Tuommosta kampetta on nyt tullut laiteltua ja penkissäkin käytin. Tästä samasesta jutusta on jo toisellakin foorumilla puhuttu. Ongelmana vaan on se että tehot jäi vähäseks eli n. 250hp/500Nm. Turbona toimii vesijäähytetty holset hx35 (52/60 siivillä) ja vissiinkin 12 pakopesällä. Pakosarja on turbon vakio ja putki 3'' alusta loppuun. Cooleri on mallia iso ja imusarja vaparin sarjasta rakennettu melko hyvällä painekotelolla. Pumppu on ppd:n 7mm elementeillä. Huipputehot oli 4300 kierroksen kohilla 1.8 barin paineilla ja siitä lähtikin ahot tippumaan melko vauhilla alas. 5300 tais kiertää enintään mutta nuo viimeset 1000 kierrosta meni melko vähillä ahdoilla. Pumppuvikaa aluks epäilin mutta ei viihtis sitä huvikseen viiä testattavaks kun tarvii tuota rahaa alustan ja voimansiirron laittoon. Tänne kirjottelen lähinnä sen takia jos jollakin muulla on ollu samanlaista vaivaa ja ratkasua siihen
Hukkis on kiinteä eikä se oo käytössä ollenkaan. Koko aika pysyy kiinni. Savua pölläytti yhessä kohtaa vähän enemmän mutta sitten loppu savun tulo kokonaan. Ne pakopaineet ja pumpun tuotto tässä on ihteäkin mietityttänyt. Varsinkin se pumppu vetävistä ei oo minkäänlaista hajua. Ei oo sääjelty pajalta tulon jälkeen ollenkaan. Eikös nuissa oo sellanen homma että pumppu lopettaa sopan antamisen jo ennen maksimikierroksia? Videotakin olis tuosta penkityksestä jos vaan osais laittaa nettiin Kuvia sain kuitenkin laitettua. Toisessa on tehot ja ahtopaine ja toisessa tehot ja väännöt.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
äkkiä kyllä näyttää soppa loppuvan
eikös vakio vetävät ole jo jotain 4800 ainakin viitos koneessa.
ilmakin pitäisi riittää kerta savu loppuu kun ahtaa kunnolla
5300 näyttää tuon mukaan kiertävän mutta ne 1000 viimestä kierrosta mennään niin vähillä tehoilla ettei oo järkeä huudattaa. Jos sitä 4-5 kierrosta pyöräyttäis vetäviä kiinni päin niin vois olla melko sopiva. Eikö ne kiekat sitten 1000 verran nouse? Ja tuleeko pelkillä vetävien ruuvaamisella sen verran lisää soppaa että jaksaa pitää nuo ahot ylläällä? Vois kyllä melkeinpä laskee nuita ahtoja jonkun verran kun turhaan kai ne nuin ylhäällä käy kun ei soppaa riitä poltettavaks.
Mun auto kierti 5500 ja nostin vetäviä kierroksia n.2,5 kiekkaa niin rupes vetämään ihan eri tavalla, penkissä anto 336hp 550nm. Ahtimena Holset H1e (54 imu/pakoa en muista.), cummin sarja ja 7mm elementit. Ahtoja n. 1.8. Ennen vetävien ruuvausta oli arviolta 250hp. Penkityksessä huipputeho tuli n.4800rpm kohdilla.
Ostin tuon projektin keskeneräsenä kun loppu myyjällä rahat/kiinnostus kesken ja tein tuon loppuun. En tiedä ideaa hukkikselle mutta luulisin että myyjä ei halunnu ostaa bleediä ja portti olis auennu liian aikasiin muuten. Sais varmaan nuo pakosetkin laskemaan kun laittais hukkiksen käyttöön ja bleedin letkuun. Sitten pikkasen vähempi ahtoja ja vetäviä lisää. En ala pakopesää vaihtamaan kun tuolla nyt heräilee mukavasti. Kyllä tuolla varmaan tuon maagisen 300 hepan rajan ylittää kun pyöräyttää vaan muutaman kiekan vetäviä lisää teillä kummallakin vaan näkyy olevan tuo imusiipi 2mm isompi. Mutta tuskinpa se nyt niin kauheaa eroa saa aikaan. En kyllä voi mennä nuista omista siipikokoista takuuseen kun katoin vaan kkdmotorsportin sivuilta vesijäähytetyn hx35 siivet
Löytyykö pakopaine mittari? jos ei niin hommaa se seuraavaks, ja otat vaan tönärin käteen ja mittaat sen imusiiven. Eiköhän tuolla sun setupilla se 300 pitäs rikki mennä. Mulla saattas olla turbosmartin bleedi kaupan jos tarviit.
Ei ole vielä. Pari päivää sitten tein jarruputkesta pakopainemittarille lähön 10mmx1mm päällä. Pitäis käyttää tuo pakosarja irti että voi kierteet vääntää. Paljonko pyydät bleedistä?