaannu".
Vaihdettiin sitten ilmanputsari ja sehän oli todella törkyinen, mutta pitää nyt vähän ajaa ja tutkia paraneeko toiminta tuosta.
Eikös C-sarjassa kuitenkin ole tuolla automaattilaatikolla jonkinmoinen viive ihan normaalistikin.
W203 220CDi -01
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
En nyt haluaisi olla pessimisti, mutta mulla oli ihan samaa vikaa eikä meinannut millään löytyä, mutta ilmanmäärämittari siellä sitten oli risana.
Maksoi mungomangoja ja kiwi-hedelmiä (maltailla ei täällä saa mitään!) ja autolla oli silloin ajettu muistaakseni 32 tkm ja huoltosoppari mennyt poikki 2 kk aikaisemmin (ekat 3 vuotta voimassa).
/mek
Maksoi mungomangoja ja kiwi-hedelmiä (maltailla ei täällä saa mitään!) ja autolla oli silloin ajettu muistaakseni 32 tkm ja huoltosoppari mennyt poikki 2 kk aikaisemmin (ekat 3 vuotta voimassa).
/mek
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Näkyikö kummallakaan teistä vika vikakoodina vai arvattiinko sen viallisuus muuten?
Työjohtaja, joka auton ajoi veikkasi vain ilmanputsaria. Kun korjaaja sanoi, että vika voisi olla ilmanmäärämittarissa, selitti työnjohtaja että vika ilmenisi vähän erilailla, jos se siinä olisi. Tosin en niin hirveästi luottaisi siihen työnjohtajaan.
Korjaaja sanoi aikaisemmin että niitä on jonkin verran vaihdeltu.
Eikös se osa muuten maksanut jotain 100-150€ vai muistanko jonkin toisen osan.
Pitää käydä taas siellä näyttämässä autoa, sillä ei tuo toimi vieläkään. Ilmeisesti sen huomaa kylmänä kaikkein parhaiten tuon vian, kun se oli jotenkin niin selkeä aamulla kun lähti niin kyllä se viive on ihan uskomaton.
En oikeen tiedä onko se niinkään muilla vaihteillä, muissa nopeuksissa tai muilla kierroksilla, kun en ole ehjää koskaan ajanut.
Työjohtaja, joka auton ajoi veikkasi vain ilmanputsaria. Kun korjaaja sanoi, että vika voisi olla ilmanmäärämittarissa, selitti työnjohtaja että vika ilmenisi vähän erilailla, jos se siinä olisi. Tosin en niin hirveästi luottaisi siihen työnjohtajaan.
Korjaaja sanoi aikaisemmin että niitä on jonkin verran vaihdeltu.
Eikös se osa muuten maksanut jotain 100-150€ vai muistanko jonkin toisen osan.
Pitää käydä taas siellä näyttämässä autoa, sillä ei tuo toimi vieläkään. Ilmeisesti sen huomaa kylmänä kaikkein parhaiten tuon vian, kun se oli jotenkin niin selkeä aamulla kun lähti niin kyllä se viive on ihan uskomaton.
En oikeen tiedä onko se niinkään muilla vaihteillä, muissa nopeuksissa tai muilla kierroksilla, kun en ole ehjää koskaan ajanut.
W203 220CDi -01
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
Volkkarimiehet on jonkin verran käyttäneet Mersun (Pierburg) MAFia, kun sitä on pidetty Boschia kestävämpänä. Ja etenkin hinta on ollut halvempi. Harmi jos nuokin alkaa prakailemaan.
Niin sitä samaa Pierburgia saa myös joistain varaosaliikkeistä (esim. motonet) ja autotekniikkapajojen kautta, kannattaa kysyä sillä Pierburg-numerolla.

Niin sitä samaa Pierburgia saa myös joistain varaosaliikkeistä (esim. motonet) ja autotekniikkapajojen kautta, kannattaa kysyä sillä Pierburg-numerolla.
