W126 500SEL -82 Projekti..

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
slamdiesel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ma 09.01.2012 08:41

Re: w126 500SEL -82

Viesti Kirjoittaja slamdiesel »

tuoppiluo2 kirjoitti:Joutuupi nyt alkaa mehtästään tästä lähistöltä lasia.

Nyt olis perä hommattu hyvinkäältä. Pitäis tulla ensviikon alussa tänne päin.
Sit ku saan tuon perän laitettua nii alkaa auton täyspurku sisältä ja päältä. :shock:


Moro,
paljonko tuli perällle hintaa, itellä paukahti -88 Sel :stä keväällä .
ja käyttiksenä Yaris
---------
811d
w124 300d
w126 300sel
w123 240d
vw typ1 65,66
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: w126 500SEL -82

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

slamdiesel kirjoitti:
tuoppiluo2 kirjoitti:Joutuupi nyt alkaa mehtästään tästä lähistöltä lasia.

Nyt olis perä hommattu hyvinkäältä. Pitäis tulla ensviikon alussa tänne päin.
Sit ku saan tuon perän laitettua nii alkaa auton täyspurku sisältä ja päältä. :shock:


Moro,
paljonko tuli perällle hintaa, itellä paukahti -88 Sel :stä keväällä .
350e joutu köyhtyyn.
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: w126 500SEL -82

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

touhottaja kirjoitti:
tuoppiluo2 kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:jäsen eseestiellä olis penkki setti jos sulla on tossa takana sähkö penkki (siniset) ja mulla olis siniset sellin ovipahvit ja löytys lahopuukki
mutta ton permurikan tuki kumihan laitetaan neljällä M8 ruuvilla kiinni palkin pohjan läpi :wink: tehin aokonaan itelle latikasta kiinnike mutterit palkin sisään, niin ei tartte hitsata :thumbup:
mun mielestä toi perä on ollu aikonaan kitkalukko perä :roll: mulla on ton näkönen 3.46 pulttiperä :roll:
Pitäiskö siinä palkin päällä olla jotkut mutteri kierteet millä se tukikumi pysyis vai siellä sisällä? minkälaisen viritelmä ite teit sit? olisko sulla jäänyt jotain kuvaa? :lol:
sen perän tukikumin kiinnitys mutterit on siellä palakin sisässä mitkä ovat irrotettavat :idea: ittelle kun tehin latikasta uuvet kiinnitys mutterit, tehin samalla kierretangosta niihin ohjaus ruuvit ettei tekemäni latikat karkaa mihkään palakin sisällä kun laittaa kumin kiinnitys ruuvit paikalleen :wink:
kuvassa näkyy palakin sivussa pienet peltilipareet mitkä pitää kiinnitys mutterit paikallaan :think:
Kuva
Haittaako jos hitsaa mutterit palkkiin kiinni? Saako tukikumen ja palkin välissä olla pientä rakoa sitten?
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5719
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500SEL -82

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ei saa ja sillonhan perä menis vika asentoon, laita vaan ne putterit sinne palakin sisään, ihan heleppo juttu :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

Aivan aivan.. Työnsin sinne M8 ruuvin nii ei siellä mikään ottanut jengoille, eli olisko edellinen omistaja tuhonnut palkin sisällä olevat mutterit? :)
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: W126 500SEL -82

Viesti Kirjoittaja PTracing »

tuoppiluo2 kirjoitti:Aivan aivan.. Työnsin sinne M8 ruuvin nii ei siellä mikään ottanut jengoille, eli olisko edellinen omistaja tuhonnut palkin sisällä olevat mutterit? :)
Toden näköisesti kun hitsaamalla on perä täytynyt yrittää saada pysymään rungossa kiinni. Eikös siinä palkissa ollu jotku reijät oikeen sitä varten että voi laittaa ne latan pätkät sinne?
IG: @pyrytakkunen
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5719
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500SEL -82

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

PTracing kirjoitti:
tuoppiluo2 kirjoitti:Aivan aivan.. Työnsin sinne M8 ruuvin nii ei siellä mikään ottanut jengoille, eli olisko edellinen omistaja tuhonnut palkin sisällä olevat mutterit? :)
Toden näköisesti kun hitsaamalla on perä täytynyt yrittää saada pysymään rungossa kiinni. Eikös siinä palkissa ollu jotku reijät oikeen sitä varten että voi laittaa ne latan pätkät sinne?
onhan siellä sellaset reijät mistä laitetaan ne latakat sinne, itelle tehin vielä sellaset asennus tapit mitä myöten nostetaan perän tyyny paikalleen, eipä tartte hamuilla muttereita sitten erikseen :wink: mutta niillä alakuperäsillä muttereilla ei tartte olla mitään tappeja kun osuvat tarkalleen sitten ruuveihin :thumbup:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

