W124 uusi omistaja
W124 uusi omistaja
Tervehdys.. merse miehet.. täällä uusi mersun omistaja kyseleepi tyhmiä taasen..
tuli tuossa joku aika hommattua w124 200d vm-90 ja ihan hetken mielijohteesta..
hieno vehje kerta kaikkiaan..
pieni ominaisuuksia on tuossa esiintynyt ja kyselisin niistä tässä tuossa hakua jo käytin ja etsiskelin juttua eli tuttua aihetta luvassa.
otetaan ensi keskuslukko... elikkä ongelma on sellainen että keskuslukko toimii joka ovessa avaa ja menee lukkoon, mutta välillä on sellaista että kun laitan ovet kuskin ovesta lukkoon .. kaikki menee lukkoon mutta hetken päästä ovet aukeavat.. eilen en esim saanut ovia lukkoon ollenkaan ja viime viikolla teki tämän vain kerran.. onko kyseessä alipaine vuoto vai joku muu.. huomenna ajattelin antaa aikaa tälle vialle..
sitten olisi ABS-jarrut nyt kun tuli ensimmäiset liukkaat kesärenkailla niin eihän ne kehvelit toimineet ollenkaan.. valo syttyy kun kääntää virrat päälle ja sammuu kun auton käynnistää.. eli valo ei pala mutta ei toimi absitkaan... saakos tästä vikakoodeja pihalle mitenkään vai onko jotain vinkkiä mistä lähtisin liikkeelle..?? tuossa tuon ylijännite releen purin ei näyttänyt ainakaan epäkuntoiselta.
tapahtuuko dieselissä mitä jos se rele on epäkunnossa tai poistettu kokonaan mihin kaikkeen se vaikuttaa..??
sitten on pieniä häiriöitä polttoainemittarissa ja lämömön säädöissä, mutta niihin löysin ohjeistusta että kannataa liittimet tarkastaa ja juotokset käydä läpi.. mittaristoon kun kopauttaa niin polttoaine mittari menee suunnilleen sinne minne pitäisi muuten heiluu yleensä puolessa välissä.. sitten lämppäristä putsasin ne närhen munat ja kuskin puolella toimii jotenkin säätö, mutta apparille tulee kylmää ja kuumaa miten sattuu .. kuumaa saa tulemaan kun kopauttaa keski-konsolia..
mutta tuo ABS vika ja keskuslukko olisi ensimmäiset jotka olisi mukava saada toimimaan kunnolla.. joten kaikki vinkit tervetulleita.
kiitän ja kumarran jo etukäteen..
tuli tuossa joku aika hommattua w124 200d vm-90 ja ihan hetken mielijohteesta..
hieno vehje kerta kaikkiaan..
pieni ominaisuuksia on tuossa esiintynyt ja kyselisin niistä tässä tuossa hakua jo käytin ja etsiskelin juttua eli tuttua aihetta luvassa.
otetaan ensi keskuslukko... elikkä ongelma on sellainen että keskuslukko toimii joka ovessa avaa ja menee lukkoon, mutta välillä on sellaista että kun laitan ovet kuskin ovesta lukkoon .. kaikki menee lukkoon mutta hetken päästä ovet aukeavat.. eilen en esim saanut ovia lukkoon ollenkaan ja viime viikolla teki tämän vain kerran.. onko kyseessä alipaine vuoto vai joku muu.. huomenna ajattelin antaa aikaa tälle vialle..
sitten olisi ABS-jarrut nyt kun tuli ensimmäiset liukkaat kesärenkailla niin eihän ne kehvelit toimineet ollenkaan.. valo syttyy kun kääntää virrat päälle ja sammuu kun auton käynnistää.. eli valo ei pala mutta ei toimi absitkaan... saakos tästä vikakoodeja pihalle mitenkään vai onko jotain vinkkiä mistä lähtisin liikkeelle..?? tuossa tuon ylijännite releen purin ei näyttänyt ainakaan epäkuntoiselta.
