Löytyis Webasto kelloineen.Juha_M117 kirjoitti:Webaston poltin on purettu pois ja häly korvattu aftermarketilla. Noiden palauttaminen ennalleen pitäisi olla siis suht yksinkertaista.
Juhan 1989 560 SEC
Re: Juhan kauppakassi -89 560SEC
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: Juhan kauppakassi -89 560SEC
No nyt on jo harrastajamaiset nuo ulostulot .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Juhan kauppakassi -89 560SEC
Jos nyt joskus kuitenkin innostut vielä värkkäämään tuota putkistoa, niin mietippä, kannattaisiko kokeilla sellaisia katalysaattoreita joista on sisuskalut poistettu. Se saattaisi ehkä jonkinverran vaikuttaa siihen tasakaasulla ajettavan pörinän määrään.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: Juhan kauppakassi -89 560SEC
Mutta eikös se ole sitten vaan tyhjä pönttö . Tänään olin kahden 500E:n kyydissä jossa virtaavampi putkisto. Eka oli hillitympi olisko ollut tuplaulostuloilla mutta toinen oli sellaisella ilmastointihormin kokoisella putkenpäällä. Oli aika (perstuntumalla) tärisyttävät saundit .Mesedesi kirjoitti:Jos nyt joskus kuitenkin innostut vielä värkkäämään tuota putkistoa, niin mietippä, kannattaisiko kokeilla sellaisia katalysaattoreita joista on sisuskalut poistettu. Se saattaisi ehkä jonkinverran vaikuttaa siihen tasakaasulla ajettavan pörinän määrään.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Juhan kauppakassi -89 560SEC
Karra ei olekaan tätä putkistoa vielä kuullut kuin korttelin ympäri ajossa, täytyy käydä heittämässä pitempi lenkki ja vähän valtatiellä, niin saa objektiivisen mielipiteen dronen määrästä.
Freeflow cattia ei tee mieli, osaksi hinnan takia ja osaksi sen takia että tämä auto ei tarvitse kattia lainkaan, ja jos ääniä täytyy vaimentaa niin siihen löytyy sitten asiaan suunnitellutkin komponentit, jotka ovat vieläpä halvempia kuin katit.
Freeflow cattia ei tee mieli, osaksi hinnan takia ja osaksi sen takia että tämä auto ei tarvitse kattia lainkaan, ja jos ääniä täytyy vaimentaa niin siihen löytyy sitten asiaan suunnitellutkin komponentit, jotka ovat vieläpä halvempia kuin katit.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Päivitelläänpä pitkästä aikaa tätäkin topikkia. Paljon muuta ei ole tapahtunut kuin "kovaa" ajoa, mutta seuraavassa tärkeimmät, kronologisessa järjestyksessä:
Valojen kytkimen 2 polttimoa tuli vaihdettua
Helppo homma. Kytkin vetämällä irti (siinä jo eka polttimo), sisältä mutteri auki ja koko kytkin lähtee vetämällä pois, sitten näkee jo toisen polttimon. Ainoa ikävämpi homma on korkeussäädön vakuumiletkut, jotka on niin kireät, että tahtoi lähteä itsestään irti ja pinkaista kojelaudan sisään piiloon.
Polttimot on 0,5W sumutetut mallit joita saa vain Mersulta ja maksaa Sunilla n. 2,50 e per kpl.
Lokakuun alussa tuli täyteen vuosi tiukkaa 560 omistajuutta. Kilometrejä tuli tuossa ajassa 8300. Bensaa paloi 1290 litraa ysikasia. Keskikulutukseksi tulee siis 15,54 l/100km. Se onkin lähes tismalleen mitä pumpulla tulee nykyään kuluneen tankillisen keskikulutukseksi. Autoa ostettaessa halpa bensa oli 1,39 e/l, lokakuussa se oli 1,59 e/l. Nyt kirjoitushetkellä hinnat on tullut vähän alas ja halpa bensa on n. 1,54 e/l.
Viime kuun alussa alkoi sitten tapahtua vähän enemmän, kun tyhjäkäynti alkoi paheta huomattavasti siitä jo entisestään aika heikosta tilanteesta.
Kone kävi tyhjäkäyntiä vapaalla n. 1600 rpm ja liikenteessä koskematta kaasupolkimeen auto kiihtyi itsekseen sinne 60 kph...
Mekaanikko totesi jo vuosi sitten talvella purettuaan tyhjäkäyntimoottorin, että se oli ehjä, joten ensimmäisenä en suostunut uskomaan, että vika oli siinä. Epäilin kaikkea löysästä imumäärämittarin läpästä tyhjäkäyntireleeseen.
Vaihdettiin kuitenkin nimimerkki karran kanssa päittäin tk-moottoreita, ja niinhän siinä kävi, että tyhjäkäynti vähän laski. Tiedettiin jo etukäteen "karran" tyhjäkäynnin tarkkailusta, että hänelläkin tk-moottori vähän joko vuotaa letkuistaan, tai sitten on jumissa. Kuitenkin minulla laski tyhjäkäynti n. 1200 rpm tienoille.
Päätettiin molemmat vaihtaa tk-moottori, ja tilattiin niitä vielä kolmannen foorumilaisen kanssa kimpassa Autohaus AZ:sta. Samalla laitettiin pukinkonttiin kaksi kumiletkua joita pitkin ilma tk-moottorin kautta kulkee. Lisäksi uusin kumiletkujen välille tulevan yhdysletkun, joskin se ei nyt ollut OEM putkea.
Koko setin hinnaksi tuli reilu parisataa taalaa. Auto ehti seisoa kolmisen viikkoa sillä aikaa ku venasin uusia osia...
Joitakin kuvia:
tk-moottorin paikka. Irrotetaan ilmanputsarin koppa ja tk-moottorin piuhat ja vehje lähtee suurin piirtein vetämällä irti. Vaihto on siis n. 5 minuutin homma kun sen on pari kertaa opetellut. Oikeasti tk-moottorin ympärillä kuuluisi olla kuminen pultilla kiinni oleva panta, mutta minulla se on rikki. Tk-moottoria irrotettaessa kannattaa varoa vieressä olevia vakuumiliittimiä jotka aiheuttaa itsessään ongelmia, jos herkkänä muoviosana katkeavat...
