Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

ajattelin itse kokeilla jonkinsortin tukirautaa moottorista koriin ja tähän tukirautaan tulisi väliin iskunvaimennin rauhoittamaan/hidastamaan väpätystä. iskarin koosta ei tosin vielä ole harmainta hajua. uudet orggiskumityynyt sen seuraksi. äkkiseltään näinkin yksinkertaisen miehen logiikalla voisi olla toimiva ratkaisu, en tiä mitä viisaammat on asiasta mieltä. voi tietysti olla että mun kannattaa ny vielä keskittyä banaanin kuorimisen ja kengän nauhojen sitomisen opetteluun :lol:
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

lassi-s kirjoitti:ajattelin itse kokeilla jonkinsortin tukirautaa moottorista koriin ja tähän tukirautaan tulisi väliin iskunvaimennin rauhoittamaan/hidastamaan väpätystä. iskarin koosta ei tosin vielä ole harmainta hajua.
ihan vaan idena tuli mieleen, toimiskohan jos laittais lyhyt iskuset kaasu jouset molemmin puolin(siis sillain että isku olisi normaalisti puolessa välissä), varmaan rauhottus jollain 1000N voimasilla, mutta kestäskö jatkuvaa vispaamista. voi olla ettei kestä :roll:
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

japseissa on niinki, iskari kannesta runkoon. Ei tartte ku toiselle puolelle? :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

niin iskari varmaan toimii sillain, mutta kaasu jousi painaa vaan toiseen suuntaa siksi molemmin puolin
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Tosiaan, lukihärö sori... :oops: :P
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
olli103
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: To 29.01.2009 20:24

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja olli103 »

Joo tuli itelläki vastaan tuossa omassa 250d:ssä kumityynyjen vaihto, ravistaa niin että tuntuu kuin istuisi vanhan niittokoneen päällä :D Onkos nyt joku sovitellut jonkun muun auton tyynyjä onnistuneesti nuitten hydraulisten tilalle ja saanut vielä suht värinättömäksi? On nimittäin nuo alkuperäiset niin suolaisen hintaiset että ihan sylettää :x
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12760
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja epk »

no jos ne kestää sen ~200tkm , onko ne sitten kalliit ?
olli103
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: To 29.01.2009 20:24

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja olli103 »

No ei tietysti tuolleen ajateltuna, tällä hetkellä ei nyt vain ole laittaa 200e moottorin kumityynyihin kun ois muutaki pientä remppaa tiedossa. Mutta pitää alkaa vaikka käytetyjä metättää :crazy:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12760
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja epk »

http://www.mister-auto.fi/fi/moottorin- ... _g247.html" onclick="window.open(this.href);return false;

motonet :

Moott tukikumi MB 300D/190TD 18-2113 250D-Taxi/Turbo 90-> v/o jos "VIOLETTI" [1990 - 1995] 64.90 €
Moott hydr tukikumi MB ilm v/o 18-1292 250D-Autom+ilmast v/o jos "SININEN/B" [1985 - 1995] 58.50 €

kl-varaosat suunnilleen samoissa.
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Muutama vuosi sitten oli vielä yli 80€ monessa paikassa.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Viimekeväänä vaihdoin motonetin kumit ja ne oli jotai ~75e/kpl. Siis nämä ns. 'hydrauliset' :think:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
jean.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 27.08.2007 13:31
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja jean.s »

joo eli itellä kans tommonen superi 3satanen. siinä oli aikoinaan vikana että kuskinpuolentyynyjä meni ku leipää.. siihen eka lääke oli ottaa hydrauli tyynyistä oljyt pois ja pukkasin jotain sikamäskiä/ jotain vastaavaa tyynyn täyteen. noo tästä jonku aikaa nii sama vika taas, kuskin puoli sökö. sitte otin ehjän hydraulisen ja pistin jotain 3mm vaijeria ympäri ja johan alko kestämään.

eli tällä hetkellä vänkärin puolella mäskityyny ja kuskin puolella vakiohydraulinen jossa vaijeri ympärillä että ei pääse kone pyörimään ympyrää. ja ei kovin paljoa kyllä eroa kyllä ihan vakio kamppeestakaan tärinän suhteen. tällä patentilla ajettu jo varmaan 3 vuotta...
muut tekee mitä osaa, minä mitä haluan!!!

MB 300dt -89 MB E320T cdi -03
ex. MB E320 T cdi -03 ex. MB E320 T cdi -00
ex. MB 250TD -90 ex. ski-doo mxz 600 -04
ex. honda cbr 900rr -96 ex. MB 190E 1.8 -90
ex. MB 190 2.6 -87 ex. MB E250D -93
ex. MB E300dt 4-matic -93 ex. MB C200 cdi T -01
ex. MB 300d aut. -91
ex. MB 190 2.0e -84
ex. MB 190 2.5D -92
eza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 26.02.2010 20:03
Paikkakunta: kokkola

Re: Shaken not Sturd ..keskustelua moottorin kumityynyistä

Viesti Kirjoittaja eza »

jean.s kirjoitti:joo eli itellä kans tommonen superi 3satanen. siinä oli aikoinaan vikana että kuskinpuolentyynyjä meni ku leipää.. siihen eka lääke oli ottaa hydrauli tyynyistä oljyt pois ja pukkasin jotain sikamäskiä/ jotain vastaavaa tyynyn täyteen. noo tästä jonku aikaa nii sama vika taas, kuskin puoli sökö. sitte otin ehjän hydraulisen ja pistin jotain 3mm vaijeria ympäri ja johan alko kestämään.

eli tällä hetkellä vänkärin puolella mäskityyny ja kuskin puolella vakiohydraulinen jossa vaijeri ympärillä että ei pääse kone pyörimään ympyrää. ja ei kovin paljoa kyllä eroa kyllä ihan vakio kamppeestakaan tärinän suhteen. tällä patentilla ajettu jo varmaan 3 vuotta...
Hei
Ei sattuis olemaan kuvaa tuosta vaijerivirityksestä.
Vastaa Viestiin