
Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
ajattelin itse kokeilla jonkinsortin tukirautaa moottorista koriin ja tähän tukirautaan tulisi väliin iskunvaimennin rauhoittamaan/hidastamaan väpätystä. iskarin koosta ei tosin vielä ole harmainta hajua. uudet orggiskumityynyt sen seuraksi. äkkiseltään näinkin yksinkertaisen miehen logiikalla voisi olla toimiva ratkaisu, en tiä mitä viisaammat on asiasta mieltä. voi tietysti olla että mun kannattaa ny vielä keskittyä banaanin kuorimisen ja kengän nauhojen sitomisen opetteluun 

w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
ihan vaan idena tuli mieleen, toimiskohan jos laittais lyhyt iskuset kaasu jouset molemmin puolin(siis sillain että isku olisi normaalisti puolessa välissä), varmaan rauhottus jollain 1000N voimasilla, mutta kestäskö jatkuvaa vispaamista. voi olla ettei kestälassi-s kirjoitti:ajattelin itse kokeilla jonkinsortin tukirautaa moottorista koriin ja tähän tukirautaan tulisi väliin iskunvaimennin rauhoittamaan/hidastamaan väpätystä. iskarin koosta ei tosin vielä ole harmainta hajua.

W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
japseissa on niinki, iskari kannesta runkoon. Ei tartte ku toiselle puolelle? 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
niin iskari varmaan toimii sillain, mutta kaasu jousi painaa vaan toiseen suuntaa siksi molemmin puolin
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
Tosiaan, lukihärö sori...



It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
Joo tuli itelläki vastaan tuossa omassa 250d:ssä kumityynyjen vaihto, ravistaa niin että tuntuu kuin istuisi vanhan niittokoneen päällä
Onkos nyt joku sovitellut jonkun muun auton tyynyjä onnistuneesti nuitten hydraulisten tilalle ja saanut vielä suht värinättömäksi? On nimittäin nuo alkuperäiset niin suolaisen hintaiset että ihan sylettää 


Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
no jos ne kestää sen ~200tkm , onko ne sitten kalliit ?
Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
No ei tietysti tuolleen ajateltuna, tällä hetkellä ei nyt vain ole laittaa 200e moottorin kumityynyihin kun ois muutaki pientä remppaa tiedossa. Mutta pitää alkaa vaikka käytetyjä metättää 

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
http://www.mister-auto.fi/fi/moottorin- ... _g247.html" onclick="window.open(this.href);return false;
motonet :
Moott tukikumi MB 300D/190TD 18-2113 250D-Taxi/Turbo 90-> v/o jos "VIOLETTI" [1990 - 1995] 64.90 €
Moott hydr tukikumi MB ilm v/o 18-1292 250D-Autom+ilmast v/o jos "SININEN/B" [1985 - 1995] 58.50 €
kl-varaosat suunnilleen samoissa.
motonet :
Moott tukikumi MB 300D/190TD 18-2113 250D-Taxi/Turbo 90-> v/o jos "VIOLETTI" [1990 - 1995] 64.90 €
Moott hydr tukikumi MB ilm v/o 18-1292 250D-Autom+ilmast v/o jos "SININEN/B" [1985 - 1995] 58.50 €
kl-varaosat suunnilleen samoissa.
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
Muutama vuosi sitten oli vielä yli 80€ monessa paikassa.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
Viimekeväänä vaihdoin motonetin kumit ja ne oli jotai ~75e/kpl. Siis nämä ns. 'hydrauliset' 

W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
joo eli itellä kans tommonen superi 3satanen. siinä oli aikoinaan vikana että kuskinpuolentyynyjä meni ku leipää.. siihen eka lääke oli ottaa hydrauli tyynyistä oljyt pois ja pukkasin jotain sikamäskiä/ jotain vastaavaa tyynyn täyteen. noo tästä jonku aikaa nii sama vika taas, kuskin puoli sökö. sitte otin ehjän hydraulisen ja pistin jotain 3mm vaijeria ympäri ja johan alko kestämään.
eli tällä hetkellä vänkärin puolella mäskityyny ja kuskin puolella vakiohydraulinen jossa vaijeri ympärillä että ei pääse kone pyörimään ympyrää. ja ei kovin paljoa kyllä eroa kyllä ihan vakio kamppeestakaan tärinän suhteen. tällä patentilla ajettu jo varmaan 3 vuotta...
eli tällä hetkellä vänkärin puolella mäskityyny ja kuskin puolella vakiohydraulinen jossa vaijeri ympärillä että ei pääse kone pyörimään ympyrää. ja ei kovin paljoa kyllä eroa kyllä ihan vakio kamppeestakaan tärinän suhteen. tällä patentilla ajettu jo varmaan 3 vuotta...
muut tekee mitä osaa, minä mitä haluan!!!
MB 300dt -89 MB E320T cdi -03
ex. MB E320 T cdi -03 ex. MB E320 T cdi -00
ex. MB 250TD -90 ex. ski-doo mxz 600 -04
ex. honda cbr 900rr -96 ex. MB 190E 1.8 -90
ex. MB 190 2.6 -87 ex. MB E250D -93
ex. MB E300dt 4-matic -93 ex. MB C200 cdi T -01
ex. MB 300d aut. -91
ex. MB 190 2.0e -84
ex. MB 190 2.5D -92
MB 300dt -89 MB E320T cdi -03
ex. MB E320 T cdi -03 ex. MB E320 T cdi -00
ex. MB 250TD -90 ex. ski-doo mxz 600 -04
ex. honda cbr 900rr -96 ex. MB 190E 1.8 -90
ex. MB 190 2.6 -87 ex. MB E250D -93
ex. MB E300dt 4-matic -93 ex. MB C200 cdi T -01
ex. MB 300d aut. -91
ex. MB 190 2.0e -84
ex. MB 190 2.5D -92
Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä
Heijean.s kirjoitti:joo eli itellä kans tommonen superi 3satanen. siinä oli aikoinaan vikana että kuskinpuolentyynyjä meni ku leipää.. siihen eka lääke oli ottaa hydrauli tyynyistä oljyt pois ja pukkasin jotain sikamäskiä/ jotain vastaavaa tyynyn täyteen. noo tästä jonku aikaa nii sama vika taas, kuskin puoli sökö. sitte otin ehjän hydraulisen ja pistin jotain 3mm vaijeria ympäri ja johan alko kestämään.
eli tällä hetkellä vänkärin puolella mäskityyny ja kuskin puolella vakiohydraulinen jossa vaijeri ympärillä että ei pääse kone pyörimään ympyrää. ja ei kovin paljoa kyllä eroa kyllä ihan vakio kamppeestakaan tärinän suhteen. tällä patentilla ajettu jo varmaan 3 vuotta...
Ei sattuis olemaan kuvaa tuosta vaijerivirityksestä.