Juu, tonttiin kyllä vasta keväällä ku saan kortin vasta maaliskuussa. Vannetta mietiskelly paljon, mutta ei vielä varmuutta että minkälaiset tulee alle.
Kyllä siihen jotain vannetta tulee alle. Paljon suunnitelmaa että mitä tekis, yritän kyllä pitää auton mahdollisimman käytännöllisenä ja fiksun näköisenä (ei mitää uber tuninkia). Ruostesuojaamisesta pitää kyllä huoli pitää.
Jotaki poppivehkeitä pitäis hommata, suunnitelmat viel kesken.
Tietämättömänä on pakko kysyä että mikä letku tuo on eli mikä virka kyseisellä letkulla on. Olen ajatellut että laitan vapaavirtaussuodattimen niin tuli mieleen.
Hieno mersu.
Mutta jos vähäkään tuntuu että hakee urissa, niin ennekuin alat jousia ja iskareita värkkäämään, niin vaihda ensin keulaan: alapallonivelet, raidetanko ja päät kokonaan, apusimpukka ja ohjausiskari.
Makso töineen viitisen sataa tuo sama operaatio tässä pari vuotta sitten kun vaihdatin, mutta auton ajettavuus muuttui uutta vastaavaksi. Varsinkin ne alapallonivelet on kuulemma sellaiset että näyttää ja tuntuu ehjiltä, mutta silti on väljää juuri senverran että urasta lähtee vänkäämään rattia. Ilmiö tieten korostuu leveillä ja matalilla renkailla...
Wobbler kirjoitti:Tietämättömänä on pakko kysyä että mikä letku tuo on eli mikä virka kyseisellä letkulla on. Olen ajatellut että laitan vapaavirtaussuodattimen niin tuli mieleen.
Tuskin tuosta vapaavirtaussuodattimesta mitään haittaa on. Hyöty voi olla vaikka siinä kun ostaa hyvän suodattimen niin ei tarvii ikinä ostaa uutta. Pesee vaan. Ja tuon huohotuksen voit toteuttaa esim niin että laitat suodattimen ja turbon väliin pätkän silikooniputkea ja teet siihen reiän johon voit huohotinletkun työntää. Irralleenkin sen voi jättää mutta sotkeutuu konehuone. Tai sitten vaan limpparipullo siihen letkun päähän
Niin ja siisti pirssi muuten. Pidät vaan ehjänä ja jätät liiat tuningit pois. Hyvät vanteet, alustasarjaa, ehkä tummaa lasia yms. Tuohon väriin ei taida tummat valot passata.
Jotain pientä ja siistiä. Kristalli kirkasoptiikka umpiot on muuten nykyään edessä ja avantgarde maski voisin laittaa vaikka huomenna kuvaa.
Kiitos avustanne.
EDIT: oon kahtellu tässä säädettävää alustasarjaa mutta tuntuvat oleva aika suolasen hintasia, oisko jotain ehdotuksia noitten säädettävien alustasarjojen suhteen?
Wobbler kirjoitti:Juu, ei tuosta mitään räpellystä olla tekemässä.
Jotain pientä ja siistiä. Kristalli kirkasoptiikka umpiot on muuten nykyään edessä ja avantgarde maski voisin laittaa vaikka huomenna kuvaa.
Kiitos avustanne.
EDIT: oon kahtellu tässä säädettävää alustasarjaa mutta tuntuvat oleva aika suolasen hintasia, oisko jotain ehdotuksia noitten säädettävien alustasarjojen suhteen?
Eipä taida järkihintaan löytyä säädettävää näihin. Laita vaan hyväks todettu bilstein+h&r setti alle, ja lopullista korkeutta säätelet jousi kumeilla ja laikkakoneella.
Nonii, kävin tossa aamulla ottamassa vähän mittoja vapaavirtaussuodatinta varten. Olisi taas yksi kysymys, kun poistaa tuon koko vakio ilmanputsarin systeemin tuolta nii mitä teen keulasta tulevalle putkelle, kyseinen putki on taas merkattu kuvaan punasella:
Mutta, tässä olisi muutama kuva Avantgarde maskista ja uusista umpioista sekä vilkuista.
Ja vielä kontista kuva, tuli nuo poppivehkeet laitettua jo jonkiaikaa sitte.
nakkaat sillä putkella vaikka kuikkaa ei vaan turhaksi se jää kun koko kotelon ottaa pois.
hyvän näköistä jälkeä humppa vehkeiden osalta
itsellä on sama elementti audisonin pikku mono palikalla. aika sopiva OMALLE KORVALLE
On aika asialliset rokkivehe asennukset. Ei oo niin kuin joillakin (joskus oli mullakin ) niin että heitetään vaan kotelo ja vahvistin konttiin eikä sitten voi muuta tavaraa laittaa ettei vahvistin hajoa
Tuli vaan mieleen että esim e36 2.8 bemarissa lähti 10hp ja 50Nm pois kun laitettiin suht laadukaskin vapaavirtaus suodatin. Ihan dynossa testattu. Itse pitäisin vakio suodatinkotelon. korkeintaan voisi muokata vähän virtaavammaksi jos haluaa rakennella. Tuo että suodatin saa kylmää ilmaa maskin takaa eikä ole suorassa yhteydessä kuumaan konetilaan on aina plussaa. Eiköhän tuo vakio putsarikin riitä noin 250hp asti. Toki vain oma mielipide
Hifi asennukset on kyllä komeat ja kristallivalot+avantgrade on aina komea yhdistelmä.
