S600 M120 Koneremppa. Taas toimii.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Joo niin se viittaa kyllä kaasuläpän sisään aika vahvasti...

Mutta. tais vika löytyä.

14. Closed throttle position contact switch vikakoodi muistissa ja kun pengoin kaasupolkimen kytkimen esille...
Nappula on rikki. :clap:

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No ei toimi vaikka tuo oli irtikki.

Onko kellään tietoa kuuluuko tuon olla tyhjäkäyntiasennossa kiinni vai auki tuon kytkimen?
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 919
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Mika.T kirjoitti:No ei toimi vaikka tuo oli irtikki.

Onko kellään tietoa kuuluuko tuon olla tyhjäkäyntiasennossa kiinni vai auki tuon kytkimen?
Mistäs tämmönen härpäke löytyy?
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kaasupolkimen varresta.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koodi 14. Closed throttle position contact swi

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Rassasin tuota polkimen nappulaa ja uitin sitä bräkleeenissä ja elektroniikka srpyysä niin alko toimiin.

Tungin paikoilleen ja säädin kaasuvaijerin oikein.
Kattelin vikakoodit. Nyt se antoi nollata myös tuon
Closed throttle position contact switch koodin pois.

Nyt ei ole enää mitään koodeja missään moottoriin liittyvässä osiossa. Vaan ei käy kunnolla vieläkään.

Base Module (BM) - No fault found
LH Sequential Multiport Fuel Injection (vasen+oikea) - No fault found
Distributor Ignition (DI) (vasen + oikea) - No fault found
Electronic Accelerator / Cruise Control / Idle Speed Control (EA/CC/ISC) w/ASR - No fault found
Anti-lock Brake System (ABS & ASR) - No fault found
Avatar
Sorsso
Mersumies
Mersumies
Viestit: 800
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: SIEVI

Re: S600 M120 Ei vikakoodeja, Ei käy kaikilla.

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

Nostetaas aihe ylös kommeltoimalla omia tekemisiä...

Eli tulipa omasta rommelista sahattua tuo moottorin lämpötilaanturi (ETC) liitin auki... ja näky olikin aika surullinen... johtojen kuoret murusina kuparit sekasin... (aijemmin korjattu piuhat liittimeen asti)... Ja tuli sitten tehtyä sama homma imuilma-anturin liittimelle ja sielläkin sama homma... :(

Nyt joku voisi kertoa sellasen asian, että kun painaa mittariston diagnostiikkatilaan siittä kellonsätönupin keskeltä olevasta tinnistä ja menee siihen valikkoon jossa kilometrien tilalla näkyy moottorin lämpö... Ennen lukema on ollun luokkaa 10_8 kun kone on oikeassa käyntilämpöpilassa ja nyt korjauksen jälkeen lukema on 8_8 joka mielestäni aika hyvin korreloi suoraan lämpötilaa asteina kun läppärin diagnostiikka näyttää myös 88C...

Eli kysymys kuuluu näyttääkö toi mittariston diagnostiikka lukeman myös suoraan asteina (XX_X muodossa) vai oliko tuo vain sattumaa...

"Huollon" vaikutus ainakin tuntui ajossa moottorin veto oli parempi. :thumbup:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Ei vikakoodeja, Ei käy kaikilla.

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllä se minusta sen asteina näyttää.
Kuten myös öljynpaine esim 3_4 on 3.4bar.
Paineen maks arvohan siinä diginäytössä on 3_6 ja mittarissa se 3bar.

Mulla muuten heittää tuo öljynpainearvo melkoisesti jos esim kuumalla koneella tyhjäkäynnillä mittari näyttää 2.5 niin se diginäyttö saattaa näyttää luokkaa 1.8bar
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Ei vikakoodeja, Ei käy kaikilla.

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No niin... Staarin se vaati että pääsi viasta hajulle.

Nyt pelaa hienosti. :clap:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
EZ2 syl5. = syl11.

Siitä vähän vinkkiä. :mrgreen:
Viimeksi muokannut Mika.T, La 17.12.2011 00:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: S600 M120 Ei vikakoodeja, Ei käy kaikilla.

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Mika.T kirjoitti:No niin... Staarin se vaati että pääsi viasta hajulle.

Nyt pelaa hienosti. :clap:

[ http://img.photobucket.com/albums/v625/mikatau/S600/IMG_3296.jpg ]

[ http://img.photobucket.com/albums/v625/mikatau/S600/IMG_3295.jpg ]

Siitä vähän vinkkiä. :mrgreen:
Tota, millä tuo ylivoltti ongelma korjaantui ?

