Ensimmäistä projektia. W124 -93
Ensimmäistä projektia. W124 -93
Tuli haettua W124 mersu riihimäeltä maatalon pihasta. Alusta oli hyvässä kunnossa ja sisustakin oli kuin uusi mutta vain likainen. Hintaa oli 500 euroa ja leimaa olisi helmikuulle 2012.
Huomasin paremman näköisen konepellin kun vanhassa w124 mersussani ja katselin papereista että mersuhan on 1993 vuonna valmistettu. Joten tämä on vielä uudempi.
Ruostetta on aika paljon mutta minun mielestäni ei niin paljon ettei siitä selviäisi.
Yleisilme http://aijaa.com/v.php?i=003849093602.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; on se kyllä komea
http://aijaa.com/v.php?i=007489093604.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; tuulilasin palkki on aika heikossa hapessa.
http://aijaa.com/v.php?i=006159093605.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Kaaresta lähtee väärän väristä lakkaa?? onko tästä jollain tietoa??
http://aijaa.com/v.php?i=007109093607.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Kontti on heikossa hapessa, mutta romikselta saa halavalla.
Koneena on 271tkm ajettu nakuttava 200 diesel. Konetta pitäisi korjata ja piristellä sitä mukaan kun tekniikka antaa myöten. Tällä hetkellä huolen aiheena on nakuttaminen ja öljyn paineet on kakkosen ja kolmosen välillä vaikka lisäisi öljyä.
Huomasin paremman näköisen konepellin kun vanhassa w124 mersussani ja katselin papereista että mersuhan on 1993 vuonna valmistettu. Joten tämä on vielä uudempi.
Ruostetta on aika paljon mutta minun mielestäni ei niin paljon ettei siitä selviäisi.
Yleisilme http://aijaa.com/v.php?i=003849093602.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; on se kyllä komea
http://aijaa.com/v.php?i=007489093604.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; tuulilasin palkki on aika heikossa hapessa.
http://aijaa.com/v.php?i=006159093605.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Kaaresta lähtee väärän väristä lakkaa?? onko tästä jollain tietoa??
http://aijaa.com/v.php?i=007109093607.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Kontti on heikossa hapessa, mutta romikselta saa halavalla.
Koneena on 271tkm ajettu nakuttava 200 diesel. Konetta pitäisi korjata ja piristellä sitä mukaan kun tekniikka antaa myöten. Tällä hetkellä huolen aiheena on nakuttaminen ja öljyn paineet on kakkosen ja kolmosen välillä vaikka lisäisi öljyä.
Viimeksi muokannut M4ketech, Ma 21.11.2011 19:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
- tuoppiluo2
- Vakiokalustoa
- Viestit: 338
- Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
Uskon, että maalattu tuo kaari jollain sprayllä.. taivas sen tietää
Joutuupi hio melkein pellille asti. Helpolla pääsee ku ehtii hyvän suojan purkaamolta 


W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
W212 350CDI -11 amg-styling
Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
Onko tuo öljyn paine ajossa vai tyhjäkäynillä jos on tyhjäkäynillä niin se on hyvä paine
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
huh ! ensimmäinen 124 jossa näen noin mädäksi päässen a-pilarin ! tässä onkin työnsarkaa useammaksi illaksi 

Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
Lykkyä projektiin. Joko konepelti TAI etu- ja takapuskurit ovat vaihdetut. Orig. E-faceliftissä törmäyslistat kuuluisivat olla korin värissä. Minkälainen verhoilu? Jos kangas, niin 3. sarjassa eli E-faceliftissä on ikäänkuin sellainen salmiakkikuvio kankaassa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
Tää on taidettu tehdä väyryseen tarkoitetusta pellistä.
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
Oho
On siinä ruostetta erikoisissa paikoissa. Tsemppiä vaan projektiin
Jos öljynpaineet on kylmänäkin kahden ja kolmen välissä niin ei varmasti ole tuonverran ajettu. Voipi olla jo toisella kierroksella mittari

