Autona 300 TD vuodelta '91; pari viikkoa sitten katkesi suutinputki (keulalta laskien viides) aivan rivipumpun päältä, käytännössä sieltä kiristin mutterin sisältä. Tänään huomasin nelosputken vuotavan samasta kohdasta.
Eli, onko normaalia iäkkäimmissä autoissa, että joskus semmonen saattaa mennä? Mutta jo toinen lyhyellä aikavälillä.
Saattaa olla, että imusarjan irroituksen yhteydessä on jäänyt joku pidike (millä putkia on sidottu toisiinsa) pois, vaikuttaako asiaan? Eihän noi suutinputket kuitenkaan siellä heilumaan pääse.
Ja sitten vielä yks tärkee kysymys: Jos suutinputki katkeaa ajossa, täytyykö sammuttaa heti, vai kestääkö ajaa kun yksi sylinteri ei saa polttoainetta?
W124 suutinputket katkeilee
Re: W124 suutinputket katkeilee
Suutinputkien pidikkeitten poisjäänti kyllä vaikuttaa katkeilemiseen koska putket pääsevät värisemään ja siksi murtuvat.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W124 suutinputket katkeilee
Ehdottomasti kiinnikkeet kuntoon. Eiväthän ne heilu mutta tärinä voi olla kierroksilla korkeataajuista. Ei ne turhasta siellä ole
.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124 suutinputket katkeilee
Kiitos jo vastanneille. Löysinkin tämmöisen topicin: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=546879" onclick="window.open(this.href);return false;
Tärinän vaimentimia puuttuu korkeintaan pari kappaletta, ja kun tässä nyt vapaapäivä siunaantui niin haetaan niitä pussillinen. Eikä varmaan ois pahitteeks vaihtaa koko putkisarjaa...
Mites toi vajaasylinterisellä ajaminen, rikkooko paikkoja? Pitäs n.40km ajella osien takia, ja suutinputkihan on pian irtipoikki...
Tärinän vaimentimia puuttuu korkeintaan pari kappaletta, ja kun tässä nyt vapaapäivä siunaantui niin haetaan niitä pussillinen. Eikä varmaan ois pahitteeks vaihtaa koko putkisarjaa...
Mites toi vajaasylinterisellä ajaminen, rikkooko paikkoja? Pitäs n.40km ajella osien takia, ja suutinputkihan on pian irtipoikki...
Re: W124 suutinputket katkeilee
Ei se siitä hajoa, mutta ongelma on mihin se kaikki dieseli joutuu, sitä kun ei voi oikein tulpatakkaan, tulppaus kyllä taitaa rikkoa pumpun (ehkä ?).
Ehkä letku johonkin pulloon, niin ei ole konehuone täynnä dieseliä.
Siinä kun putkia laittaa paikalleen, jos ne jää jännitykselle (tai jos on ennakon asteita muutellut) niin se kanssa tekee hallaa putkien kestolle. Pitää vääntää putket hollille ja sitten vasta kiristelee.
Ehkä letku johonkin pulloon, niin ei ole konehuone täynnä dieseliä.
Siinä kun putkia laittaa paikalleen, jos ne jää jännitykselle (tai jos on ennakon asteita muutellut) niin se kanssa tekee hallaa putkien kestolle. Pitää vääntää putket hollille ja sitten vasta kiristelee.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W124 suutinputket katkeilee
Dieselpajan seppä sano että kun olet kirinnyt putket niin lyö lenkkiavaimella,siis sillä millä kiristit, niin putken kupeeseen napakasti niin jännitys tasaantuu tai jotain. 

-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 suutinputket katkeilee
Homma hanskassa toistaiseksi, kiitokset neuvoista. Ja kiitokset myös RAPTECille varaosista, jälleen kerran!