Niin siis käyttäneet Pierbug MAF mitä?TDIfreak kirjoitti:Volkkarimiehet on jonkin verran käyttäneet Mersun (Pierburg) MAFia, kun sitä on pidetty Boschia kestävämpänä. Ja etenkin hinta on ollut halvempi. Harmi jos nuokin alkaa prakailemaan.![]()
Niin sitä samaa Pierburgia saa myös joistain varaosaliikkeistä (esim. motonet) ja autotekniikkapajojen kautta, kannattaa kysyä sillä Pierburg-numerolla.
Tarkoitatko siis ilmanmäärämittaria vai mitä?
Tyhmänä kun en tajua...

W203 220CDi -01
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
Tota noin, en haluaisi olla ilonpilaaja enkä varsinkaan pilkunn*ssija, mutta tuollaista automaattista takuuta ei ole olemassa. Kyse on ns. lakisääteisestä virhevastuusta joka on huomattavan eri asia, vaikka kuluttajan kannalta ajaa pitkälti samaa asiaa.nymis kirjoitti:Kyllä JOKAISESSA autossa joka on ostettu LIIKKEESTÄ on 6kk takuu, jos
autoon tulee vika 6kk aikana niin liike on korvaus/korjaus velvollinen .
Itse teetin yhden kansiremontin kun ostin tuon w124:sen ja nyt menee ilmeisesti
jarrut+muuta pikku vikaa takuuseen.
Jos se auto firma ei suostu korjauttamaan sitä takuuseen niin voit nostaa
siitä kanteen. Ensin soitto kuluttaja suojaan ja sen jälkeen oikeus kanne
päälle. Voitat 100% varmuudella jutun.
Tästä on ollut forumilla aiemmin juttua, kts. esim:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ight=takuu
- Tomi L.
W126 420 SE -86
W126 420 SE -86
Joo, ilmamäärämittaria se tarkoitti.Eeli kirjoitti:Niin siis käyttäneet Pierbug MAF mitä?TDIfreak kirjoitti:Volkkarimiehet on jonkin verran käyttäneet Mersun (Pierburg) MAFia, kun sitä on pidetty Boschia kestävämpänä. Ja etenkin hinta on ollut halvempi. Harmi jos nuokin alkaa prakailemaan.![]()
Niin sitä samaa Pierburgia saa myös joistain varaosaliikkeistä (esim. motonet) ja autotekniikkapajojen kautta, kannattaa kysyä sillä Pierburg-numerolla.
Tarkoitatko siis ilmanmäärämittaria vai mitä?
Tyhmänä kun en tajua...
Se on siinä ilmanputsarilta turbolle lähtevän putken kauluksessa.
Puolenkymmentä eriväristä johtoa ja kiinnitys sellaisella torxilla, jossa on reikä keskellä.
Niitä kait ei ole montaa erinlaista, joten jos tunnet jonkun toisen meseilijän, kannattaa verrata niitä numeroita, ja kokeilla, niin tietääpähän sitten senkin.
Itse ilmamäärämittari on oikea saksalaisen insinööritaidon huippusaavutus. Kun se toimii, se ei tee mitään, ja kun se menee rikki, se rupee toimimaan

.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Löytyihän se vihdoinkin se vika.
Kävin tänään taas Veholla ja toinenkin specialisti ajoi autoa(, ilmanputsarin vaihdon jälkeen) ja oli samaa mieltä, että jotain on pahasti vialla.
Testattiin sitten alipaineet ja niistähän sitä mätää löytyikin.
Painetta ei tullut läheskään tarpeeksi max.750 mittayksikköä (en nyt muista mitä yksikköä siellä kulkee) ja tyhjeni todella helposti. Pitäisi olla helposti 800-900.
Testattiin uudessa SLK:ssa sama juttu ja siinä on vielä pienempi tehoinen pumppu ja siinä pamahti heti yli 900 kevyesti pelkällä käynnistyksellä.
Testattiin sitten käsin pumpata painetta turbolle, hetken toimi, mutta sitten auto meni vikakoodi tilaan, mutta syy oli selvä.
No menin, sitten Olarin Veholle, kun sieltä auton ostin ja kävin ensin vaihtoauto puolella, josta menin suoraan huollon tiskille ja osa, sekä työ menivät molemmat tehtaan takuuseen, vuokra-autoa ei tehdas sentään maksanut, mutta työ voidaan tehdä ohimennen pikahuollossa niin ei tarvitse odottaa 7. päivä asti, kun silloin olisi ollut vasta aikoja vapaan.
