W140 S600 Projekti
Sehän kannattaa sinolilla pyyhkästä ennenku menee kovin paljon öljyä siihen. Lähtee vielä joskus törky poiskin... 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Tuli tuossa mieleen kun kirjotit alussa noista virinokista niin saahan
niitä mahollisesti tuolta kleemannilta. http://www.kleemann.fi/site.htm
Tiiä sitte saako tuohon moottoriin mutta kannataahan sitä yrittää.
niitä mahollisesti tuolta kleemannilta. http://www.kleemann.fi/site.htm
Tiiä sitte saako tuohon moottoriin mutta kannataahan sitä yrittää.

ebaysta nuita vaihteistoja alkaisin katselemaan ennen suurempaa patentointi rupeamaa,,sieltä varmaan löytyisi sellainen vähän ajettu vaihteisto josta voisi hyvällä tuurilla saada ainakin osia
http://cgi.ebay.de/Mercedes-Automatikge ... 1c10d5ca8d
tai sitten sellainen uudemman mallinen 7-gang aski

http://cgi.ebay.de/Mercedes-Automatikge ... 1c10d5ca8d
tai sitten sellainen uudemman mallinen 7-gang aski

Mistäs hommasit moottoriin tiivistesarjan?
Tuliko yläpään sarjassa venavarren kumeja?
Ajattelin omastakin käyttää kannet ylhäällä talven aikana. Öljyä tuntuu hieman syövän niin vaihtaa venavarren kumit.
Paljoahan noiden kumien ei tarvi vuotaa kun niitä on se 48kpl niin se näkyy helposti öljytikussa.
Tuliko yläpään sarjassa venavarren kumeja?
Ajattelin omastakin käyttää kannet ylhäällä talven aikana. Öljyä tuntuu hieman syövän niin vaihtaa venavarren kumit.
Paljoahan noiden kumien ei tarvi vuotaa kun niitä on se 48kpl niin se näkyy helposti öljytikussa.

-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5719
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
ole Mika tarkkana niitten kumien kanssa, kuulin hiljattain että niitä kumeja olis eri mitoilla, varsinkin varren kohiltaMika.T kirjoitti:Mistäs hommasit moottoriin tiivistesarjan?
Tuliko yläpään sarjassa venavarren kumeja?
Ajattelin omastakin käyttää kannet ylhäällä talven aikana. Öljyä tuntuu hieman syövän niin vaihtaa venavarren kumit.
Paljoahan noiden kumien ei tarvi vuotaa kun niitä on se 48kpl niin se näkyy helposti öljytikussa.

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W140 S600 Projekti
Ei se vielä erikoista ääntä pidä, kyllähän tuo lumi vähän narisee kun sitä lykkää etee päi
KL-varaosista hommasin, mutta en nyt kyllä muista tuliko siinä niitä kumeja

KL-varaosista hommasin, mutta en nyt kyllä muista tuliko siinä niitä kumeja

W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W140 S600 Projekti
Joo ei mitään.. Tiivisteitten tarve meni ohi.. Löyty öljyhävikille selitys... Öljyropun rikka vuotaa kun öljyt kuumenee ja samalla notkistuvat.
Ihmettelinki kun öljyhävikki alkoi kesällä ihan ykskaks.... Öljynvaihdon jälkeen.
Hydr,nostimien vaihtoremppa meneillään....
Ihmettelinki kun öljyhävikki alkoi kesällä ihan ykskaks.... Öljynvaihdon jälkeen.

Hydr,nostimien vaihtoremppa meneillään....
Re: W140 S600 Projekti
No nyt on saatu tätäkin projektia hieman edistymään. Eli kannet on tullut haettua ja laitettua paikalleen. jakokin löytyi kohdilleen. Huomenna tulee vielä yksi tiiviste niin saa nuo kansien etulevyt paikalleen ja sitten myös venttiilikopat. Startti ja laturi on huollatettavana jyväskylässä, ei vaan ole vielä kuulunut mitään että olisivat valmiit. Tiistaina menen hakemaan siekkiseltä laatikon ja sitten saakin nostaa jo koneen paikalleen. Moottorin kumityynyt täytyy tosin ennen sitä vielä hommata. Sitten puuttuisi enää muutama sähköosa ja saisi kokonaan kasattua auton ja saattaisi päästä koeajolle!

