2.5td tehoa oli muttei enään...
2.5td tehoa oli muttei enään...
Pari päivää sitten auto oli pumpunsäädössä, oli potkua oikein urakalla.
Eilen auto rupesi tuntumaan ihan normi dieseliltä missä vika?
polttoainesuodattimet vaihdan tänään mitä muita vaihtoehtoja
Kansi ollut irti ja tehty täydellinen kansiremppa...voiskohan rikkinäinen suutin viedä tehoja?
Eilen auto rupesi tuntumaan ihan normi dieseliltä missä vika?
polttoainesuodattimet vaihdan tänään mitä muita vaihtoehtoja
Kansi ollut irti ja tehty täydellinen kansiremppa...voiskohan rikkinäinen suutin viedä tehoja?
Ok, no nyt vaihtoehtoja on lisää.
Kokeile ensin ohittaa ylipainesuoja, eli imusarjasta lähtee paineletku magneettiventtiilille (luultavasti siinä etummaisen välipellin seinässä kiinni) ja siitä taas pumpun päälle rikastuspiirille (savutuksen rajoittajalle). Ohita tuo magneettiventtiili niin että paine menee suoraan imusarjalta pumpulle.
Jos tällä ei ole vaikutusta niin kytke letkut takaisin.
Ahtoputki kannattaa tarkistaa, se on mahdollisesti ollut irti kun pumppua on räplätty, se ei saa vuotaa.
Hukkaportti kannattaa kanssa tarkistaa, vaikka onkin hankalasti turbon alla, eli onko ohjauskara kiinni portin läpässä ja onko karassa voimaa (eli onko kellon jousi vielä ehjä).
Sitten on se pumpun ajoitus, ehkä kannattaa paikallisessa dieselkorjaamossa käydä katsomassa se ennakko.
Säädätitkö jossain pajassa vai sääditkö itse?
Ja sitten ne vakiokyssärit:
Milloin on ilmanputsari ja polttoaineen suodatin vaihdettu, ja toimiihan polttoainetankin hengitysletku, etttei siellä ole liikaa alipainettta?
Kokeile ensin ohittaa ylipainesuoja, eli imusarjasta lähtee paineletku magneettiventtiilille (luultavasti siinä etummaisen välipellin seinässä kiinni) ja siitä taas pumpun päälle rikastuspiirille (savutuksen rajoittajalle). Ohita tuo magneettiventtiili niin että paine menee suoraan imusarjalta pumpulle.
Jos tällä ei ole vaikutusta niin kytke letkut takaisin.
Ahtoputki kannattaa tarkistaa, se on mahdollisesti ollut irti kun pumppua on räplätty, se ei saa vuotaa.
Hukkaportti kannattaa kanssa tarkistaa, vaikka onkin hankalasti turbon alla, eli onko ohjauskara kiinni portin läpässä ja onko karassa voimaa (eli onko kellon jousi vielä ehjä).
Sitten on se pumpun ajoitus, ehkä kannattaa paikallisessa dieselkorjaamossa käydä katsomassa se ennakko.
Säädätitkö jossain pajassa vai sääditkö itse?
Ja sitten ne vakiokyssärit:
Milloin on ilmanputsari ja polttoaineen suodatin vaihdettu, ja toimiihan polttoainetankin hengitysletku, etttei siellä ole liikaa alipainettta?
Pumppua en itse säätänyt vaan Mersuporin pajalla oli säädettävänä.
Polttoainesuodatttimet vaihdettu eilen ei vaikutusta...
Tänään ajattelin tarkistaa mittarilla paineet jos paineet kohdillaan täytyy soitella tonne pajalle ja mennä tarkistamaan se ennakko
Ilmanpuhdistin vakio tosin sain jo kehoituksen vaihtaa sen johonkin vapaammin virtaamaan, mutta luulen että ei tarvetta kun vetoja jo oli niin mukavasti...