tapahtuuko dieselissä mitä jos se rele on epäkunnossa tai poistettu kokonaan mihin kaikkeen se vaikuttaa..??
sitten on pieniä häiriöitä polttoainemittarissa ja lämömön säädöissä, mutta niihin löysin ohjeistusta että kannataa liittimet tarkastaa ja juotokset käydä läpi.. mittaristoon kun kopauttaa niin polttoaine mittari menee suunnilleen sinne minne pitäisi muuten heiluu yleensä puolessa välissä.. sitten lämppäristä putsasin ne närhen munat ja kuskin puolella toimii jotenkin säätö, mutta apparille tulee kylmää ja kuumaa miten sattuu .. kuumaa saa tulemaan kun kopauttaa keski-konsolia..
mutta tuo ABS vika ja keskuslukko olisi ensimmäiset jotka olisi mukava saada toimimaan kunnolla.. joten kaikki vinkit tervetulleita.
kiitän ja kumarran jo etukäteen..
Re: W124 uusi omistaja
Tuo keskuslukko ongelma viitaa ilmavuotoon usein on vikana etuvalojen säädössä murtunut letku
Tuo abs anturi ongelma kanattaa katsoa ne pyörissä olevat tunnistimet ettei piuhat ole huonossa kontakissa.
Tuo yj-rele vaikuttaa vähän kaikkeen mitä autossa on kannattaa avata rele ja tinata kaikki liitokset varmuuden vuoksi voi olla noita kylmäjutoksia jotka pätkivät
Tuo abs anturi ongelma kanattaa katsoa ne pyörissä olevat tunnistimet ettei piuhat ole huonossa kontakissa.
Tuo yj-rele vaikuttaa vähän kaikkeen mitä autossa on kannattaa avata rele ja tinata kaikki liitokset varmuuden vuoksi voi olla noita kylmäjutoksia jotka pätkivät
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W124 uusi omistaja
Tuota ei taida olla saman pumpun takan valojen korkeussäätö ja keskuslukitus eikä niillä kait ole yhteyttä toisiinsaarska10 kirjoitti:Tuo keskuslukko ongelma viitaa ilmavuotoon usein on vikana etuvalojen säädössä murtunut letku
Tuo abs anturi ongelma kanattaa katsoa ne pyörissä olevat tunnistimet ettei piuhat ole huonossa kontakissa.
Tuo yj-rele vaikuttaa vähän kaikkeen mitä autossa on kannattaa avata rele ja tinata kaikki liitokset varmuuden vuoksi voi olla noita kylmäjutoksia jotka pätkivät
Re: W124 uusi omistaja
Olit aivan oikeassa tuossa 90 vuosimalissa on jo oma pumppu keskuslukitukselle ohessa kuvaJari Ke kirjoitti:Tuota ei taida olla saman pumpun takan valojen korkeussäätö ja keskuslukitus eikä niillä kait ole yhteyttä toisiinsaarska10 kirjoitti:Tuo keskuslukko ongelma viitaa ilmavuotoon usein on vikana etuvalojen säädössä murtunut letku
Tuo abs anturi ongelma kanattaa katsoa ne pyörissä olevat tunnistimet ettei piuhat ole huonossa kontakissa.
Tuo yj-rele vaikuttaa vähän kaikkeen mitä autossa on kannattaa avata rele ja tinata kaikki liitokset varmuuden vuoksi voi olla noita kylmäjutoksia jotka pätkivät
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W124 uusi omistaja
Yj-rele vaikuttaa mm. sähköiseen tyhjäkäynnin säätöön, eli auto ei tahdo kylmänä käydä hyvin jos rele on rikki. Samoin mm. ABS-valo palaisi mittarissa. Tsekkaa ensin nuo pyörintänopeusanturien piuhat ja putsaa itse anturit etupyöristä (jarrulevy irti).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124 uusi omistaja
Noin yleistietona kyselen et lankuissa kait on aina oma pumppu keskuslukitukselle? Pihassa on yx 89 ja ukkelilla on 86 ja siinäkin on oma pumppu.
Re: W124 uusi omistaja
Kiitoksia vastauksista.. tuossa työpäivän ohessa kolvasin kuitenkin sen releen uudelleen ABSeja en testannut sen jälkeen, mutta tosiaan valo ei pala ettei pitäisi ilmeisesti olla vikatilassa?? jos huomenna sais putsattu ne sitten edestä ne anturit.. taakse ei tarvitse tehdä mitään?? ihmetyttää vaan se että jos anturit ei saa pyörimis tietoa niin eikä sen pitäisi sillon mennä vikatilaan?? mutta tsekataan se huomenna..
tutkinko sitten tuon kaavion perusteella nuo letkujen kunnot nyt ensi alkuun että onko vuotoja?? pystyykö sen alipaine pumpulla tsekkaa koko järjestelmän tiiveyden??
sitten abseihin liittyvää oli vielä joku keskustelu missä puhuttiin huonosta akusta tai laturista ettei riitä virtaskaa tarpeeksi?? tämänkin voi tietenkin tarkistaa
tutkinko sitten tuon kaavion perusteella nuo letkujen kunnot nyt ensi alkuun että onko vuotoja?? pystyykö sen alipaine pumpulla tsekkaa koko järjestelmän tiiveyden??
sitten abseihin liittyvää oli vielä joku keskustelu missä puhuttiin huonosta akusta tai laturista ettei riitä virtaskaa tarpeeksi?? tämänkin voi tietenkin tarkistaa
Re: W124 uusi omistaja
Kannattaa tarkistaa, jos mittaristoa sattuu käyttämään irti, ettei joku kyläseppä ole jompannut ABS-valolle sähköjä vaikka öljynpaineen polttimosta. Ainakin joissain automerkeissä ABS-valo sammuu tietyn ajan kuluttua virrat päällä, käynnisti auton tai ei.
Re: W124 uusi omistaja
Kyllä vain. Paitsi jos keskuslukkoa ei ole varusteena ensinkään.Jari Ke kirjoitti:Noin yleistietona kyselen et lankuissa kait on aina oma pumppu keskuslukitukselle?
Sitten tässä tapauksessa, jos keskuslukko laittaa ovet ja luukut kiinni normaalisti ja sitten avaa ne hetken kuluttua uudelleen, niin tuskin vika on minkään sortin ilmavuoto. Ilmavuoto aiheuttaisi sen, että joku paikka jäisi lukittumatta jo alun perinkin. Sen sijaan näillä lähtötiedoilla jonkun sortin sähköongelmasta lienee kyse - jokin jossakin käskee keskuslukkoa avautumaan heti sulkemisen jälkeen. Tuommoinen käskysignaali voi tulla joko jommasa kummasta etuovesta tai takaluukusta, tai sitten kauko-ohjauslaitteelta, jos siihen olisi sellainen asennettu. Niin tai kyllä maar se pumpun oma ohjauskin voi olla sekaisin jollain tavalla.
Nythän se on niin, että etuovet ja takaluukku lähettävät pumpulle negatiivisen ohjaussignaalin silloin, kun kyseinen härveli avaimella lukitaan. Tällä signaalilla pumppu laittaa alipaineen päälle ja muutkin luukut ja ovet menevät lukkoon. Nyt, jos kävikin niin, että jompikumpi etuovi tai takaluukku jäi lukittumatta, se lähettääkin pumpulle positiivista signaalia, ja niinpä pumppu hetken kuluttua lähtee pyörimään toiseen suuntaan kuin lukittaessa ja tekee ylipaineen, joka avaa lukot.
Tämän auton tapauksessa:
- Jos molemmat etuovet silminnähden menevät lukkoon keskuslukolla, oletko tarkastanut, että takaluukkukin menee lukkoon? Jos se ei aina menekään lukkoon, niin sen auki jääminen avaa hetken kuluttua kaikki lukot.
