Painautuma kone pellissä,korjaus?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
aamutähti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 27.03.2004 18:33
Paikkakunta: lappeenranta

Painautuma kone pellissä,korjaus?

Viesti Kirjoittaja aamutähti »

Minulla on autoni kone pellissä pieni painautuma.Se sijaitsee vasemmalla puolella noin 30 cm taka reunasta.Maali on ehjä.Pelti on siinä kohtaa kaksin kertainen.
Olisiko hyviä ehdotuksia pellin oikaisuun?
Kiitos .
MB 220 CDI 2001 a "Suomi auto", EX MB C 250 turbo D a -98, EX 190 -66 200D, 124 -86 200D, C 180 -94, C 220 D -97, C 230 kompressor 2001 ja joukko muita kulkupelejä.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1561
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Riippuu paljon painuman koosta. Jos on laaja niin lasin nosteluun tarkoitettu imukuppi on tehokas. Mut silloinkin joutuu painuman reunoja naputtelemaan et jännitys palaa peltiin. Pienellä muovi tai kumi vasaralla voi kokeilla sitä reunojen naputtelua
aamutähti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 27.03.2004 18:33
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja aamutähti »

[quote="kaurmi-8"]Riippuu paljon painuman koosta.
Painuman koko noin ison mersu miehen peukalo ensimmäiseen niveleen.
Kokeilin kaikenlaisilla tarra nauhoilla ensin peltiin kiinni,sitten veto .Mutta ei
tarra nauha minkään lainen pitänyt pellissä tarpeeksi.
MB 220 CDI 2001 a "Suomi auto", EX MB C 250 turbo D a -98, EX 190 -66 200D, 124 -86 200D, C 180 -94, C 220 D -97, C 230 kompressor 2001 ja joukko muita kulkupelejä.
Avatar
kimlahti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 11.05.2004 16:18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja kimlahti »

aamutähti kirjoitti:
kaurmi-8 kirjoitti:Riippuu paljon painuman koosta.
Painuman koko noin ison mersu miehen peukalo ensimmäiseen niveleen.
Kokeilin kaikenlaisilla tarra nauhoilla ensin peltiin kiinni,sitten veto .Mutta ei
tarra nauha minkään lainen pitänyt pellissä tarpeeksi.
Jostakin kuulin että kesäkelillä olivat jääpalalla oikoneet raesateen mukana tuomiaan kuoppia tuolla rapakon takana. Joten vaikka kylmäspraytä voisi kokeilla jos se vaikka pullauttaisi pellin suoraan. :roll:

-Kimmo-
-03 W220.184
-87 951
-08 3.6 Vogue
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

kimlahti kirjoitti:Jostakin kuulin että kesäkelillä olivat jääpalalla oikoneet raesateen mukana tuomiaan kuoppia tuolla rapakon takana. Joten vaikka kylmäspraytä voisi kokeilla jos se vaikka pullauttaisi pellin suoraan. :roll:
-Kimmo-
http://vintageairstream.com/rr_topics_dents.html
A body shop guy I talked to says that it will work on steel panels but not aluminum.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Frasse (ex-Frassen Autosound) eli Gunnar Alm on tuonut maahan Jenkeistä korjausmenetelmät, joilla pienet kolhut voidaan korjata maalaamatta, jos maalipinta ei ole irronnut alustastaan. Frasse on kouluttanut alalle yrittäjiä ympäri maan ja on keskittynyt itse lähinnä Vehon ja muiden vastaavien autotalojen vaihtoautojen meikkaukseen.

Muistaako kukaan menetelmän nimeä ja firmojen yhteystietoja? On esitelty mm. PK-seudulla joka talouteen jaettavassa ilmaisjakeluautolehdessä.

Würthiltä saa erikoiskorjaussarjaa, jonka teippi kiinnittyy pintaan niin voimakkaasti, että esim. moottoripyörän tankin lommot voidaan vetää sen avulla ulos.
Viimeksi muokannut Taxana, Ma 31.05.2004 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Painautuma kone pellissä,korjaus?

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

aamutähti kirjoitti:Minulla on autoni kone pellissä pieni painautuma.Se sijaitsee vasemmalla puolella noin 30 cm taka reunasta.Maali on ehjä.Pelti on siinä kohtaa kaksin kertainen.
Jos peltien välissä on niin paljon rakoa, että rengasrauta tai vastaava "lusikka" mahtuu väliin, niin pienen loivareunaisen kuopan saa takaisin "mankeloimalla", aloita reunoista kohti keskustaa. Jos pelti ei ole venynyt, niin käytä voiman sijasta väsytystaktiikkaa.
Jos maalipintaan tulee halkeamia, niin se on irti pohjastaan ja pitää korjata pohjatöistä alkaen. Muuten ruostuu parissa vuodessa.

Pääsääntö muittenkin ruttujen oikaisussa on aloittaa siitä rypystä, joka syntyi viimeksi. Vaurion alkupiste, tai se mitä siitä vielä on jäljellä, oikaistaan viimeisenä.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Vastaa Viestiin