jooh tuli ostettua sika säkissä eli 560sec perä ja se oli tarkoitus laittaa 201 kiinni
onko kukaan tehnyt vastaavaa vaikkapa lankkuun? takakansi ainakin menee vaihtoon ja abs anturin paikka puuttuu mutta saisikohan nuita antureita hyödynnettyä mitä on tuossa perän päällä? veskolahan se oli anturi spesialisti
äkkiseltään näyttää että soveltamista riittää mutta se mistä ajatus lähti niin kitkalukko pitäisi saada
valvojat voi pallotella topikin muualle jos asian tarpeelliseksi katsovat
oletko varma että perässä on kitkalukko. ja onko perän päällä 2 eri anturia jos näin on niin se on asr perä sitten. kyllähän anturin voi viritellä kardaanille tai askin perään.sierrä on vr anturi haistelemassa pyörintää
en enää niinkään varma lukosta ole kun takakannen otin pois niin isoja hammaspyöriä oli kyllä mutta ei kitkapakkoja
pitää vielä sivu käyttää auki kun näytti olevan purettava jos sinne sivuihin mahtuisi pakat
on kahdella anturilla joo, onnistuisikohan käyttää jompaakumpaa anturia tai paikkaa hyväksi
BTriker kirjoitti:Katohan Jekku tuo sivu. Jos kahdella anturilla niin ASR-perä. Tuolla on kuva myös LSD-perästä sisältä. http://www.peachparts.com/shopforum/per ... 0-sec.html" onclick="window.open(this.href);return false;
kiitos muuten silloisesta perä vinkistä, kaupat tehtiin
mutta täytyy myöntää että ei mitään hajua mitä nuo "mallimerkinnät" tarkoittaa
kahdella anturilla joo, eli vituiksi taisi mennä
BTriker kirjoitti:Katohan Jekku tuo sivu. Jos kahdella anturilla niin ASR-perä. Tuolla on kuva myös LSD-perästä sisältä. http://www.peachparts.com/shopforum/per ... 0-sec.html" onclick="window.open(this.href);return false;
kiitos muuten silloisesta perä vinkistä, kaupat tehtiin
mutta täytyy myöntää että ei mitään hajua mitä nuo "mallimerkinnät" tarkoittaa
kahdella anturilla joo, eli vituiksi taisi mennä
Tarkoitatko noita ASR, LSD merkintöjä? ASR = aataminaikuinen mersun luistonesto ja lsd = limited slip differential. Kait kuitenkin ostaessasi varmistit että kyseessä lukollinen perä
No voi persuus. Kaippa kyseinen myyjä suostuu johonkin kumpaakin osapuolta miellyttävään kompromissiin palautuksen suhteen, kun kuitenkin merkin osia kaupittelee naapurifoorumin puolella. Linkistä löytyy räjäytyskuvat LSD-perästä, jossa näkyy kitkalevyjen paikka. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 9&start=90" onclick="window.open(this.href);return false;
jooh vertailin periä tuossa pöydällä ja totesin että pitäisi teetättää vetarit, hommata nivelet tehdä takakelkkaa uusiksi, tehdä kiinnikkeet etupäähän uudet, abs anturi rakennella ulkopuolelle ja lyhentää kardaania
en s####na ala semmoiseen savottaan.
miten saisi pikkumersuun välityksen 2,65 ja kitkalukon samaan konkurssiin???
jekku90 kirjoitti:jooh vertailin periä tuossa pöydällä ja totesin että pitäisi teetättää vetarit, hommata nivelet tehdä takakelkkaa uusiksi, tehdä kiinnikkeet etupäähän uudet, abs anturi rakennella ulkopuolelle ja lyhentää kardaania
en s####na ala semmoiseen savottaan.
miten saisi pikkumersuun välityksen 2,65 ja kitkalukon samaan konkurssiin???
Mersun peristä ei ole kokemusta, mutta jenkkiperiin ainakin sai hyvin pitkälle sisuskaluja vaihdettua nimenomaan noinpäin kun iso ratas pienenee halkaisijaltaan. Kyllähän sinne 3,jotain perän kuoriin mahtuu pienempi välitys.
