tuoppiluo2 kirjoitti:Joutuupi nyt alkaa mehtästään tästä lähistöltä lasia.
Nyt olis perä hommattu hyvinkäältä. Pitäis tulla ensviikon alussa tänne päin.
Sit ku saan tuon perän laitettua nii alkaa auton täyspurku sisältä ja päältä.
Moro,
paljonko tuli perällle hintaa, itellä paukahti -88 Sel :stä keväällä .
tuoppiluo2 kirjoitti:Joutuupi nyt alkaa mehtästään tästä lähistöltä lasia.
Nyt olis perä hommattu hyvinkäältä. Pitäis tulla ensviikon alussa tänne päin.
Sit ku saan tuon perän laitettua nii alkaa auton täyspurku sisältä ja päältä.
Moro,
paljonko tuli perällle hintaa, itellä paukahti -88 Sel :stä keväällä .
350e joutu köyhtyyn.
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
touhottaja kirjoitti:jäsen eseestiellä olis penkki setti jos sulla on tossa takana sähkö penkki (siniset) ja mulla olis siniset sellin ovipahvit ja löytys lahopuukki
mutta ton permurikan tuki kumihan laitetaan neljällä M8 ruuvilla kiinni palkin pohjan läpi tehin aokonaan itelle latikasta kiinnike mutterit palkin sisään, niin ei tartte hitsata
mun mielestä toi perä on ollu aikonaan kitkalukko perä mulla on ton näkönen 3.46 pulttiperä
Pitäiskö siinä palkin päällä olla jotkut mutteri kierteet millä se tukikumi pysyis vai siellä sisällä? minkälaisen viritelmä ite teit sit? olisko sulla jäänyt jotain kuvaa?
sen perän tukikumin kiinnitys mutterit on siellä palakin sisässä mitkä ovat irrotettavat ittelle kun tehin latikasta uuvet kiinnitys mutterit, tehin samalla kierretangosta niihin ohjaus ruuvit ettei tekemäni latikat karkaa mihkään palakin sisällä kun laittaa kumin kiinnitys ruuvit paikalleen
kuvassa näkyy palakin sivussa pienet peltilipareet mitkä pitää kiinnitys mutterit paikallaan
Haittaako jos hitsaa mutterit palkkiin kiinni? Saako tukikumen ja palkin välissä olla pientä rakoa sitten?
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
tuoppiluo2 kirjoitti:Aivan aivan.. Työnsin sinne M8 ruuvin nii ei siellä mikään ottanut jengoille, eli olisko edellinen omistaja tuhonnut palkin sisällä olevat mutterit?
Toden näköisesti kun hitsaamalla on perä täytynyt yrittää saada pysymään rungossa kiinni. Eikös siinä palkissa ollu jotku reijät oikeen sitä varten että voi laittaa ne latan pätkät sinne?
tuoppiluo2 kirjoitti:Aivan aivan.. Työnsin sinne M8 ruuvin nii ei siellä mikään ottanut jengoille, eli olisko edellinen omistaja tuhonnut palkin sisällä olevat mutterit?
Toden näköisesti kun hitsaamalla on perä täytynyt yrittää saada pysymään rungossa kiinni. Eikös siinä palkissa ollu jotku reijät oikeen sitä varten että voi laittaa ne latan pätkät sinne?
onhan siellä sellaset reijät mistä laitetaan ne latakat sinne, itelle tehin vielä sellaset asennus tapit mitä myöten nostetaan perän tyyny paikalleen, eipä tartte hamuilla muttereita sitten erikseen mutta niillä alakuperäsillä muttereilla ei tartte olla mitään tappeja kun osuvat tarkalleen sitten ruuveihin
tuoppiluo2 kirjoitti:Aivan aivan.. Työnsin sinne M8 ruuvin nii ei siellä mikään ottanut jengoille, eli olisko edellinen omistaja tuhonnut palkin sisällä olevat mutterit?
Toden näköisesti kun hitsaamalla on perä täytynyt yrittää saada pysymään rungossa kiinni. Eikös siinä palkissa ollu jotku reijät oikeen sitä varten että voi laittaa ne latan pätkät sinne?
onhan siellä sellaset reijät mistä laitetaan ne latakat sinne, itelle tehin vielä sellaset asennus tapit mitä myöten nostetaan perän tyyny paikalleen, eipä tartte hamuilla muttereita sitten erikseen mutta niillä alakuperäsillä muttereilla ei tartte olla mitään tappeja kun osuvat tarkalleen sitten ruuveihin
Kävis pölliin alkuperäiset mutterit jostain raadosta
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
tuoppiluo2 kirjoitti:Aivan aivan.. Työnsin sinne M8 ruuvin nii ei siellä mikään ottanut jengoille, eli olisko edellinen omistaja tuhonnut palkin sisällä olevat mutterit?
