w201 lämmöt.. Kiire!
w201 lämmöt.. Kiire!
Juu elikkä eilen rupes nousemaan lämmöt liiankin korkeelle, melkein punarajalle jos ajaa hiljasempia vauhteja/on pysähdyksissä, ja Lämmöt nousee helevetin nopeesti ja myöskin sitten laskee jos ajaa vähän kovempaa. Kaikki letkut on lämpimiä, ettei kuitenkaan taia missään olla ilmalukkoa. Mikä ihme vois olla? Ja kannattaako jättää korkki semmoseen asentoon että ei mene ihan loppuun vaan hölskyy siinä 2 vaiheessa. eli ei ihan kiinni asti?
Ja kone oli 2,3 8v -89
Ja kone oli 2,3 8v -89
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: w201 lämmöt.. Kiire!
Niinja välillä työntää kylmää sisälle vaikka lämmöt on korkeella..
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: w201 lämmöt.. Kiire!
Onko moniurahihna paikallaan?
Muistelen että vesipumppu voi sisäisesti hajota johon nämä kertomasi jutut viittaa että neste ei kierrä moottorissa ollenkaan.
Muistelen että vesipumppu voi sisäisesti hajota johon nämä kertomasi jutut viittaa että neste ei kierrä moottorissa ollenkaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 lämmöt.. Kiire!
Paljonkos autolla on ajettu?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: w201 lämmöt.. Kiire!
veikkaisin et vesipumppu tai kansipahvi vaihto kunnossa ta huonossa tapauksessa molemmat! tekeekö kovan paineen vesijärjestelmään?
c36 AMG -94
Re: w201 lämmöt.. Kiire!
Mielenkiintoista. Missä kilometreissä vesipumppu alkaa itsekseen hajoilemaan?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: w201 lämmöt.. Kiire!
350tkm kohta muistaakseni vähäsen aikaa sitten vaihettu, ja nyt taas toimii normaalisti......................... perkele, vois koittaa vaihtaa lämpötilaanturin ja samalla puhistaa koko järjestelmä. Nimittäin on ennenkin vähän omiaan näyttäny.. JA tekee ihan kiitettävän paineen?
ja hihna on.
ja hihna on.
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: w201 lämmöt.. Kiire!
oiskohan että termari vetelee viimesiään? koska tyhjäkäynnillä rupee puhaltamaan pikkuhiljaa kylmää? O.o
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: w201 lämmöt.. Kiire!
Kannattaa kokeilla, ei niin ylitsepääsemätön hinta ole silläkään jos ei vaikuta, ei se varmaan pahaakaan tee jos ei ole vaihdettu 

c124 230 -88
Ex w202 M111.920
Ex w202 M111.920
Re: w201 lämmöt.. Kiire!
24v bemareissa aika yleinen vika että vesipumpun "ratas" lähtee irti akselista, eli käy pyörimään hutaa....kokemusta omasta ENTISESTÄ bimmeristä 

Re: w201 lämmöt.. Kiire!
tuossa äsken tutkiskelin suoraan ajosta kun tulin niin seisotin vähän tyhjäkäynnillä ja letkut rupes olemaan kylmiä. sekä syyläri.... huah
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: w201 lämmöt.. Kiire!
ei siinä muuta ole kun haet marmoritiskiltä uuden termarin!
ei ole alkuperäisenä niin kallis että ei raskisi ostaa, ainakaan dieseliin.
ei ole alkuperäisenä niin kallis että ei raskisi ostaa, ainakaan dieseliin.
w201 om605
Re: w201 lämmöt.. Kiire!
jekku90 kirjoitti:eipäs sotketa niitä jatkeita tähän
pikkupojan on pakko