Syötin 12v tk-moottorille ja katsoin minkä verran läppä liikkui. Vastaus näkyy kuvassa. En ole nähnyt ehjästä vehkeestä minkä verran männän pitäisi liikkua, mutta epäilen, että tuossa se jää vähän auki.
Uusi kiiltävä tk-moottori paikoillaan. Nuo uudet kumiosat olivat hiton tiukat, aivan eri tasoa kuin vanhat kuivahtaneet ja väljät letkut. Todennäköisesti korkeata tyhjäkäyntiä aiheutti jumivan tk-moottorin ja vuotavien letkujen yhdistelmä.
Kone alkoi käydä "oikein" eli käynnistettäessä käy hetken noin tonnia, sitten laskee alemmas, ja hetken päästä taas vähän lisää alemmas. Vaihde päällä tyhjäkäynti on n. 500-600 rpm ja vapaalla parikolme sataa enemmän.
Tuo matalampi tyhjäkäynti vaikuttaa yllättävän paljon koko auton tuntumaan. Vaihteenvaihdot ja D:lle laittaminen nykäisee luonnollisesti paljon vähemmän. Todennäköisesti bensaa kuluu vähemmän, ja jarrupaloja, kun ei tarvitse kaiken aikaa liikenteessä seistä jarruilla. Nyt talvella on tietty vaarallistakin jos parkkipaikalla vaihdetta vaihtaessa auto ryntäisi heti 1600 rpm voimalla eteen/taaksepäin...
Pari viikkoa sitten saapui Saksasta karran kautta uusi lelu, eli vihdoinkin orkkis radio, Becker 830 tai pitkältä nimeltään Mexico Cassette Diversity.
Kaikki valot ja ominaisuudet pelaa, lukuunottamatta pientä pikselivikaa äänensävyn näyttökuvaajassa, "palkin" keskeltä puuttuu yksi "pala" jos venyttää palkkia tappiin. Tämä symmetrisesti sekä ylhäällä että alhaalla. Muuten näyttö toimii täysin. Lisäksi volyyminappula ei aivan täydellisesti naksahda ylöspäin painettaessa, mutta toimii, ja tavallaan naksahtaa, mutta ei samalla tavalla kuin alas painettaessa.
Hintaa tuli vajaa 130e rahteineen, joka oli varsin edullinen hinta näinkin "soivasta" pelistä.
Kuten aiemmasta tarinasta näkee, on tässä autossa radio ja kaiuttimet vaihdettu auton ollessa Ruotsissa aftermarkettiin. Niinpä Beckerin asentamiseksi täytyy syventyä vähän radion piuhoitukseen.
Auton stereojohtosarjasta on alkuperäiset Beckerin ja kaiuttimien liittimet heitetty stereoita vaihtaessa pois; ne kaikki piti hankkia uudet. Beckerin 4-pinnisen pääliittimen sain karralta. Autoradio-asennuksesta Lappeenrannasta löytyi muut liittimet: kaksi kaiutinliitintä (vasen ja oikea) sekä liitin antennin herätesignaalille. Tulevaisuuden murheeksi jää hälyjen liittimen metsästys.
Nykyisessä kuosissaan radion kolosta keskikonsolista tarttuu käteen kolme nippua piuhoja:
1. nippu, josta löytyy maa, virta, antennin heräte, valot, jne.
2. nippu, jossa epäilen olevan orkkiskaiuttimien piuhat
3. nippu, jossa näyttäisi olevan aftermarket-kaiuttimien piuhat
Mitä tulee kaiuttimiin, niin eteen asennetut hirveän näköiset diskantit lähti nyt.
Ennen näytti tältä:
Nyt näyttää tältä:
Ropaamaan kun rupesin, niin päätin samalla syventyä keskikonsolin alemman osan sielunelämään ja korjata vaihteenvalitsimen valot, tarkistaa faderin, sekä vaihtaa vaihdekepin orkkikseen.
Tuhkakuppi täytyy irrottaa päästäkseen kunnolla käsiksi radioon, mutta se täytyy irrottaa myös keskikonsolin alaosan purkamiseksi.
Purku alkaa vetämällä etummaista osaa etupäästään ylös, ja sitten vetäjään päin.
Minulla naksahti istuinlämmittimien nappulat irti puusta saman tien, niissä on niin lyhyet piuhat.
Sitten taaimmainen levy liukuu eteenpäin ja nousee keulastaan ylöspäin.
Nappuloiden piuhat ovat erittäin lyhyet, erityisesti reiserechnerin kontrollipaneelin piuhat, joten ne täytyy irrottaa päästäkseen käsiksi keskikonsolin sisuksiin.
Vaihteenvalitsimen valot ovat vaihdepömpelin etuosassa alhaalla. Kuvassa valkoisena pilkottava kanta lähtee alaspäin vetämällä.
Huom. vaihteenvalitsimen polttimo on 1,5W, ei 0,5W kuten ylempänä kojelaudassa olevat polttimot. Polttimo maksaa n. 3 euroa.
Tässä vaiheessa totesin, että vaihdekeppi on niin vaikea vaihtaa, että jätän sen toiseen kertaan. Vaihto käytännössä vaatii että koko keskikonsoli nostetaan pois autosta.
Aftermarket nuppi on asennettu autoon rälläköimällä orkkis keppi varrestaan poikki ja vetämällä painettava nuppi varteen jollain silikonin tyyppisellä massalla.
Fader oli ohitettu irrottamalla nappulan kanta kytkimestä, ja laittamalla kantaan hyppypiuhat puolelta toiselle. Otin hypyt pois ja kytkin kannan takaisin kiinni. Nyt faderissa palaa valo.
Puupaneeli oli aika naarmuinen.
Kun se kerran oli irti, päätin hioa ja kiillottaa sen.
1500 paperilla hiottu
Sama pyyhittynä
2000 paperilla hiottu, ja sitten hiomatahnalla hangattu
Koko pala kiillotettu ja vahattu Korrekin kestovahalla.
Lopputulos ei ollut mitenkään hyvä (olisi pitänyt käyttää paljon enemmän aikaa), mutta lakka on kyllä halkeillut useasta kohdasta, joten auton puut täytyy joka tapauksessa tulevaisuudessa irrottaa ja lakata uudestaan.