Hifi asennukset suunniteltu niin että saa takaluukkuun jotain pientä tavaraakin lisäksi ja kyllä se omasta mielestä ihan hyvin soi.
Tänään ku auto ois pitäny saada käyntiin niin eipä lähteny, akku tyhjä. Se on nyt 2 viikon aikana tyhjentäny akun jo 2 kertaa ja akku on ostettu noin pari kuukautta sitten. Varmaanki purkaa jostain pitääpi ettiä vika..
Tekniikka-osastolla oli paljon juttua tuosta virran purkautumisesta. Kannattaa sieltä lukea ja mittailla eri kohteita. Niin ja sitäkin voit alkuun kokeilla että laitat auton käyntiin ja mittarin jännitemittaukselle. Sitten mittaat akulta paljonko lataa. Pitäis olla siinä 14 voltin kieppeillä.
Siekkinen kirjoitti:Jos sulla on virtamittari niin lataa akku ensin täyteen. Sitten irrota akusta miinuskaapeli. Laita virtamittarin toinen johto akun plussaan ja toinen johto irtonaisen miinuskaapelin päähän. Siitä näät paljonko virtaa purkautuu.
tuota onko tuo jokin uusi mittaus tyyli
minulle ne koulussa opetti virran mittaamisesta sen verran että kun irroitat vaikka sen miinus kaapelin niin se mittari sen miinus navan ja kaapelin väliin.
Siekkinen kirjoitti:Jos sulla on virtamittari niin lataa akku ensin täyteen. Sitten irrota akusta miinuskaapeli. Laita virtamittarin toinen johto akun plussaan ja toinen johto irtonaisen miinuskaapelin päähän. Siitä näät paljonko virtaa purkautuu.
tuota onko tuo jokin uusi mittaus tyyli
minulle ne koulussa opetti virran mittaamisesta sen verran että kun irroitat vaikka sen miinus kaapelin niin se mittari sen miinus navan ja kaapelin väliin.
Ei kun niinhän se olikin en nyt tiiä miks sekotin tuon plussan tuohon.
Wobbler kirjoitti:...Olisi taas yksi kysymys, kun poistaa tuon koko vakio ilmanputsarin systeemin tuolta nii mitä teen keulasta tulevalle putkelle, kyseinen putki on taas merkattu kuvaan punasella:
Tuolla putkella todennäköisesti kone saa viileää ilmaa konehuoneen ulkopuolelta. Laittamalla vapaavirtaussuodattimen, joka imee kuumaa ilmaa konehuoneesta todennäköisesti heikennät täytöstä ja lopputulos on moottorin kannalta huonompi kuin alkuperäisellä suodattimella. Vapaavirtaussuodattimellekin pitäisi tuoda viileää ilmaa sopivan putken tai kanavan avulla. Noita ilmansuodattimia ja koteloita on autotehtaan insinööri miettinyt ja testannut enemmän kuin Veijo Esson asiantuntijat ja vakiokuntoisen moottorin kanssa saa harvoin merkittävää tehonlisää vaihtamalla suodattimia (niinkuin -230k- jo kertoikin). Suhinat kyllä voimistuvat, jos vain se on tavoitteena.
Itsellä on pyörinyt mielessä tuon vakiokotelon muokkaaminen ja mun mielestäni eniten tuossa vakiokotelossa ahdistaa juurikin tuo viileän ilman tulo suodatinkotelolle.
En nyt muista että onko om605 koneisessa ihan samanlainen putsarikotelo kun cdi-koneissessa, itseasiassa 605 koneisessa taisi tuo kotelo olla isompi mutta jos ilmantuloputki kotelolle on yhtä pieni ja ahdas niin sille kannattaisi tehdä jotain. Sama kun tuo turbon ja putsarin välinen haitariputki on virtausominaisuuksiltaan tosi huonoa.
Wobbler kirjoitti:...Olisi taas yksi kysymys, kun poistaa tuon koko vakio ilmanputsarin systeemin tuolta nii mitä teen keulasta tulevalle putkelle, kyseinen putki on taas merkattu kuvaan punasella:
Tuolla putkella todennäköisesti kone saa viileää ilmaa konehuoneen ulkopuolelta. Laittamalla vapaavirtaussuodattimen, joka imee kuumaa ilmaa konehuoneesta todennäköisesti heikennät täytöstä ja lopputulos on moottorin kannalta huonompi kuin alkuperäisellä suodattimella. Vapaavirtaussuodattimellekin pitäisi tuoda viileää ilmaa sopivan putken tai kanavan avulla. Noita ilmansuodattimia ja koteloita on autotehtaan insinööri miettinyt ja testannut enemmän kuin Veijo Esson asiantuntijat ja vakiokuntoisen moottorin kanssa saa harvoin merkittävää tehonlisää vaihtamalla suodattimia (niinkuin -230k- jo kertoikin). Suhinat kyllä voimistuvat, jos vain se on tavoitteena.
tomant
Sen putken voi jättää siihen tai muokata sellaseks että vapaavirtaussuodatin saa kylmää ilmaa. Kyllä se ilma jokatapauksessa turbossa kerkee kuumentua ja sitten taas coolerissa vähän jäähtyä.