Aluvanteen pultit
Aluvanteen pultit
Kertokaas oi heimoveljet, kun tuossa kaverilla on 124:ssa ongelma. BWA:n vanteenpultit eivät kestä kiinni, vaikka kuinka kiristää. Niin jo muutaman sadan kilomerin matkan päästä pultit ovat löysällä niin jopa että rupeavat vaikuttamaan ajettavuuteen. Jos jatkaisi ajamista niin pyörät putoaisi pois. Renkaissa on aluvanteiden pultit. Mikä kaverille avuksi on hienot vanteet, mutta joutui vaihtamaan turvallisuuden vuoksi takaisin peltivanteisiin.
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Hmm, aika jännää, yleensä kun vielä mersuissa pultit tahtovat pikemminkin kiristyä kuin löystyä.
Mutta mutta, monenlaista BWA:n vannetta ollut mullakin eikä aina niin ongelmatonta...
Tarkistitte varmaan ensin että kuinka paljon pultti tulee yli / sisään laikkaan kun on ihan kiinni vanteen kartiossa?
EDIT: ja niinkuin Mr. Benz jo ehtikin, MB:n alkup. alupultithan on kai aina pallokartioita, kun taas BWA:t tahtovat juurikin suoria kartioita.
Mutta mutta, monenlaista BWA:n vannetta ollut mullakin eikä aina niin ongelmatonta...

Tarkistitte varmaan ensin että kuinka paljon pultti tulee yli / sisään laikkaan kun on ihan kiinni vanteen kartiossa?
EDIT: ja niinkuin Mr. Benz jo ehtikin, MB:n alkup. alupultithan on kai aina pallokartioita, kun taas BWA:t tahtovat juurikin suoria kartioita.
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Vanteita ja pultteja on sekä pallo että kartio kannalla,
vanteet voi olla jopa päällepäin saman näköiset mutta pultin kanta eri, riippuen valmistajasta.
vanteet voi olla jopa päällepäin saman näköiset mutta pultin kanta eri, riippuen valmistajasta.
Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 654
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Loimaa
Pulttien löystyminen ei voi johtua mistään muustakuin vääristä pulteista (kuten tuossa edellä jo moneen kertaan todetiin
)
Kartiopulteissa voi olla eri kulma kuin vanteissa, (on tullut vastaan)
On myös mahdollista että pultit on vedetty koneella liian kireälle ja vanteiden kartiot ovat pilalla.

Kartiopulteissa voi olla eri kulma kuin vanteissa, (on tullut vastaan)
On myös mahdollista että pultit on vedetty koneella liian kireälle ja vanteiden kartiot ovat pilalla.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Mulla oli samanlaista ilmiötä Alession vanteissa,pultit löystyivät välillä ja menivät sitten poikki...Pultit tulivat vanteiden mukana ja olivat luultavasti silloin oikeanlaisetkin?!
Kävin sitten hakemassa takuuseen uudet pulti ja muistaakseni ne uudetkin löystyivät,ongelma kuitenkin poistui ajan myötä.Joku ihme homma noissakin oli.Yksi veikkaus oli että nuo pultit menivät syvemmälle kuin ennen eivätkä menneet tarpeeksi pohjaan likaisissa kierteissä
Tiedäppä tuota sitten...
Kävin sitten hakemassa takuuseen uudet pulti ja muistaakseni ne uudetkin löystyivät,ongelma kuitenkin poistui ajan myötä.Joku ihme homma noissakin oli.Yksi veikkaus oli että nuo pultit menivät syvemmälle kuin ennen eivätkä menneet tarpeeksi pohjaan likaisissa kierteissä

- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Niin ja tietysti aluvanteissa se jälkikiristys n. 100 km:n ajon jälkeen....
Jos sen tekee 1000 km:n jälkeen niin se on ihan sama kuin ois vasta laittanu kiekot alle....
Mullakin nimittäin tuoreissa aluissa löystyi aika tavalla ensimmäisen kiristyksen jälkeen, mutta nyttemmin on pysyny kireellä kun on pari kertaa joutunu käyttämään renkaita pois ja laittamaan takaisin (muistaen jälkikiristys)
Jos sen tekee 1000 km:n jälkeen niin se on ihan sama kuin ois vasta laittanu kiekot alle....
Mullakin nimittäin tuoreissa aluissa löystyi aika tavalla ensimmäisen kiristyksen jälkeen, mutta nyttemmin on pysyny kireellä kun on pari kertaa joutunu käyttämään renkaita pois ja laittamaan takaisin (muistaen jälkikiristys)
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Pultit ovat oikeaa mallia tarkistettu BWA vanteita myyviltä kauppiailta. Syykin selvisi Mersu on just sisään ajettu n.500000 km, niin pulttien kiinnitys reiät ovat kuluneet jo niin väljiksi, että aluvanne kun ei anna periksi kiristettäissä niin se sitten vatvoo pultit auki. Peltivanne taas joustaa niin se pultti tavallaan hirtää kiinni vanteen reunoihin ja pysyy kiinni, mutta pitemmän päälle nekin rupeaa löystymään. Tähän on syynä sitten se kuuluisa viimeinen tiukkaus. Ei ole kuulemman ensimmäinen mersu jolle on näin käynyt. Näin kertoivat renkasliikkeen profetat. Korjattavissa pyörän navan vaihdolla.