HX35 ja HX35w Ero?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

HX35 ja HX35w Ero?

Viesti Kirjoittaja dansku »

Mitä käytännon eroa mahtaa kyseisillä ahtimilla olla? Lähinnä 603:sen st käytössä? Millä pakopesällä nämä yleensä on?
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Re: HX35 ja HX35w Ero?

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Eikös w-mallit ole hukkaportillisia? :think:
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: HX35 ja HX35w Ero?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

12# pesä tuntuu olevan melko yleinen mutta kannattaa ostaa suosiolla isompi. 14# vois kokeilla.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: HX35 ja HX35w Ero?

Viesti Kirjoittaja pera8x »

siinä käsityksessä minäkin olen hollut, että ainakin näissä holseteissa tuo W perässä meinaa "waste", eli "waste gate", eli hukkaporttia. kiinteillä hikkisilla merkityissä on W. ja yleensä noissa taitaa olla nihkeemmin pakopesä vaihtoehtoja, kun ilman hukkista olevissa. olikohan hx40:seenki vaan nro17 pakopeä kiinteellä hukkiksella, muut pakopesät sitten ilman hukkista.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: HX35 ja HX35w Ero?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Kyllä tuo "W" meinaa hukkaportillista pesää. Kun nyt hx35 ahtimista puhutaan niin ainakin tuo 12 pesä on hukkaportilla. En tiiä onko muita sitten tarjolla. Vaihtoehtoina on ulkonen hukkis tai sitten sen verran iso pakopesä ettei sitä tarvita ollenkaan :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ti 21.02.2017 23:08. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: HX35 ja HX35w Ero?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Eetyzk kirjoitti:Kuinkakohan paljo eroo on tuolla portittomalla ja portillisella suorituskyvyn kannalta?
Esim. jos OM605:en jatkoksi laittaisi ja tehotavotteet 300-350hp.
Mihkä HX35:en rahkeet riittää, järkevillä pakopaineille? 12:lla pesällä tosiaan joutuis ottaan sen portillisen.
Tykkäis kuitenki, et turbo heräilis joskus. :)
Hukkaportti ei suoraan vaikuta suorituskykyyn eikä heräämiseen. Se porttihan aukeaa vasta siellä säädetyssä paineessa. Noilla tehoilla aletaan olla jo hx35 maksimialueella. Noihin on huonosti saatavilla pakopesävaihtoehtoja #14 pesän oon nähny tuon #12 lisäks. Hukkaportti on kuitenkin melko ehoton olla kun sillä säädetään ne paineet sopivaks. Ota se portillinen vaihtoehto ja säädä bleedaamalla ahdot sinne 1.8-2.0 baarin kieppeille ja syöttöä sen verran että vähän tulee savua. Se on kuitenkin tuossa turbossa hyvä puoli että se herää aikasiin. Itellä herää jo ennen 2000 kierrosta ja haittapuolena on sitten se että 100 vauhissa on 0.2-0.3 baaria ahtoja koko ajan. Toki tuo kyllä riippuu monesta asiasta kuten pakosarjasta, pumpusta ja sen alasyötöistä yms..
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
jokkeri-82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: Pe 30.07.2010 11:27
Paikkakunta: Harjavalta

Re: HX35 ja HX35w Ero?

Viesti Kirjoittaja jokkeri-82 »

Itellä hx35w 606:sen kyljessä #12 pesällä, 1,8 ahtoja. Ei juurikaan savuttele ja tehot aikalailla 300 kieppeillä. Rullilla ei ole käyty muttei noilla syötöillä pitäis olla paljookaan yli 300. Heräilee kohtuu mukavasti ja tasakaasulla painetta alkaa löytymään vasta siinä 140km/h-> nii ja kori v126 ja 2.65:1 perällä.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: HX35 ja HX35w Ero?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

jokkeri-82 kirjoitti:Itellä hx35w 606:sen kyljessä #12 pesällä, 1,8 ahtoja. Ei juurikaan savuttele ja tehot aikalailla 300 kieppeillä. Rullilla ei ole käyty muttei noilla syötöillä pitäis olla paljookaan yli 300. Heräilee kohtuu mukavasti ja tasakaasulla painetta alkaa löytymään vasta siinä 140km/h-> nii ja kori v126 ja 2.65:1 perällä.
Sulla taitaa sitten olla pitempi pakosarja tai alasyötöt alempana. Mullakaan ei pahemmin savuttele sen alkupöläytyksen jälkeen. Kyllähän sitä vähän tulee mutta ei mitään hirveitä pilviä ja ahot on siinä kahen baarin kieppeillä. Sama perä ja nelivaihteinen automaatti mutta kori on w124 ja kone on vajaaventtiilinen. Tehoista ei varmaa tietoja ole kun viime penkityksen jälkeen on kierroksia ruuvattu yli 1000 ylöspäin ja syöttöjä kierros enemmän.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: HX35 ja HX35w Ero?