Tankissa ei alipainetta. Ainakaan ei huomaa mitään kun korkin kiskasee auki
Olisiko toi ilmanputsari aiheellista vaihtaa. Eli onko vaikutusta tehoihin?
Polttoainesuodatttimet vaihdettu eilen ei vaikutusta...
Tänään ajattelin tarkistaa mittarilla paineet jos paineet kohdillaan täytyy soitella tonne pajalle ja mennä tarkistamaan se ennakko
Ilmanpuhdistin vakio tosin sain jo kehoituksen vaihtaa sen johonkin vapaammin virtaamaan, mutta luulen että ei tarvetta kun vetoja jo oli niin mukavasti...
Tankissa ei alipainetta. Ainakaan ei huomaa mitään kun korkin kiskasee auki
Olisiko toi ilmanputsari aiheellista vaihtaa. Eli onko vaikutusta tehoihin?
Kyllä se vapariputsari helpottaa hengitystä, ja varsinkin vähentää ahtimen akselille tulevaa kuormaa kun sen ei tarvitse imeä ilmaa tukkoisen paperiputsarin läpi.[Msa[ kirjoitti:Pumppua en itse säätänyt vaan Mersuporin pajalla oli säädettävänä.
Polttoainesuodatttimet vaihdettu eilen ei vaikutusta...
Tänään ajattelin tarkistaa mittarilla paineet jos paineet kohdillaan täytyy soitella tonne pajalle ja mennä tarkistamaan se ennakko
Ilmanpuhdistin vakio tosin sain jo kehoituksen vaihtaa sen johonkin vapaammin virtaamaan, mutta luulen että ei tarvetta kun vetoja jo oli niin mukavasti...
Tankissa ei alipainetta. Ainakaan ei huomaa mitään kun korkin kiskasee auki
Olisiko toi ilmanputsari aiheellista vaihtaa. Eli onko vaikutusta tehoihin?
Tosiaan laita pajan pojat tarkistamaan ennakko, sieltä se vika löytynee.
Jep taitaakin olla ylipaineletku...
Täytyy laittaa toi vapaavirtaussuodin harkintaan. Jos vaikka uskaltaisi sellaiseen sijoittaa pelkään vaan niitä imuääniä on varmasti kamalat
Onkos muita hyviä ehdotuksia tehonlisäykseen
Nyt on pumppu säädetty muttei rajoittajaan, eikä ahtopaineisiin koskettu mittasin paineet niin oli 0.7bar tuntuu rajulta mutta onko?
tehoa on kivasti muttei koskaan liikaa
Täytyy laittaa toi vapaavirtaussuodin harkintaan. Jos vaikka uskaltaisi sellaiseen sijoittaa pelkään vaan niitä imuääniä on varmasti kamalat
Onkos muita hyviä ehdotuksia tehonlisäykseen
Nyt on pumppu säädetty muttei rajoittajaan, eikä ahtopaineisiin koskettu mittasin paineet niin oli 0.7bar tuntuu rajulta mutta onko?
tehoa on kivasti muttei koskaan liikaa

Ei kovene imuäänet, voit surutta laittaa suodattimen.[Msa[ kirjoitti:Jep taitaakin olla ylipaineletku...
Täytyy laittaa toi vapaavirtaussuodin harkintaan. Jos vaikka uskaltaisi sellaiseen sijoittaa pelkään vaan niitä imuääniä on varmasti kamalat
Onkos muita hyviä ehdotuksia tehonlisäykseen
Nyt on pumppu säädetty muttei rajoittajaan, eikä ahtopaineisiin koskettu mittasin paineet niin oli 0.7bar tuntuu rajulta mutta onko?
tehoa on kivasti muttei koskaan liikaa
Paineet on normaalit, eikä vakioturbolla juuri kannata nostaakaan, paitsi jos nyt ihan kamalasti savuttaa.
Cooleri tekisi koneelle terää, kulutus laskisi ja kestävyys paranisi.