touhottaja kirjoitti:
PTracing kirjoitti:
tuoppiluo2 kirjoitti:Aivan aivan.. Työnsin sinne M8 ruuvin nii ei siellä mikään ottanut jengoille, eli olisko edellinen omistaja tuhonnut palkin sisällä olevat mutterit? :)
Toden näköisesti kun hitsaamalla on perä täytynyt yrittää saada pysymään rungossa kiinni. Eikös siinä palkissa ollu jotku reijät oikeen sitä varten että voi laittaa ne latan pätkät sinne?
onhan siellä sellaset reijät mistä laitetaan ne latakat sinne, itelle tehin vielä sellaset asennus tapit mitä myöten nostetaan perän tyyny paikalleen, eipä tartte hamuilla muttereita sitten erikseen :wink: mutta niillä alakuperäsillä muttereilla ei tartte olla mitään tappeja kun osuvat tarkalleen sitten ruuveihin :thumbup:
Kävis pölliin alkuperäiset mutterit jostain raadosta :thumbup:
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5719
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500SEL -82

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tuoppiluo2 kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:
PTracing kirjoitti:
tuoppiluo2 kirjoitti:Aivan aivan.. Työnsin sinne M8 ruuvin nii ei siellä mikään ottanut jengoille, eli olisko edellinen omistaja tuhonnut palkin sisällä olevat mutterit? :)
Toden näköisesti kun hitsaamalla on perä täytynyt yrittää saada pysymään rungossa kiinni. Eikös siinä palkissa ollu jotku reijät oikeen sitä varten että voi laittaa ne latan pätkät sinne?
onhan siellä sellaset reijät mistä laitetaan ne latakat sinne, itelle tehin vielä sellaset asennus tapit mitä myöten nostetaan perän tyyny paikalleen, eipä tartte hamuilla muttereita sitten erikseen :wink: mutta niillä alakuperäsillä muttereilla ei tartte olla mitään tappeja kun osuvat tarkalleen sitten ruuveihin :thumbup:
Kävis pölliin alkuperäiset mutterit jostain raadosta :thumbup:
no, ei kannata pölliä tuskin ne maksaa juuri mittään, jos omistaja raaskii erota niistä :think:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

touhottaja kirjoitti:
tuoppiluo2 kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:
PTracing kirjoitti:
tuoppiluo2 kirjoitti:Aivan aivan.. Työnsin sinne M8 ruuvin nii ei siellä mikään ottanut jengoille, eli olisko edellinen omistaja tuhonnut palkin sisällä olevat mutterit? :)
Toden näköisesti kun hitsaamalla on perä täytynyt yrittää saada pysymään rungossa kiinni. Eikös siinä palkissa ollu jotku reijät oikeen sitä varten että voi laittaa ne latan pätkät sinne?
onhan siellä sellaset reijät mistä laitetaan ne latakat sinne, itelle tehin vielä sellaset asennus tapit mitä myöten nostetaan perän tyyny paikalleen, eipä tartte hamuilla muttereita sitten erikseen :wink: mutta niillä alakuperäsillä muttereilla ei tartte olla mitään tappeja kun osuvat tarkalleen sitten ruuveihin :thumbup:
Kävis pölliin alkuperäiset mutterit jostain raadosta :thumbup:
no, ei kannata pölliä tuskin ne maksaa juuri mittään, jos omistaja raaskii erota niistä :think:
Niiiimpä.. tuskimpa kukaan haluaa myydä niitä erikseen.
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5719
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500SEL -82

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

se on tällänen mutteri rytinki :wink:

Kuva

ja parit eri kulumista :thumbup:

Kuva

Kuva
reikä väli mitta se on tönärillä mitattuna sitten tasan 56mm, kuva vääristää mitan, ei ole kohtisuoraan kuvattu, mittasin erikseen reikä jaon :think:
Kuva
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

Nyt tuli hommattua käytetyt laatat. 10e joutu köyhtyyn.

Pari päivää mennyt hitsauksen merkeissä, mutta nyt tuli takapakkia kuin se otti lopputilin. Joutuu nyt mehtästää jos sais lainaksi tai sitten ostaa joku halpa millä sais käden kokosen pellin kiinni kuskin puolen helmaan. :thumbup:

Sisustaa katsellut ja jäsen eseestiellä oli penkki setti myytävänä, muttei ollut koko lattian peittävää mattoa. Jonkun päivän päästä tulis pihaan 300SE -87 moottorivikanen, nii sopiikohan siittä lattiamatto?
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5719
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500SEL -82

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tuoppiluo2 kirjoitti:Nyt tuli hommattua käytetyt laatat. 10e joutu köyhtyyn.