Viesti Kirjoittaja pera8x »

muakin kiinnostais kokeilla tota holsetin hx35:sta. jos tohon pajeroon kokeilis, jahka saa mersun takas baanalle. siihen ainakin sopis laittaa vaikka triplaten noi tehot. onneton peli, mitähän siinä olis tehoja, jotain 90 heppaa ja massaa 1900kg.. tarvis triplata noi tehot, että alkais pajero kulkeen.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: HX35 ja HX35w Ero?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Mulla on tuo turbo kaupan kun pitää itelle saaha 40 superi. 300 euroa on jo tarjottu :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: HX35 ja HX35w Ero?

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

pera8x kirjoitti:muakin kiinnostais kokeilla tota holsetin hx35:sta. jos tohon pajeroon kokeilis, jahka saa mersun takas baanalle. siihen ainakin sopis laittaa vaikka triplaten noi tehot. onneton peli, mitähän siinä olis tehoja, jotain 90 heppaa ja massaa 1900kg.. tarvis triplata noi tehot, että alkais pajero kulkeen.
210hv tulee kun pumppua tarpeeksi rukataan mutta kone ei kestä kauaa. :roll:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: HX35 ja HX35w Ero?

Viesti Kirjoittaja napa »

Sultzi kirjoitti:
pera8x kirjoitti:muakin kiinnostais kokeilla tota holsetin hx35:sta. jos tohon pajeroon kokeilis, jahka saa mersun takas baanalle. siihen ainakin sopis laittaa vaikka triplaten noi tehot. onneton peli, mitähän siinä olis tehoja, jotain 90 heppaa ja massaa 1900kg.. tarvis triplata noi tehot, että alkais pajero kulkeen.
210hv tulee kun pumppua tarpeeksi rukataan mutta kone ei kestä kauaa. :roll:
ja jos pera8x nyt kerran on päättänyt tuhota sen pajeron ruuvaamalla, niin mulla olis vapari 2.5:n imusarja/plenumi ylimääräisenä, se on kuulemma paljon parempi, kuin se 2.5 tdi:n vakio (tehojen kannalta ja kai se muutenkin virtaa jotenkin paremmin, kun ne aina sellaisen vaihtaa noihin mitsun turbo koneisiin...)

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: HX35 ja HX35w Ero?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

napa kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:
pera8x kirjoitti:muakin kiinnostais kokeilla tota holsetin hx35:sta. jos tohon pajeroon kokeilis, jahka saa mersun takas baanalle. siihen ainakin sopis laittaa vaikka triplaten noi tehot. onneton peli, mitähän siinä olis tehoja, jotain 90 heppaa ja massaa 1900kg.. tarvis triplata noi tehot, että alkais pajero kulkeen.
210hv tulee kun pumppua tarpeeksi rukataan mutta kone ei kestä kauaa. :roll:
ja jos pera8x nyt kerran on päättänyt tuhota sen pajeron ruuvaamalla, niin mulla olis vapari 2.5:n imusarja/plenumi ylimääräisenä, se on kuulemma paljon parempi, kuin se 2.5 tdi:n vakio (tehojen kannalta ja kai se muutenkin virtaa jotenkin paremmin, kun ne aina sellaisen vaihtaa noihin mitsun turbo koneisiin...)

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
Kaikki laittaa sen takia kun muutkin laittaa :lol: no ei. Paha mennä sanomaan :roll:
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Re: HX35 ja HX35w Ero?

Viesti Kirjoittaja dansku »

asiasta kukkaruukkuun.. mitä luulette tapahtuvan, jos nyt ollu hx40/17 portilla tietyillä syötöillä "en tiä tarkkaa lukua" ehkä n.80milliä niin on maksimipaineet 1.5:ssä. ja se ei ole hukkiksella rajoitettu, vaan tuollä syöttömäärällä hukkis ei edes vielä aukea..

Mitä mahtaa tapahtua, kun en koske syöttöihin ollenkaan vaan vaihdan hx35:sen 12 pakosella ja vakkari pakosarjalla tilalle. Varmaan ahto ja pakopaineet noisee heti, vaikka en muuttaisi syöttöjä mihinkään? pitäisi varmaan saada toimiva hukkaportti siihen kiinni samantien..
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: HX35 ja HX35w Ero?