On siinä ruostetta erikoisissa paikoissa. Tsemppiä vaan projektiin

Jos öljynpaineet on kylmänäkin kahden ja kolmen välissä niin ei varmasti ole tuonverran ajettu. Voipi olla jo toisella kierroksella mittari

Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
Riippuu siitä koska suodatin on vaihdettumik_ko kirjoitti:Oho![]()
On siinä ruostetta erikoisissa paikoissa. Tsemppiä vaan projektiin![]()
Jos öljynpaineet on kylmänäkin kahden ja kolmen välissä niin ei varmasti ole tuonverran ajettu. Voipi olla jo toisella kierroksella mittari
Itellä ollut useita 124 koppaisia niin noin pahan näköistä en oo vielä nähnyt edes hajottamolla mistä oon osia hakenut
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
M4ketech kirjoitti: http://aijaa.com/v.php?i=007489093604.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; tuulilasin palkki on aika heikossa hapessa.




Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
öljynpaineet on ajossa. Tosin nekin on välillä hyvät ja välillä huonot. Koneeltaan tuntuu taas kaikki olevan kunnossa.
Tosin ruosteisiin voi vaikuttaa se että auto on seissyt pihalla entisellä omistajalla aika pitkään lehtien ym alla.
Sisusta on sininen samaa mallia kun entisessäni 124 230E mersussa. Sisusta on kuin uusi ellei lasketa 2cmX2cm reikää keskellä kuskin penkkiä.
Kaaret menevät huomenna hiontaan asti. jonka jälkeen lähtee maalattavaksi tutulle.
Nakuttamista en ole vielläkään saanut selville, kova ääninen nakutus kuuluu välillä mutta kun antaa enemmän kaasua loppuu ja helevetin moinen pilvi lentää putkesta.
Tosin ruosteisiin voi vaikuttaa se että auto on seissyt pihalla entisellä omistajalla aika pitkään lehtien ym alla.
Sisusta on sininen samaa mallia kun entisessäni 124 230E mersussa. Sisusta on kuin uusi ellei lasketa 2cmX2cm reikää keskellä kuskin penkkiä.
Kaaret menevät huomenna hiontaan asti. jonka jälkeen lähtee maalattavaksi tutulle.
Nakuttamista en ole vielläkään saanut selville, kova ääninen nakutus kuuluu välillä mutta kun antaa enemmän kaasua loppuu ja helevetin moinen pilvi lentää putkesta.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
Voipi olla venttiilinnostimet kun naputtelee... Ainakin preliftin kontinluukku tuossa on. Onko alku- vai loppuvuoden mallia ?
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
Huomasinkin kivoja asioita tänään,
Etupuskuri on vaihdettu, takaa löytyy korin värinen puskuri.
Takakontti ei ollutkaan niin ruosteessa kun ajattelin, joku on ilmeisesti taitellut pellistä levyn kontin päälle ja lyönyt sikaflexillä kiinni. levyn pala lähti helpolla irti ja alta paljastu:

Jonkin aikaa sixaflexin jämiä poistaessa ja hionnan jälkeen:

Otin myös vakiot kilven "pidikkeet" pois ja hitsasin reijät umpeen. kilvi tulee melkein kiinni peltiin, tottakai väliin kumiprikat. A-palkin hitsasin tänään ja vedin kittaukset päälle huomenna pääsen hiomaan.
Takakonttikin temppuili ja en saanut sitä auki, vika selvisi. Keskulukituksen "tango" lähtee muovin sisältä irti joten ei aina aukea. Laitoin lasikuidulla kiinni.
E: nii ja huomenna olisi kolvausta luvassa, mankan johot saa kolvista + hälytin asennetaan viimein.
Etupuskuri on vaihdettu, takaa löytyy korin värinen puskuri.
Takakontti ei ollutkaan niin ruosteessa kun ajattelin, joku on ilmeisesti taitellut pellistä levyn kontin päälle ja lyönyt sikaflexillä kiinni. levyn pala lähti helpolla irti ja alta paljastu:

Jonkin aikaa sixaflexin jämiä poistaessa ja hionnan jälkeen:

Otin myös vakiot kilven "pidikkeet" pois ja hitsasin reijät umpeen. kilvi tulee melkein kiinni peltiin, tottakai väliin kumiprikat. A-palkin hitsasin tänään ja vedin kittaukset päälle huomenna pääsen hiomaan.
Takakonttikin temppuili ja en saanut sitä auki, vika selvisi. Keskulukituksen "tango" lähtee muovin sisältä irti joten ei aina aukea. Laitoin lasikuidulla kiinni.
E: nii ja huomenna olisi kolvausta luvassa, mankan johot saa kolvista + hälytin asennetaan viimein.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
Tuohon nakutus ongelmaan ihan piti alkaa kommentoimaan, eli onkos se nakutus sellaista kun auton laittaa käyntiin niin normaalistihan hetken aikaa ventiilit nakuttaa ja sitten se loppuu mutta onko tässä tapauksessa niin et se nakutus ei lopukkaan?
Jos ongelma tuontyyppinen niin voiskohan olla niin että ne "öljykupit" ois kulunut niin että se hydraulinen ventiilien säätö ei toimi kunnolla ja siksi nakuttaa. Tää vain arvaus kun oon kuullut et noissa on ollut tuontyypisiä ongelmia
Jos ongelma tuontyyppinen niin voiskohan olla niin että ne "öljykupit" ois kulunut niin että se hydraulinen ventiilien säätö ei toimi kunnolla ja siksi nakuttaa. Tää vain arvaus kun oon kuullut et noissa on ollut tuontyypisiä ongelmia
(w210 320cdi-01)
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
Nakuttaa niin pitkään kun tuo kone itse haluaa, harvoin saan loppumaan, silloinkin lentää musta pilvi putkesta ja taas vähän ajan päästä alkaa.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
Mäen. 1,1 miljoonaa ajettu näyttää tältä:epk kirjoitti:huh ! ensimmäinen 124 jossa näen noin mädäksi päässen a-pilarin ! tässä onkin työnsarkaa useammaksi illaksi

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
Nämä on tosi valistavia kuvia ; kannattaa miettiä, että millä estää, ettei vielä ehjälle käy samoin....
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
Nyt mennään rytinällä etiä päin.
Takaluukkukin rupee olee hyvällä mallilla:

Kaveri onnistu pakittamaan auton puuta päin joten vasen takaumpio meni rikki, minuahan se ei haittaa kun kaveri maksaa uudet
Hälytin on melkein asennettu.
Mittaristo taas tuntuu temppuilevan oikein urakalla. Pesun jälkeen diesel-mittari on heilunut kun viimestä päivää, nyt näyttää täyttä tankkia mutta kun kopauttaa koelautaan niin tipahtaa varttitankkiin ja syttyy valo että olisi loppumassa
liekö öljynpaine-mittari sekasin samalla, sekin tuntuu elävän elämää 1-3 välissä kopauttelemalla.
Tänään iskin tulille niin ei naputtanut, vähän ajan päästä alkoi nakuttaa epäsäännöllisesti. Video http://www.youtube.com/watch?v=IsC5lHMCPCg" onclick="window.open(this.href);return false;
Takaluukkukin rupee olee hyvällä mallilla:

Kaveri onnistu pakittamaan auton puuta päin joten vasen takaumpio meni rikki, minuahan se ei haittaa kun kaveri maksaa uudet

Hälytin on melkein asennettu.
Mittaristo taas tuntuu temppuilevan oikein urakalla. Pesun jälkeen diesel-mittari on heilunut kun viimestä päivää, nyt näyttää täyttä tankkia mutta kun kopauttaa koelautaan niin tipahtaa varttitankkiin ja syttyy valo että olisi loppumassa