Nyt loppuu aika, ja autolla pitää päästä huomenna ajamaan, joten putsasin ympäröivät nahkaiset sopukat AutoGlymin nahanhoitoaineella, nappulat ja vaihteenvalitsimen puhtaalla liinalla, ja laitoin konsolin nippuun. Radio olkoon paikallaan kunnes onnistuu vetää muutkin piuhat siihen kiinni, kuin antenni.
Valojen kytkimen 2 polttimoa tuli vaihdettua
Helppo homma. Kytkin vetämällä irti (siinä jo eka polttimo), sisältä mutteri auki ja koko kytkin lähtee vetämällä pois, sitten näkee jo toisen polttimon. Ainoa ikävämpi homma on korkeussäädön vakuumiletkut, jotka on niin kireät, että tahtoi lähteä itsestään irti ja pinkaista kojelaudan sisään piiloon.
Polttimot on 0,5W sumutetut mallit joita saa vain Mersulta ja maksaa Sunilla n. 2,50 e per kpl.
Lokakuun alussa tuli täyteen vuosi tiukkaa 560 omistajuutta. Kilometrejä tuli tuossa ajassa 8300. Bensaa paloi 1290 litraa ysikasia. Keskikulutukseksi tulee siis 15,54 l/100km. Se onkin lähes tismalleen mitä pumpulla tulee nykyään kuluneen tankillisen keskikulutukseksi. Autoa ostettaessa halpa bensa oli 1,39 e/l, lokakuussa se oli 1,59 e/l. Nyt kirjoitushetkellä hinnat on tullut vähän alas ja halpa bensa on n. 1,54 e/l.
Viime kuun alussa alkoi sitten tapahtua vähän enemmän, kun tyhjäkäynti alkoi paheta huomattavasti siitä jo entisestään aika heikosta tilanteesta.
Kone kävi tyhjäkäyntiä vapaalla n. 1600 rpm ja liikenteessä koskematta kaasupolkimeen auto kiihtyi itsekseen sinne 60 kph...
Mekaanikko totesi jo vuosi sitten talvella purettuaan tyhjäkäyntimoottorin, että se oli ehjä, joten ensimmäisenä en suostunut uskomaan, että vika oli siinä. Epäilin kaikkea löysästä imumäärämittarin läpästä tyhjäkäyntireleeseen.
Vaihdettiin kuitenkin nimimerkki karran kanssa päittäin tk-moottoreita, ja niinhän siinä kävi, että tyhjäkäynti vähän laski. Tiedettiin jo etukäteen "karran" tyhjäkäynnin tarkkailusta, että hänelläkin tk-moottori vähän joko vuotaa letkuistaan, tai sitten on jumissa. Kuitenkin minulla laski tyhjäkäynti n. 1200 rpm tienoille.
Päätettiin molemmat vaihtaa tk-moottori, ja tilattiin niitä vielä kolmannen foorumilaisen kanssa kimpassa Autohaus AZ:sta. Samalla laitettiin pukinkonttiin kaksi kumiletkua joita pitkin ilma tk-moottorin kautta kulkee. Lisäksi uusin kumiletkujen välille tulevan yhdysletkun, joskin se ei nyt ollut OEM putkea.
Koko setin hinnaksi tuli reilu parisataa taalaa. Auto ehti seisoa kolmisen viikkoa sillä aikaa ku venasin uusia osia...
Joitakin kuvia:
tk-moottorin paikka. Irrotetaan ilmanputsarin koppa ja tk-moottorin piuhat ja vehje lähtee suurin piirtein vetämällä irti. Vaihto on siis n. 5 minuutin homma kun sen on pari kertaa opetellut. Oikeasti tk-moottorin ympärillä kuuluisi olla kuminen pultilla kiinni oleva panta, mutta minulla se on rikki. Tk-moottoria irrotettaessa kannattaa varoa vieressä olevia vakuumiliittimiä jotka aiheuttaa itsessään ongelmia, jos herkkänä muoviosana katkeavat...
Syötin 12v tk-moottorille ja katsoin minkä verran läppä liikkui. Vastaus näkyy kuvassa. En ole nähnyt ehjästä vehkeestä minkä verran männän pitäisi liikkua, mutta epäilen, että tuossa se jää vähän auki.
Uusi kiiltävä tk-moottori paikoillaan. Nuo uudet kumiosat olivat hiton tiukat, aivan eri tasoa kuin vanhat kuivahtaneet ja väljät letkut. Todennäköisesti korkeata tyhjäkäyntiä aiheutti jumivan tk-moottorin ja vuotavien letkujen yhdistelmä.
Kone alkoi käydä "oikein" eli käynnistettäessä käy hetken noin tonnia, sitten laskee alemmas, ja hetken päästä taas vähän lisää alemmas. Vaihde päällä tyhjäkäynti on n. 500-600 rpm ja vapaalla parikolme sataa enemmän.
Tuo matalampi tyhjäkäynti vaikuttaa yllättävän paljon koko auton tuntumaan. Vaihteenvaihdot ja D:lle laittaminen nykäisee luonnollisesti paljon vähemmän. Todennäköisesti bensaa kuluu vähemmän, ja jarrupaloja, kun ei tarvitse kaiken aikaa liikenteessä seistä jarruilla. Nyt talvella on tietty vaarallistakin jos parkkipaikalla vaihdetta vaihtaessa auto ryntäisi heti 1600 rpm voimalla eteen/taaksepäin...
Pari viikkoa sitten saapui Saksasta karran kautta uusi lelu, eli vihdoinkin orkkis radio, Becker 830 tai pitkältä nimeltään Mexico Cassette Diversity.
Kaikki valot ja ominaisuudet pelaa, lukuunottamatta pientä pikselivikaa äänensävyn näyttökuvaajassa, "palkin" keskeltä puuttuu yksi "pala" jos venyttää palkkia tappiin. Tämä symmetrisesti sekä ylhäällä että alhaalla. Muuten näyttö toimii täysin. Lisäksi volyyminappula ei aivan täydellisesti naksahda ylöspäin painettaessa, mutta toimii, ja tavallaan naksahtaa, mutta ei samalla tavalla kuin alas painettaessa.
Hintaa tuli vajaa 130e rahteineen, joka oli varsin edullinen hinta näinkin "soivasta" pelistä.
