123 ei sammu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
hyrgas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ma 15.03.2004 23:03
Paikkakunta: oulu

123 ei sammu

Viesti Kirjoittaja hyrgas »

niin siis auto ei sammu virtalukosta, vaan täytyy sammuttaa vaihteella. kyseessä vm.-82 200d. minkälainen vika vois olla kyseessä, entä vian korjaaminen?
Avatar
JariK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Ti 30.12.2003 15:53
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JariK »

oisko alipainevuoto, tai sammutinkalvo rikki
[url=http://www.mersuforum.net/forum/search.php]Joko Sinä olet kokeillut?[/url]

Ei tiedolla
Ei taidolla
Vaan woimalla
Authorized member of
autoSCIFIteam
Avatar
Kpt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ma 10.05.2004 18:43
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Kpt »

Jepulis!Sammutin kalvo.? :roll: Virtalukon pohja?
Pirssi w210
Avatar
hyrgas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ma 15.03.2004 23:03
Paikkakunta: oulu

ok

Viesti Kirjoittaja hyrgas »

sen verran käsi oon, et sana sammutinkalvo ei mulle asiaa juurikaan valaise. missähän moinen sijaitsee, entä vaihto?
Avatar
AriK123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ke 11.06.2003 17:30
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
hyrgas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ma 15.03.2004 23:03
Paikkakunta: oulu

kiitti linkeistä

Viesti Kirjoittaja hyrgas »

sain selville että vian täytyy olla jossain letkuvuodoissa... ajan kans joku päivä vika paikkaa hakemaan!
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Mulla kävi taannoin muutaman kerran sama juttu, eli avaimesta kääntäessäni muka auto sammuksiin ei tapahtunukaan mitään. Virtalukolta sinne pumpulle menevän letkun liitin (paksumpi letkunpätkä) oli väljistyny pienen dieselvuodon seurauksena... :roll:

Pientä dieselin puhdistusta paikoista ja tietysti diesel-vuodon paikkaus sekä uusi tiukka liitin sopivasta letkusta teki terää. Auto sammuu jälleen virta-avaimesta. Toi diesel-vuoto ei sitten liity mitenkään siihen sammumisongelmaan.

En muuten koskaan sammuttanu autoa vaihteella. Tuntuu jotenkin... kolholta. Siellä konehuoneessa kun on se sammutusnappikin, josta moottorin saa sammumaan.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Vastaa Viestiin