Pari päivää mennyt hitsauksen merkeissä, mutta nyt tuli takapakkia kuin se otti lopputilin. Joutuu nyt mehtästää jos sais lainaksi tai sitten ostaa joku halpa millä sais käden kokosen pellin kiinni kuskin puolen helmaan. :thumbup:

Sisustaa katsellut ja jäsen eseestiellä oli penkki setti myytävänä, muttei ollut koko lattian peittävää mattoa. Jonkun päivän päästä tulis pihaan 300SE -87 moottorivikanen, nii sopiikohan siittä lattiamatto?
SE:n etu matto käy selliin, mutta taka matto ei käy kun on liian lyhyt :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

touhottaja kirjoitti:
tuoppiluo2 kirjoitti:Nyt tuli hommattua käytetyt laatat. 10e joutu köyhtyyn.

Pari päivää mennyt hitsauksen merkeissä, mutta nyt tuli takapakkia kuin se otti lopputilin. Joutuu nyt mehtästää jos sais lainaksi tai sitten ostaa joku halpa millä sais käden kokosen pellin kiinni kuskin puolen helmaan. :thumbup:

Sisustaa katsellut ja jäsen eseestiellä oli penkki setti myytävänä, muttei ollut koko lattian peittävää mattoa. Jonkun päivän päästä tulis pihaan 300SE -87 moottorivikanen, nii sopiikohan siittä lattiamatto?
SE:n etu matto käy selliin, mutta taka matto ei käy kun on liian lyhyt :roll:
En nyt tiedä puhutaanko nyt samasta matosta, mut tämmösen pitäis saada :)

http://viewitem.eim.ebay.fi/BELAG-TEPPI ... 00514/item" onclick="window.open(this.href);return false;
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5719
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500SEL -82

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tätähän minäkin tarkotin :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

touhottaja kirjoitti:tätähän minäkin tarkotin :roll:
no hyvä :) Mustaa mattoa löytyis taakse ja eteen, mut ei sinistä. Onkohan härski näköstä jos penkit on tumman siniset ja matot mustia? Nyt saa sanoa mielipiteitä. :wave:
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5719
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500SEL -82

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ehottomasti siniset matot jos penkitkin on siniset :| myös ovipahvit kans siniset :!:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

Miten tuo perä oikeen otetaan pois? Joutuuko molemmat vetarit ottaa pois? Ihmetyttää vain et miten se oikean puoleinen lähtee pois?
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

Nastarenkaat sain alle, että pystyy liikutella autoa. Otetin nyt pari kuvaakin samalla :)

Kuva

Kuva

Kuva
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5719
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tuoppiluo2 kirjoitti:Miten tuo perä oikeen otetaan pois? Joutuuko molemmat vetarit ottaa pois? Ihmetyttää vain et miten se oikean puoleinen lähtee pois?
ota ensin se nivel irti kokonaan pyörän navasta sitten perän takakansi auki ja perän sisältä tasauspyörästön kotelosta yksi seekerirengas pois ja sitten nivel lähteeki ihan vetämällä pois ja samaan syssyyn kartaanin kiinnitys ruuvit perän päästä pois, sitten abs:n johto jos sellanen sattuu ollee ja sitten viimesenä perän kiinnitys mutterit palakista irti (4kpl), mutta jos sulla on jo toinen akseli pois, niin toinen akselihan irtoo sitten perän mukana kun puottaa perän alas, ei sillon tartte temuta sen akselin irrottamisen kanssa pyörän navasta :wink:
leuhkan näkönen SELLI :idea:
PS. mulla olis sininen taka ja etu matto, mutta olisko sulla samat matot harmaana ja ehjiä, voitas vaikka vaihtaa :wave:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

Tässä olis 380SEL perästä otettu kuva:

Kuva

Tässä sitten omasta. Puuttuuko tuosta oikeasta vetarista pää? vai onko vetarit sitten erillaisia kuin tuossa 380SEL

Kuva
Viimeksi muokannut tuoppiluo2, Pe 10.02.2012 12:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

PS. mulla olis sininen taka ja etu matto, mutta olisko sulla samat matot harmaana ja ehjiä, voitas vaikka vaihtaa :wave:
Tuossa on nuot kuramatot muoviset :shock: vai tarkotatko kokolattiamattoa? :roll:
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5719
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tarkotan just niitä koko lattia mattoja ja olis kyllä siniset ovipahvitki ikkuna veivin reijillä :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

touhottaja kirjoitti:tarkotan just niitä koko lattia mattoja ja olis kyllä siniset ovipahvitki ikkuna veivin reijillä :wink:
Itellä on nuot matot aika karkeasti sanottuna likaset! En tiedä muuttuisko ne kuin pesis painepesurilla. Sun matot kyllä kiinnostais :wink:
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

