om603.960 vs om605.960

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

Eipä tässä mainosta ole tarkoitus tehdä jokainen virittäjä tietää fysiikan lait. Miten palava polttoaine / ilmaseos käyttäytyy sylinterissä ja tietyn määrän jälkeen tulee auttamaatta se tilanne että kaikki ei mene käsikirjoituksen mukaan .Syyllisenä on tuon palamisnopeuden hallinta näissä rivipumpullisissa mutta turhaan näitä syvällisemmin miettii lyö vehkeet kiinni ja kokeilee miten koneet rokkaa hyvää mersun om sarjan koneissa on että niistä sitä tehoa tulee aika helevetin hyvin verrattuna muiden merkkien samanmoisiin moottoreihin
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Kova ahtopaine ei ainakaan auta kovilla kierroksilla ratkasemaan ongelmaa :D niin ja ne jotka sieltä tunnen muutti just pari viikkoa sitten sinne. Äijä meni pelaamaan sinne pesäpalloa ja sen akka on mun avovaimon sisko :D ajelee äkäsellä tummanvihreellä 200d:llä :lol:
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

Niin kyllähän jos kierroksia ja ahtopainetta lisää niin soppaakin pitäs taikoa jostakin eihän se pelkällä ilmalla tehoa tee.
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

mikäs imusiipi jekun ahtimessa on
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

jmo2204 kirjoitti:Niin kyllähän jos kierroksia ja ahtopainetta lisää niin soppaakin pitäs taikoa jostakin eihän se pelkällä ilmalla tehoa tee.
Ei vaan nimenomaan painetta tarkotin että jos se on kolme baaria 6500 kierroksella niin varmaan hajoaa äkkiä jotain. Osuu pian mäntä venttiiliin :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
tikkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 13.01.2012 17:10

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja tikkku »

jos jollain on 5mukinen mylly pellinalla tai irrallaan niin vaivautuisikohan joku ottamaan rullamitan ja mittailemaan minkä pitunen ja levynen tää on.. sen verran on tietoa että 4pyttynen (8venttiili) vie sen 60cm tilaa pituus että leveys suunnassa..
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

sellainen tunne on että 750 pitkä olis hiluksiin istuu hienosti mutta voin mitata huomenissa tosta tallista kyseisen mitan
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

jeemu: siksi puhuin sopan määrästä tai oikeastaan sen vähyydestä että ei tarvitse nostaa sitä painetta taivaalle.

nyt en sitä imusiipeä muista mutta se on jotain 50++ voisi varmaan olla hieman isompikin :D saattaa olla että se siipi on 54 kun löysin googlettamalla samalla pakosiivellä olevan ahtimen mutta ainahan näitä voi muutella ja saa 100 erilaista variaatiota
täältä voidaan mitata myös jos muistaa kun on se räjähtänyt 602 lohko tuolla tallissa :lol:
Viimeksi muokannut jekku90, La 21.01.2012 08:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w201 om605
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

Siekkinen kirjoitti:Kova ahtopaine ei ainakaan auta kovilla kierroksilla ratkasemaan ongelmaa :D niin ja ne jotka sieltä tunnen muutti just pari viikkoa sitten sinne. Äijä meni pelaamaan sinne pesäpalloa ja sen akka on mun avovaimon sisko :D ajelee äkäsellä tummanvihreellä 200d:llä :lol:
muistelin jälleen kerran omiani :thumbup:
w201 om605
tikkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 13.01.2012 17:10

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja tikkku »

jmo2204 kirjoitti:sellainen tunne on että 750 pitkä olis hiluksiin istuu hienosti mutta voin mitata huomenissa tosta tallista kyseisen mitan
itsellä ois tarkoitus b2200 mazdaan sovittaa hieman luotettavampaa tekniikkaa kuin tuo omansa.. ja tietenkin sitä voiman paskaakaan ei tuossa tuskin ole 60hp enempää. 4pyttynen tai 5 pyttynen saapahan nähdä.. toinen on sitten että kumman tekniikan löytää edullisesti. venttiilien määräkin määräytyy hinnan mukaan..
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Kyllä se 603 venttiili koneisto ainaki kestää vakiona hyvin kierrättää 6.5k, ja teho lähtee aika vaivatta yli 500hp, ite ajellu 535 tehosella muutaman kesän, eikä se menossa moiti, lämpöjen kans vaan pitää olla tarkkana ettei päästä kuumenemaan, omassa ei kuumene vedossa, sillon se jäähtyy ennemminki :lol: siitä sitte pohtimaan miten on kone rakennettu.
Perkel pitääkö sitä tehä vielä yks päivitys siihen koneeseen ja kattoa mitä sieltä OIKEESTI irtoaa.. :twisted:
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

tottahan toki pitää tehdä päivitys
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

ei vissiin kellään ole kokemusta tai tietoa onko miten isoja painoeroja männissä ja kangissa?
tai miten kestää kiekkaa :roll:
ei kyllä epäile sitä 6000rpm ollenkaan mutta jos menee siitä yli niin miten sitten käy?
w201 om605
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Vakio kellarilla veivasin 7000rpm tota pikku mottia. Vapari kellari kesti bout 20sec 7500rpm
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

oletko punninut osia irtaallaan?
w201 om605
volmeri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 20.01.2012 21:19

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja volmeri »

Myöskin paino kiinnostas tietää OM606 ja OM605 moottoreista ja ne pituudet myös. :)
Viimeksi muokannut volmeri, La 21.01.2012 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja veskola »

Männissä (ja kangissa) saattaa olla jopa 10 gramman eroja, mutta ei se epätasapaino niitä hajota vaan venttiilikoneiston "huonous".
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Allu D. kirjoitti:Kyllä se 603 venttiili koneisto ainaki kestää vakiona hyvin kierrättää 6.5k, ja teho lähtee aika vaivatta yli 500hp, ite ajellu 535 tehosella muutaman kesän, eikä se menossa moiti, lämpöjen kans vaan pitää olla tarkkana ettei päästä kuumenemaan, omassa ei kuumene vedossa, sillon se jäähtyy ennemminki :lol: siitä sitte pohtimaan miten on kone rakennettu.
Perkel pitääkö sitä tehä vielä yks päivitys siihen koneeseen ja kattoa mitä sieltä OIKEESTI irtoaa.. :twisted:
Hurjat tehot oot repiny kapiasta :D mulla tuo lämpenee vedossa mutta se on pakopaineiden syytä. Ei oo koskaan kuitenkaan yli kahta viisarin leveyttä lämmennyt vaikka kerran vedin kaasu pohjassa 80 -> yli 200km/h. Tuolla aiemmin puhuttiin siitä yhestä paikallisesta 605 motista niin varmistin tiedot. Itse koneeseen ei ole tehty mitään muutoksia. 40 superi holsetti, 8mm elementit (yli 200mm tuotto), pitkä pakosarja ja hyvä painekotelo. Kerran on esikammioita hajonnut. Kuulemma "parikymmentä" heppaa vaille 500 on penkitetty jossakin iisalmen liepeillä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

tuskin se haitallista olisi vaikka olisivat saman painoisia.
tulee niitä värinöitä ja tärinoitä ja entäs ne solmukohdat :lol:
w201 om605
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Onha niitä punnittu, mutta fakta o "jossai" talles.
Onha noita veivattu full original motoreitaki 6500rpm iliman ongelmia, mutta poweria bout 150hv/ltr
joten boosti/pa määrä kohtuullinen.

Päivääkää ei oo kajuttanu toho sääli moottorin kantee sijotettu euromaarä, voi veivaa niinku lystää ja pelit vaa rokkaa :wink:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

jeemu kirjoitti:Onha niitä punnittu, mutta fakta o "jossai" talles.
Onha noita veivattu full original motoreitaki 6500rpm iliman ongelmia, mutta poweria bout 150hv/ltr
joten boosti/pa määrä kohtuullinen.

Päivääkää ei oo kajuttanu toho sääli moottorin kantee sijotettu euromaarä, voi veivaa niinku lystää ja pelit vaa rokkaa :wink:
Mikä on säälimoottori? :D minkälaista osaa sinne kannattaa laittaa ettei leviä kiekoilla? Ilmeisesti bemarin osat on kevyempiä mutta onko ne sitten parempia?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Siekkinen kirjoitti:
jeemu kirjoitti:Onha niitä punnittu, mutta fakta o "jossai" talles.
Onha noita veivattu full original motoreitaki 6500rpm iliman ongelmia, mutta poweria bout 150hv/ltr
joten boosti/pa määrä kohtuullinen.

