perävälityskysymys????????
-
lasse lemberg
- Sisäänajossa

- Viestit: 37
- Liittynyt: La 19.11.2011 15:11
perävälityskysymys????????
Olen asentamassa vm 1991 mercedes 250 D automaatti vanhaan letukan.Letukan perävälitus on 2.54.onko se liian harva?mitäköhän perävälitys mersussa alunperin on.yritin katsoa tämän fooromin taulukosta mutta en ole ihan varma ymmärsinko oikein.kiitos avusta jo etukäteen.
Re: perävälityskysymys????????
Aika hiljaista on kulkupuoli vakiokoneella ainakin. Perä on myös aivan liian harva. Meinaat laittaa mersun ylivaihdelaatikonkin vielä siihen letukkaan? Kulku on sitten samankaltaista kuin vetäisi jäähallia taunuksella. Yhtä kivaa, rivakkaa ja taloudellista.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
-
lasse lemberg
- Sisäänajossa

- Viestit: 37
- Liittynyt: La 19.11.2011 15:11
Re: perävälityskysymys????????
paitsi mun letukka on 200kg kevyempi kuin mersu.ja mikä se välitys sitten olikaan?
Re: perävälityskysymys????????
Alkuperäisen automaatin kanssa alkuperäinen välitys on pitkälle yli kolmen riippuen vuosimallista, varustelusta jne. 2,54 automaatin nelosvaihteella on suurinpiirtein 2,2 lopullista välitystä. Se on liian harva mihinkään järkevään käyttöön auton painosta riippumatta.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
-
lasse lemberg
- Sisäänajossa

- Viestit: 37
- Liittynyt: La 19.11.2011 15:11
Re: perävälityskysymys????????
Kiitos vaan tiedosta,eli laitan letukan 3.6 välitys.eiköhän sillä pääsee liikenteeseen.
Re: perävälityskysymys????????
Uskoisin että se on hyvin lähellä alkuperäistä. Jos veikata pitäisi niin 3.46 on ainakin ollut 250D automaattien perässä. 3.6 on todennäköisesti hyvinkin käyttökelpoinen jos auto on vielä hiukan kevyempi.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: perävälityskysymys????????
Automaatin nelosen välitys on tasan 1:1
250 automaatin perävälitys on alunperin 3.46-3.67 Farkussa taisi olla 3.91
250 automaatin perävälitys on alunperin 3.46-3.67 Farkussa taisi olla 3.91
Re: perävälityskysymys????????
Mun opuksissa noi perävälitykset menee seuraavasti:
Autom. 3,07, 5v man. 3,42 ja farmarissa autom.3,07 ja man.5v 3,42 ja 89 alkaen autom. 3,23 man.5v 3,91
Autom. 3,07, 5v man. 3,42 ja farmarissa autom.3,07 ja man.5v 3,42 ja 89 alkaen autom. 3,23 man.5v 3,91
-
lasse lemberg
- Sisäänajossa

- Viestit: 37
- Liittynyt: La 19.11.2011 15:11
Re: perävälityskysymys????????
Täytyy sanoa että kkiitos MIEHET,eihän pojat mersulla ajele.
Re: perävälityskysymys????????
Minä ainakin jättäisin sen 2,54:n perän. Autohan oli kevyempikin.
Automaatti hoitaa sen, että siellä käytössä on aina sopivin pykälä.
Jos kick-down toimiin, niin kiihdytettäessä se vaihtaa pienemmälle.
Matka-ajossa on sitten matalat kierrokset.
Automaatti hoitaa sen, että siellä käytössä on aina sopivin pykälä.
Jos kick-down toimiin, niin kiihdytettäessä se vaihtaa pienemmälle.
Matka-ajossa on sitten matalat kierrokset.
MB E320_ 97
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
Re: perävälityskysymys????????
Rise kirjoitti:Minä ainakin jättäisin sen 2,54:n perän.
Minä myös. Mikäs sen mukavempaa kuin körötellä satkua pikkukierroksilla.
Tosin kovin kummosia mäkiä tuo vakio 250 ei jaksa nelosella kiivetä päälle.
Syöttöä suuremmalle niin saa kymmenkunta hepoa lisää sinne keulalle.
Turbolla voimaa varmasti tulisi sen verran että jaksaisi kulkea ihan mukavasti kun voi syöttöä nostaa vähän enemmän ilman kauheaa savua.