Pitää katsoa jos huomenna saisi vaihdettua.
Ihan kiva, että meni tehtaalle, niin ei tarvitse miettiä vastuu asioita.
Olisi se pelkkä osa kuitenkin maksanut sen karvan alle 200€.
Kävin tänään taas Veholla ja toinenkin specialisti ajoi autoa(, ilmanputsarin vaihdon jälkeen) ja oli samaa mieltä, että jotain on pahasti vialla.
Testattiin sitten alipaineet ja niistähän sitä mätää löytyikin.
Painetta ei tullut läheskään tarpeeksi max.750 mittayksikköä (en nyt muista mitä yksikköä siellä kulkee) ja tyhjeni todella helposti. Pitäisi olla helposti 800-900.
Testattiin uudessa SLK:ssa sama juttu ja siinä on vielä pienempi tehoinen pumppu ja siinä pamahti heti yli 900 kevyesti pelkällä käynnistyksellä.
Testattiin sitten käsin pumpata painetta turbolle, hetken toimi, mutta sitten auto meni vikakoodi tilaan, mutta syy oli selvä.
No menin, sitten Olarin Veholle, kun sieltä auton ostin ja kävin ensin vaihtoauto puolella, josta menin suoraan huollon tiskille ja osa, sekä työ menivät molemmat tehtaan takuuseen, vuokra-autoa ei tehdas sentään maksanut, mutta työ voidaan tehdä ohimennen pikahuollossa niin ei tarvitse odottaa 7. päivä asti, kun silloin olisi ollut vasta aikoja vapaan.
Pitää katsoa jos huomenna saisi vaihdettua.
Ihan kiva, että meni tehtaalle, niin ei tarvitse miettiä vastuu asioita.
Olisi se pelkkä osa kuitenkin maksanut sen karvan alle 200€.
W203 220CDi -01
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
Niin eli vikahan oli siis tehoton alipainepumppu. Ei antanut tarpeeksi painetta järjestelmään. Eli hukkaportti oli auki, niin eihän siitä tule mitään.agip kirjoitti:Ahaa.
Oliko siis kyse hukkaporttia käyttävästä sähköventtiilistä?
Sehän tosiaan voi aiheuttaa tehottomuutta.
Myös ohjaus oli hirveän raskas. Luulin, että sekin oli ominaisuus, mutta kun kävin uutta C-sarjaa kokeilemassa, niin huomasin, että ero on kuin yöllä ja päivällä.
W203 220CDi -01
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
Eilen sain vaihdettua sen alipainepumpun, johan toimii paremmin... Pitää vielä katsoa miten tuo vaihteisto tuosta oppii käyttäytymään.
Kyllä siinä vieläkin on nihkeä viive paikoiltaan lähdössä. Pitää katsoa paraneeko se tuosta ja riittääkö potku vai pitääkö ostaa taas uusi auto...
Kyllä siinä vieläkin on nihkeä viive paikoiltaan lähdössä. Pitää katsoa paraneeko se tuosta ja riittääkö potku vai pitääkö ostaa taas uusi auto...
W203 220CDi -01
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
Mistä mittaus?
Mistä käytännössä tuo mittaus suoritettiin?? Oliko pumppu suolainen?
Re: Mistä mittaus?
Otettiin letku irti sieltä jarrutehostimen vierestä ja laitettiin siihen mittari kiinni, sitten katsottiin paljon painetta pumppu antoi kun oli vain jarrutehostin kiinni.sa_mmy kirjoitti:Mistä käytännössä tuo mittaus suoritettiin??
Mittailtiin sitä muistakin paikoista. Aika helppoa letku vaan irti ja mittari siihen väliin.
Jos hintaa meinaat alle 200€+työt, mutta tehdas korvasi.Oliko pumppu suolainen?
Vai mitä tarkoitat suolaisella, häh?

W203 220CDi -01
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.
Avantgarde, Parktronic, Climatronic, Tiptronic, Nahat, Kattoluukku, Pyyhinautomatiikka.