Onko W124 300E automaatissa jotain rajoittimia tms?
Onko W124 300E automaatissa jotain rajoittimia tms?
Moro!
Kyselenpä vaan kun tuo oma 300E automaatti vetää melko maltillisesti 60km/h saakka ja lähtee vasta sen jälkeen kiihtymään kunnolla, eli eron kyllä tuntee. Olen kokeillut 2,3 ja D:llä, rauhallisemmin ja kaasu pohjassa niin paikoiltaan kuin pienestä vauhdistakin. Onko kellään mitään hajua onko kulkua rajoitettu jollain lailla hitaassa vauhdissa?
Kyselenpä vaan kun tuo oma 300E automaatti vetää melko maltillisesti 60km/h saakka ja lähtee vasta sen jälkeen kiihtymään kunnolla, eli eron kyllä tuntee. Olen kokeillut 2,3 ja D:llä, rauhallisemmin ja kaasu pohjassa niin paikoiltaan kuin pienestä vauhdistakin. Onko kellään mitään hajua onko kulkua rajoitettu jollain lailla hitaassa vauhdissa?
Onhan näitä ennenkin...
Re: Onko W124 300E automaatissa jotain rajoittimia tms?
Kyse taitaa olla siitä, että liikkeelle lähdetään 2. vaihteella. Vasta KickDownilla- laatikko hakee ykkösen.
Tällä asetuksella on varmaankin haettu mukavuutta, ja taloudellisuutta. Saksassa on tärkeämpää kiihtyvyys yli 100 km/h
nopeuksilla, ei niinkään nopeat liikennevalolähdot - siis toisin kuin Suomessa.
Tällä asetuksella on varmaankin haettu mukavuutta, ja taloudellisuutta. Saksassa on tärkeämpää kiihtyvyys yli 100 km/h
nopeuksilla, ei niinkään nopeat liikennevalolähdot - siis toisin kuin Suomessa.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Onko W124 300E automaatissa jotain rajoittimia tms?
Henry V. kirjoitti:Kyse taitaa olla siitä, että liikkeelle lähdetään 2. vaihteella. Vasta KickDownilla- laatikko hakee ykkösen.
Tällä asetuksella on varmaankin haettu mukavuutta, ja taloudellisuutta. Saksassa on tärkeämpää kiihtyvyys yli 100 km/h
nopeuksilla, ei niinkään nopeat liikennevalolähdot - siis toisin kuin Suomessa.
Olisko kickdown rikki ?
Ainakin mun kokemukset saksasta oli ihan eri......134vuotias mengele eevansa kanssa ampui liikennevaloista lingon lailla.....siinä oli suomipoika ensimmäisen päivän teiden tuppona....

Niin valoissa kuin baanallakin, mut annasku.....
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Onko W124 300E automaatissa jotain rajoittimia tms?
Tuota kaupunkiajon taloudellisuus/mukaavuusratkaisua itsekin mietin ja mietin myös että voisiko siihen jotenkin vaikuttaa... Kickdown toimii ja kaasu pohjassahan sitä kiihtyvyyttä on kokeiltu niin paikoiltaan kuin liikkestä. 

Onhan näitä ennenkin...
Re: Onko W124 300E automaatissa jotain rajoittimia tms?
et ilmoittanut autosi vuosimallia tai tarkempia tietoja, mutta arvaan, että siinä on yhä ke-jet huolehtimassa polttoaineen annostelusta... tuo laiskuus on yleensä enemmän ominaisuus, kuin vika, nämä nyt vain on laiskan oloisia alle 4500 rpm sillä vakioruiskulla... omassa 300E:ssä huomasin ruiskun vaihtamisen/päivittämisen jälkeen megasquirtiksi, että kone vetää ihan eritavalla alakierroksilla ja laatikkokin alkoi vaihtamaan sellaisella järkevällä tavalla ilman viiveitä (sama huomio tehty myös kaverin 230E megasquirt projektin yhteydessä...)
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Onko W124 300E automaatissa jotain rajoittimia tms?
Tuota onkos siinä automaatin kulississa sitä s/e kytkintä?Ja jos niin onko mitään vaikutusta tuon kytkimen asennolla liikkeelle lähdössä?
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: Onko W124 300E automaatissa jotain rajoittimia tms?
Oma kokemus tuosta E/S asennosta on se että se ei vaikuta liikkelle lähtöön mitenkään ainoostaan pykällyksiin. Aina kakkosella liikkeelle paitsi jos kikkaa antaa.
E asennossa tyrkkää aikasemmin/pienemmillä kierroksilla isomman ja ei halua mielellään pykältää kaasua painaissa pienemmälle.
S asento on taas että pykältää korkeemmilla kierroksilla vasta isommalle ja vaihtaa herkemmin pienemmälle kun kaasua painaa lisää.
E asennossa tyrkkää aikasemmin/pienemmillä kierroksilla isomman ja ei halua mielellään pykältää kaasua painaissa pienemmälle.
S asento on taas että pykältää korkeemmilla kierroksilla vasta isommalle ja vaihtaa herkemmin pienemmälle kun kaasua painaa lisää.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: Onko W124 300E automaatissa jotain rajoittimia tms?
-87 on värkki ja juu, kjettihän siellä annostelee gasonsaantia. Eco ja standardivalitsin toimii niinkuin mielestäni pitääkin, kakkosella liikkeelle paitsi jos kunnolla antaa kenkää ja E:llä vaihtaa aikaisemmin normiajossa. Ominaisuutena olen tätä kiihtyvyyttä pitänytkin, mutta olisi kiva tietää voiko siihen jotenkin itse vaikuttaa...? 

Onhan näitä ennenkin...
Re: Onko W124 300E automaatissa jotain rajoittimia tms?
voi kaasun asennon muutoksilla vaikuttaa paljonkin auton kulkuun 

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021