Turboista en tiä mutta kyllä vaparissa imuäänet kovenee huomattavasti (vakionahan niitä ei oikeastaan olekaan). Tämä siis kartiofilsulla, alkuperäisen levyn tilalle laitettava ei varmaankaan ääniä juurikaan lisää.Mauri H. kirjoitti:Ei kovene imuäänet, voit surutta laittaa suodattimen.[Msa[ kirjoitti:Jep taitaakin olla ylipaineletku...
Täytyy laittaa toi vapaavirtaussuodin harkintaan. Jos vaikka uskaltaisi sellaiseen sijoittaa pelkään vaan niitä imuääniä on varmasti kamalat
:
Kartiolla imuäänet on melko kovat taajama-ajossa mutta maantiellä ääni tasoittuu eikä ota korvaan. Suosittelen!
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
komeesti vislaa ja honottaa on vedetty kartio putsari orkkis putsarikotelon paikalle... ja tuossa minun mersussa toi ahtopainemittari nousee 0,9-1.1 vaikka en ole porttiin koskenutkaan tiedä sitten liioitteleeko toi equus kuinka paljon...mutta kun pari kierrosta pyöräytin syöttöä niin kaasu pohjassa jossain 180 tuntumassa ahdot ovat 1.1 ja lisärikastuspiirin rajoitus on poistettu ajat sitten... ja tuolla kartolla alkoi nouseen ahdot hieman nopeammin...
mitäs mieltä on arvon raati?
Kannattaako rajoitinta nostaa?
Onko järkeä nostaa ahtoja yli tuon 0.7bar?
Onko jossain malleissa ahtimia jotka menis tohon ns heittämällä. Viritys ahtimeksi
ei huvittais uutta ostaa maksaa niin törkeesti...
mitkä mahtaa olla vakio ahtimen tarkat tiedot eli imu/pako AR suhde ym..
olisi ylimääräisenä 900 turbo saabin ahdin ei varmaan sovi tohon?
Kannattaako rajoitinta nostaa?
Onko järkeä nostaa ahtoja yli tuon 0.7bar?
Onko jossain malleissa ahtimia jotka menis tohon ns heittämällä. Viritys ahtimeksi
ei huvittais uutta ostaa maksaa niin törkeesti...
mitkä mahtaa olla vakio ahtimen tarkat tiedot eli imu/pako AR suhde ym..
olisi ylimääräisenä 900 turbo saabin ahdin ei varmaan sovi tohon?
Ei sovi, saabin turbo on ihan leikkikalu, tosi onneton verrattuna tuohon alkuperäiseenkin. Bensavehkeissä on dieseliin liian pienet pakopäät, ahdistavat tosi pian.[Msa[ kirjoitti:mitäs mieltä on arvon raati?
Kannattaako rajoitinta nostaa?
Onko järkeä nostaa ahtoja yli tuon 0.7bar?
Onko jossain malleissa ahtimia jotka menis tohon ns heittämällä. Viritys ahtimeksi
ei huvittais uutta ostaa maksaa niin törkeesti...
mitkä mahtaa olla vakio ahtimen tarkat tiedot eli imu/pako AR suhde ym..
olisi ylimääräisenä 900 turbo saabin ahdin ei varmaan sovi tohon?
Kaikki pienilaippaiset Holsetit ja Schwitzerit sekä Garretit taitaa sopia suoraan alkuperäiseen pakosarjaan, pakoputken liitoksen joutuu muuttamaan, öljynkierto sopii kanssa tuollaisenaan, ehkä poistoa joutuu hiukan jatkamaan, ei muuta.
Ahtoja en tuolla vakiolla ainakaan kiloa ylemmäksi nostaisi, itse lisäisin vaan coolerin, se itsessään lisää ilman happipitoisuutta niin paljon ettei lisää ahtoja vakiopumpulla pitäisi tarvita, ainakaan kauheasti.