Kuten aiemmasta tarinasta näkee, on tässä autossa radio ja kaiuttimet vaihdettu auton ollessa Ruotsissa aftermarkettiin. Niinpä Beckerin asentamiseksi täytyy syventyä vähän radion piuhoitukseen.
Auton stereojohtosarjasta on alkuperäiset Beckerin ja kaiuttimien liittimet heitetty stereoita vaihtaessa pois; ne kaikki piti hankkia uudet. Beckerin 4-pinnisen pääliittimen sain karralta. Autoradio-asennuksesta Lappeenrannasta löytyi muut liittimet: kaksi kaiutinliitintä (vasen ja oikea) sekä liitin antennin herätesignaalille. Tulevaisuuden murheeksi jää hälyjen liittimen metsästys.
Nykyisessä kuosissaan radion kolosta keskikonsolista tarttuu käteen kolme nippua piuhoja:
1. nippu, josta löytyy maa, virta, antennin heräte, valot, jne.
2. nippu, jossa epäilen olevan orkkiskaiuttimien piuhat
3. nippu, jossa näyttäisi olevan aftermarket-kaiuttimien piuhat
Mitä tulee kaiuttimiin, niin eteen asennetut hirveän näköiset diskantit lähti nyt.
Ennen näytti tältä:
Nyt näyttää tältä:
Ropaamaan kun rupesin, niin päätin samalla syventyä keskikonsolin alemman osan sielunelämään ja korjata vaihteenvalitsimen valot, tarkistaa faderin, sekä vaihtaa vaihdekepin orkkikseen.
Tuhkakuppi täytyy irrottaa päästäkseen kunnolla käsiksi radioon, mutta se täytyy irrottaa myös keskikonsolin alaosan purkamiseksi.
Purku alkaa vetämällä etummaista osaa etupäästään ylös, ja sitten vetäjään päin.
Minulla naksahti istuinlämmittimien nappulat irti puusta saman tien, niissä on niin lyhyet piuhat.
Sitten taaimmainen levy liukuu eteenpäin ja nousee keulastaan ylöspäin.
Nappuloiden piuhat ovat erittäin lyhyet, erityisesti reiserechnerin kontrollipaneelin piuhat, joten ne täytyy irrottaa päästäkseen käsiksi keskikonsolin sisuksiin.
Vaihteenvalitsimen valot ovat vaihdepömpelin etuosassa alhaalla. Kuvassa valkoisena pilkottava kanta lähtee alaspäin vetämällä.
Huom. vaihteenvalitsimen polttimo on 1,5W, ei 0,5W kuten ylempänä kojelaudassa olevat polttimot. Polttimo maksaa n. 3 euroa.
Tässä vaiheessa totesin, että vaihdekeppi on niin vaikea vaihtaa, että jätän sen toiseen kertaan. Vaihto käytännössä vaatii että koko keskikonsoli nostetaan pois autosta.
Aftermarket nuppi on asennettu autoon rälläköimällä orkkis keppi varrestaan poikki ja vetämällä painettava nuppi varteen jollain silikonin tyyppisellä massalla.
Fader oli ohitettu irrottamalla nappulan kanta kytkimestä, ja laittamalla kantaan hyppypiuhat puolelta toiselle. Otin hypyt pois ja kytkin kannan takaisin kiinni. Nyt faderissa palaa valo.
Puupaneeli oli aika naarmuinen.
Kun se kerran oli irti, päätin hioa ja kiillottaa sen.
1500 paperilla hiottu
Sama pyyhittynä
2000 paperilla hiottu, ja sitten hiomatahnalla hangattu
Koko pala kiillotettu ja vahattu Korrekin kestovahalla.
Lopputulos ei ollut mitenkään hyvä (olisi pitänyt käyttää paljon enemmän aikaa), mutta lakka on kyllä halkeillut useasta kohdasta, joten auton puut täytyy joka tapauksessa tulevaisuudessa irrottaa ja lakata uudestaan.
Nyt loppuu aika, ja autolla pitää päästä huomenna ajamaan, joten putsasin ympäröivät nahkaiset sopukat AutoGlymin nahanhoitoaineella, nappulat ja vaihteenvalitsimen puhtaalla liinalla, ja laitoin konsolin nippuun. Radio olkoon paikallaan kunnes onnistuu vetää muutkin piuhat siihen kiinni, kuin antenni.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Hienoa! Onko Reiserechnerin nappuloissa muuten valot? Minulla on vaihdekulissin valot pimeenä eikä Rechnerin nappuloissa loista mitään, muuten pelaa valot konsoolissa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: Juhan 1989 560 SEC
Jep, kokemusta on Vaihdon kanssa saa tehdä aika pitkän iltapuhteen.Juha_M117 kirjoitti: Tässä vaiheessa totesin, että vaihdekeppi on niin vaikea vaihtaa, että jätän sen toiseen kertaan. Vaihto käytännössä vaatii että koko keskikonsoli nostetaan pois autosta.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Re: Juhan 1989 560 SEC
Minullakin on reiserechner pimeänä, joten en tiedä kuuluisiko sen olla valaistu. Mötikkä oli kuitenkin todella siisti, ei antanut itsestään rikkinäistä vaikutelmaa. Tosin onhan noita ehjän näköisiä nappuloita nähty, joissa polttimo pimeänä.karra kirjoitti:Hienoa! Onko Reiserechnerin nappuloissa muuten valot? Minulla on vaihdekulissin valot pimeenä eikä Rechnerin nappuloissa loista mitään, muuten pelaa valot konsoolissa.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Mulla takkuaa toi kuskin oven lukkopesä vähän ikävästi, ja apparin puolella ei muistaakseni käänny lainkaan, niin saiskos vähän rautalankatietoa noitten lukkopesien sarjottamisesta? Onko mahollista ostaa jostain tai teettää lukkopesät tolle samalle avaimelle? Nythän ne on vissiin vielä suht helppo vaihtaa, kun ne vielä toimii...
