Kokemuksia W211 mallista ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Re: E320 CDI 2003 on loistava auto sedan

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

jussilampi kirjoitti: W211 ei ole olemassa Bher syyläriä, ainoastaan Valeo ja Nissens piirustukset löytyy muttei ikinä valmistettu. Vetokoukulla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Kannattaa olla perillä asiasta mitä puhuu,aikoinaan yritin saada Bher jäähdytintä valmistajalta muttei kuulemma olla ikinä valmistettu. Ilmeisesti pojat aikoinaan sopineet että Valeo tekee syylärit ja Bher imuilman coolerin vaan mistähän moinen yhteensattuma.
Tuo ei pidä paikansa muutenkuin että autoihin johon on laitettu samanlainen moottori kun sulla, niin niihin ei saa sitä behrin jäähdyttäjää. Ainakin alkupään W211 mallin 220cdihin+ joihinkin muihin asennettiin Behrin jäähdyttäjiä ihan tehtaalta ja saa niitä edelleenkin. Varaosa nr. 8MK 376 718-021
Ennen kuin alat väittämään vastaan :wink:
jussilampi kirjoitti:Kannattaa olla perillä asiasta mitä puhuu
niin käy katsomassa täältä asia, online katalogista http://www.behrhellaservice.com/behrhel ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa ois esimerkiksi muutama paikka mistä niitä saa.
http://seekpart24.com/hella/radiator-en ... 3&at=12994" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoteilemann.de/hella-kuhle ... 8-021.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A170cdi-00 1999-
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: E320 CDI 2003 on loistava auto sedan

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Turbocompound kirjoitti:
jussilampi kirjoitti: W211 ei ole olemassa Bher syyläriä, ainoastaan Valeo ja Nissens piirustukset löytyy muttei ikinä valmistettu. Vetokoukulla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Kannattaa olla perillä asiasta mitä puhuu,aikoinaan yritin saada Bher jäähdytintä valmistajalta muttei kuulemma olla ikinä valmistettu. Ilmeisesti pojat aikoinaan sopineet että Valeo tekee syylärit ja Bher imuilman coolerin vaan mistähän moinen yhteensattuma.
Tuo ei pidä paikansa muutenkuin että autoihin johon on laitettu samanlainen moottori kun sulla, niin niihin ei saa sitä behrin jäähdyttäjää. Ainakin alkupään W211 mallin 220cdihin+ joihinkin muihin asennettiin Behrin jäähdyttäjiä ihan tehtaalta ja saa niitä edelleenkin. Varaosa nr. 8MK 376 718-021
Ennen kuin alat väittämään vastaan :wink:
jussilampi kirjoitti:Kannattaa olla perillä asiasta mitä puhuu
niin käy katsomassa täältä asia, online katalogista http://www.behrhellaservice.com/behrhel ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa ois esimerkiksi muutama paikka mistä niitä saa.
http://seekpart24.com/hella/radiator-en ... 3&at=12994" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoteilemann.de/hella-kuhle ... 8-021.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nythän oli kyse automaattiautosta,joissa laatikon öljynlauhdutin on syylärin sisällä, ja minähän sanoin että Bher piirustukset löytyy ja on katalookissa, mutta koitappa ostaa kyseistä tuotettä,jota ei ole olemassakaan.Kyllähän nuihin keppivaihteisiin läytyy syyläri,muttei niissä olekkaan vaihteiston jäähdytystä.Esittelemäsi syylärit on keppivaihteisiin. Ongelma mitä Glykoli vika koskee on 58 eri mersedes tyyppi ja moottoriversiota.ja näissä automaateissa Valeon Syyläri,jossa tiivistekomleksin muutos tehtiin 9/2003.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Re: E320 CDI 2003 on loistava auto sedan

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

jussilampi kirjoitti: Nythän oli kyse automaattiautosta,joissa laatikon öljynlauhdutin on syylärin sisällä, ja minähän sanoin että Bher piirustukset löytyy ja on katalookissa, mutta koitappa ostaa kyseistä tuotettä,jota ei ole olemassakaan.Kyllähän nuihin keppivaihteisiin läytyy syyläri,muttei niissä olekkaan vaihteiston jäähdytystä.Esittelemäsi syylärit on keppivaihteisiin. Ongelma mitä Glykoli vika koskee on 58 eri mersedes tyyppi ja moottoriversiota.ja näissä automaateissa Valeon Syyläri,jossa tiivistekomleksin muutos tehtiin 9/2003.
Ennen kuin alat väittämään vastaan :wink:
jussilampi kirjoitti:Kannattaa olla perillä asiasta mitä puhuu
Nuo Behrin jäähdyttäjät on tarkoitettu myös automaattiautoihin jossa on automaatiöljyn jäähdytys jäähdyttäjän sisällä.
Lista missä mersu kertoi ne mallit jotka olivat "glykooli vikasia" autoja puuttui tuo 220cdi listasta tämän takia koska sinä ei ollut valeon jäähdyttäjää. Siis nyt puhutaan alkupään autoista.
Laitetaan muutama kuva koska ne kertoo enämpi kuin tuhat sanaa vaikka ne eivät kaikkien juntturoiden mieltä saa muutumaan. :twisted: :wink:
Kuva

