24-venttiilinen kansi w201:een???
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke 11.01.2012 13:28
24-venttiilinen kansi w201:een???
Moroo kaikille!!! Onko kellään tietoa, että sopiiko 3-litrasen 24-valve tohon mun 2.6:een Tenavatähteen? Sen verran jostain katoin, että porauksessa oli 5mm eroa per muki. Tai sitten suunnitelma B olisi putkittaa/porauttaa toi 3 litraiseksi. Onnistuukohan se? Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!! T. Kake
Re: 24-venttiilinen kansi w201:een???
Ei sovi, ne on ihan eri lohkot M103 kapea kantinen ja M104 monivena.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: 24-venttiilinen kansi w201:een???
Suosittelen suunnitelmaa C, eli jätä alkuperäiseksi.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke 11.01.2012 13:28
Re: 24-venttiilinen kansi w201:een???
Jäämme suunnitelmaan C:) Kiitos vastauksista.
Re: 24-venttiilinen kansi w201:een???
ja mistähän tälläinen huhu on saanut alkunsasonikki kirjoitti:Ei sovi, ne on ihan eri lohkot M103 kapea kantinen ja M104 monivena.

päälle 24 venainen kansi... ainut ongelma tuossa kysyjän tapauksessa tulee siitä sylinterin halkaisijasta joka on siis liian pieni 24 venttiiliselle kannelle, poraamalla isommalle männälle niin onnistuu kyllä...
mutta se tuosta kannen sopivuudesta, eniten kiinnostaa mitä etua luulet saavasti vaihtamalla 24 venaisen kannen


500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: 24-venttiilinen kansi w201:een???
Hei,mitä sitä turhaa sovittelee kantta,löytyy vm:91 noin 300 000km 24v300 koko kone anturit paikoillaan,
kuukausi käytössä olleella virranjakajan kannella+pyörin+tulpat,650€ uuden karhea ilmanpuhistaja löytys myös tarvitsialle,kone ei sisällä apulaitteita.
puh:040-5104870
kuukausi käytössä olleella virranjakajan kannella+pyörin+tulpat,650€ uuden karhea ilmanpuhistaja löytys myös tarvitsialle,kone ei sisällä apulaitteita.
puh:040-5104870
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke 11.01.2012 13:28
Re: 24-venttiilinen kansi w201:een???
Mitäs hifistelyä sä suosittelet? Kerro jotain konkreettista,kiitos.napa kirjoitti:ja mistähän tälläinen huhu on saanut alkunsasonikki kirjoitti:Ei sovi, ne on ihan eri lohkot M103 kapea kantinen ja M104 monivena.ensimmäiset M104 koneet oli kylläkin rakennettu ihan perus M103 lohkosta heittämällä siihen
päälle 24 venainen kansi... ainut ongelma tuossa kysyjän tapauksessa tulee siitä sylinterin halkaisijasta joka on siis liian pieni 24 venttiiliselle kannelle, poraamalla isommalle männälle niin onnistuu kyllä...
mutta se tuosta kannen sopivuudesta, eniten kiinnostaa mitä etua luulet saavasti vaihtamalla 24 venaisen kannenenemmän hevosvoimia ja paremman hyötysuhteen (kuin vakiona) saa kyllä tuosta M103 koneestakin, jos sitä hieman hifistelee
![]()
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
Re: 24-venttiilinen kansi w201:een???
niin, mitähän tuollaiselle n. 30 vuotta sitten suunnitellulle moottorille kannattais tehdäblueredwhite kirjoitti:Mitäs hifistelyä sä suosittelet? Kerro jotain konkreettista,kiitos.

jos tuo ei vielä riitä, niin sitten käydään moottorin mekaanisten osien kimppuun, eli nostellaan puristuksia ja mahdollisesti vielä muokataan hengityspuolta, mutta se alkaa olemaan jo niitä viimeisiä keinoja (ja itse nuo pitää osata tehdä, ei kai kukaan tuollaiseeen maamoottoriin upota rahaa niin paljoa, että nuo vieraalla kannattaa teettää... kansityötkin maksaa jo tuplasti sen mitä tuollaisen koko auton arvo on

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."