Tänään iskin tulille niin ei naputtanut, vähän ajan päästä alkoi nakuttaa epäsäännöllisesti. Video http://www.youtube.com/watch?v=IsC5lHMCPCg" onclick="window.open(this.href);return false;
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
Lisää takapakkia, Outoa ääntä kuuluu perästä tai jostain auton peräpäästä, rohinaa muistuttaa lähinnä.
Tänään lahdessa ajellessa kotio päin hävisi jarruista kaikki tuntuma, poljin meni ihan pohjaan ja auto vain liukui. Seuraavissa valoissa taas oli tuntumaa ja välillä ei ollut.
Sitten huomasin seuraavan vian. Kun lähtee kaasuttamaan ja vaihtaa vaihdetta isommalle auto nykii jonkin aikaa, todella ärsyttävä vika.
No seuraava päivä taas mersun parissa työskentelyä
Tänään lahdessa ajellessa kotio päin hävisi jarruista kaikki tuntuma, poljin meni ihan pohjaan ja auto vain liukui. Seuraavissa valoissa taas oli tuntumaa ja välillä ei ollut.
Sitten huomasin seuraavan vian. Kun lähtee kaasuttamaan ja vaihtaa vaihdetta isommalle auto nykii jonkin aikaa, todella ärsyttävä vika.
No seuraava päivä taas mersun parissa työskentelyä

Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
Tuo on ihan ominaisuus manuaalivaihteisissa, tosin hiukan ärsyttävä. Jos sopivalla taajudella vipattaa kaasupoljinta, niin auto hyppää sellaista bonanzaa että...Sitten huomasin seuraavan vian. Kun lähtee kaasuttamaan ja vaihtaa vaihdetta isommalle auto nykii jonkin aikaa, todella ärsyttävä vika.

0442890665
kari.tuhkanen@gmail.com
kari.tuhkanen@gmail.com
Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
Kokeilkaapa vaihtaa vaihetta niin että löysäätte kytkimen nätisti.tuhkis kirjoitti:Tuo on ihan ominaisuus manuaalivaihteisissa, tosin hiukan ärsyttävä. Jos sopivalla taajudella vipattaa kaasupoljinta, niin auto hyppää sellaista bonanzaa että...Sitten huomasin seuraavan vian. Kun lähtee kaasuttamaan ja vaihtaa vaihdetta isommalle auto nykii jonkin aikaa, todella ärsyttävä vika.


mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
Juu kyllä minullakin nytkyttää, mutta riippuu täysin kytkimen ja kaasun käytöstä. Eli opettelemalla loppuu nytkytysJiiTee_ kirjoitti:Kokeilkaapa vaihtaa vaihetta niin että löysäätte kytkimen nätisti.tuhkis kirjoitti:Tuo on ihan ominaisuus manuaalivaihteisissa, tosin hiukan ärsyttävä. Jos sopivalla taajudella vipattaa kaasupoljinta, niin auto hyppää sellaista bonanzaa että...Sitten huomasin seuraavan vian. Kun lähtee kaasuttamaan ja vaihtaa vaihdetta isommalle auto nykii jonkin aikaa, todella ärsyttävä vika.Ainakaan mulla ei nytkyttäny ku niin teki.

Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
Joo, mutta kyllä voimansiirron kunnolla on myös merkittävä vaikutus siihen, kuinka herkkä se auto on hyppimään. Jos kardaanin rättinivelet ovat huonot ja kytkimen vääntöjouset kuoleentuneet + niitattu keskiholkki (jossa on boorit) on enää heikosti kiinni, niin hyppiihän se. Nuo kun laittaa kuntoon, niin on kuin toinen auto siltä osin. Lisäksi kaasuvivuston iskunvaimentimen kuluneisuus vaikuttaa asiaan, ja kyllä kai alustan tietyillä kumipuslillakin on vaikutusta, jos oikein ovat pahasti kuluneet. Varsinkaan loppupään W124:n ei kuulu olla kovin herkkä hyppimään, mutta kyllä senkin totta kai saa pomppimaan, jos huolimattomasti käyttää kaasua ja kytkintä.mik_ko kirjoitti:Juu kyllä minullakin nytkyttää, mutta riippuu täysin kytkimen ja kaasun käytöstä. Eli opettelemalla loppuu nytkytysJiiTee_ kirjoitti:Kokeilkaapa vaihtaa vaihetta niin että löysäätte kytkimen nätisti.tuhkis kirjoitti:Tuo on ihan ominaisuus manuaalivaihteisissa, tosin hiukan ärsyttävä. Jos sopivalla taajudella vipattaa kaasupoljinta, niin auto hyppää sellaista bonanzaa että...Sitten huomasin seuraavan vian. Kun lähtee kaasuttamaan ja vaihtaa vaihdetta isommalle auto nykii jonkin aikaa, todella ärsyttävä vika.Ainakaan mulla ei nytkyttäny ku niin teki.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
Näinhän se asia on kuten nozki tuossa kertoi.
Itellä vaan vielä oli asiaa siittä nakuttamis ongelmasta vai onkohan jo vika löytynyt, no kuitenkin katsoin videon ja ei ääni kuulostanu siltä mitä luulin ettei vältämättä ihan se vika oo mitä aluks veikkailin vaan nyt tuli sellanen mieleen että kannattais tarkistaa ruiskutus suuttimet ja onko niistä jouset kunnossa vai poikki, et jos jousia poikki se kyllä käy rumasti
Itellä vaan vielä oli asiaa siittä nakuttamis ongelmasta vai onkohan jo vika löytynyt, no kuitenkin katsoin videon ja ei ääni kuulostanu siltä mitä luulin ettei vältämättä ihan se vika oo mitä aluks veikkailin vaan nyt tuli sellanen mieleen että kannattais tarkistaa ruiskutus suuttimet ja onko niistä jouset kunnossa vai poikki, et jos jousia poikki se kyllä käy rumasti
(w210 320cdi-01)
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
Juu konepuolta alan kattomaan huomenna ja sitten pitäis keksii autolle väri, kaipa ton nykysenki vois pitää
tai sit tummempaa hopeeta
Talvellahan näitä on mukava koota ja laitella. onko joku nähnyt hienoja värejä mersuissa, tietty se musta on aina yleensä



Talvellahan näitä on mukava koota ja laitella. onko joku nähnyt hienoja värejä mersuissa, tietty se musta on aina yleensä


Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
568 signalrot lämmittää aina mieltä.
(eli vapaana suomennoksena signaalinpunainen)
En tosin uuemmalla pellillä olevaa maalaisi siihen väriin
Orkkista peliin vaan. 

En tosin uuemmalla pellillä olevaa maalaisi siihen väriin


mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
minuun iskee mustan lisäksi viininpunainen 
http://img338.imageshack.us/img338/3165/pb120651ih8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.minunauto.com/auto/23641" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4343241" onclick="window.open(this.href);return false;