- Jos takaluukun tai jomman kumman etuoven ali-/ylipaine-elementin sähkökatkaisin on epäkuntoinen / pätkivä, se voi lähettää pumpulle väärää signaalia, vaikka se mekaanisesti olisikin lukossa.
Itse aloittaisin sillä, että varmistaisin takaluukun lukittumisen. Jos keskuslukkoa ohjaa takaluukun lukkoa kääntämällä ja se silti hetken kuluttua lukitsemisesta aukeaa itsekseen, vika ei ole siellä. Silloin se voisi olla vaikkapa jossakin noista sylintereistä.
Jos ilmenee, että takaluukku ei lukitu aina kunnolla, niin silloin varmaankin on ilmavuoto kyseessä. Joko takaluukulle menevässä letkussa tai sen liittimissä tai sitten itse siinä takaluukun lukkoa käyttävässä sylinterissä.
Miten sen pitäisi toimia, ilmenee tuosta korjaamokäsikirjan selostuksesta ja kuvista: http://w124-zone.com/downloads/MB%20CD/ ... pdf#page=1
Joo, hyvä pointti, tuommoista toisinaan tapahtuu toisinaan. Tosin ABS-valo ei tässä autossa kuulu sammua ennen käynnistystä vähän ajan päästä. SRS-valo kyllä tekee niin, jos semmoinen varustukseen kuuluu.mie2 kirjoitti:
Kannattaa tarkistaa, jos mittaristoa sattuu käyttämään irti, ettei joku kyläseppä ole jompannut ABS-valolle sähköjä vaikka öljynpaineen polttimosta. Ainakin joissain automerkeissä ABS-valo sammuu tietyn ajan kuluttua virrat päällä, käynnisti auton tai ei.
Jos jännite ei riitä systeemissä, niin ABS hyppää kyllä pois päältä, mutta sen kuuluu samalla sytyttää mittaristoon vikavalo silloin.Temutin kirjoitti:sitten abseihin liittyvää oli vielä joku keskustelu missä puhuttiin huonosta akusta tai laturista ettei riitä virtaskaa tarpeeksi?? tämänkin voi tietenkin tarkistaa
Temutin kirjoitti:jos huomenna sais putsattu ne sitten edestä ne anturit.. taakse ei tarvitse tehdä mitään?? ihmetyttää vaan se että jos anturit ei saa pyörimis tietoa niin eikä sen pitäisi sillon mennä vikatilaan??
Taka-anturi on tasauspyörästössä, joten se ei pääse keräämään pölyä tai sen sellaisia. Käsittääkseni kyllä pitäisi mennä vikatilaan, jos pyörimisanturien tieto puuttuu, mutta tiedä noista nyt sitten...
Joo, silloin kun pitää koputella sähkölaitteita saadakseen ne toimimaan, niin kosketushäiriöltähän se kuulostaa tosiaan. No sen nyt kaikki tiesivätkin. Lämmönsäätöpaneelin uudelleen juottaminen voi auttaa. Omastani oli irti sen lämmönsäätörullan juotos, tosin se aiheutti sen, että tuli täysillä kuumaa riippumatta siitä, mitä siihen oli säätänyt. Eli toisin sanoen mikään signaali ei käskenyt sitä magneettiventtiiliä A.K.A. närhenmunaa menemään kiinni. Sehän on auki, jos järjestelmä ei sitä käske mennä kiinni (tai jos se ei saa käyttävää sähköä).Temutin kirjoitti:sitten on pieniä häiriöitä polttoainemittarissa ja lämömön säädöissä, mutta niihin löysin ohjeistusta että kannataa liittimet tarkastaa ja juotokset käydä läpi.. mittaristoon kun kopauttaa niin polttoaine mittari menee suunnilleen sinne minne pitäisi muuten heiluu yleensä puolessa välissä.. sitten lämppäristä putsasin ne närhen munat ja kuskin puolella toimii jotenkin säätö, mutta apparille tulee kylmää ja kuumaa miten sattuu .. kuumaa saa tulemaan kun kopauttaa keski-konsolia..