Toden näköisesti kun hitsaamalla on perä täytynyt yrittää saada pysymään rungossa kiinni. Eikös siinä palkissa ollu jotku reijät oikeen sitä varten että voi laittaa ne latan pätkät sinne?
onhan siellä sellaset reijät mistä laitetaan ne latakat sinne, itelle tehin vielä sellaset asennus tapit mitä myöten nostetaan perän tyyny paikalleen, eipä tartte hamuilla muttereita sitten erikseen mutta niillä alakuperäsillä muttereilla ei tartte olla mitään tappeja kun osuvat tarkalleen sitten ruuveihin
Kävis pölliin alkuperäiset mutterit jostain raadosta
no, ei kannata pölliä tuskin ne maksaa juuri mittään, jos omistaja raaskii erota niistä
tuoppiluo2 kirjoitti:Aivan aivan.. Työnsin sinne M8 ruuvin nii ei siellä mikään ottanut jengoille, eli olisko edellinen omistaja tuhonnut palkin sisällä olevat mutterit?
Toden näköisesti kun hitsaamalla on perä täytynyt yrittää saada pysymään rungossa kiinni. Eikös siinä palkissa ollu jotku reijät oikeen sitä varten että voi laittaa ne latan pätkät sinne?
onhan siellä sellaset reijät mistä laitetaan ne latakat sinne, itelle tehin vielä sellaset asennus tapit mitä myöten nostetaan perän tyyny paikalleen, eipä tartte hamuilla muttereita sitten erikseen mutta niillä alakuperäsillä muttereilla ei tartte olla mitään tappeja kun osuvat tarkalleen sitten ruuveihin
Kävis pölliin alkuperäiset mutterit jostain raadosta
no, ei kannata pölliä tuskin ne maksaa juuri mittään, jos omistaja raaskii erota niistä
Niiiimpä.. tuskimpa kukaan haluaa myydä niitä erikseen.
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
Nyt tuli hommattua käytetyt laatat. 10e joutu köyhtyyn.
Pari päivää mennyt hitsauksen merkeissä, mutta nyt tuli takapakkia kuin se otti lopputilin. Joutuu nyt mehtästää jos sais lainaksi tai sitten ostaa joku halpa millä sais käden kokosen pellin kiinni kuskin puolen helmaan.
Sisustaa katsellut ja jäsen eseestiellä oli penkki setti myytävänä, muttei ollut koko lattian peittävää mattoa. Jonkun päivän päästä tulis pihaan 300SE -87 moottorivikanen, nii sopiikohan siittä lattiamatto?
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
tuoppiluo2 kirjoitti:Nyt tuli hommattua käytetyt laatat. 10e joutu köyhtyyn.
Pari päivää mennyt hitsauksen merkeissä, mutta nyt tuli takapakkia kuin se otti lopputilin. Joutuu nyt mehtästää jos sais lainaksi tai sitten ostaa joku halpa millä sais käden kokosen pellin kiinni kuskin puolen helmaan.
Sisustaa katsellut ja jäsen eseestiellä oli penkki setti myytävänä, muttei ollut koko lattian peittävää mattoa. Jonkun päivän päästä tulis pihaan 300SE -87 moottorivikanen, nii sopiikohan siittä lattiamatto?
SE:n etu matto käy selliin, mutta taka matto ei käy kun on liian lyhyt
tuoppiluo2 kirjoitti:Nyt tuli hommattua käytetyt laatat. 10e joutu köyhtyyn.
Pari päivää mennyt hitsauksen merkeissä, mutta nyt tuli takapakkia kuin se otti lopputilin. Joutuu nyt mehtästää jos sais lainaksi tai sitten ostaa joku halpa millä sais käden kokosen pellin kiinni kuskin puolen helmaan.
Sisustaa katsellut ja jäsen eseestiellä oli penkki setti myytävänä, muttei ollut koko lattian peittävää mattoa. Jonkun päivän päästä tulis pihaan 300SE -87 moottorivikanen, nii sopiikohan siittä lattiamatto?
SE:n etu matto käy selliin, mutta taka matto ei käy kun on liian lyhyt
En nyt tiedä puhutaanko nyt samasta matosta, mut tämmösen pitäis saada
no hyvä Mustaa mattoa löytyis taakse ja eteen, mut ei sinistä. Onkohan härski näköstä jos penkit on tumman siniset ja matot mustia? Nyt saa sanoa mielipiteitä.
