nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: La 03.12.2011 13:47
nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
Hei.
Eipä kestäny vetää momenttiin yhtä nokka-akselin laakeripukkien kiinnitys pulttia.
Kone on siis 220d. Mistähän löytäisin siihen uudet pultit? Entiset olivat 10.9 venyvät pultit. Onko nämä tarkoitettu vaihdettaviksi? Haittaako jos laittaa venymättömät pultit?
Eipä kestäny vetää momenttiin yhtä nokka-akselin laakeripukkien kiinnitys pulttia.
Kone on siis 220d. Mistähän löytäisin siihen uudet pultit? Entiset olivat 10.9 venyvät pultit. Onko nämä tarkoitettu vaihdettaviksi? Haittaako jos laittaa venymättömät pultit?
Viimeksi muokannut lutikainen, La 03.12.2011 15:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
Milloin Mercedes on käyttänyt moottoreissa tuumakoon pultteja?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: La 03.12.2011 13:47
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
sompio kirjoitti:Milloin Mercedes on käyttänyt moottoreissa tuumakoon pultteja?
Hyvä kysymys.. Auto on vuodelta -97, niin sillon varmaan. N.7mm paksut pultit siellä oli tiheällä kierteellä.
Viimeksi muokannut lutikainen, La 03.12.2011 15:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
Luulisin että miilikierteisiä hienomalla nousulla
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: La 03.12.2011 13:47
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
Onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan?
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
Ei varmasti ole tuumakierrettä mersun moottorissa
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: La 03.12.2011 13:47
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
EN OLE KYSYNYT ONKO TUUMAKIERTEITÄ! Haluaisin tietää mistä löytyy pultit tohon paskaan, että vois liikkua paikasta toiseen!
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
Ota pultti mukaan jaa mee hakemaan vehosta tai jostain ruuviliikkestä tuo pultti ei se niin vaikeaa voi ollalutikainen kirjoitti:EN OLE KYSYNYT ONKO TUUMAKIERTEITÄ! Haluaisin tietää mistä löytyy pultit tohon paskaan, että vois liikkua paikasta toiseen!
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: La 03.12.2011 13:47
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
niinpä niin.. No haittaako jos ei oo venyvä? Paljonko teidän mielestä on oikea momentti?
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
Jos siihen laittaa normi pultin niin kiristys momentti ei ainakaan ole sama kuin venyvällä.Luulisi nokka pukilla olevan ihan "käsin järkeä käyttäen" momentti jos ei löydä oikeaa.Monesti myös pultin paksuudesta lasketaan momentti venymättömillä pulteilla.
Viimeksi muokannut atlas, La 03.12.2011 15:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
Paljonkas siinä on nyt momentti arvo?lutikainen kirjoitti:niinpä niin.. No haittaako jos ei oo venyvä? Paljonko teidän mielestä on oikea momentti?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
No niin ..kun vähän googlea käyttää:
http://sp1.uni.fi/images/KPT%20Tuotelue ... mentit.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Oli siellä varsin parempiakin taulukoita mutta laita googleen" pulttien kiristys momentteja"
http://sp1.uni.fi/images/KPT%20Tuotelue ... mentit.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Oli siellä varsin parempiakin taulukoita mutta laita googleen" pulttien kiristys momentteja"
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: La 03.12.2011 13:47
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
25nm ilmoittaa valmistaja..
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
Hyvä taulukko.atlas kirjoitti:No niin ..kun vähän googlea käyttää:
http://sp1.uni.fi/images/KPT%20Tuotelue ... mentit.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Oli siellä varsin parempiakin taulukoita mutta laita googleen" pulttien kiristys momentteja"
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
On ollu pultti tosihuono jos ei oo kestäny vetää 2,5 kpm.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
koska nuo on tulkittu tuumaisiksi pulteiksi, niin kai sitä on sitten vedetty ne myös johonkin 25 kilon momenttiinsompio kirjoitti:On ollu pultti tosihuono jos ei oo kestäny vetää 2,5 kpm.

oikeasti tuollainen pultti ei katkee 2.5 kilon momentilla, vaikka se olis sahattu puoliksi tai jopa 3/4 poikki...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: La 03.12.2011 13:47
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
kylläpä näky katkeevan..
onko kukaan vaihtanu kyseisiä pultteja?

Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
joskus momenttiavain ei naksahdakkaan ja sitten napsahtaa ja venyy pultti minkä kerkiää.
On pultteja vaihdettu, ei siinä sen ihmeellisempää ole.
Veholta, KL:stä tai pulttikaupasta uudet.
On pultteja vaihdettu, ei siinä sen ihmeellisempää ole.

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
Ei ole tarvinnut vaihtaa, ei ole koskaan katkennut.
Onkohan 25Nm oikea momentti 220D nokan pukkien pulteille...
Onkohan 25Nm oikea momentti 220D nokan pukkien pulteille...
wiimax.fi
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
25 olisin ihtesekkin ulkomuistista tarjonnut. Onkos 220d jotenkin erilainen mitä 200d ?
autodatasta sen voi tietty tarkistaa jos tietäisi vuosimallin. Ei se nyt varasti ainakaan vähempää ole. 40 on jos on enempi.
autodatasta sen voi tietty tarkistaa jos tietäisi vuosimallin. Ei se nyt varasti ainakaan vähempää ole. 40 on jos on enempi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
200D:ssä on 25Nm mutta siinä on M8 pultti, 220D kaksi nokkaa ja mielestäni ohuemmat pultit.
Se on varma ettei ole kovempi momentti 220D:ssä.
Onhan tuossa aiemmin kerrottu vuosimalli, -97.
Se on varma ettei ole kovempi momentti 220D:ssä.
Onhan tuossa aiemmin kerrottu vuosimalli, -97.
wiimax.fi
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
Tulipas luettua huolimattomasti, vai monivenasta puhutaan 

Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: La 03.12.2011 13:47
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
vielä kun tietäisi oikeen momentin...
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
No pitää sitten kai käydä autotallissa katsomassa se autodatasta 

Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: La 03.12.2011 13:47
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
jos vuan kehtoot..
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
Terveisiä täältä autotallista....
Mercedes-Benz E-class (210) 2,2D E220D 1995-98:
Camshaft carrier/cap: 15 Nm.
Mercedes-Benz E-class (210) 2,2D E220D 1995-98:
Camshaft carrier/cap: 15 Nm.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2660
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
Miten tuo tuumakoko on viestistä pääteltävissä?sompio kirjoitti:Milloin Mercedes on käyttänyt moottoreissa tuumakoon pultteja?
Eikös 10.9 ole lujuusluokka pultille?
http://www.pultti.com/murtokuormat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
Se tuumakoko on muokattu aloitusviestistä pois, kun kansa jumiutui siihen.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: nokka-akselin laakeripukin pultti poikki
Aloitusviestiä on muokattu jälkikäteen, mitä lie lukenut alunperin
Kannattaa nyt vaihtaa kaikki pultit ja kiristellä oikeaan momenttiin.

Kannattaa nyt vaihtaa kaikki pultit ja kiristellä oikeaan momenttiin.
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: La 03.12.2011 13:47