Tämänhetkinen tilanne.
Tuolla lisää:
http://s654.photobucket.com/albums/uu267/Makke190/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tämänhetkinen tilanne.
Tuolla lisää:
http://s654.photobucket.com/albums/uu267/Makke190/" onclick="window.open(this.href);return false;
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W140 S600 Projekti
Voi hele.. Saapa nähä koska itellä on kone tuolla mallilla kasattuna.. saattaa tovi vierähtää.
Re: W140 S600 Projekti
Nyt alkaisi kone olemaan läjässä sähköosia lukuunottamatta ja tuli myös laatikko haettua siekkiseltä.

Siinä on 600 laatikko ja vieressä E320 124 laatikko

Täytyy yrittää saada nuita sähköosia jostakin niin pääsisi sovittamaan konetta paikalleen, tosin ensin voisi vielä konetilan pestä hyvin

Siinä on 600 laatikko ja vieressä E320 124 laatikko

Täytyy yrittää saada nuita sähköosia jostakin niin pääsisi sovittamaan konetta paikalleen, tosin ensin voisi vielä konetilan pestä hyvin

W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W140 S600 Projekti
Oli puhetta niistä nakutusantureista. Johdot oli rikki myös noista jotka tuli mulle tuon varaosakoneen mukana.
Re: W140 S600 Projekti
Joo, no ei se mittää täytyy ne tilata ylihintaan jostakin 

W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W140 S600 Projekti
Joo se on jonkinverran isompi mitä tuo normaali 722.3 laatikossa oleva 

W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W140 S600 Projekti
Tännekkin jotain edistystä, kone oottelee paikalleen nostoa. Viikon sisää pitäs tulla loputkin osat niin saa auton viimein kasattua 





W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W140 S600 Projekti
Hei missä kohassa tossa v12 koneessa on öljynpaine anturi ?
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: W140 S600 Projekti
Öljynsuodattimen jalassa on anturi.
Re: W140 S600 Projekti
Juu siellähän se on. Nyt tuli loput osat, kerkeis vaan kasaamaan. Tulpanjohdotkin löytyi kohtuulliseen hintaan. täytyy laittaa kuvia kun kerkiää nostamaan koneen keulille 

W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W140 S600 Projekti
Nyt oltaisiin tuossa vaiheessa ja tarkotus olisi vkloppuna nostaa kone paikalleen. Hiljaa hyvä tulee 



W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W140 S600 Projekti
Mie olen jo 5tkm ajellu rempan jlk.
Tosin nyt on jokin mystinen "sähkövika" kun katkoo yhden suuttimen ohjausta. Jok ikinen palikka on vaihdeltu eestaas puolelta toiselle ja aina vaan se sama suutin pimenee. Johtosarjakin mitottu varmaan 5kertaa.
Tosin nyt on jokin mystinen "sähkövika" kun katkoo yhden suuttimen ohjausta. Jok ikinen palikka on vaihdeltu eestaas puolelta toiselle ja aina vaan se sama suutin pimenee. Johtosarjakin mitottu varmaan 5kertaa.
Re: W140 S600 Projekti
kuulostaa aika miellyttävälle
saa nähä lähteekö tuo oma pirssi edes käyntiin:D

W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W140 S600 Projekti
Joo pitäs varmaan tätä ikuisuus rojektiakin vähän päivittää, elikkäs kone on ollut jo jonkin aikaa paikallaan, mutta ei oo vielä käyntiin laitettu. pikku hiljaa alkaa olemaan palikat paikallaan paitsi rättinivelet pitää tilata vielä, kun ei niitä muistanut aiemmin. täytyy laittaa kuvia kun kerkee ottaa.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W140 S600 Projekti
Mistä hommasit tulpanjohdot?
Re: W140 S600 Projekti
Ne tilattiin saksasta eabayn kautta. tarvike johdot mutta toivottavasti toimii. nyt on käynnistys aika lähellä jos ensiviikolla kenties. tietääkö kukaan miten saa kuunneltua levyjä kun on cd-vaihtaja kontissa. eli mistä napista tuo bekkeri menee levyjä soittaa?
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W140 S600 Projekti
Joo ei kannata ostaa tarvike johtoja. ei toimi. osasta ei mene edes virta läpi. No tuli laitettua osa vanhoja johtoja ja vähän ajelemassa. ABS ja ASR valo palaa komeesti. Täytyy tutkia joku päivä. Leimaa tuli koitettua myös mutta ei ihan tullut käsijarru ja vilkku ja toinen pitkä osoitti mihin sattuu. Muuten mukavasti kulkee. Paikallaan meinaa lämpöjä nostaa kunnes lähtee ilmastoinnin ropelit pyörimään. No jatketaan tutkiskelua ja täytyy tilata nuo berun tulpanjohdot myös.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D