mut on niitä ollu muissakin autoissa et ratas käy pyörimään tyhjää....en tiedä onko pikkuses metalli vai muovi ratas..
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
Re: w201 lämmöt.. Kiire!
Mulla kun ei ole omaa autoa tällä hetkellä, vaan on veljeni auto (ei mersu, mutta about samanikäinen) nyt ollut käytössä ja siihen tuli samanlainen vika. Eli lämpömittari alkoi lähennellä punarajaa jo n. sadan metrin ajon jälkeen. Pysähdyksissä kiiri nopeasti tappiin asti, mutta liikkeelle lähdettäessä ja ajaessa putosi ns. normaalilukemiin.
Termostaatti (ilmeisesti) sieltä sitten oli rikki. Sen vaihtamisen jälkeen vika korjaantui. Ehkä tyhmä kysymys, mutta olethan tarkistanut jäähdytysnesteen? Siis että sitä on riittävästi. Tuo voi myös aiheuttaa vastaavanlaista vikaa. Tuossa edellämainitsemassani veljeni autossa oli sitten myöskin jäähdyttimeen ruostunut reikä, josta vedet tihkui pikkuhiljaa ulos. Vaihdoin uuden jäähdyttimen ja huuhtelin koko järjestelmän huolellisesti, koska oli täynnä sellaista ruosteenväristä vettä ja mutua. Tuossahan meni se jäähdytinkin vaihtoon, mutta epäilen silti että alkuperäinen vika johtui termostaatista. Niinkuin sanottu, osahan ei maksa paljoa.
Onko tuossa muuten flekti sähköllä vai hihnalla? Samalla kannattaa senkin toiminta tarkistaa, jos on sähköllä. Että anturi on kunnossa. En tiedä, kuinka paljon ajoviima sitten viilentää sitä jäähdytinta, eli jäähdyttääkö riittävästi että lämmötkin putoaisi niin paljon että sen mittarista huomaa. Todennäköisesti sen mittarin anturi on ehjä, kun kerran osoitin liikkuu. Sen anturi taitaakin jo sitten olla hiukan hankalemmassa paikassa.
Tässä jotain omia mietteitä, toivottavasti saat vian korjattua. Kokemuksesta voin sanoa, että on jokseenkin viddumainen fiilis ajaa, jos ajaa on pakko. Omalla kohdalla oli.
Termostaatti (ilmeisesti) sieltä sitten oli rikki. Sen vaihtamisen jälkeen vika korjaantui. Ehkä tyhmä kysymys, mutta olethan tarkistanut jäähdytysnesteen? Siis että sitä on riittävästi. Tuo voi myös aiheuttaa vastaavanlaista vikaa. Tuossa edellämainitsemassani veljeni autossa oli sitten myöskin jäähdyttimeen ruostunut reikä, josta vedet tihkui pikkuhiljaa ulos. Vaihdoin uuden jäähdyttimen ja huuhtelin koko järjestelmän huolellisesti, koska oli täynnä sellaista ruosteenväristä vettä ja mutua. Tuossahan meni se jäähdytinkin vaihtoon, mutta epäilen silti että alkuperäinen vika johtui termostaatista. Niinkuin sanottu, osahan ei maksa paljoa.
Onko tuossa muuten flekti sähköllä vai hihnalla? Samalla kannattaa senkin toiminta tarkistaa, jos on sähköllä. Että anturi on kunnossa. En tiedä, kuinka paljon ajoviima sitten viilentää sitä jäähdytinta, eli jäähdyttääkö riittävästi että lämmötkin putoaisi niin paljon että sen mittarista huomaa. Todennäköisesti sen mittarin anturi on ehjä, kun kerran osoitin liikkuu. Sen anturi taitaakin jo sitten olla hiukan hankalemmassa paikassa.
Tässä jotain omia mietteitä, toivottavasti saat vian korjattua. Kokemuksesta voin sanoa, että on jokseenkin viddumainen fiilis ajaa, jos ajaa on pakko. Omalla kohdalla oli.
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Re: w201 lämmöt.. Kiire!
juu, kyllä tuolla ajelee, kuhan ei hirveesti pysähtele
anturissa on ollut kyllä jotain ihme häikkää, välillä nosteli ''piikeittäin'' pitkässä ajossa korkeemmalle ja sitten taas normaaliin, voisiko johtua mittarista eikä anturista? vai voisko olla että jos siellä on jottain kakkia nesteissä niin välillä huijaa anturia?

ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: w201 lämmöt.. Kiire!
Tarkista termostaatin, paisuntasäiliön korkin ja kaikkien lämpöantureiden ja johdotusten kunto sekä nestekierron tiiveys. Antureiden sijainti ja toiminta selviää korjausoppaista. 190E:n flekti pyörii tyypillisesti vasta 100 asteessa ja toimiva kaksitoiminen termostaatti nostaa lämmön kannessa ja lämmityslaitteessa nopeasti sulkemalla muun kierron. Jos neste ei pysy paineen alla (esim. vuoto letkuissa tai kannentiivisteessä), ei pikkupakkasilla tahdo lämmintä piisata. Nestepinta kannattaa pitää säiliön merkkien mukaisena, koska lämmityslaitteen kenno sijaitsee korkealla.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: w201 lämmöt.. Kiire!
juu on sitä painetta siellä paisarissa, ja ei PITÄIS mistään vuotaa. Onko korkin jousi kuinka jäykkä normaalisti?
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: w201 lämmöt.. Kiire!
eikös paine normaalisti ole jotain baarin luokkaa ainakin mitä korkki ilmoittaa milloin alkaa aukeilemaan eli aika jäykkä se on.
w201 om605
Re: w201 lämmöt.. Kiire!
Alkuperäinen paisuntasäiliön korkki kestää 1,4 bar (lukema näkyy korkissa) ja on tyypillisesti edullisempi kuin tarvikeosa.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: w201 lämmöt.. Kiire!
nyt ei oo tänään taaskaan ihmeempiä hyppiny lämmöt. O.o
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: w201 lämmöt.. Kiire!
tuuletinropellin viskohan noista kuoleutuu aina toisinaan. ELi ropelli ei pyöri juuri koskaan. ajoviima jähyttää, mutta paikallaa lämmöt nousee. Jos kylmä keli, niin silloin ei välttämättä oireita ole edes parkissa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: w201 lämmöt.. Kiire!
nii, mutta se saatto nostaa myös ajossa, 80 vauhissa 

ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: w201 lämmöt.. Kiire!
ja nostaa taas O.o muttei kuitenkaan ihan sinne punarajalle asti päästä
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: w201 lämmöt.. Kiire!
Sanokaapas onko se se perkeleen kansipahvi nyt menny kun lämmöt nousee, niin ne saa alas siten että ajaa jollain 2500 ta korkeemmilla... Pakokaasu ei haise erityiselle, öljyä ei lisi eikä maistu. Vaihdoin eilen huonon ja kuluneen kiilahihnan jossa oli vespumppu ja nyt ei näytä enää edes nesteet häviävän mutta lämmöt nousee ja laskee... Menee hermot
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: w201 lämmöt.. Kiire!
Kansipahvin pikatesti: aja auto käyntilämpöön - sammuta - odota 2 minuuttia - käynnistä ja katso samalla tuleeko heti alussa valkoista savua. jos tulee = kansipahvi...
Mutta jos se pahvi vähänkään vuotaa, niin sitä jäähdytinnestettä joutuu kyllä yleensä lisäämään aika usein.
Mutta jos se pahvi vähänkään vuotaa, niin sitä jäähdytinnestettä joutuu kyllä yleensä lisäämään aika usein.
Re: w201 lämmöt.. Kiire!
Tuota kokeiltiin termarin toiminta. Toimii. Puristuspaineet otettiin 4 oli jotain 7-8 luokkaa kun muut oli n9 ja ohivuodot muissa 20-35% väliin paitsi 4 sessa 80..... Ja kuulosti että paineet päästäis alakertaan. Mutta ihme kun ei öljyä syö paljoa mitään..
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: w201 lämmöt.. Kiire!
jos paine menee alakertaan päin niin ei sen silloin pitäisi oikein syödäkkään kun survoo sitä öljyä paineella alas
w201 om605