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Juhan 1989 560 SEC
soitappa tonne, luultavasti onnistuuJuha_M117 kirjoitti:Mulla takkuaa toi kuskin oven lukkopesä vähän ikävästi, ja apparin puolella ei muistaakseni käänny lainkaan, niin saiskos vähän rautalankatietoa noitten lukkopesien sarjottamisesta? Onko mahollista ostaa jostain tai teettää lukkopesät tolle samalle avaimelle? Nythän ne on vissiin vielä suht helppo vaihtaa, kun ne vielä toimii...
015-230193
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Juhan 1989 560 SEC
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =8&t=81474" onclick="window.open(this.href);return false;
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Juhan 1989 560 SEC
Tällä viikolla auto kävi ruostesuojauksessa.
Auto meni sinne maanantaina. Iltapäivällä kävin paikan päällä katsomassa lähtötilannetta, kun ammattilainen oli saanut pohjasta ja koteloista vuosien saatossa kertyneen paskakerroksen irti. Nyt tietää sit ensimmäistä kertaa auton omistajuuden aikana mikä on todellinen ruostetilanne. Ei hassumpi! Vaikka vähän laittamista onkin:
Aloitetaan auton ylivoimaisesti pahimmasta ruostevauriosta
Apukuskin puoleinen takakontin seinä. Syy selviää seuraavasta kuvasta:
Syy lienee semmoinen, että kuvassa näkyvä sadeveden poistoletku oli irrallaan, ja sadevedet on vuosien ajan valunu tuohon pykälän päälle seisomaan. Ruoste on päässyt jo suht pahaksi. Ei auta kuin laittaa korjauslistalle. Ensiapuna raapaistiin vähän teräsharjalla ja aineet päälle.
Sama osa vastapäiseltä puolelta. Vähän on ruostetta täälläkin, muttei lainkaan pahasti.
Varapyörän kotelo näytti ihan siistiltä.
Takakontin "katto" eli surullisen kuuluisa ikkunanvieruspelti. Näkeehän tuon, että tästä autosta on vissiin ko. tyyppivika jo korjattu.
Tunkinreiät ihan siistit.
Samoiten etukaaret. Ne oli niin siistit ja uuden näköiset, että ne on varmaan vaihdettu tähän autoon "hiljattain". Ei ainakaan viimeisen 5 vuoden aikana kun ei huoltohistoriassa ole merkintää, mutta ei todellakaan näytä 23 vuotta vanhalta pelliltä.
Takakaaret on tämän auton toinen paha ruostekohta. Ei kupli silminnähtävästi, mutta kädellä tuntee, että hommia on tiedossa. En tiedä onko siellä maalin alla kitti vai pelti. Puskurin välissä on myös jopa paljasta peltiä! Takakaaret pitäis laittaa prioriteetti ykkösenä kuntoon.
Kuvakulma etusiipeen sisälle, puhasta on.
Nyt kun osista oli paskakerros poissa niin näki ensimmäistä kertaa todisteet myös siitä, että eturipustuksiin ja jousitukseen on laiteltu uusia osia, kuten huoltohistoriaan oli kirjoitettu.
Semmoisen huomion oli ruostesuojaaja tehnyt, että jo kertaalleen oli jossain vaiheessa tämä auto suojattu. Se on tavallaan itsestään selvää kun yli 20 vuotta pohjoisen suolassa ajettu kärry on näinkin hyvässä kunnossa, mutta erityisesti siitä antaa todisteita kotelojen sisällä näkyvä keltainen ruostesuojahyytelö:
Autossa ollut ruostesuoja ei tietenkään ollut läheskään niin hyvä, kuin nykyaikana suomalainen ammattilainen saa aikaan.
Se yksityiskohdista. Kaiken kaikkiaan auto on ikänsä ja kilometrit huomioon ottaen varsin hyvässä kunnossa. Nyt kehtaa talvellakin kerätä muutamat kilometrit matkamittariin ku on kunnon aineet pinnassa.
Vielä pari kuvaa:
Tänään torstaina auto sitten tuli valmiiksi ja ajettua takaisin kotiin.
Auto meni sinne maanantaina. Iltapäivällä kävin paikan päällä katsomassa lähtötilannetta, kun ammattilainen oli saanut pohjasta ja koteloista vuosien saatossa kertyneen paskakerroksen irti. Nyt tietää sit ensimmäistä kertaa auton omistajuuden aikana mikä on todellinen ruostetilanne. Ei hassumpi! Vaikka vähän laittamista onkin:
Aloitetaan auton ylivoimaisesti pahimmasta ruostevauriosta
Apukuskin puoleinen takakontin seinä. Syy selviää seuraavasta kuvasta:
Syy lienee semmoinen, että kuvassa näkyvä sadeveden poistoletku oli irrallaan, ja sadevedet on vuosien ajan valunu tuohon pykälän päälle seisomaan. Ruoste on päässyt jo suht pahaksi. Ei auta kuin laittaa korjauslistalle. Ensiapuna raapaistiin vähän teräsharjalla ja aineet päälle.
Sama osa vastapäiseltä puolelta. Vähän on ruostetta täälläkin, muttei lainkaan pahasti.
Varapyörän kotelo näytti ihan siistiltä.
Takakontin "katto" eli surullisen kuuluisa ikkunanvieruspelti. Näkeehän tuon, että tästä autosta on vissiin ko. tyyppivika jo korjattu.
Tunkinreiät ihan siistit.
Samoiten etukaaret. Ne oli niin siistit ja uuden näköiset, että ne on varmaan vaihdettu tähän autoon "hiljattain". Ei ainakaan viimeisen 5 vuoden aikana kun ei huoltohistoriassa ole merkintää, mutta ei todellakaan näytä 23 vuotta vanhalta pelliltä.
Takakaaret on tämän auton toinen paha ruostekohta. Ei kupli silminnähtävästi, mutta kädellä tuntee, että hommia on tiedossa. En tiedä onko siellä maalin alla kitti vai pelti. Puskurin välissä on myös jopa paljasta peltiä! Takakaaret pitäis laittaa prioriteetti ykkösenä kuntoon.
Kuvakulma etusiipeen sisälle, puhasta on.
Nyt kun osista oli paskakerros poissa niin näki ensimmäistä kertaa todisteet myös siitä, että eturipustuksiin ja jousitukseen on laiteltu uusia osia, kuten huoltohistoriaan oli kirjoitettu.