Sitten taas omassani polttoainemittari käyttäytyi juuri tasan samalla tavalla. En saanut sitä korjattua muulla tavalla kuin lisäämällä ylimääräisen maadoitusjohdon suoraan mittarista rungon maadoituspisteeseen. Ei erityisen tyylikäs ratkaisu, mutta toimiva, eikä sitä tietenkään kukaan näe, jollei irrota mittaristoa...
No niin, taas tuli kirjoitettua vähän pidemmästi kuin välttämättä tarttis, mutta toivottavasti olisi jotain hyötyä tästä.
T:Timo
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 uusi omistaja
sinua on ilmeisesti huijattu niin kuin minuakin joskus 10 sitten ABS on yhdistetty öljynpainevaloon jolloin se sammuu kun öljynpaine täyttyy.ongelma ei ole suuri mutta joku on sen tyhmyyksiissään tehnyt
Re: W124 uusi omistaja
taas on tullut lisää infoa.. kiitos siitä.. eilennä perehdyin keskuslukkoon.. ja kun rupesin tutkimaan ensi lúkkojen renaamisella sitä niin huomasin että apparin oven nuppi nousee hitaasti ylös... no ei muuta kun purkamaan ovi.. letkun tsekkasin ja näytti ehjältä.. eikai sen kuulu pitää sitä alipainetta siinä letkussa??? samoin kun painettakaan?? eli vika on melko varmasti siinä itse laitteessa?? mitäköhän semmonen maksaa uus??
absseihin en kerinnyt perehtyä kun loppui aika kesken ja perjantai meno jalka pakotti lähtemään radalle, mutta vaihdan talvirenkaat joku pvä niin jos siinä samalla sitten ellei vika löydy aikasemmin.. ajattelin tänään mennä purkamaan sen mittariston pois.. löydänkö sen maa pisteen helposti siitä jos kokeilen sitä lisämaata---????
absseihin en kerinnyt perehtyä kun loppui aika kesken ja perjantai meno jalka pakotti lähtemään radalle, mutta vaihdan talvirenkaat joku pvä niin jos siinä samalla sitten ellei vika löydy aikasemmin.. ajattelin tänään mennä purkamaan sen mittariston pois.. löydänkö sen maa pisteen helposti siitä jos kokeilen sitä lisämaata---????
Re: W124 uusi omistaja
kl-varaosista näköjään löyty tuo alipaine-sylinteri... mutta en viitsi vielä sitä tilata ennenkun joku vahvistaa epälyni ettei sen pumpun kuulu pitää sitä alipainetta siellä..?
Re: W124 uusi omistaja
Moi,Temutin kirjoitti:taas on tullut lisää infoa.. kiitos siitä.. eilennä perehdyin keskuslukkoon.. ja kun rupesin tutkimaan ensi lúkkojen renaamisella sitä niin huomasin että apparin oven nuppi nousee hitaasti ylös... no ei muuta kun purkamaan ovi.. letkun tsekkasin ja näytti ehjältä.. eikai sen kuulu pitää sitä alipainetta siinä letkussa??? samoin kun painettakaan?? eli vika on melko varmasti siinä itse laitteessa?? mitäköhän semmonen maksaa uus??
absseihin en kerinnyt perehtyä kun loppui aika kesken ja perjantai meno jalka pakotti lähtemään radalle, mutta vaihdan talvirenkaat joku pvä niin jos siinä samalla sitten ellei vika löydy aikasemmin.. ajattelin tänään mennä purkamaan sen mittariston pois.. löydänkö sen maa pisteen helposti siitä jos kokeilen sitä lisämaata---????
