ECU:ssa on
todennäköisesti tämän tyyppinen ohjain jo alkujaan kun kerran siellä on pakko olla tavallinen 12V DC moottori käytössä (luojan kiitos), kurkkaappas vaikka ecuun, kiinnittykö moottorin 2 johtoa neljään
"kiveen"
Ehkä se nyt ei ole kiinnostavaa ohjataanko tuota alunperin PWM:llä mutta sillä se varmaankin tehdään tehtaan toimesta ja muutenkin kannattaa tehdä, silloin se on sivistynyt (PWM ohjauksella se osaa hidastaa lähestyessään määränpäätä ja kiihdyttää rykäisemättä).
Mikään jännitteen nostaminen tai releytys ei näissä PWM ohjauksissa vaikuta, koska nämä ovat (yleensä) takaisinkytkettyjä säätöpiirejä, toisin sanoen ECU mittaa jatkuvasti vaihteen asentoa sillä potentiometrilla ja alkaa jarruttelemaan moottoria kun se lähestyy määränpäätä, siellä luultavasti on säätösilmukassa PID algoritmi ja jos tuon PID säätimen kolmea parametria ei löydä softalla muutettaksi niin silloin asiaan (nopeuteen) ei oikein voi vaikuttaa. Toisaalla koodissa on luonnollisesti ne tehtaan jättämät varmistukset, eli kytkimen pitää olla irroittanut ennen kuin moottoria aletaan liikuttamaan ja siinä turha marginaali jne. (lue: kuluu vielä enemmän aikaa). Tuskin tehdas on nähnyt vaivaa noiden parametrien ohjelmoinnin mahdollistamiseksi, luultavasti ne on kovakoodattuna jossakin sopivassa paikassa.
-> pitää tehdä itse vastaava ohjain.