Semmoisen huomion oli ruostesuojaaja tehnyt, että jo kertaalleen oli jossain vaiheessa tämä auto suojattu. Se on tavallaan itsestään selvää kun yli 20 vuotta pohjoisen suolassa ajettu kärry on näinkin hyvässä kunnossa, mutta erityisesti siitä antaa todisteita kotelojen sisällä näkyvä keltainen ruostesuojahyytelö:
Autossa ollut ruostesuoja ei tietenkään ollut läheskään niin hyvä, kuin nykyaikana suomalainen ammattilainen saa aikaan.
Se yksityiskohdista. Kaiken kaikkiaan auto on ikänsä ja kilometrit huomioon ottaen varsin hyvässä kunnossa. Nyt kehtaa talvellakin kerätä muutamat kilometrit matkamittariin ku on kunnon aineet pinnassa.
Vielä pari kuvaa:
Tänään torstaina auto sitten tuli valmiiksi ja ajettua takaisin kotiin.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: La 13.08.2011 21:59
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Re: Juhan 1989 560 SEC
Komia on kyllä secci!
Missä firmassa teit ruostesuojauksen? Paljonko lystistä piti köyhtyä?
Missä firmassa teit ruostesuojauksen? Paljonko lystistä piti köyhtyä?
Re: Juhan 1989 560 SEC
Kiitoksia! Suojauksen teki Lappeenrannan ruoste-esto Citymarketin takana missä olen nyt kolme mersua suojauttanut. Ammattitaitoinen ja mukava kaveri, katsureilta on tullut kommentteja että hyvän näköinen suoja on ollut. Ikinä ei ole ollut mitään ongelmaa. Keskimäärin 3 päivää kestää työ (secin kohdalla 4 päivää). Hinnat menee auton mukaan, listassa ei ollut W126 joten meni W124 mukaan ovh 760e, tingittynä 720e.
Tutkin tossa jo kuskinpenkkiä siinä mielessä josko sen ois irrottanu kunnostettavaksi, mutta ei vielä onnistunut. Pultit lähti auki ja kaksi 2-napaista liitintä edestä sekä punainen 2-napainen takaa, mutta pitkiä liittimiä en löytänyt ja ortopedisysteemin letkujen päätä en myöskään. Matto liian pahasti tiellä ja letkut häviää mustan tunnelin sisään. Täytyy tutkia tarkemmin kesällä tai jos saa kärryn johonkin kuivaan, lämpimään ja valoisaan. Pihalla paskassa asennossa on ikävä tehdä jos ei tiedä tasan tarkkaan mitä tekee.
Tutkin tossa jo kuskinpenkkiä siinä mielessä josko sen ois irrottanu kunnostettavaksi, mutta ei vielä onnistunut. Pultit lähti auki ja kaksi 2-napaista liitintä edestä sekä punainen 2-napainen takaa, mutta pitkiä liittimiä en löytänyt ja ortopedisysteemin letkujen päätä en myöskään. Matto liian pahasti tiellä ja letkut häviää mustan tunnelin sisään. Täytyy tutkia tarkemmin kesällä tai jos saa kärryn johonkin kuivaan, lämpimään ja valoisaan. Pihalla paskassa asennossa on ikävä tehdä jos ei tiedä tasan tarkkaan mitä tekee.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Beckeristäkin tuli otettua pari päivää sitten ekat sävelet ulos:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7lwLW_wQMPQ[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7lwLW_wQMPQ[/youtube]
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Congrats! B-puolella soi Elvis ja oliko A-puolella kenties Kris Kristofferson .Juha_M117 kirjoitti:Beckeristäkin tuli otettua pari päivää sitten ekat sävelet ulos:
http://www.youtube.com/watch?v=7lwLW_wQMPQ" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Juhan 1989 560 SEC
Upea projekti
1.1.1958 hyväksyessään autoverolain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.
Re: Juhan 1989 560 SEC
Jos tarvetta SEC osille niin voi kysyä ! Jäänyt ylimääräseksi w126 SEC-90, 560 mallin mersun osaa,kaikenlaista,ajettu oli vain 160tkm joten hyvää osaa tarjolla.
Soita tai laita viestiä mielummin kännyyn,PUH.0458769469 Antti
Soita tai laita viestiä mielummin kännyyn,PUH.0458769469 Antti
veli
Re: Juhan 1989 560 SEC
Elämä SECin kanssa on ollut hiljaista, viime viikkoina ei ole ollut asiaa muualle kuin kävellen yliopistolle ja ruokakauppaan, ja viikonloppuisin kotio, joten viikot auto on seisonut.
Joulun välipäivinä käytiin kaverin kanssa Parikkalassa Skynett-lanpartyillä. SEC osoittautui yllättävän tilavaksi autoksi, sillä mukaan mahtui 2 jantteria, 2 tietokonetta monitoreineen sekä yöpymisvarusteet ja ruokaa. Kilometrejä tuli reilut 200, ja mukaan laskien paikan päällä kylmästartteja ja pikapyrähdykset ruokapaikkoihin, tuli keskikulutukseksi 12,5 l/100km.
Joskus lanpartyjen jälkeen alkoi autoon asennettu tarvikehälytin (merkki Cargard) oikutella. Tämä ei ole yllättävää kun ottaa huomioon tarvikehälyjen maineen. Siitä syystä olin jo heti auton ostettuani päättänyt poistattaa hälyn heti kun mahdollista. Valitettavasti väistämätön tapahtui ennen kuin ehdin sitä ennaltaehkäistä.
Oireet olivat sellaiset, että kun teki lähes mitä tahansa, auto veti joka luukun lukkoon. Laittoi oven kiinni -> lukkoon. Otti avaimen virtalukosta -> lukkoon. Antoi auton seisoa ovet kiinni yli minuutin -> lukkoon.
Hälyyn liittyvät sähköt ovat jo niin monimutkaiset että itse en niitä uskalla ropata. Totesin että paras tietotaito asian fiksaamiseen olisi paikallisessa Mersuliikkeessä joten vein auton sinne.
Aikaa varattiin projektille 3 tuntia, loppujenlopuksi siihen meni 1,5 tuntia.