alipainetta tai painetta ei kovin kauan keskuslukossa kuulu olla. Pumppu sammuu, kun järjestelmä on saavuttanut tietyn paineen; siihen menee muutama sekunti yleensä. Jos se ei saavuta rajapainetta, pumppu jää tekemään pyynnön mukaisesti ali- tai ylipainetta, kunnes aikakatkaisin sammuttaa sen joidenkin kymmenien sekuntien kuluttua tai jotain sellaista (tarkka aikamäärä löytyy tosta yllä olevasta linkistä, mutta se ei tällä kännykälä aukea oikein näppärästi...). Sen elementin toimintaa voinee kokeilla myös imemällä tai puhaltaamalla. Vähän se varmaan saa vuotaa, mutta ei hirveästi.
Mittariston maadoituksesta: se maadoituspiste auton runkoon löytyy helposti mittariston takaa; siinä on melkoinen kasa johtoja jo valmiiksi. Sen sijaan ei ole mitään käsitystä, miten itse keksin maadoittaa juuri tietyn ruuvin siitä mittariston takaseinästä; jostain about polttoainemittarin takaa. Itseni tuntien, kun se onnistui ennsimmäisellä yrittämällä, niin ei sitä kovin vaikea ole voinut olla löytää. Oliskohan peräti ollut merkitty miinusmerkillä? Ei vaan pysty muistamaan...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 uusi omistaja
Tervehdys!
Mielenkiinnolla luin sinun abs-valo ongelmaa. Pojan autossa 200d autm -92-93 abs-valo palaa, ei sammu ollenkaan.
Jäi katsastuksessa tietty mm. siitä kiinni.
#Tuo yj-rele vaikuttaa vähän kaikkeen mitä autossa on kannattaa avata rele ja tinata kaikki liitokset varmuuden vuoksi voi olla #noita kylmäjutoksia jotka pätkivät.
Mistä löydän tämän releen?
Kiitos jo etukäteen tiedosta.
-Tumppi
Mielenkiinnolla luin sinun abs-valo ongelmaa. Pojan autossa 200d autm -92-93 abs-valo palaa, ei sammu ollenkaan.
Jäi katsastuksessa tietty mm. siitä kiinni.
#Tuo yj-rele vaikuttaa vähän kaikkeen mitä autossa on kannattaa avata rele ja tinata kaikki liitokset varmuuden vuoksi voi olla #noita kylmäjutoksia jotka pätkivät.
Mistä löydän tämän releen?
Kiitos jo etukäteen tiedosta.
-Tumppi
Re: W124 uusi omistaja
Akun takapuolelta, sieltä musta muovilevy ensin ylös (siis pois vetämällä ylöspäin) siitä konepellin takatiivisteen alta. Siellä se on; peltinen rele, jossa on kirkas kansi ja sen alla yksi tai kaksi sulaketta.tume12 kirjoitti:Tervehdys!
Mielenkiinnolla luin sinun abs-valo ongelmaa. Pojan autossa 200d autm -92-93 abs-valo palaa, ei sammu ollenkaan.
Jäi katsastuksessa tietty mm. siitä kiinni.
#Tuo yj-rele vaikuttaa vähän kaikkeen mitä autossa on kannattaa avata rele ja tinata kaikki liitokset varmuuden vuoksi voi olla #noita kylmäjutoksia jotka pätkivät.
Mistä löydän tämän releen?
Kiitos jo etukäteen tiedosta.
-Tumppi
T:Timo
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 uusi omistaja
Mitä lie uusi maksaa? Näitähän varmaan saa ostetuksi myös kun vaan laittaa ostoilmoitusta kehiin. Nin ja saa korjatuksikin.Temutin kirjoitti:kl-varaosista näköjään löyty tuo alipaine-sylinteri... mutta en viitsi vielä sitä tilata ennenkun joku vahvistaa epälyni ettei sen pumpun kuulu pitää sitä alipainetta siellä..?