Kuva
http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=22290728" onclick="window.open(this.href);return false;
A170cdi-00 1999-
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: E320 CDI 2003 on loistava auto sedan

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Turbocompound kirjoitti:
jussilampi kirjoitti: Nythän oli kyse automaattiautosta,joissa laatikon öljynlauhdutin on syylärin sisällä, ja minähän sanoin että Bher piirustukset löytyy ja on katalookissa, mutta koitappa ostaa kyseistä tuotettä,jota ei ole olemassakaan.Kyllähän nuihin keppivaihteisiin läytyy syyläri,muttei niissä olekkaan vaihteiston jäähdytystä.Esittelemäsi syylärit on keppivaihteisiin. Ongelma mitä Glykoli vika koskee on 58 eri mersedes tyyppi ja moottoriversiota.ja näissä automaateissa Valeon Syyläri,jossa tiivistekomleksin muutos tehtiin 9/2003.
Ennen kuin alat väittämään vastaan :wink:
jussilampi kirjoitti:Kannattaa olla perillä asiasta mitä puhuu
Nuo Behrin jäähdyttäjät on tarkoitettu myös automaattiautoihin jossa on automaatiöljyn jäähdytys jäähdyttäjän sisällä.
Lista missä mersu kertoi ne mallit jotka olivat "glykooli vikasia" autoja puuttui tuo 220cdi listasta tämän takia koska sinä ei ollut valeon jäähdyttäjää. Siis nyt puhutaan alkupään autoista.
Laitetaan muutama kuva koska ne kertoo enämpi kuin tuhat sanaa vaikka ne eivät kaikkien juntturoiden mieltä saa muutumaan. :twisted: :wink:
Kuva

Kuva
http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=22290728" onclick="window.open(this.href);return false;

Miksi puhut 2004 mallin autosta,ja olet etsinyt siihen syylärin, jota ei koske koko glykoli ongelma koska on niin tuore kampe. Minähän olen listannut autot joita se valmistajan ilmoituksen mukaan koskee,ja autoihin on tullut tiivistekomleksin muutoa 9/2003 ja ongelma on poistunut.ja sinä esität 2004 mallin autoon Bher syyläriä,ja puhut alkupään autoista,W211 2002 ja 2003 on alkupään autoja joissa ongelma on esiintynyt ja listattuihin autoihin ei saa sopivaa Bher syyläriä vaan vaihdettukin on aina Valeo.
Se nyt on naurettavin väite, että jos autossa on tehdasasenteinen vetokoukku niin siinä on aina Bher syyläri, tuon takia kiinnosti oikaista asia. On nimittäin Oulun Veholla pantu koko laatikko, turbiini ja valeon syyläri uudet, vaikka autossa sisälle kääntyvä tehdasasenteinen koukku.(Alkupään autoissa 123 ja 124:sissa kyllä monesti myös Bher syyläri)

Valeo on muuten mailman suurimpia auton osien valmistajia 52200 työntekijää,että varmasti korvannut jokaisen viallisen syylärin MB:lle muttei korvaus ole aina tullut asiakkaalle asti.
Lopetan nyt tämän informaation antamisen sinulle koska olet mielestäsi asioista perillä!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

No aletaan alusta
jussilampi kirjoitti:
X400 kirjoitti:Sähköjarrut tosi hyvät ja monipuoliset, ruuhkajarruautomaatti ja mäkilähtöavusti.