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

on tuo pesä sen verran pienempi että ahtojen karkailua on luvassa jos ei porttia ole
w201 om605
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: HX35 ja HX35w Ero?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Todennäkösesti sulla hyppii ahtopaineet siellä 2 baarin yläpuolella ja pakopaineet liian korkealla.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4781
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: HX35 ja HX35w Ero?

Viesti Kirjoittaja tuikku »

dansku kirjoitti:asiasta kukkaruukkuun.. mitä luulette tapahtuvan, jos nyt ollu hx40/17 portilla tietyillä syötöillä "en tiä tarkkaa lukua" ehkä n.80milliä niin on maksimipaineet 1.5:ssä. ja se ei ole hukkiksella rajoitettu, vaan tuollä syöttömäärällä hukkis ei edes vielä aukea..

Mitä mahtaa tapahtua, kun en koske syöttöihin ollenkaan vaan vaihdan hx35:sen 12 pakosella ja vakkari pakosarjalla tilalle. Varmaan ahto ja pakopaineet noisee heti, vaikka en muuttaisi syöttöjä mihinkään? pitäisi varmaan saada toimiva hukkaportti siihen kiinni samantien..
Onko 12 numeron pakopesä aina hukkaportilla ?
Sellaisesta minulla on esikammioisessakin vähän kokemusta.

Suunnilleen 80millin syötöillä vielä pelaa aika hyvin.
Herää erittäin hyvin ja polttaa nuo savutta.
Pakopaine kasvaan heti niin suureksi, että painaa kohta hukkaporttia väkisellä auki.
ahto voisi jonnekkin 1,4-1,5bar tasoon noustakkin.
16 numeron hukkaportillinen pakopesä varmaan sopisi paremmin - meinaan sellaista kokeilla omaanikin.
Kuulemma heräävyys ei havaittavasti muutu, pakopaine laskee huomattavasti - voit lisätä ahtoja+syöttöjä yli sadan millin. :roll:
Minun suorasuihkarissani ei pakopaine ole ongelma ja paine nousee herkästi ~2,5bar tuntumaan, mutta kierroksille haluaisin lisää virtausta, koska nyt siellä tulee vähän savua, johon ei ahtojen nostokaan auta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: HX35 ja HX35w Ero?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

tuikku kirjoitti:
dansku kirjoitti:asiasta kukkaruukkuun.. mitä luulette tapahtuvan, jos nyt ollu hx40/17 portilla tietyillä syötöillä "en tiä tarkkaa lukua" ehkä n.80milliä niin on maksimipaineet 1.5:ssä. ja se ei ole hukkiksella rajoitettu, vaan tuollä syöttömäärällä hukkis ei edes vielä aukea..

Mitä mahtaa tapahtua, kun en koske syöttöihin ollenkaan vaan vaihdan hx35:sen 12 pakosella ja vakkari pakosarjalla tilalle. Varmaan ahto ja pakopaineet noisee heti, vaikka en muuttaisi syöttöjä mihinkään? pitäisi varmaan saada toimiva hukkaportti siihen kiinni samantien..
Onko 12 numeron pakopesä aina hukkaportilla ?
Sellaisesta minulla on esikammioisessakin vähän kokemusta.

Suunnilleen 80millin syötöillä vielä pelaa aika hyvin.
Herää erittäin hyvin ja polttaa nuo savutta.
Pakopaine kasvaan heti niin suureksi, että painaa kohta hukkaporttia väkisellä auki.
ahto voisi jonnekkin 1,4-1,5bar tasoon noustakkin.
16 numeron hukkaportillinen pakopesä varmaan sopisi paremmin - meinaan sellaista kokeilla omaanikin.
Kuulemma heräävyys ei havaittavasti muutu, pakopaine laskee huomattavasti - voit lisätä ahtoja+syöttöjä yli sadan millin. :roll:
Minun suorasuihkarissani ei pakopaine ole ongelma ja paine nousee herkästi ~2,5bar tuntumaan, mutta kierroksille haluaisin lisää virtausta, koska nyt siellä tulee vähän savua, johon ei ahtojen nostokaan auta.
Ei ole aina portillinen tuo #12 pesä. Itsellä palaa vielä noin 100 millin syötöllä melkein savutta. Paitsi tietenkin heräämisvaiheessa tulee vähän. Ahtopaine on vähän yli kahden baarin ja pakopaineet varmasti kovat. Mistä muuten löysit tuohon #16 pesän? Itsellä ei ole koskaan tullut vastaan. Niin ja mulla nous 80 millin syötöllä ahtopaineet 1.8 baariin rullilla. Tiellä en kiihyttämällä saanu nousemaan kun 1.6 baariin vaikka luulin että dynossa on pienempi vastus kun tiellä. Jarrua vasten sitten vähän enemmän. Tuo turbo varmaan putoaa noilla 2.5 paineilla jo kartalta. Super-profiilin ahtimet pysyy paremmin kartalla isoilla paineilla.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
jolavi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ke 29.04.2009 11:12

Re: HX35 ja HX35w Ero?