Re: W124 uusi omistaja
täältä löytyy noita sylintereitä, katso varaosanumero siitä kyljestä jos otat sen irti...
Re: W124 uusi omistaja
Nozki kirjoitti:Akun takapuolelta, sieltä musta muovilevy ensin ylös (siis pois vetämällä ylöspäin) siitä konepellin takatiivisteen alta. Siellä se on; peltinen rele, jossa on kirkas kansi ja sen alla yksi tai kaksi sulaketta.tume12 kirjoitti:Tervehdys!
Mielenkiinnolla luin sinun abs-valo ongelmaa. Pojan autossa 200d autm -92-93 abs-valo palaa, ei sammu ollenkaan.
Jäi katsastuksessa tietty mm. siitä kiinni.
#Tuo yj-rele vaikuttaa vähän kaikkeen mitä autossa on kannattaa avata rele ja tinata kaikki liitokset varmuuden vuoksi voi olla #noita kylmäjutoksia jotka pätkivät.
Mistä löydän tämän releen?
Kiitos jo etukäteen tiedosta.
-Tumppi
T:Timo
Hyvä, kiitos.
Pitääpä tutkia tänään.
terv Tumppi
Re: W124 uusi omistaja
Terve!
Joo, abs:n sulake löytyi ja valo sammui, mutta ongelmat jatkuu.
Abs alkoi toimimaan, mutta vain ensimmäisessä jarrutuksessa. Sitten sulake paloi ja valo syttyi uudelleen.
Onko kellään tietoa, onko jotain tehtävissä kotikonstein. Kuullostaa siltä, että abs:n yksikössä olisi vikaa?
terv Tumppi
Joo, abs:n sulake löytyi ja valo sammui, mutta ongelmat jatkuu.
Abs alkoi toimimaan, mutta vain ensimmäisessä jarrutuksessa. Sitten sulake paloi ja valo syttyi uudelleen.
Onko kellään tietoa, onko jotain tehtävissä kotikonstein. Kuullostaa siltä, että abs:n yksikössä olisi vikaa?
terv Tumppi
Re: W124 uusi omistaja
Mä olen yleinsä korjannut noi ABS valot sillä että pistän palan mustaa teippiä valon päälle ja a vot heti kunnossa ! .
Re: W124 uusi omistaja
Moi,tume12 kirjoitti:Terve!
Joo, abs:n sulake löytyi ja valo sammui, mutta ongelmat jatkuu.
Abs alkoi toimimaan, mutta vain ensimmäisessä jarrutuksessa. Sitten sulake paloi ja valo syttyi uudelleen.
Onko kellään tietoa, onko jotain tehtävissä kotikonstein. Kuullostaa siltä, että abs:n yksikössä olisi vikaa?
terv Tumppi
mulla ei sen enempää ole tuommoisesta tietoa tai kokemusta, mutta varmaan tältäkin foorumilta kyllä tietoa löytyy aika paljon. Hakutoiminnolla vaan tutkailemaan!
Aika tuore keskustelu samasta aihepiiristä on esim. tuossa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=111725
(Tulisi mieleen, että ABS:n ohjausboksin lisäksi myös pumpun yhteydessä olevat releet voisivat aiheuttaa tuommoista ongelmaa. Ehkä...? ) Mutta tuossa keskustelussa esim. nimimerkki napa kertoo, että hänellä on myytäväksi asti ABS:n osia tallessa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 uusi omistaja
Nonii tänään tuli vihdoin ja viimein käytettyä autoa ylhäällä kun joku tuli emännän kylkeen ni piti tutkia vaurioita...
jäänyt vähän tää mesen ropaaminen väliin.. mutta jatketaan abs:eilla elikkäs taakse ei tuu minkään näköstä johtoa eikä kyllä näkynyt anturiakaan.. onko molemissa pyörissä oma anturi?? vai ottaako se jostain muualta sen (kartaani yms))???
jäänyt vähän tää mesen ropaaminen väliin.. mutta jatketaan abs:eilla elikkäs taakse ei tuu minkään näköstä johtoa eikä kyllä näkynyt anturiakaan.. onko molemissa pyörissä oma anturi?? vai ottaako se jostain muualta sen (kartaani yms))???