Glygoolia laatikkoon ei ole odotettavissa niissä autoissa joissa Behrin jäähdyttäjä, joka on vakiona kaikissa autoissa joissa ensiasennusvetokoukku.
W211 ei ole olemassa Bher syyläriä, ainoastaan Valeo ja Nissens piirustukset löytyy muttei ikinä valmistettu. Vetokoukulla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Kannattaa olla perillä asiasta mitä puhuu,aikoinaan yritin saada Bher jäähdytintä valmistajalta muttei kuulemma olla ikinä valmistettu. Ilmeisesti pojat aikoinaan sopineet että Valeo tekee syylärit ja Bher imuilman coolerin vaan mistähän moinen yhteensattuma.
Vastasit tuohon EI minun kirjoitamaan väitteesee mielestäni holtittomasti. Nimimerkki X400 on puoliksi oikein tai ainakin oikeilla jäljillä sillä faceliftin kokeneet w211 malleissa on joitain malleja vaikka esim E320cdi ja jos siihen on tilattu ensiasennusvetokoukku eli asennettu se mersun tehtaalla on Behrin erillinen jäädytin vaihdelaatikkoöljyille vakiona mutta edelleenkin valeon jäähdytin moottorille. Mutta tätä erillistä jäähdyttäjää automaattiöljyille ei siis ole vanhemmissa malleissa eli aivan oikein "jussilampi".
jussilampi kirjoitti: Vetokoukulla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
Eli on ja ei miten sen nyt katsoo ja mistä vuosimallista puhutaan.
jussilampi kirjoitti:Se nyt on naurettavin väite, että jos autossa on tehdasasenteinen vetokoukku niin siinä on aina Bher syyläri, tuon takia kiinnosti oikaista asia. On nimittäin Oulun Veholla pantu koko laatikko, turbiini ja valeon syyläri uudet, vaikka autossa sisälle kääntyvä tehdasasenteinen koukku.(Alkupään autoissa 123 ja 124:sissa kyllä monesti myös Bher syyläri)
Katso edellinen vastaus ylempänä.
jussilampi kirjoitti: W211 ei ole olemassa Bher syyläriä, ainoastaan Valeo ja Nissens piirustukset löytyy muttei ikinä valmistettu.
Koska tässä on kysymys "kokemuksia w211 mallista" noin yleisesti ja on mainittu eri moottori vaihtoehtoja niin ei silloin voi yleistää tuolla lailla koska se ei pidä paikansa. W211 malliin on saanut ja asennettu Behrin valmistamaa jäähdyttäjää esim. nelipyttysiin malleihin eli E200 ja E220 cdihin alusta asti eli kesä 2002 asti kun malli esiteltiin. Sittemmin näissä faceliftatuissa vaikka E220cdissä on myös valeon valmistama jäähdyttäja jonka takia olen puhunut alkupään autoista. Kuva on sen takia koska väitit että behrin jäähdytäjiä ei ole tehtykään w211 malliin joka on väärin. Kuvan jäähdyttäjä jonka satuin löytämään on esimerkki että niitäkin on siis Behrin valmistamia.
jussilampi kirjoitti: Miksi puhut 2004 mallin autosta,ja olet etsinyt siihen syylärin, jota ei koske koko glykoli ongelma koska on niin tuore kampe. Minähän olen listannut autot joita se valmistajan ilmoituksen mukaan koskee,ja autoihin on tullut tiivistekomleksin muutoa 9/2003 ja ongelma on poistunut.ja sinä esität 2004 mallin autoon Bher syyläriä,ja puhut alkupään autoista,W211 2002 ja 2003 on alkupään autoja joissa ongelma on esiintynyt ja listattuihin autoihin ei saa sopivaa Bher syyläriä vaan vaihdettukin on aina Valeo.
Vastasin osittain aikasemmin tuossa ylempänä ja sit siis tämä virheelinen "lista".
jussilampi kirjoitti:Kyllä se kuvien mukaan on tämä surullisen kuuluisa Valeon syyläri ilmeisesti ,
ainoastaan 211 korissa ja 17 eri moottori ja koriversiossa, joissa vaihteistoöljyn lauhdutin on syylärin oikeassa muovipäädyssa syylärin sisällä. Eikä Bher valmistamaa syyläriä ole edes olemassa, näihin malleihin, muuta kuin varaosa numerona ja kuvina. Ainoastaan Valeo ja Nissens on saatavana, että turhaa kurkistella sinne syylärin päällä olevan pellin alle ! Vähän ihmetyttää kun jollakin oli 211 ,kuulemma eri systeemi!

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP" onclick="window.open(this.href);return false; ... 600&SGN=07

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP" onclick="window.open(this.href);return false; ... 015&SGN=01

211.004 E 200 CDI
211.006 E 220 CDI
211.016 E 270 CDI
211.026 E 320 CDI
211.028 E 400 CDI
211.042 E 180 KOMPRESSOR
211.061 E 240
211.065 E 320
211.070 E 500
211.076 E 55 ML AMG
211.206 E 220 CDI
211.216 E 270 CDI
211.226 E 320 CDI
211.242 E 200 KOMPRESSOR
211.261 E 240
211.265 E 320
211.616 E 270 CDI
jussilampi kirjoitti:Lopetan nyt tämän informaation antamisen sinulle koska olet mielestäsi asioista perillä!
Äläs nyt, sillä koitin oikaista tämänkin asian sillä kaikki ei ole niin tietosia asioista kuin sinä. Näitä esson baari juttuja piisaa ja yks sun toinen tietää yhtä sun toista. Sen tasoisia juttuja en välttämättä kaipaa joka paikkaan. Asiat ja tieto kun menee sekaisin niin siitähän soppa syntyy ja juttua riittää "esson baarilla". Eikö tämän foorumin tarkoitus ois että tieto/asiantuntemus ois niin korkeaa ja oikeaa että siitä ois hyötyä esim. sellaisille jotka pelkää ostaa käytetyn w211 tämän glykooliongelman takia ja se nyt ei ole vältämättä aiheelista jos on ostamassa vaikka E220cdi vuosimallia 2002-2003. Henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään sinua vastaan vaan nostan hattua sulle kun jaksat kirjoitella ja jakaa mielipiteitä ja kokemuksia mersuista sun muusta. :thumbup:
A170cdi-00 1999-
Avatar
nieminen69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Ma 04.04.2011 14:06
Paikkakunta: HELSINKI

Re: Kokemuksia W211 mallista ?

Viesti Kirjoittaja nieminen69 »

Tällainen löytyi w211 tiimoilta http://plaza.fi/moottori/kaytetyt/edust ... 1-20022006" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi S6 4.2 V8 Tiptronic -01
Vastaa Viestiin