w124 om603 st
w124 om603 st
Tuommosta kampetta on nyt tullut laiteltua ja penkissäkin käytin. Tästä samasesta jutusta on jo toisellakin foorumilla puhuttu. Ongelmana vaan on se että tehot jäi vähäseks eli n. 250hp/500Nm. Turbona toimii vesijäähytetty holset hx35 (52/60 siivillä) ja vissiinkin 12 pakopesällä. Pakosarja on turbon vakio ja putki 3'' alusta loppuun. Cooleri on mallia iso ja imusarja vaparin sarjasta rakennettu melko hyvällä painekotelolla. Pumppu on ppd:n 7mm elementeillä. Huipputehot oli 4300 kierroksen kohilla 1.8 barin paineilla ja siitä lähtikin ahot tippumaan melko vauhilla alas. 5300 tais kiertää enintään mutta nuo viimeset 1000 kierrosta meni melko vähillä ahdoilla. Pumppuvikaa aluks epäilin mutta ei viihtis sitä huvikseen viiä testattavaks kun tarvii tuota rahaa alustan ja voimansiirron laittoon.
Tänne kirjottelen lähinnä sen takia jos jollakin muulla on ollu samanlaista vaivaa ja ratkasua siihen 
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w124 om603 st
--
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: w124 om603 st
miten savua tuli vai tuliko ollenkaan
Re: w124 om603 st
äkkiseltään kuulostais siltä, että pumpusta loppuu sopan tuotto ylemmillä kierroksilla, kun ei kerta kehitä kunnolla painettakaan siellä yläpäässä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w124 om603 st
Hukkis on kiinteä eikä se oo käytössä ollenkaan. Koko aika pysyy kiinni. Savua pölläytti yhessä kohtaa vähän enemmän mutta sitten loppu savun tulo kokonaan. Ne pakopaineet ja pumpun tuotto tässä on ihteäkin mietityttänyt. Varsinkin se pumppu
vetävistä ei oo minkäänlaista hajua. Ei oo sääjelty pajalta tulon jälkeen ollenkaan. Eikös nuissa oo sellanen homma että pumppu lopettaa sopan antamisen jo ennen maksimikierroksia? Videotakin olis tuosta penkityksestä jos vaan osais laittaa nettiin
Kuvia sain kuitenkin laitettua. Toisessa on tehot ja ahtopaine ja toisessa tehot ja väännöt.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w124 om603 st
äkkiä kyllä näyttää soppa loppuvan
eikös vakio vetävät ole jo jotain 4800 ainakin viitos koneessa.
ilmakin pitäisi riittää kerta savu loppuu kun ahtaa kunnolla
eikös vakio vetävät ole jo jotain 4800 ainakin viitos koneessa.
ilmakin pitäisi riittää kerta savu loppuu kun ahtaa kunnolla
w201 om605
Re: w124 om603 st
5300 näyttää tuon mukaan kiertävän mutta ne 1000 viimestä kierrosta mennään niin vähillä tehoilla ettei oo järkeä huudattaa. Jos sitä 4-5 kierrosta pyöräyttäis vetäviä kiinni päin niin vois olla melko sopiva. Eikö ne kiekat sitten 1000 verran nouse? Ja tuleeko pelkillä vetävien ruuvaamisella sen verran lisää soppaa että jaksaa pitää nuo ahot ylläällä? Vois kyllä melkeinpä laskee nuita ahtoja jonkun verran kun turhaan kai ne nuin ylhäällä käy kun ei soppaa riitä poltettavaks. 
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w124 om603 st
--
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: w124 om603 st
Mun auto kierti 5500 ja nostin vetäviä kierroksia n.2,5 kiekkaa niin rupes vetämään ihan eri tavalla, penkissä anto 336hp 550nm. Ahtimena Holset H1e (54 imu/pakoa en muista.), cummin sarja ja 7mm elementit. Ahtoja n. 1.8. Ennen vetävien ruuvausta oli arviolta 250hp. Penkityksessä huipputeho tuli n.4800rpm kohdilla.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: w124 om603 st
Ostin tuon projektin keskeneräsenä kun loppu myyjällä rahat/kiinnostus kesken ja tein tuon loppuun. En tiedä ideaa hukkikselle mutta luulisin että myyjä ei halunnu ostaa bleediä ja portti olis auennu liian aikasiin muuten. Sais varmaan nuo pakosetkin laskemaan kun laittais hukkiksen käyttöön ja bleedin letkuun. Sitten pikkasen vähempi ahtoja ja vetäviä lisää. En ala pakopesää vaihtamaan kun tuolla nyt heräilee mukavasti. Kyllä tuolla varmaan tuon maagisen 300 hepan rajan ylittää kun pyöräyttää vaan muutaman kiekan vetäviä lisää
teillä kummallakin vaan näkyy olevan tuo imusiipi 2mm isompi. Mutta tuskinpa se nyt niin kauheaa eroa saa aikaan. En kyllä voi mennä nuista omista siipikokoista takuuseen kun katoin vaan kkdmotorsportin sivuilta vesijäähytetyn hx35 siivet 
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w124 om603 st
Löytyykö pakopaine mittari? jos ei niin hommaa se seuraavaks, ja otat vaan tönärin käteen ja mittaat sen imusiiven. Eiköhän tuolla sun setupilla se 300 pitäs rikki mennä. Mulla saattas olla turbosmartin bleedi kaupan jos tarviit.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: w124 om603 st
Ei ole vielä. Pari päivää sitten tein jarruputkesta pakopainemittarille lähön 10mmx1mm päällä. Pitäis käyttää tuo pakosarja irti että voi kierteet vääntää. Paljonko pyydät bleedistä?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w124 om603 st
--
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: w124 om603 st
Toivotaan näin 
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103




