W140 S600 Projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

W140 S600 Projekti

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Tuli tuossa keväällä ostettua tuollainen 600 ässä. Auto on aika hyväkuntoinen sisältä ja päältä. moottori ja voimansiirto tosin ei ole oikein iskussaan. Huomasin tuossa parintuhannen kilometrin, että alkoi nostella länpöjä kun vähän kiihdytteli tai ajoi kylillä. No paisuntasäiliö täynnä oljyä ja kova paine. Eikä siinä kaikki, Vähän aikaa ajelin vielä ja nyt levisi vaihdelaatikko. Kotimatkalla kehtasi imeä vielä tankin lyttyyn. Taisi olla tämän kesän ajelut ajettu.

Tuossa alottelin purkamaan autoa että saa koneen nostettua pois keulalta. Ajattelin samalla vaihtaa kaikki koneen hilut uusiin ja käyttää lohko ja kampiakseli hiomolla. Laatikko lähtee siekkiselle kun saan sen vain irti. Mitähän mahtaisi maksaa jos laitattaisi isommat venttiilit? ja saakohan tähän virinokkaa? Pikkusen voisi piristää tätä niin olisi vähän vastusta ST-mersuille. Karallalla voisi ainakin käyttää. Pakoputkiston ajattelin teettää rosterista, tietääkö kukaan missä ja kuka niitä tekisi ja mihin hintaan? Alusta pitäisi laittaa myös uusiksi jos vain kerkeää..
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Hieno rojekti.

Ei taida tuon 600sen koneen kunnostus olla mitään köyhän miehen hommaa. :D
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2272
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...joo pitää olla tosi syvät taskut :lol: ...ja noita kun sais hyviä halvallakin :wink:
-Jack-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: To 13.03.2008 20:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja -Jack- »

Mie haluan nähä miten tämä projekti etenee. :D Ei ole halpaa, mutta eipä noita köyhät miehet ostelekkaan. Käyt sitten penkittään ja varttimailia ajamaan.

Remmiahtimella höystettynä olis jo aikamoinen peli.
Avatar
piippu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 08.12.2004 00:59
Paikkakunta: Härmä/Forssa

Viesti Kirjoittaja piippu »

:shock:

Hattu nousee täällä meleko korkealle, jos tuon projektin viet loppuunasti.....minulla meni melkein auton hinta pelkkiin käyttökunnostuksiin, ilman minkäänlaisia virityksiä ja konetta ei ole vielä edes avattu ja minun tapauksessa puhutaan vain V8:sta :D
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

nonniin, eikös nyt ennemmin kannattas ostaa samanlainen ja jättää se vanaha varaosiksi :D täällä olis kaverilla 600 SEL jouten ja käy nätimmin kuin singeri :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Kyllähän nuo osat maksaa vähän enemmän kun kansanautoihin, mutta ei ne nyt aivan järjettömän kalliita ole. Kyllä auto pitäisi penkissä käyttää ja vartillakin voisi ensikesänä käydä. Kyllähän se helpompi olisi ostaa toinen samanlainen tilalle, mutta kun tämä on hyvillä varusteilla ja kun sen laittaa ni tietää ainakin et on kunnossa. Pitää yrittää tänään saada nostettua kone pois ni pääse tutkimaan mitä sieltä löytyy.
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No sanotaan nyt silleen, että kampiakseli maksoi tuohon mottiin muistaakseni noin 18 tuhatta euroo...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Toisilla on rahhoo, toisilla ei. :?

Mielenkiinnolla jään kyllä odottelemaan projektin etenemistä myös! Pistä vaan ahkeraan viestiä ja kuvia. Uskoisin, että monet muutkin innokkaasti mukana hengessä! :wink:
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Niin joillakin ne menee kurkusta alas,kun taas joku käyttää ne mersun osiin. Kaikki on suhteellista. Ei muuta kun onnea rojektille... :D
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Lykkyä lykkyä, tätä seurataan mielenkiinnolla! Minusta tällaisten asioiden taloudellinen kommentointi on melko turhaa. Hyvään tarkoitukseen ne rahat menevät ;-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

juuri niin. Jos skerran on aikomusta tehdä niin miksi ei. Ison siivun säästää jo sillä että tekee hommat ite. Monilla tämän tason "automiehillä" kun se auto ja tekniikka löytyy mutta niil ei sitten ole harmainta hajuakaan mitä kone on syönyt. Syydetty vaan teettämiseen isoin osa seteleistä.

