Öljyä virtalukkoon W201/W124?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 01.06.2010 21:18
Öljyä virtalukkoon W201/W124?
Nyt on ystävien kesken kova kinastelu meneillään siitä miksei jumivaan virtalukkoon saa laittaa öljyä. Olisiko arvon foorumilaisilla kertoa kovaa faktaa mitä tapahtuu ja miksi lukko jumiutuu lopullisesti jos sinne laittaa esim CRC:tä? Itse vaihdatin aikoinaan W124:seeni samantien uuden lukon, joten en osaa perustella väittämää oikein hyvin. Ovatko lukon haitat jotenkin erikoiset?
Re: Öljyä virtalukkoon W201/W124?
Jos avain ja haitat eivät sovi enää kunnolla yhteen, niin tilanne yleensä vain pahenee jos epäsopivien haittojen liikeratoja vielä herkistellään voitelulla.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: Pe 24.07.2009 17:42
Re: Öljyä virtalukkoon W201/W124?
Juuri uuden sarjoitetun patruunan vaihtaneena kysäisin marmorilta viralliset ohjeet virtalukkoa koskien. Mersun ohje oli mikäli patruuna jumittaa voitele ja jollei auta niin möykkää patruuna irti ja vaihda uusi. Oli muuten ihan oma rasva tuohon lukkoon. Itse tilasin uuden sarjoitetun patruunan ennen jumi tilannetta.
Re: Öljyä virtalukkoon W201/W124?
omakohtasista kokemuksista voin sanoa, että sen jumivan virtalukon voitelu on sitten se "viimeinen voitelu". niin kauan toimii takkuamalla ja edes jotenkin, kunnes sitä yritetään crc:llä korjata. sitten lakkaa kääntymästä avain.
en tiedä mitä siellä virtalukossa tapahtuu, kun sinne törkätään crc:n pilli ja painetaan nappia. sen jälkeen se ei ainakaan enää huoli avainta ja koko virtalukon vaihto tulee hankalammas ja ajankohtaseks.
en tiedä mitä siellä virtalukossa tapahtuu, kun sinne törkätään crc:n pilli ja painetaan nappia. sen jälkeen se ei ainakaan enää huoli avainta ja koko virtalukon vaihto tulee hankalammas ja ajankohtaseks.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Öljyä virtalukkoon W201/W124?
Sieltä lähtee kaikki paska pois noiden kuluneiden haittojen välistä kun avain on myös kulunut niin ei myöskään enää käänny mihinkäänpera8x kirjoitti:omakohtasista kokemuksista voin sanoa, että sen jumivan virtalukon voitelu on sitten se "viimeinen voitelu". niin kauan toimii takkuamalla ja edes jotenkin, kunnes sitä yritetään crc:llä korjata. sitten lakkaa kääntymästä avain.
en tiedä mitä siellä virtalukossa tapahtuu, kun sinne törkätään crc:n pilli ja painetaan nappia. sen jälkeen se ei ainakaan enää huoli avainta ja koko virtalukon vaihto tulee hankalammas ja ajankohtaseks.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Öljyä virtalukkoon W201/W124?
Luulen että uudehkoon jostain syystä kuivaan virtalukkoon voi rasvaa laittaa, mutta kovin vanhassa voi käydä kuten edellä kirjoitettu. Ainakin merkkikorjaamon ohjeesta rasvasin lukkoöljyllä uudehkon auton (ei mb) virtalukon mikä takerteli ja se tuli kuntoon.
W213 220d +W242 electric drive
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38
Re: Öljyä virtalukkoon W201/W124?
Ase- tai lukkoöljy on sopivaa. CRC:tä ei saa laittaa, kerran laitoin ja meinasi koko lukkopesä mennä jumiin 

Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto

Re: Öljyä virtalukkoon W201/W124?
Haitathan siellä jumittavat kuluneisuuden takia, öljy ei siis auta.
Sen sijaan se voi aiheuttaa lopullisen jumittumisen kertyneen moskan liuetessa pois välistä jolloin haitta takertuu runkoon entistä tiukemmin, kuten aiemmat vastaajat ovat jo kertoneet.
Sen sijaan se voi aiheuttaa lopullisen jumittumisen kertyneen moskan liuetessa pois välistä jolloin haitta takertuu runkoon entistä tiukemmin, kuten aiemmat vastaajat ovat jo kertoneet.
wiimax.fi