Re: W124 uusi omistaja
voi apina kun on sokea... tuollahan se on aikasemmin mainittu että anturi on perä kotelossa.. eli mulle on sitten vaihdettu varmaan perä.?? jos siinä ei oo anturin paikkaa .. eli taitaa olla perän hommaaminen edessää... perkeleen perkele kun pitää korjata aina sillei että aita on matalin..
Re: W124 uusi omistaja
täytyy nostaa vielä ylös auto ja katsoa, mutta epäilen että siinä ei anturille paikkaa ole.. eli jostain toinen perä.. minkälaista välitystä pitäis hakea kun tuohon on myös vaihdettu 4-lovinen lodju? ja jos jollain on tarjota perää niin saa myös tehdä sen..
Re: W124 uusi omistaja
voiskos joku valaista minkälaista välitystä mun pitäs hakea tuohon 4-lovisen perään??
Re: W124 uusi omistaja
nyt olis uutta ongelmaa puhallin lopetti toimintansa.. aluksi pätki ja jäi päälle /rutisemaan vaikka avain oli pois lukosta... eilen tuli käryt pihalle ja lopetti..
kattelin sähkökaavioo ja siitä tulee virtalukon takaa virtaska sulakkeelle ja siitä sitten katkasijalle ja siitä etuvastukselle?
äsken kävin kattelmassa sulakkeet... sulakerasiasta näyttäs lähtevän 2 johtoa tuonne puohaltimelle mitkä teipattu(räveletty)
.. ja puhaltimelta tulee kohto nippu etuvastukselle mikä oli rintapellissä.. näyttäs vähän että joku on tehnyt itse ne sähköt sinne?? vai kuuluuko sulakerasian pohjasta lähteä johdot suoraan puhaltimelle ja puhaltimelta etuvastukselle..?? täytyy tutkia paremmin kun pääsee töistä, mutta äkkiseltään en löytänyt edes puhaltimelle sulaketta...
kattelin sähkökaavioo ja siitä tulee virtalukon takaa virtaska sulakkeelle ja siitä sitten katkasijalle ja siitä etuvastukselle?
äsken kävin kattelmassa sulakkeet... sulakerasiasta näyttäs lähtevän 2 johtoa tuonne puohaltimelle mitkä teipattu(räveletty)
.. ja puhaltimelta tulee kohto nippu etuvastukselle mikä oli rintapellissä.. näyttäs vähän että joku on tehnyt itse ne sähköt sinne?? vai kuuluuko sulakerasian pohjasta lähteä johdot suoraan puhaltimelle ja puhaltimelta etuvastukselle..?? täytyy tutkia paremmin kun pääsee töistä, mutta äkkiseltään en löytänyt edes puhaltimelle sulaketta...
Re: W124 uusi omistaja
joo hetken perjantaina tutkailin ja siellä näyttäs olevan puhaltimen vieressä rele itte laitettu.. sisällä nappi ja tästä napista saa puhaltimen pois toimimasta virrat päällä.... ei kyllä sytyttänyt et miksi moinen virityson tehty sinne!!!
rele varmaan viallinen kun sain toimimaan hetkeks ja sitten taas lopetti..
releeltä tulee siis virta sulakerasiaan josta se sitten lähtee vissiin puhaltimen potikalle... eli tuohonhan vois suoran virran pistää miten se kuuluukin toimia?
rele varmaan viallinen kun sain toimimaan hetkeks ja sitten taas lopetti..
releeltä tulee siis virta sulakerasiaan josta se sitten lähtee vissiin puhaltimen potikalle... eli tuohonhan vois suoran virran pistää miten se kuuluukin toimia?