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koneremppa. Taas toimii...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ooppelin tulpanjohdoilla :wtf:

Eli tulpanjohdoissa/vastuksellisissa hatuissa on vikaa.

Puolan ensiöpuolen jännite nousee kuvien mukaisesti kun toisiopuolella ei ole normaalia kuormitusta huonoista johdoista johtuen.
Moottorin ollessa kylmä tätä ei ilmeisesti valvota mitenkään ja kone käy kaikilla sylintereillä.
Sehän se tässä juuri on hämännyt kun nokka-anturit irti / kylmänä käy kaikilla.

Lämmetessään yli 70c herää tuo valvonta. Ja huonon kipinän (korkea sytytysjännite ensiöpuolella) takia ruiskupoksien äly katkasee huonon kipinän saavan sylinterin polttoainesuuttimen signaalin säästääkseen katteja/sylintereitä
Samassa vaiheessa herää myös nakutusvalvonta.

Kieltämättä aika nolon yksinkertainen "vika"
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: S600 M120 Koneremppa. Taas toimii...

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Mutta hyvä kun löytyi. Ei tuo pelkästään yksin tallissa turatessa olisi varmaankaan löytynyt, ellei star olisi tuota paljastanut. Ihmeellisiä järjestelmiä ne on vaan osanneet ympätä noihin autoihin viimeiset 15 vuotta...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: S600 M120 Koneremppa. Taas toimii...

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Mesedesi kirjoitti:Mutta hyvä kun löytyi. Ei tuo pelkästään yksin tallissa turatessa olisi varmaankaan löytynyt, ellei star olisi tuota paljastanut. Ihmeellisiä järjestelmiä ne on vaan osanneet ympätä noihin autoihin viimeiset 15 vuotta...
niin. mutta toisaalta ihan fiksu systeemi. tää tuntuu jo siltä, että konetta on tosiaankin suunnittelemalla suunniteltu ja kaikki on otettu huomioon. siitähän se johtuukin, että on enemmän vikakohteita.

hyvä kun tuli kuntoon.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: S600 M120 Koneremppa. Taas toimii...

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tässä välissä tälläinen sivukysymys, että kuinka siitä (ja millaisesta) diginäytöstä saadaan niitä lämpö ja öljynpainearvoja katseltua?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Sorsso
Mersumies
Mersumies
Viestit: 800
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: SIEVI

Re: S600 M120 Koneremppa. Taas toimii...

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

Mesedesi kirjoitti:Tässä välissä tälläinen sivukysymys, että kuinka siitä (ja millaisesta) diginäytöstä saadaan niitä lämpö ja öljynpainearvoja katseltua?

tuolta löytyy ohje... -> http://k6jrf.com/MB_IC.html

ja on tuolla muitakin juttuja -> http://k6jrf.com/MB_S500.html

Näköjään vähän väärin muistin tuon lämpötilajutun.... se näyttääkin ulkolämpöanturin resistanssin... :oops:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koneremppa. Taas toimii...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Siitä kellonsäätönupin päästä löytyy pikku nappula. Vaikak mustekynän kärjellä onnistuu painaa.
Muutaman sekunnin ku pitää pohjassa niin trippi ja matkamittareihin muuttuu eri näytöt.

Ei sieltä kummosia saa esille.

Ja ei toimi kuin alkupään facelift mittaristoissa.
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 919
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: S600 M120 Koneremppa. Taas toimii...

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Mika.T kirjoitti:Ooppelin tulpanjohdoilla :wtf:

Eli tulpanjohdoissa/vastuksellisissa hatuissa on vikaa.

Puolan ensiöpuolen jännite nousee kuvien mukaisesti kun toisiopuolella ei ole normaalia kuormitusta huonoista johdoista johtuen.
Moottorin ollessa kylmä tätä ei ilmeisesti valvota mitenkään ja kone käy kaikilla sylintereillä.
Sehän se tässä juuri on hämännyt kun nokka-anturit irti / kylmänä käy kaikilla.

Lämmetessään yli 70c herää tuo valvonta. Ja huonon kipinän (korkea sytytysjännite ensiöpuolella) takia ruiskupoksien äly katkasee huonon kipinän saavan sylinterin polttoainesuuttimen signaalin säästääkseen katteja/sylintereitä
Samassa vaiheessa herää myös nakutusvalvonta.

Kieltämättä aika nolon yksinkertainen "vika"
Siis vika tulpanhatuissa ko? Vai vuotavissa johdoissa. Oletko mitannut ja tutkinut?
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koneremppa. Taas toimii...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Hatuissa todennäköisesti. niissä on 2kohm vastukset.