Viesti Kirjoittaja jolavi »

saahan niitä 16sia pesiä ainakin uutena. ja sitten joissakin työkoneissa käytetty. esim casen pyöräkuormaajissa ja oletan että kaivinkoneistakin niitä saattaisi löytyä, vaikka suurin osa on 12"
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: HX35 ja HX35w Ero?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

jolavi kirjoitti:saahan niitä 16sia pesiä ainakin uutena. ja sitten joissakin työkoneissa käytetty. esim casen pyöräkuormaajissa ja oletan että kaivinkoneistakin niitä saattaisi löytyä, vaikka suurin osa on 12"
Onko sulla tarkempaa tietoa minkälaisissa vehkeissä niitä on? Vois ostaa ja kokeilla miten sellasella pelais.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Re: HX35 ja HX35w Ero?

Viesti Kirjoittaja dansku »

Miten mitataan pakopesan koko? Holseteissa lukee se pakopesän sisällä, mutta olen ostamassa kiina kopiota hx35w:stä ja siinä ei lue lukua.

Onko jotain mittaus tapaa millä varmistaisin onko se 12?
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: HX35 ja HX35w Ero?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

dansku kirjoitti:Miten mitataan pakopesan koko? Holseteissa lukee se pakopesän sisällä, mutta olen ostamassa kiina kopiota hx35w:stä ja siinä ei lue lukua.

Onko jotain mittaus tapaa millä varmistaisin onko se 12?
Tuota en kyllä tiiä mutta älä osta kopiota :D ne hajoaa äkkiä. A/R luku ainakin mitataan sillein että portin pinta-ala jaettuna matkalla portista akseliin.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Re: HX35 ja HX35w Ero?

Viesti Kirjoittaja dansku »

Täytyyhän kaikkea kokeilla ainakin kerran.. :D Kyl noi jotkut kuulemma ajelee jo ihan pitkiäkin kilometrejä kiinan ahtimilla.. kai nekin on jo kehittyny jonkin verran. :eh:
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3979
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: HX35 ja HX35w Ero?

Viesti Kirjoittaja tomant »

Siekkinen kirjoitti:,,,A/R luku ainakin mitataan sillein että portin pinta-ala jaettuna matkalla portista akseliin.
Juu, ja yksikkö on neliötuumaa/tuuma = tuumaa, minkä jenkit unohtaa mainita.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: HX35 ja HX35w Ero?

Viesti Kirjoittaja pera8x »

napa kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:
pera8x kirjoitti:muakin kiinnostais kokeilla tota holsetin hx35:sta. jos tohon pajeroon kokeilis, jahka saa mersun takas baanalle. siihen ainakin sopis laittaa vaikka triplaten noi tehot. onneton peli, mitähän siinä olis tehoja, jotain 90 heppaa ja massaa 1900kg.. tarvis triplata noi tehot, että alkais pajero kulkeen.
210hv tulee kun pumppua tarpeeksi rukataan mutta kone ei kestä kauaa. :roll:
ja jos pera8x nyt kerran on päättänyt tuhota sen pajeron ruuvaamalla, niin mulla olis vapari 2.5:n imusarja/plenumi ylimääräisenä, se on kuulemma paljon parempi, kuin se 2.5 tdi:n vakio (tehojen kannalta ja kai se muutenkin virtaa jotenkin paremmin, kun ne aina sellaisen vaihtaa noihin mitsun turbo koneisiin...)

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
ääh. kuhan haaveilen. ajelen tällä kuiteskin ihan tälläsenä vakiona niin kauan, kunnes mekkeri on taas baanalla.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: HX35 ja HX35w Ero?

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

tomant kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:,,,A/R luku ainakin mitataan sillein että portin pinta-ala jaettuna matkalla portista akseliin.
Juu, ja yksikkö on neliötuumaa/tuuma = tuumaa, minkä jenkit unohtaa mainita.

tomant
Ja holsetti ilmottaa nuo pesät numeroilla A/R luvun sijaan enkä tiiä miten nuita vertaillaan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Vastaa Viestiin