http://img338.imageshack.us/img338/3165/pb120651ih8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.minunauto.com/auto/23641" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4343241" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
Mun suosikki väriksi olisi sitten taas varmaan sini-musta metalliväri, 199 (Blau-Schwarz Metallic)
http://www.meinbenz.de/farben/124/bs.htm
Tai sitten toinen aika hieno on tämä punainen 521 Almandinrot metallic
http://www.meinbenz.de/farben/124/almadin.htm
Parempi kuva tuosta mielestäni on vaikka tässä ilmoituksessa:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =153927091
Ja muita alkuperäisiä värejä voi katsella täältä:
http://www.meinbenz.de/farben/124/farbcodes.htm
Niin joo, mulla on jostain sellainen muistikuva, että tuo edellä mainittu Signalrot muuten oli yksi niistä väreistä, joita W123:een oli valittu värivaihtoehdoiksi joskus sillä perusteella, että kirkkaat värit lisäävät auton näkyvyyttä liikenteessä ja sitä kautta turvallisuus paranee. Aika erikoiselta ratkaisulta kuulostaa; nykyaikana väittäisin, että auton väri kyllä määräytyy sen mukaan mitä muotoilijat ja markkinointiväki esittävät, eikä sen mukaan mikä näkyy parhaiten...
En kyllä muista, mistä tuommoinen käsitys on itselleni tullut; ainakaan kirjallisuudesta en ihan heti löytänyt tuolle vahvistusta.
http://www.meinbenz.de/farben/124/bs.htm
Tai sitten toinen aika hieno on tämä punainen 521 Almandinrot metallic
http://www.meinbenz.de/farben/124/almadin.htm
Parempi kuva tuosta mielestäni on vaikka tässä ilmoituksessa:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =153927091
Ja muita alkuperäisiä värejä voi katsella täältä:
http://www.meinbenz.de/farben/124/farbcodes.htm
Niin joo, mulla on jostain sellainen muistikuva, että tuo edellä mainittu Signalrot muuten oli yksi niistä väreistä, joita W123:een oli valittu värivaihtoehdoiksi joskus sillä perusteella, että kirkkaat värit lisäävät auton näkyvyyttä liikenteessä ja sitä kautta turvallisuus paranee. Aika erikoiselta ratkaisulta kuulostaa; nykyaikana väittäisin, että auton väri kyllä määräytyy sen mukaan mitä muotoilijat ja markkinointiväki esittävät, eikä sen mukaan mikä näkyy parhaiten...

W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
Nonniin,
Vihdoin sain mersun merkinkin konepeltiin.
Muuten auto on ollut melkeenpä vain ajossa mutta pieniä maalivaurioita on tullut korjailtua ja ruosteita poistettua sekä paikailtua.
Mukava auto ajaa ja halpaa ku mikäkin ainakin näillä kilometreillä
Saa nyt nähä mitä kaikkea tähän vielä keksii kuhan saa taas palkan. Ostin jo 17" mustat aluvanteet kesänakeille huimaan hintaan 50e
Vihdoin sain mersun merkinkin konepeltiin.
Muuten auto on ollut melkeenpä vain ajossa mutta pieniä maalivaurioita on tullut korjailtua ja ruosteita poistettua sekä paikailtua.
Mukava auto ajaa ja halpaa ku mikäkin ainakin näillä kilometreillä

Saa nyt nähä mitä kaikkea tähän vielä keksii kuhan saa taas palkan. Ostin jo 17" mustat aluvanteet kesänakeille huimaan hintaan 50e

Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ensimmäistä projektia. W124 -93
Päivitellään nyt vähän, autohan siis kävi kolarissa ja nyt on leima ummessa. Öljypohja ja maski menee vaihtoon. Umpion kerkesin jo vaihtamaan.
Löysin vielä yhden ruostereijän, taino tiesen sielä olevan mutta nyt otin esiin.
Tekniikkaan on vielä tulossa piristystä kunhan kerkeän, nytkin kerkeää välillä käymään kotona auton alta
Pohja näyttää olevan ruosteeton, mutta ruostetta löytyy sitten muista paikoista ilmeisesti kunhan kerkeän kaivamaan esiin. Hiljaa hyvä tulee, kai se pätee vielä 10 vuoden päästäkin kun saman auton alta löytää itsensä




Löysin vielä yhden ruostereijän, taino tiesen sielä olevan mutta nyt otin esiin.
Tekniikkaan on vielä tulossa piristystä kunhan kerkeän, nytkin kerkeää välillä käymään kotona auton alta

Pohja näyttää olevan ruosteeton, mutta ruostetta löytyy sitten muista paikoista ilmeisesti kunhan kerkeän kaivamaan esiin. Hiljaa hyvä tulee, kai se pätee vielä 10 vuoden päästäkin kun saman auton alta löytää itsensä





Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.