Tältä näytti kuskin jalkatila ennen operaatiota:
Suurin piirtein tältä nyt:
Ongelma keskuslukituksen kanssa korjautui ja mikä tärkeämpää niin auto on taas vähän lähempänä originaaliutta
Samalla kun olin siellä, niin suuntautin kuskin oven. Nyt sekin menee kiinni hienosti, niin kuin pitää - ikkuna alhaalla. Ikkuna on nimittäin selvästi suuntautettu tai liikkunut itsestään toimimaan hyvin silloin kun ovi "roikkuu". Nyt se kantaa tiivisteeseen joka sijaitsee peilistä ylöspäin. Homma jatkuu ens viikolla kun suunnataan vielä ikkuna uudestaan.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
No niin, ovensäätöprojekti saatettiin päätökseen tänään mersuliikkeessä.
Suuntailtiin ovea, säädeltiin ikkunaa, laitettiin nostimentoppari ihan yläasentoon ja todettiin että ongelma ei ollut varsinaisesti siinä oven puolella. Oven käytös oli parempaa kuin ennen mutta ei vieläkään niin kitkatonta kuin pitäisi olla. Tuumittiin sitten ja vertailtiin apukuskin oveen ja huomattiin että kuskin ovi meni minimaalisesti enemmän sisään. Säädettiin "lukon" vastakappaletta "B-pilarin" kohdalta n. 3mm ulospäin ja avot! ovi menee aika hienosti kiinni ikkuna täysin ylhäällä.
Operaation sivutuotteena hävisi loputkin ajoviiman suhinat!
Nyt kun ajattelee, niin sen tajuaa, että sehän on ihan loogista, että tuo oven vastakappale on liikkunut 24 vuoden ovenpaiskomisen seurauksena muutaman millin sisään päin.
Samalla tuli puhdistettua kynnysvalon "istukka" liittimineen ja vaihdettua uusi polttimo sinne.
Suuntailtiin ovea, säädeltiin ikkunaa, laitettiin nostimentoppari ihan yläasentoon ja todettiin että ongelma ei ollut varsinaisesti siinä oven puolella. Oven käytös oli parempaa kuin ennen mutta ei vieläkään niin kitkatonta kuin pitäisi olla. Tuumittiin sitten ja vertailtiin apukuskin oveen ja huomattiin että kuskin ovi meni minimaalisesti enemmän sisään. Säädettiin "lukon" vastakappaletta "B-pilarin" kohdalta n. 3mm ulospäin ja avot! ovi menee aika hienosti kiinni ikkuna täysin ylhäällä.
Operaation sivutuotteena hävisi loputkin ajoviiman suhinat!
Nyt kun ajattelee, niin sen tajuaa, että sehän on ihan loogista, että tuo oven vastakappale on liikkunut 24 vuoden ovenpaiskomisen seurauksena muutaman millin sisään päin.
Samalla tuli puhdistettua kynnysvalon "istukka" liittimineen ja vaihdettua uusi polttimo sinne.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Hianoo!
On kyllä upeita kuvia! Hitto ku oon tyhmä, enkä osaa laittaa kuvia niinku Juha! ....kele. Onko lyhyttä oppimäärää mieluiten väännettynä ratakiskosta, millä auton kuvia sais kerralla viestiin!
Joskus tätä kysyin, mut kuskin ikä on koht kaks kertaa 560sec, rakettitiede onkin sit helppoo ...joillekkin.
On kyllä upeita kuvia! Hitto ku oon tyhmä, enkä osaa laittaa kuvia niinku Juha! ....kele. Onko lyhyttä oppimäärää mieluiten väännettynä ratakiskosta, millä auton kuvia sais kerralla viestiin!
Joskus tätä kysyin, mut kuskin ikä on koht kaks kertaa 560sec, rakettitiede onkin sit helppoo ...joillekkin.
560sec W126
280e W123
kerran vanha mersu, aina vanha mersu
280e W123
kerran vanha mersu, aina vanha mersu
Re: Juhan 1989 560 SEC
Kovasti kiitoksia kehuista!
Koitanpa neuvoa, eli: ensimmäisenä täytyy saada kuvat omalta koneelta nettiin. Itellä tämä vaihe menee luonnostaan kun kerään facebookiin albumia secin "paranteluista". Muussa tapauksessa yksittäisiä kuvia saa ladattua esim. tuonne: http://aijaa.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitten se kuvan linkki täytyy panna sieltä aijaasta johonkin muistiin, esim. leikepöydälle jos on vain yksi kuva kyseessä, tai notepadiin jos useampi. Firefoxissa sen kuvan linkin saa kopioitua leikepöydälle painamalla kuvan kohdalta oikealla hiirenkorvalla ja valitsemalla "Copy Image Location"
Sitten viestiin kirjoitetaan se linkki img-tagien sisään, jotka kertovat foorumille että tämä osoite täytyy näyttää kuvana. Näin:
Käytännön esimerkin näet kun "lainaat" jotain ylläolevia viestejä missä niitä kuvia on, näet siinä editointilootassa ne kuvien paikalla olevat rivit.
Koitanpa neuvoa, eli: ensimmäisenä täytyy saada kuvat omalta koneelta nettiin. Itellä tämä vaihe menee luonnostaan kun kerään facebookiin albumia secin "paranteluista". Muussa tapauksessa yksittäisiä kuvia saa ladattua esim. tuonne: http://aijaa.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitten se kuvan linkki täytyy panna sieltä aijaasta johonkin muistiin, esim. leikepöydälle jos on vain yksi kuva kyseessä, tai notepadiin jos useampi. Firefoxissa sen kuvan linkin saa kopioitua leikepöydälle painamalla kuvan kohdalta oikealla hiirenkorvalla ja valitsemalla "Copy Image Location"
Sitten viestiin kirjoitetaan se linkki img-tagien sisään, jotka kertovat foorumille että tämä osoite täytyy näyttää kuvana. Näin:
Koodi: Valitse kaikki
[img]osoite[/img]
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
- Paikkakunta: Turku
Re: Juhan 1989 560 SEC
Todella hieno laite!On mukava katsoa,kun klassikkoa rakennetaan noinkin hartaudella.Romuja on aivan tarpeeksi nähty.Pidä homma liikkeellä
Tähti näyttäköön tien.
Re: Juhan 1989 560 SEC
Kiitoksia vaan! Tämä homma pidetään todellakin liikkeellä.