En ole mittonut. Pistin vaan piuhaa vaihtoon.
Itse johto näky olevan kuparijohtimella joten tuskin niissä on vikaa... En tiä

EDIT mittasin yhden irtohatun.. yli 20Mohmia...
Juu ei toimi.
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 919
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: S600 M120 Koneremppa. Taas toimii...

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Mika.T kirjoitti:Hatuissa todennäköisesti. niissä on 2kohm vastukset.

En ole mittonut. Pistin vaan piuhaa vaihtoon.
Itse johto näky olevan kuparijohtimella joten tuskin niissä on vikaa... En tiä

EDIT mittasin yhden irtohatun.. yli 20Mohmia...
Juu ei toimi.

Niinpä arvelinkin,kyllä ne kannattaa muutkin mitata. Niissä voi jo olla eroa vaikkeivät vielä nostata ensiöjännitettä. Täytyypä keväällä käydä omatkin läpi...
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koneremppa. Taas toimii...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mistähän noita hattuja saisi järkevään hintaan.

KL:ssä 90e/kpl :mrgreen:
Toki siitä muutaman pinnan saisi alennusta.
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 919
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: S600 M120 Koneremppa. Taas toimii...

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Mika.T kirjoitti:Mistähän noita hattuja saisi järkevään hintaan.

KL:ssä 90e/kpl :mrgreen:
Toki siitä muutaman pinnan saisi alennusta.
No just,kyllä taas on hintaa arvottu... Saakohan niitä avattua hallitusti? Tarkottaa siis ilman vasaraa.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koneremppa. Taas toimii...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ompahan tälläkin ajeltu nyt kun menin myymään käyttiksenä toimineen landcruiserin pois.

Hyvin on komentosillalla lämpö pysynyt :D Ei ole turhia tarvinut palella vaikka toissa iltanakin näytti -36c kun tulin reisusta.

Bensaa näkyy näillä paukkupakkasilla imevän kulutusmittarin mukaan noin 5l/100km enemmän kuin tuollaisessa leudossa alkutalven -0-10c pakkasilla.
Sillon meni vielä kesäkelien mukaan seka-ajossa ~15l/100km nyt kovilla pakkasilla meni yli 20l/100km :mrgreen: Tosin sisältää aika paljon lämmityskäyttöä.

Akku taitaa mennä vaihtoon. Eilen jäi ASR valo palamaan kun laitoin auton tulille. Starttasikin melko laiskasti.
Hetken kun antoi olla käynnissä ja sammutti ja käynnisteli uudelleen niin katosi ASR valokin. Ilmeisesti akku latautui vähän siinä.

Onhan nyt ollutkin kyllä melko raakaa keliä viikon verran. yli 30c pakkasta joka päivä ja akku kylmässä peräkontissa.
tähdellinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: S600 M120 Koneremppa. Taas toimii...

Viesti Kirjoittaja tähdellinen »

Hienoa kun möhkösi pelaa taas.Kyllä möhkössä tarkenee,kun on vain termari kunnossa.

Itselläni alkoi temppuilla lampunpesurin sulka eilen,liikkui itsekseen ja pysähtyi keskelle lamppua :D Mikä lie pakkasen aiheuttama oire.Kummatkin moottorit ovat viime vuonna veholta ostettu,joten ei ne voi vielä olla väsähtäneet.

Kovan homman teit,kun autosi laitoit kuntoon,ei noita koneita jokapoika laittelekaan.
Tähti näyttäköön tien.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koneremppa. Taas toimii...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tänään lähti katalysaattorit roskapönttöön.

Johan tuli koneeseen eloa :shock:
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 919
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: S600 M120 Koneremppa. Taas toimii...

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Mika.T kirjoitti:Tänään lähti katalysaattorit roskapönttöön.

Johan tuli koneeseen eloa :shock:
Kerro lisää,jätätkö katit katsastuksen väliillä pois vai mitä? Uudetko ja mistä?
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koneremppa. Taas toimii... Katti jumppaa.

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juu. Katit jää leimavälille pois kokonaan.
Tein pulttilaipoilla liitokset niin on helppo vaihtaa leimalle katit paikoilleen.
Samoin lambdat siirsin etuputkiin ennen noita laippaliitoksia joten lambdat saa olla nyt rauhassa vaikka suoraaputkea/katteja vaihteleekin eestaas.