Lukkoon en ota mersun kohdalla kantaa, muuta kuin että hyvän lukon saa teettämällä sen jossain pajalla, mutta se maksaa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Orkkisvetarit poikii todennäköisesti muutenkin Juu, ei varmasti ole plug and spray heittämällä, mutta oliko sinulla noita irtonaisia tenavan periä, jos sinne vaihtaa sisuskalut secin lukkoperästä? Eikö myyjä suostunut kaupan purkuun?
jekku90 kirjoitti:
miten saisi pikkumersuun välityksen 2,65 ja kitkalukon samaan konkurssiin???
No esim 300TurboD:n ASD murikka sinne.
tää on ihan hyvä. ja jos sinne ei halua sitä ASD hydrauli järjestelmää rakennella, niin jotkut on laittanu rasvanipan sinne paineputken tilalle ja ruutannu vassua sopivasti nipasta sisään. tollain se varmasti helpoiten ja halviten onnistuu. jos jostain löydät mersun oman kitkalukkoperän, niin hinta on mitä todennäkösemmin vieläkin isompi, kun normi ASDi perässä.
asd olisi muuten jo paikallaan mutta tilanpuute ja viitseliäisyys jarruttaa
secin perä oli muutenkin niin helvetin paljon isompi ulkoisesti sekä sisuskaluiltaan että ulkopuolelta että kestää vaikka atomipommin mutta kun aika hankala saada menemään tuonne
en edes viitsinyt kysyä kaupan purkua, oma tyhmyys....
jekku90 kirjoitti:asd olisi muuten jo paikallaan mutta tilanpuute ja viitseliäisyys jarruttaa
secin perä oli muutenkin niin helvetin paljon isompi ulkoisesti sekä sisuskaluiltaan että ulkopuolelta että kestää vaikka atomipommin mutta kun aika hankala saada menemään tuonne
en edes viitsinyt kysyä kaupan purkua, oma tyhmyys....
no väykyn 210mm lautaspyörällä olevaan perään taisi saada jopa ihan oikeaa lukkoa ostettua, ja se menis jo huomattavasti helpommin tuonne kuin tuo sec:in perä.
mutta kaikista helpoin ois laittaa se asd ja rasvanipalla paine sisään, ei tarvi rakennella mitään kun hommaa vaan sopivat osat.
aika harvassa noita pikkumersun asd periä. käyhän se lankun perä mutta takakansi pitäisi metsästää jostain ja muutenkin vähän viritys
kossun kitkalukkoon jos vaihtaisi välitykset pitäisi kait onnistua??
niin se cossun lukkohan on sisuskaluiltaan samanlainen kuin asd, siitä puuttuu vain ne sylinterit joilla perä vedetään 100% lukkoon. eli miksi alkaa välitystä vaihtamaan kun löytyy valmiiksi jo asd periä vaikka millä välityksellä, ja sen asd perän saa muutettua normaaali vetareille sopivaksi poistamalla ne asd sylinterit ja vaihtamalla vetarin laipat normaali perästä. niin ja se takakansikin käy normaali "isosta" perästä että niitäkin on varmasti joka kylällä.
no helveto en niin hirveästi ole nuita purkanut että tuon rakenteen olisin tiennyt
mistäs erottää ison ja pienen perän?
tuolla lojuu kyllä yksi asd.... pitänee rueta suunnittelemaan. pystyykös sitten sitä asd.n lukkoa kirimään?
toimiiko tuo lukottomassa perässä mitenkään? saattaa olla että pitäisi olla aika jäykät jouset
tuonhan ei PERIAATTEESSA pitäisi kuluttaa mitään paikkaa jos jaksaa itää suurimman osan ajasta.
Itäminen tarkotti varmaan pitämistä? Jos noi palikat pitää, rengas kuluu ja jos rengas pitää nii noi palikat luistaa. Kyllä noi toimii jotenki lukottomassakin perässä