Niille joita asia kiinnostaa, niin tässä video jota en ole vielä tänne julkaissut:
15 minuutin "virtuaalikyyti" secillä Lappeenrannassa joulukuussa.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=P4wDF3myFvo[/youtube]
Kuvasin sen toiselle foorumille "Take us for a drive in your country" otsikoituun aiheeseen, mutta tälläkin foorumilla videolla voi olla infoarvoa. Laittakaa volat kaakkoon niin saatte mielikuvan siitä millaiset nuo Magnaflow'n putket ovat tosielämässä. Noin puolessavälissä videota mennään valtatiellä joten kuulee miltä se "drone" kuulostaa, tai kuulostaako miltään.
Niille joita asia kiinnostaa, niin tässä video jota en ole vielä tänne julkaissut:
15 minuutin "virtuaalikyyti" secillä Lappeenrannassa joulukuussa.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=P4wDF3myFvo[/youtube]
Kuvasin sen toiselle foorumille "Take us for a drive in your country" otsikoituun aiheeseen, mutta tälläkin foorumilla videolla voi olla infoarvoa. Laittakaa volat kaakkoon niin saatte mielikuvan siitä millaiset nuo Magnaflow'n putket ovat tosielämässä. Noin puolessavälissä videota mennään valtatiellä joten kuulee miltä se "drone" kuulostaa, tai kuulostaako miltään.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
Torstaina käväsin Lappeenrannan ohjauskulmassa suuntauksessa, eka kertaa tällä autolla. Haritusta löytyikin jonkun verran ja se laitettiin kuntoon. Ratti jäi vielä aavistuksen vinoon, mutta se on aika mahdotonta fixata tarkasti niin kauan kuin ohjauksessa on ton verran väljää. Säädöt onnistui helposti, mikään paikka ei ollu jumahtanut.
Edellisen kerran oli 2007 suunnattu. Sen jälkeen on tullut eturipustuksiin uusia osia joten olihan tuo aika suunnata.
Nyt menee sec suoraan maantiellä ja voi halutessaan ajaa aika pitkiäkin pätkiä ilman käsiä Se on aina hauskaa käyttää autoa kulmien säädössä, kun siihen ei oo yhtään varautunut miten erilaiselta auto tuntuu kun se käyttäytyy kunnolla...
Keulassa se pienempi tähti on tässä autossa aina ollut aika kulahtanut. Maali haalea ja naarmuilla, ja kromi parhaat päivänsä nähnyt. Jotta auton kevyt projektiluontoisuus ei pääsisi näin talvella unohtumaan, niin päätin korjata tämän asian.
Vanha tähti
Uusi tähti maksoi Sunilla 36e.
Vanha ja uusi tähti vierekkäin
Tähden taustassa on kaksi piikkiä, etummaisempi menee konepellistä läpi ja kiristyy kumirinkulaan, takimmainen vain ohjaa tähden suoraan.
Uusi tähti!
Perjantaina pitäisikin lähteä ajelemaan secillä vähän pitempää matkaa, eli pe-la kuopioon ja takaisin
Edellisen kerran oli 2007 suunnattu. Sen jälkeen on tullut eturipustuksiin uusia osia joten olihan tuo aika suunnata.
Nyt menee sec suoraan maantiellä ja voi halutessaan ajaa aika pitkiäkin pätkiä ilman käsiä Se on aina hauskaa käyttää autoa kulmien säädössä, kun siihen ei oo yhtään varautunut miten erilaiselta auto tuntuu kun se käyttäytyy kunnolla...
Keulassa se pienempi tähti on tässä autossa aina ollut aika kulahtanut. Maali haalea ja naarmuilla, ja kromi parhaat päivänsä nähnyt. Jotta auton kevyt projektiluontoisuus ei pääsisi näin talvella unohtumaan, niin päätin korjata tämän asian.
Vanha tähti
Uusi tähti maksoi Sunilla 36e.
Vanha ja uusi tähti vierekkäin
Tähden taustassa on kaksi piikkiä, etummaisempi menee konepellistä läpi ja kiristyy kumirinkulaan, takimmainen vain ohjaa tähden suoraan.
Uusi tähti!
Perjantaina pitäisikin lähteä ajelemaan secillä vähän pitempää matkaa, eli pe-la kuopioon ja takaisin
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Juhan 1989 560 SEC
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RfmT58v-hTs[/youtube]
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: Juhan 1989 560 SEC
Phil Collinsin In the Air Tonight sopii hyvin taustalle.Juha_M117 kirjoitti:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RfmT58v-hTs[/youtube]
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
Re: Juhan 1989 560 SEC
Jooh, kävin just eilen ostamassa kasetteja divarista: tuo Phillin livekeikan tallenne, sekä Bon Jovi - Slippery When Wet albumi ynnä joku listahittikokoelma 80-luvun puolivälistä. Euron kpl
300k-huoltoa tulee maanantaina, kävin ostamassa 10 litraa Valvoline Max Life 10W-40 moponetistä (lähes ainoa täyssynteettinen 10W-40 hyllyssä joten sitä sitten tarttui mukaan). Lisäksi vaihtuu tietty suodatin ja proppu, sekä tulpat ja bensafiltteri.
Keskuslukitus vittuilee taas, päivällä veti ovia lukkoon "automaattisesti". Takakonttia ei saa auki millään, ei edes ränkkämällä avaimella siitä sen omasta lukosta. Täytyis kokeilla mitä tapahtuis kun kytkis 551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM aivot takaisin piuhoihin, mutta kun ei huvittas tuolla ulkona kylmässä ropata.
300k-huoltoa tulee maanantaina, kävin ostamassa 10 litraa Valvoline Max Life 10W-40 moponetistä (lähes ainoa täyssynteettinen 10W-40 hyllyssä joten sitä sitten tarttui mukaan). Lisäksi vaihtuu tietty suodatin ja proppu, sekä tulpat ja bensafiltteri.
Keskuslukitus vittuilee taas, päivällä veti ovia lukkoon "automaattisesti". Takakonttia ei saa auki millään, ei edes ränkkämällä avaimella siitä sen omasta lukosta. Täytyis kokeilla mitä tapahtuis kun kytkis 551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM aivot takaisin piuhoihin, mutta kun ei huvittas tuolla ulkona kylmässä ropata.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850