Toinen katti oli ihan ummessa ja alkupäässä keraami palasina.
Vähän vikonutkin tuota kun ei ole oikein ollu vetoja koneessa ylhäällä. Käytännössä veto on loppunut 4000-4500 jälkeen kokonaan.

Mutta nyt kiekasee punarajalle todella vaivattomasti. :D
Kulutusmittarikin näyttää 2-3l pienempiä lukemia vakkari päällä satkun vauhdissa :shock:
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: S600 M120 Koneremppa. Taas toimii... Katti jumppaa.

Viesti Kirjoittaja koyama »

Mika.T kirjoitti:Juu. Katit jää leimavälille pois kokonaan.
Tein pulttilaipoilla liitokset niin on helppo vaihtaa leimalle katit paikoilleen.
Samoin lambdat siirsin etuputkiin ennen noita laippaliitoksia joten lambdat saa olla nyt rauhassa vaikka suoraaputkea/katteja vaihteleekin eestaas.

Toinen katti oli ihan ummessa ja alkupäässä keraami palasina.
Vähän vikonutkin tuota kun ei ole oikein ollu vetoja koneessa ylhäällä. Käytännössä veto on loppunut 4000-4500 jälkeen kokonaan.

Mutta nyt kiekasee punarajalle todella vaivattomasti. :D
Kulutusmittarikin näyttää 2-3l pienempiä lukemia vakkari päällä satkun vauhdissa :shock:
Varottelin tuttua katalysaattoreista viime kesänä kun sillä on samanlainen W12 . Oli seuraavassa huollossa maininnut ,että pitäisikö katit tarkistaa?Ei kuulemma tarvitse kun ei niissä ei ole mitään vikaa ja eivät aiheuta mitään ongelmia.
Olisko aihetta vielä selventää asiaa vai annanko olla ?Onko tuo ummessa ollut katti aiheuttanut mäntävauriot sinun koneeseen ?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koneremppa. Taas toimii... Katti jumppaa.

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

koyama kirjoitti:Onko tuo ummessa ollut katti aiheuttanut mäntävauriot sinun koneeseen ?

On se ollut ainakin osasyynä.
Tuo toinenhan oli jo vaihdettu kertaalleen kun tämä mulle tuli. Ja itsekkin sen vaihdoin kun oli siitä jo vaihdetustakin sisuskalut kadonneet.

No nyt ei ole sitten enää ollenkaan noita harmeja. :D

Kyllä minä ainakin suosittelisin mainitsemaan asiasta ja vaikka harrastusmielessä käyttämään takaputket ja lambdat irti jotta näkisi sinne kattien sisään.
Tahtovat tukkeutua kun ei näitä täysmoottorisia tarvi paljoa käskeä niin ollaan jo sakotettavissa nopeuksissa.

Lambdojen reiäistä näkee heikosti mutta jos olisi endoskooppi käytössä niin näkisi jo paremmin.
Tosin pitäisi päästä näyttämään valoa toisesta päästä niin näkee onko se kennosto tukossa.
Itse näytin 1000lumenin ledivalolla valoa toisesta päästä kattia niin ei näkynyt pilkaddustakaan läpi.

Toisesta näkyi ihan hyvin että oli vielä auki.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koneremppa. Taas toimii... Katti jumppaa.

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

10tkm koneremontista takana ja vielä on moottori nipussa. :mrgreen:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koneremppa. Taas toimii... Katti jumppaa.

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tälläkin ajeltu vaan menemään.
Vähän yli 12tkm on menty konerempasta.

Katsastuksessa meinas päästöt temppuilla mutta siitä selvittiin vaihtamalla toinen pimentynyt lambda-anturi.
Ennen katsastusta vaihtui myös katalysaattorit uusiin ja muutama taka-akseliston tukivarsi.

Tänään värkkäsin ajankuluksi staarilla ja nollailin ruiskupoksien "oppivuuden" ja ajelin perään ~50km lenkin uusia arvoja staarilla opettaen.
Jotenkin tuntui että koneen käytös muuttui ehkä aavistuksen jouhevammaksi.

Voi olla kyllä mutuiluakin.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koneremppa. Taas toimii.

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Aloin tuossa iltapäivästä kuuntelemaan että mikäs se tuolla pellin alla pitää kummaa rapinaa tyhjäkäynnillä.
No eikhän perkale ole vesipumppu väljä. :twisted:

Kestihän se kunnioitettavat 12tkm.

Aika saatanan hyvälaatusia nuo KL:n myymät pumput.
Harmi kun en enää muista minkä merkkinen tuo pumppu on.
Vastaa Viestiin