No aletaan alusta
jussilampi kirjoitti:X400 kirjoitti:Sähköjarrut tosi hyvät ja monipuoliset, ruuhkajarruautomaatti ja mäkilähtöavusti.
Glygoolia laatikkoon ei ole odotettavissa niissä autoissa joissa Behrin jäähdyttäjä, joka on vakiona kaikissa autoissa joissa ensiasennusvetokoukku.
W211 ei ole olemassa Bher syyläriä, ainoastaan Valeo ja Nissens piirustukset löytyy muttei ikinä valmistettu. Vetokoukulla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Kannattaa olla perillä asiasta mitä puhuu,aikoinaan yritin saada Bher jäähdytintä valmistajalta muttei kuulemma olla ikinä valmistettu. Ilmeisesti pojat aikoinaan sopineet että Valeo tekee syylärit ja Bher imuilman coolerin vaan mistähän moinen yhteensattuma.
Vastasit tuohon EI minun kirjoitamaan väitteesee mielestäni holtittomasti. Nimimerkki X400 on puoliksi oikein tai ainakin oikeilla jäljillä sillä faceliftin kokeneet w211 malleissa on joitain malleja vaikka esim E320cdi ja jos siihen on tilattu ensiasennusvetokoukku eli asennettu se mersun tehtaalla on Behrin erillinen jäädytin vaihdelaatikkoöljyille vakiona mutta edelleenkin valeon jäähdytin moottorille. Mutta tätä erillistä jäähdyttäjää automaattiöljyille ei siis ole vanhemmissa malleissa eli aivan oikein "jussilampi".
jussilampi kirjoitti: Vetokoukulla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
Eli on ja ei miten sen nyt katsoo ja mistä vuosimallista puhutaan.
jussilampi kirjoitti:Se nyt on naurettavin väite, että jos autossa on tehdasasenteinen vetokoukku niin siinä on aina Bher syyläri, tuon takia kiinnosti oikaista asia. On nimittäin Oulun Veholla pantu koko laatikko, turbiini ja valeon syyläri uudet, vaikka autossa sisälle kääntyvä tehdasasenteinen koukku.(Alkupään autoissa 123 ja 124:sissa kyllä monesti myös Bher syyläri)
Katso edellinen vastaus ylempänä.
jussilampi kirjoitti: W211 ei ole olemassa Bher syyläriä, ainoastaan Valeo ja Nissens piirustukset löytyy muttei ikinä valmistettu.
Koska tässä on kysymys "kokemuksia w211 mallista" noin yleisesti ja on mainittu eri moottori vaihtoehtoja niin ei silloin voi yleistää tuolla lailla koska se ei pidä paikansa. W211 malliin on saanut ja asennettu Behrin valmistamaa jäähdyttäjää esim. nelipyttysiin malleihin eli E200 ja E220 cdihin alusta asti eli kesä 2002 asti kun malli esiteltiin. Sittemmin näissä faceliftatuissa vaikka E220cdissä on myös valeon valmistama jäähdyttäja jonka takia olen puhunut alkupään autoista. Kuva on sen takia koska väitit että behrin jäähdytäjiä ei ole tehtykään w211 malliin joka on väärin. Kuvan jäähdyttäjä jonka satuin löytämään on esimerkki että niitäkin on siis Behrin valmistamia.
jussilampi kirjoitti:
Miksi puhut 2004 mallin autosta,ja olet etsinyt siihen syylärin, jota ei koske koko glykoli ongelma koska on niin tuore kampe. Minähän olen listannut autot joita se valmistajan ilmoituksen mukaan koskee,ja autoihin on tullut tiivistekomleksin muutoa 9/2003 ja ongelma on poistunut.ja sinä esität 2004 mallin autoon Bher syyläriä,ja puhut alkupään autoista,W211 2002 ja 2003 on alkupään autoja joissa ongelma on esiintynyt ja listattuihin autoihin ei saa sopivaa Bher syyläriä vaan vaihdettukin on aina Valeo.
Vastasin osittain aikasemmin tuossa ylempänä ja sit siis tämä virheelinen "lista".
jussilampi kirjoitti:Kyllä se kuvien mukaan on tämä surullisen kuuluisa Valeon syyläri ilmeisesti ,
ainoastaan 211 korissa ja 17 eri moottori ja koriversiossa, joissa vaihteistoöljyn lauhdutin on syylärin oikeassa muovipäädyssa syylärin sisällä. Eikä Bher valmistamaa syyläriä ole edes olemassa, näihin malleihin, muuta kuin varaosa numerona ja kuvina. Ainoastaan Valeo ja Nissens on saatavana, että turhaa kurkistella sinne syylärin päällä olevan pellin alle ! Vähän ihmetyttää kun jollakin oli 211 ,kuulemma eri systeemi!
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP" onclick="window.open(this.href);return false; ... 600&SGN=07
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP" onclick="window.open(this.href);return false; ... 015&SGN=01
211.004 E 200 CDI
211.006 E 220 CDI
211.016 E 270 CDI
211.026 E 320 CDI
211.028 E 400 CDI
211.042 E 180 KOMPRESSOR
211.061 E 240
211.065 E 320
211.070 E 500
211.076 E 55 ML AMG
211.206 E 220 CDI
211.216 E 270 CDI
211.226 E 320 CDI
211.242 E 200 KOMPRESSOR
211.261 E 240
211.265 E 320
211.616 E 270 CDI
jussilampi kirjoitti:Lopetan nyt tämän informaation antamisen sinulle koska olet mielestäsi asioista perillä!
Äläs nyt, sillä koitin oikaista tämänkin asian sillä kaikki ei ole niin tietosia asioista kuin sinä. Näitä esson baari juttuja piisaa ja yks sun toinen tietää yhtä sun toista. Sen tasoisia juttuja en välttämättä kaipaa joka paikkaan. Asiat ja tieto kun menee sekaisin niin siitähän soppa syntyy ja juttua riittää "esson baarilla". Eikö tämän foorumin tarkoitus ois että tieto/asiantuntemus ois niin korkeaa ja oikeaa että siitä ois hyötyä esim. sellaisille jotka pelkää ostaa käytetyn w211 tämän glykooliongelman takia ja se nyt ei ole vältämättä aiheelista jos on ostamassa vaikka E220cdi vuosimallia 2002-2003. Henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään sinua vastaan vaan nostan hattua sulle kun jaksat kirjoitella ja jakaa mielipiteitä ja kokemuksia mersuista sun muusta.