Päivääkää ei oo kajuttanu toho sääli moottorin kantee sijotettu euromaarä, voi veivaa niinku lystää ja pelit vaa rokkaa :wink:
Mikä on säälimoottori? :D minkälaista osaa sinne kannattaa laittaa ettei leviä kiekoilla? Ilmeisesti bemarin osat on kevyempiä mutta onko ne sitten parempia?
Toi 605 on sellai sääli moottori..

Ei sinne mitää Bemarin osia tarvii sotkee jos ei ongelmia. Sitte ku alakaa olee potentiaali kohallaa ja alakaa ongelmia oleen nii ei muuta ku jeemu style valve spring kit ja taas motori tykkää 8) tested at 7500rpm.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

jeemu kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:
jeemu kirjoitti:Onha niitä punnittu, mutta fakta o "jossai" talles.
Onha noita veivattu full original motoreitaki 6500rpm iliman ongelmia, mutta poweria bout 150hv/ltr
joten boosti/pa määrä kohtuullinen.

Päivääkää ei oo kajuttanu toho sääli moottorin kantee sijotettu euromaarä, voi veivaa niinku lystää ja pelit vaa rokkaa :wink:
Mikä on säälimoottori? :D minkälaista osaa sinne kannattaa laittaa ettei leviä kiekoilla? Ilmeisesti bemarin osat on kevyempiä mutta onko ne sitten parempia?
Toi 605 on sellai sääli moottori..

Ei sinne mitää Bemarin osia tarvii sotkee jos ei ongelmia. Sitte ku alakaa olee potentiaali kohallaa ja alakaa ongelmia oleen nii ei muuta ku jeemu style valve spring kit ja taas motori tykkää 8) tested at 7500rpm.
Paljonko nuo sun setit maksaa? Ja saako niitä vajaaventtiiliin? :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Siekkinen kirjoitti:
jeemu kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:
jeemu kirjoitti:Onha niitä punnittu, mutta fakta o "jossai" talles.
Onha noita veivattu full original motoreitaki 6500rpm iliman ongelmia, mutta poweria bout 150hv/ltr
joten boosti/pa määrä kohtuullinen.

Päivääkää ei oo kajuttanu toho sääli moottorin kantee sijotettu euromaarä, voi veivaa niinku lystää ja pelit vaa rokkaa :wink:
Mikä on säälimoottori? :D minkälaista osaa sinne kannattaa laittaa ettei leviä kiekoilla? Ilmeisesti bemarin osat on kevyempiä mutta onko ne sitten parempia?
Toi 605 on sellai sääli moottori..

Ei sinne mitää Bemarin osia tarvii sotkee jos ei ongelmia. Sitte ku alakaa olee potentiaali kohallaa ja alakaa ongelmia oleen nii ei muuta ku jeemu style valve spring kit ja taas motori tykkää 8) tested at 7500rpm.
Paljonko nuo sun setit maksaa? Ja saako niitä vajaaventtiiliin? :D
Multa ei löyvy kapiaa sopivaa sarjaa, mutta eiköhän sopeva setti joltain harrastajalta löyvy.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kapeakantiseen on kanssa vaikea löytää jäykempää jousta, mutta periaate on ihan fysiikan lakien mukaan simppeli: Liikkuvat massat pienemmäksi ja jousivoima suuremmaksi. Kapeakantiseen voi esimerkiksi vaihtaa venttiilit, joiden varsi on millin ohkasempi.

Hydraulinokat pitäisi esson puheiden mukaan toimia vielä 8000rm kohdalla :eh:

Mersun tehdas käsittääkseni kompensoi mäntien painoeroja kiertokangilla, joten paras jättää ne ihan alkuperäisiksi, mikäli kanget eivät vaihdu. Männistäkin on aika hankala saada sopivasti luokkaa 6 gramman painoa pois, materiaali kun on kohtuu kevyttä. (olen tosin tehnyt tämän, mutta ei siitä mitään iloa minulle ollut kun ajelin 5000 rpm kierroksilla :lol: )
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

veskola kirjoitti:Kapeakantiseen on kanssa vaikea löytää jäykempää jousta
Missä vaiheessa alkaa tarvimaan jäykempiä 603 koneen kans? 6500rpm kestää surutta kiertää :thumbup: , 605/606 tilanne vähän eri.

veskola kirjoitti:Mersun tehdas käsittääkseni kompensoi mäntien painoeroja kiertokangilla
Tätä käsitystä kannattaa varmaan sitten päivittää, koska ainakin 603 kohdalla asia ei ole näin, kyseisestä 603.960 koneesta on julkaistu ihan tehtaan toimesta tarkat valmistus ja toleranssi tiedot jo 1987 joita on päivitetty pari kertaa pikku muutoksilla.(sallittu paino ero on huomattavasti pienempi kuin 10g). :ugeek:

veskola kirjoitti:Männistäkin on aika hankala saada sopivasti luokkaa 6 gramman painoa pois
Ei kovin vaikeeta, ku sitä materiaalia ei tarvi poistaa itse männästä :wink:
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Kyllä aikonaan ku tuota 603:sta vinguttelin, niin helposti sai samaan painoon kiertokanget ja männät. Mäntien alapuolella oli niitä ihme nystyjä ja kangissakin kohokirjaimia tms. :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Entä kankien tasapaino?? :wink:
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja veskola »

Allu D. kirjoitti:Missä vaiheessa alkaa tarvimaan jäykempiä 603 koneen kans? 6500rpm kestää surutta kiertää :thumbup: , 605/606 tilanne vähän eri.
8000 rpm alkaa olla ongelmallinen :eh:
Allu D. kirjoitti: Tätä käsitystä kannattaa varmaan sitten päivittää, koska ainakin 603 kohdalla asia ei ole näin, kyseisestä 603.960 koneesta on julkaistu ihan tehtaan toimesta tarkat valmistus ja toleranssi tiedot jo 1987 joita on päivitetty pari kertaa pikku muutoksilla.(sallittu paino ero on huomattavasti pienempi kuin 10g). :ugeek:
Mun käsitys perustui mittaustuloksiin, ei mihinkään julkaisuun :roll:
Allu D. kirjoitti:Ei kovin vaikeeta, ku sitä materiaalia ei tarvi poistaa itse männästä :wink:
Kerro lisää, muuten tuon kommentin tietoarvo on nolla. Lähtökohta on esimerkiksi seuraava, arvot hatusta mutta pohjautuvat todellisuuteen:

1 syl: Mäntä 700 gr, kanki 500 gr
2 syl: Mäntä 695 gr, kanki 503 gr
jne.

sitten tilannehan voisi olla tämä kunkanget vaihdetaan:
1 syl: Mäntä 700 gr, kanki 460,0 gr
2 syl: Mäntä 695 gr, kanki 460,0 gr

Mitäs sitten muka tehdään ? :eh:
Allu D. kirjoitti:.(sallittu paino ero on huomattavasti pienempi kuin 10g). :ugeek:
Paljonko se speksi oli, voin käydä muistiinpanoista katsomassa paljonko oli irallaan olleiden 603:n mäniten paine-erot. Siellä oli joukossa 1 mäntä joka oli selvästi "väärän" painoinen. Eriasia sitten on kun ne ovat kompensoinet sen kangen alapään eroilla, niissä oli selvää hajontaa vastakkaiseen suuntaan. Toki tämä oli suppea otos yhden koneen tilanteesta, mutta kertoi ihan riittävästi. Esimerkiki VW:n männät oli "reilusti" tasalaatuisempia painon suhteen, mutta ne olivatkin simppeleitä rakenteeltaan verrattuna näihin öljyruiskumäntiin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: om603.960 vs om605.960

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Allu D. kirjoitti:Entä kankien tasapaino?? :wink:
Niinku sanoon, kohokrijaimia, ja silottelua -> lähti tarvittava määrä pois, myös kangista. Toki kankien painopiste muuttui tuon myötä, mutta sitä en tiiä miten kanget sais samanpainosiks, ja oikeasti tasalaatusiks; eli painopiste olis täsmälleen samassa kohtaa...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Vastaa Viestiin