Auto on kyllä hieno ja olen tyytyväinen ostokseen, vaikkakin vähän on matalan oloinen mun makuun kun edellinen omistaja on siihen Weitec:in alustasarjan asentanut. Mutta noilla mennään.
Tuohon autoon on Special Tuning Harisen toimesta laitettu toi ohjelma jolla on saatu nostettua tehot 200hv / 480nm. Kyllä eron huomaa vakio e270:een nätisti ponkasee

Nyt sit alkoi muutama asia ihmetyttää / mietityttää, vaikka autoja korjaankin työkseni ei ole tarvinnut Mersuihin paljon perehtyä. Joten kysympähän nyt viisaimmilta.
Tuossa on sellainen automaattinen lisälämmitin (Webasto).
Sain sen tänään jotenkin päälle, mutta se savuttaa ihan saatanasti ja haisee todella pahalle. Onko asialle jotakin tehtävissä, eli mistä savutus johtuu ja millainen kyseinen lämmitin siellä oikeastaan on.
Siinä lämmittimessä on päälle kytkentä katkaisin tuhkakupin vieressä. Onko mahdollista tuosta lämmittimestä tehdä sellainen et siihen saisi ajastimen kytkettyä, eli voisi käyttää sitä normaalina webastona?
Toinen asia joka mietityttää vähän on heijaava tyhjäkäynti. En tiedä johtuuko kyseinen asia siitä et autossa on tyhjäkäynti kierrokset minun mielestä liian matalalla sillä ne on siinä vähän yli 500 mittarin mukaan. Sitten kun ne alkaa heijaamaan niin mittari heiluu 500 ja 900 välillä.
Johtuuko tämä asia tuosta Harisen ohjelmoinnista vai jostakin muusta, ja onko jollakin konsteilla mahdollista nostaa tyhjäkäyntiä.
Olen myös kuullut et tuosta kannattaisi poistaa imusarjasta ne läpät ja samalla putsata erg ja imusarja. Kertokaa olenko oikeassa vai väärässä.
Ja jos sieltä jotain poistaa, niin vaikuttaako se mihinkään.
Viimeinen asia jota en ole saanut selvitettyä on tuo että mittariston valot välkkyyvät vittumaisesti. Vika vaikuttaa ihan siltä et lataus heittelisi ja sen takia valot heijaa. En ole vielä kerennyt katsomaan latausmittarilla heitteleekö lataus, mutta täytynee huomenna yrittää sekin todeta.
Että semmoista tällä kertaa...
Kiitos kaikille jotka osaavat auttaa.
T:J