W140 S600 Projekti
W140 S600 Projekti
Tuli tuossa keväällä ostettua tuollainen 600 ässä. Auto on aika hyväkuntoinen sisältä ja päältä. moottori ja voimansiirto tosin ei ole oikein iskussaan. Huomasin tuossa parintuhannen kilometrin, että alkoi nostella länpöjä kun vähän kiihdytteli tai ajoi kylillä. No paisuntasäiliö täynnä oljyä ja kova paine. Eikä siinä kaikki, Vähän aikaa ajelin vielä ja nyt levisi vaihdelaatikko. Kotimatkalla kehtasi imeä vielä tankin lyttyyn. Taisi olla tämän kesän ajelut ajettu.
Tuossa alottelin purkamaan autoa että saa koneen nostettua pois keulalta. Ajattelin samalla vaihtaa kaikki koneen hilut uusiin ja käyttää lohko ja kampiakseli hiomolla. Laatikko lähtee siekkiselle kun saan sen vain irti. Mitähän mahtaisi maksaa jos laitattaisi isommat venttiilit? ja saakohan tähän virinokkaa? Pikkusen voisi piristää tätä niin olisi vähän vastusta ST-mersuille. Karallalla voisi ainakin käyttää. Pakoputkiston ajattelin teettää rosterista, tietääkö kukaan missä ja kuka niitä tekisi ja mihin hintaan? Alusta pitäisi laittaa myös uusiksi jos vain kerkeää..
Tuossa alottelin purkamaan autoa että saa koneen nostettua pois keulalta. Ajattelin samalla vaihtaa kaikki koneen hilut uusiin ja käyttää lohko ja kampiakseli hiomolla. Laatikko lähtee siekkiselle kun saan sen vain irti. Mitähän mahtaisi maksaa jos laitattaisi isommat venttiilit? ja saakohan tähän virinokkaa? Pikkusen voisi piristää tätä niin olisi vähän vastusta ST-mersuille. Karallalla voisi ainakin käyttää. Pakoputkiston ajattelin teettää rosterista, tietääkö kukaan missä ja kuka niitä tekisi ja mihin hintaan? Alusta pitäisi laittaa myös uusiksi jos vain kerkeää..
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Kyllähän nuo osat maksaa vähän enemmän kun kansanautoihin, mutta ei ne nyt aivan järjettömän kalliita ole. Kyllä auto pitäisi penkissä käyttää ja vartillakin voisi ensikesänä käydä. Kyllähän se helpompi olisi ostaa toinen samanlainen tilalle, mutta kun tämä on hyvillä varusteilla ja kun sen laittaa ni tietää ainakin et on kunnossa. Pitää yrittää tänään saada nostettua kone pois ni pääse tutkimaan mitä sieltä löytyy.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Niin joillakin ne menee kurkusta alas,kun taas joku käyttää ne mersun osiin. Kaikki on suhteellista. Ei muuta kun onnea rojektille...
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Lykkyä lykkyä, tätä seurataan mielenkiinnolla! Minusta tällaisten asioiden taloudellinen kommentointi on melko turhaa. Hyvään tarkoitukseen ne rahat menevät .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
juuri niin. Jos skerran on aikomusta tehdä niin miksi ei. Ison siivun säästää jo sillä että tekee hommat ite. Monilla tämän tason "automiehillä" kun se auto ja tekniikka löytyy mutta niil ei sitten ole harmainta hajuakaan mitä kone on syönyt. Syydetty vaan teettämiseen isoin osa seteleistä.
Joku remmiahdin olis tosiaan aika kova sana... vaikka matalapaineinen Eaton M112 sopis mainiosti, eikä olis budjetista isokaan lovi.
Joku remmiahdin olis tosiaan aika kova sana... vaikka matalapaineinen Eaton M112 sopis mainiosti, eikä olis budjetista isokaan lovi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
no nyt sergee oikeen äläkän päästi onkos tuo hinta kruunuina, jos on niin melekosen halapa ja ura pyörä valmiina paikallaanSergey kirjoitti:juuri niin. Jos skerran on aikomusta tehdä niin miksi ei. Ison siivun säästää jo sillä että tekee hommat ite. Monilla tämän tason "automiehillä" kun se auto ja tekniikka löytyy mutta niil ei sitten ole harmainta hajuakaan mitä kone on syönyt. Syydetty vaan teettämiseen isoin osa seteleistä.
Joku remmiahdin olis tosiaan aika kova sana... vaikka matalapaineinen Eaton M112 sopis mainiosti, eikä olis budjetista isokaan lovi.
kuinkahan nopeesti se häviäis näköpiiristä tolla laitteella, lakin lippa olis ainakin käännettävä valmiiks taakse päin
mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Kyllä tuo remmiahdin on mielessä käynyt mutta on aikalailla ahdasta tuolla pellin alla Nyt on projekti siinä vaiiheessa että koneen saisi nostaa pois autosta. Ilmastoinnin kenno voi tosin tuottaa ongelmia jos kone ei mahdu tulemaan sen ohi, joka on todennäköistä. Tällöin se pitäs irrottaa ja liitokset tuskin aukee ilman, että kennon putket hajoaisi No katsotaan kohta miten käy. Täytyy ottaa kuvia ja laittaa niitä tännekkin näkymään.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Hyvä..näin se homma etenee....
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
- H.Aulakoski
- Vakiokalustoa
- Viestit: 155
- Liittynyt: To 30.03.2006 00:16
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Jos on 600:nen niin liikutaan jo heti "hinnoissa".
Niinpä, kaikki pitäis ilmaiseksi saada. Autokin on vaatimattomasti maksanut uutena n.200t€. Eli uusi virimoottori tuohon rahaan ei suhteessa ole mikään kallis. Saman verran palaa vanhaan mootoriin hetkessä rahaa jos alkaa korjuuttamaan "isosti".
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Nyt olis konetta purettu, mut alakerta pitäs vielä purkaa. Tulpanjohdot, virranjakajat, jakopäänosat ja termostaatti menee ainakin uusiksi. luultavasti laakerit ja männänrenkaatkin. lohko ja kannet pitäs viedä hiomolle. Kysyin hiomokantaselta jyväskylästä niin ottaisi 1592€ lohkon ja kansien laitosta Tuossa mietiskelin, että pitäisikö imusarja kiillottaa vai maalata jonkun toisen väriseks, esim punaiseksi? Venttiilikopat ajattelin maalata mustaksi. Onkohan kyseiseen autoon olemassa lukkoperiä?
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D