CDI Maf ongelmaa..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Niksutin@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: La 30.01.2010 14:08
Paikkakunta: Parikkala

CDI Maf ongelmaa..

Viesti Kirjoittaja Niksutin@ »

s202 -99 200cdi ajossa toimii normaalin tuntuisesti, mutta kulutus alkoi nousta viimeviikolla ja viikonloppuna mittailin jo 10l/100km kulutuksia.. vikavaloja ei pala ja Carsoft antaa herjaa maf anturista heti käynnistyksen jälkeen eikä saa live-datassa tietoa anturilta.. muita vikoja ei carsoft löytäny.. tarkastelin ahtoputket yms.. mutta vika tulee heti käynnistyksen jälkeen jo tyhjäkäynnillä.. mittasin pistokkeesta irrallaan että jännitettä tulee ,mutta kiinni ollessa pistokkeesta on hankala signaaleja mittailla..
onko kukaan mittaillu itse maf anturista minkälaisia arvoja siitä pitäisi löytyä irrallaan ollessa?
ei huvittaisi ostella yli 200e antureita ihan vaan varmuuden vuoksi, kun auto ei kuitenkaan mene kunnolla vikatilaan.. mutta jossainhan tuolla jotain häikkää on.. :think:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: CDI Maf ongelmaa..

Viesti Kirjoittaja Lape »

Eikait tuo maf maksa tarvikkeena kuin jotain 70e? Ja hyvin todennäköisesti sama bosch.
Niksutin@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: La 30.01.2010 14:08
Paikkakunta: Parikkala

Re: CDI Maf ongelmaa..

Viesti Kirjoittaja Niksutin@ »

no jos 70e tuo anturi löytyy, niin ilomielin sen hankin, mutta kun ei oikein helpolla löydy.. motonetin tiskillä ei mitään järkevää ja kl-varaosilla 200e, tarvikeliikkeestä 285e ja silleen.. olen taas kerran varmaan kolunnu kaikki väärät paikat läpi.. =)
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1242
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: CDI Maf ongelmaa..

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Lukeeko tuossa vikakuvaus-listassa tosiaan, että EGR-kierrätys on POIS päältä??
Eikä mene vikatilaan?

...taidan lähteä heti rikkomaan oman MAF:n!

Eihän tota kannata korjata, jos noin tosiaan on.
Vaikuttaako mihinkään muuhun, kuin pakokaasujen kierrätykseen?
Niksutin@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: La 30.01.2010 14:08
Paikkakunta: Parikkala

Re: CDI Maf ongelmaa..

Viesti Kirjoittaja Niksutin@ »

se egr:n poisto on kyllä tehty tässä tapauksessa ohjelmallisesti, vaan näkyy tuo maffin häiriö siihenkin vaikuttavan..
eipä tälläkään yksilöllä oikein muuten jaksaisi päivittäin huristella, jos ei olisi tuota ohjelmanpätkää laitettu.. kyllä se vaan nostaa kummasti hymyn suupieliin :D
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI Maf ongelmaa..

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ilma massa mitari jos on rikki, ei vika tilaa tule niin kauuan kun sieltä tulee yhtään tolkulista singnaalia vaikka jo vaikutta auton toimintaan
vihdin tarvike myynyt alle 100€ antureita millä useissa autoissa ajettu jo useita 10tkm(sehän pitäis vaihtaa 70tkm välein)

E:kannatta sieltä kysyä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI Maf ongelmaa..

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joo
Tuossahan näkyy vikatilan aiheuttavan jännitteen ala- ja yläraja, sekä "uskottavan" ilmamäärän alaraja.
Jokin noista rikkoontuu.
Jos ja kun testeri suoraan ilmoittaa maffin rikkoontuneen, niin uskoisin, se on nimittäin aika harvinaista, että se särkyy niin totaalisesti, että kunnollinen vikailmoitus tulee.
Normitilannehan on sellainen, että se rikkoontuminen pitää päätellä, hirmuisen hermoilun jälkeen. :mrgreen:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Niksutin@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: La 30.01.2010 14:08
Paikkakunta: Parikkala

Re: CDI Maf ongelmaa..

Viesti Kirjoittaja Niksutin@ »

Kiitoksia vinkistä.. tilasin vihdistä anturin 79e..
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: CDI Maf ongelmaa..

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Niksutin@ kirjoitti:no jos 70e tuo anturi löytyy, niin ilomielin sen hankin, mutta kun ei oikein helpolla löydy.. motonetin tiskillä ei mitään järkevää ja kl-varaosilla 200e, tarvikeliikkeestä 285e ja silleen.. olen taas kerran varmaan kolunnu kaikki väärät paikat läpi.. =)
Tuon viallisen ilmamäärämittarin näkee kun seuraa ajossa sen näyttämiä arvoja. Omassa näkyi olevan 11 vuotta vanha ja 290 tkm ajettu ilmamäärämittari paikallaan eikä siltikään aiheuttanut mitää vikatilaa vaikka sen koneelle ja laatikolle antamat arvot olivat suoraan sanottuna päin p*rsettä.
Näissä ensimmäisen sukupolven cdi-myllyissä ei ilmamäärämittari anna itsestään vikaoodia kovinkaan helpolla ja siksi se on aika monessa tdsellisuudessa rikki vaikka auto toimisikin jotenkuten :D
Bocsh tai pierburg tilalle eikä mitään motonetin tai kiinanpoikien leluja niin toimii seuraavat 10 vuotta taas kunnolla :D

Oma auto alkoi lastutettuna toimimaan paremmin kun laatikko tietää kasvavasta ilmamäärästä että kohta mennään, ennen luisti turhaa siinä vaiheessa kun ahdot nousee :thumbdown:
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Vastaa Viestiin