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
tuoppiluo2 kirjoitti:Miten tuo perä oikeen otetaan pois? Joutuuko molemmat vetarit ottaa pois? Ihmetyttää vain et miten se oikean puoleinen lähtee pois?
ota ensin se nivel irti kokonaan pyörän navasta sitten perän takakansi auki ja perän sisältä tasauspyörästön kotelosta yksi seekerirengas pois ja sitten nivel lähteeki ihan vetämällä pois ja samaan syssyyn kartaanin kiinnitys ruuvit perän päästä pois, sitten abs:n johto jos sellanen sattuu ollee ja sitten viimesenä perän kiinnitys mutterit palakista irti (4kpl), mutta jos sulla on jo toinen akseli pois, niin toinen akselihan irtoo sitten perän mukana kun puottaa perän alas, ei sillon tartte temuta sen akselin irrottamisen kanssa pyörän navasta
leuhkan näkönen SELLI
PS. mulla olis sininen taka ja etu matto, mutta olisko sulla samat matot harmaana ja ehjiä, voitas vaikka vaihtaa
no joo, kyllähän tuo kävis jos siinä ei ole reikiä, mutta entäs ovipahvit ja B-tolopat onko ehejät, keskikonsolia muulla ei tainu olla, mistä en ole oikein varma mutta näin muistelen, kojelauan alapuolen toppaukset löytyy kans, penkkejä ei ole, etujakkarat purin varaosiksi samoin taka penkin toveri eseestie vei takapenkin muut osat itelle jäi vain runko ja sähköt
touhottaja kirjoitti:no joo, kyllähän tuo kävis jos siinä ei ole reikiä, mutta entäs ovipahvit ja B-tolopat onko ehejät, keskikonsolia muulla ei tainu olla, mistä en ole oikein varma mutta näin muistelen, kojelauan alapuolen toppaukset löytyy kans, penkkejä ei ole, etujakkarat purin varaosiksi samoin taka penkin toveri eseestie vei takapenkin muut osat itelle jäi vain runko ja sähköt
Huomenna käyn tarkistamassa tilanteet. Koitan keretä pestä etumatot ja laitan kuvia niistä. Eseestiltä oli siniset penkit myytävänä. Ajattelin ostaa siltä ne pois. Ebaysta katsoin sinisiä sisustan osia ja löyty jonkun verran.
Tänään otin takapenkit pois ja yllättävää, että näky pohjasta läpi Onneks oli vain pikkuinen reikä.. Joutuupi hakea joku hitsauslaitteen kaupasta kuin vanha hajos. Onko biltemassa tai jossain jotain halpaa mikä tarrais peltiin kiinni?
Vielä semmonen vika autossa on, että vaihde on asennossa P nii ei lähde käyntiin. Joutuu laittaa N vaihde, että saa käynnistettyä. Missä on siis vika?
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
tuoppiluo2 kirjoitti:Vielä semmonen vika autossa on, että vaihde on asennossa P nii ei lähde käyntiin. Joutuu laittaa N vaihde, että saa käynnistettyä. Missä on siis vika?
Kuskinpuolella vaihelootan kyljessä on kiinni semmoinen palikka, johon tulee vaihdetankoa kiinni, se on sulla rikki. Engl. kielinen nimi osalle on 'Neutral safety switch', ostin omani KL:stä, maksoi n. 50 € toissa talavena, meleko helppo vaihtaa kunhan pääsee vain helposti auton alle könyämään. Muistaakseni meni jotenkin niin, että siinä oleva pistoke lähti irti sen lukitusrengasta eka pyöräyttämällä, sit parilla ruuvilla ite osa kiinni + vaihevipu irti ja eikun uus paikalleen.
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 475 000 km (ajossa)
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ruostumassa)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~707 000 km (ruostumassa)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
tuoppiluo2 kirjoitti:Vielä semmonen vika autossa on, että vaihde on asennossa P nii ei lähde käyntiin. Joutuu laittaa N vaihde, että saa käynnistettyä. Missä on siis vika?
Kuskinpuolella vaihelootan kyljessä on kiinni semmoinen palikka, johon tulee vaihdetankoa kiinni, se on sulla rikki. Engl. kielinen nimi osalle on 'Neutral safety switch', ostin omani KL:stä, maksoi n. 50 € toissa talavena, meleko helppo vaihtaa kunhan pääsee vain helposti auton alle könyämään. Muistaakseni meni jotenkin niin, että siinä oleva pistoke lähti irti sen lukitusrengasta eka pyöräyttämällä, sit parilla ruuvilla ite osa kiinni + vaihevipu irti ja eikun uus paikalleen.
tarkotat varmaanki tuota mustaa osaa mikä on ton vaihteen siirtovivun alla
touhottaja kirjoitti:
tarkotat varmaanki tuota mustaa osaa mikä on ton vaihteen siirtovivun alla
Jeps, hänpä juuri on kysymyksessä
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 475 000 km (ajossa)
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ruostumassa)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~707 000 km (ruostumassa)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)