Tuossa pari kuvaa taka matoista :clap:

Kuva

Kuva
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5719
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

no joo, kyllähän tuo kävis jos siinä ei ole reikiä, mutta entäs ovipahvit ja B-tolopat onko ehejät, keskikonsolia muulla ei tainu olla, mistä en ole oikein varma mutta näin muistelen, kojelauan alapuolen toppaukset löytyy kans, penkkejä ei ole, etujakkarat purin varaosiksi samoin taka penkin toveri eseestie vei takapenkin muut osat itelle jäi vain runko ja sähköt :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

touhottaja kirjoitti:no joo, kyllähän tuo kävis jos siinä ei ole reikiä, mutta entäs ovipahvit ja B-tolopat onko ehejät, keskikonsolia muulla ei tainu olla, mistä en ole oikein varma mutta näin muistelen, kojelauan alapuolen toppaukset löytyy kans, penkkejä ei ole, etujakkarat purin varaosiksi samoin taka penkin toveri eseestie vei takapenkin muut osat itelle jäi vain runko ja sähköt :wink:
Huomenna käyn tarkistamassa tilanteet. Koitan keretä pestä etumatot ja laitan kuvia niistä. Eseestiltä oli siniset penkit myytävänä. Ajattelin ostaa siltä ne pois. Ebaysta katsoin sinisiä sisustan osia ja löyty jonkun verran.

Tänään otin takapenkit pois ja yllättävää, että näky pohjasta läpi :lol: Onneks oli vain pikkuinen reikä.. Joutuupi hakea joku hitsauslaitteen kaupasta kuin vanha hajos. Onko biltemassa tai jossain jotain halpaa mikä tarrais peltiin kiinni?

Vielä semmonen vika autossa on, että vaihde on asennossa P nii ei lähde käyntiin. Joutuu laittaa N vaihde, että saa käynnistettyä. Missä on siis vika?
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
Avatar
seppola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Pe 28.03.2008 11:54
Paikkakunta: Oulu

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja seppola »

tuoppiluo2 kirjoitti:Vielä semmonen vika autossa on, että vaihde on asennossa P nii ei lähde käyntiin. Joutuu laittaa N vaihde, että saa käynnistettyä. Missä on siis vika?
Kuskinpuolella vaihelootan kyljessä on kiinni semmoinen palikka, johon tulee vaihdetankoa kiinni, se on sulla rikki. Engl. kielinen nimi osalle on 'Neutral safety switch', ostin omani KL:stä, maksoi n. 50 € toissa talavena, meleko helppo vaihtaa kunhan pääsee vain helposti auton alle könyämään. Muistaakseni meni jotenkin niin, että siinä oleva pistoke lähti irti sen lukitusrengasta eka pyöräyttämällä, sit parilla ruuvilla ite osa kiinni + vaihevipu irti ja eikun uus paikalleen.
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 475 000 km (ajossa)
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ruostumassa)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~707 000 km (ruostumassa)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5719
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

seppola kirjoitti:
tuoppiluo2 kirjoitti:Vielä semmonen vika autossa on, että vaihde on asennossa P nii ei lähde käyntiin. Joutuu laittaa N vaihde, että saa käynnistettyä. Missä on siis vika?
Kuskinpuolella vaihelootan kyljessä on kiinni semmoinen palikka, johon tulee vaihdetankoa kiinni, se on sulla rikki. Engl. kielinen nimi osalle on 'Neutral safety switch', ostin omani KL:stä, maksoi n. 50 € toissa talavena, meleko helppo vaihtaa kunhan pääsee vain helposti auton alle könyämään. Muistaakseni meni jotenkin niin, että siinä oleva pistoke lähti irti sen lukitusrengasta eka pyöräyttämällä, sit parilla ruuvilla ite osa kiinni + vaihevipu irti ja eikun uus paikalleen.
tarkotat varmaanki tuota mustaa osaa mikä on ton vaihteen siirtovivun alla :wink:

Kuva
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
seppola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Pe 28.03.2008 11:54
Paikkakunta: Oulu

Re: W126 500SEL -82 Projekti..

Viesti Kirjoittaja seppola »

touhottaja kirjoitti: tarkotat varmaanki tuota mustaa osaa mikä on ton vaihteen siirtovivun alla :wink:
Jeps, hänpä juuri on kysymyksessä :thumbup:
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 475 000 km (ajossa)
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ruostumassa)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~707 000 km (ruostumassa)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
Vastaa Viestiin