Joku remmiahdin olis tosiaan aika kova sana... vaikka matalapaineinen Eaton M112 sopis mainiosti, eikä olis budjetista isokaan lovi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Sergey kirjoitti:juuri niin. Jos skerran on aikomusta tehdä niin miksi ei. Ison siivun säästää jo sillä että tekee hommat ite. Monilla tämän tason "automiehillä" kun se auto ja tekniikka löytyy mutta niil ei sitten ole harmainta hajuakaan mitä kone on syönyt. Syydetty vaan teettämiseen isoin osa seteleistä.

Joku remmiahdin olis tosiaan aika kova sana... vaikka matalapaineinen Eaton M112 sopis mainiosti, eikä olis budjetista isokaan lovi.
no nyt sergee oikeen äläkän päästi :P onkos tuo hinta kruunuina, jos on niin melekosen halapa ja ura pyörä valmiina paikallaan :P
kuinkahan nopeesti se häviäis näköpiiristä tolla laitteella, lakin lippa olis ainakin käännettävä valmiiks taakse päin :shock:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei se oo halpa, se o normaalihinta ruottissa. halpa on 3000kr.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Sergey kirjoitti:ei se oo halpa, se o normaalihinta ruottissa. halpa on 3000kr.
eihän toi ole egeissä paljon paskaakaan :D
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Kyllä tuo remmiahdin on mielessä käynyt mutta on aikalailla ahdasta tuolla pellin alla :wink: Nyt on projekti siinä vaiiheessa että koneen saisi nostaa pois autosta. Ilmastoinnin kenno voi tosin tuottaa ongelmia jos kone ei mahdu tulemaan sen ohi, joka on todennäköistä. Tällöin se pitäs irrottaa ja liitokset tuskin aukee ilman, että kennon putket hajoaisi :evil: No katsotaan kohta miten käy. Täytyy ottaa kuvia ja laittaa niitä tännekkin näkymään.
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Niin lähti kone irti ilman ilmastoinnin tuhoamista :D
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Hyvä..näin se homma etenee....
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
Castillo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 23.11.2006 09:34
Paikkakunta: Tavastkyrö

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Ihan kiinnostava eikä mikään joka autotallin projekti. Sen verran harvoin noita täysmoottoreilla varustettuja näkee. Kuvia :D
E300 TDT -98
E200D aut. -94
-Jack-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: To 13.03.2008 20:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja -Jack- »

Nyt sais jo laittaa kuvia. :twisted:
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Tästä valmis moottori keulalle.
Viimeksi muokannut IsoE, Pe 22.05.2009 09:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
H.Aulakoski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 30.03.2006 00:16

Viesti Kirjoittaja H.Aulakoski »

Preis: €16.422,00 :shock:
BMW E38 730D | Exät: MB E300D-24v -93, MB w124 250D -90, MB w124 230E -92, MB w124 200D -90, MB c124 300CE-24v -90
-Jack-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: To 13.03.2008 20:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja -Jack- »

H.Aulakoski kirjoitti:Preis: €16.422,00 :shock:
Meleko halpaa. Pitäis vissiin itellekki ostaa. :lol:
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Ompas sitten Vehon prosentit kohillaan, jos reilulla 16 tonnilla sais Saksasta 7 litraseksi poratun koneen, kun varaosatiskiltä ei saisi ees alakertaa samalla rahalla.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Jos on 600:nen niin liikutaan jo heti "hinnoissa".

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Niinpä, kaikki pitäis ilmaiseksi saada. Autokin on vaatimattomasti maksanut uutena n.200t€. Eli uusi virimoottori tuohon rahaan ei suhteessa ole mikään kallis. Saman verran palaa vanhaan mootoriin hetkessä rahaa jos alkaa korjuuttamaan "isosti".
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Viesti Kirjoittaja makke190 »

W210 300TDT
W638 108D
masah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 12.02.2006 22:18
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

oli oikeen hälyytysajoneuvo hinaamassa :lol:
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Joo oli sen verran hätä et piti ambulanssi tilata :wink:
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
makke190
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Ke 20.02.2008 21:57

Viesti Kirjoittaja makke190 »

Nyt olis konetta purettu, mut alakerta pitäs vielä purkaa. Tulpanjohdot, virranjakajat, jakopäänosat ja termostaatti menee ainakin uusiksi. luultavasti laakerit ja männänrenkaatkin. lohko ja kannet pitäs viedä hiomolle. Kysyin hiomokantaselta jyväskylästä niin ottaisi 1592€ lohkon ja kansien laitosta :shock: Tuossa mietiskelin, että pitäisikö imusarja kiillottaa vai maalata jonkun toisen väriseks, esim punaiseksi? Venttiilikopat ajattelin maalata mustaksi. Onkohan kyseiseen autoon olemassa lukkoperiä?
W210 300TDT
W638 108D
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no ei ainakaa punaseksi! Kiillota se.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin