HX35 ja HX35w Ero?
HX35 ja HX35w Ero?
Mitä käytännon eroa mahtaa kyseisillä ahtimilla olla? Lähinnä 603:sen st käytössä? Millä pakopesällä nämä yleensä on?
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Re: HX35 ja HX35w Ero?
Eikös w-mallit ole hukkaportillisia? 

mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: HX35 ja HX35w Ero?
12# pesä tuntuu olevan melko yleinen mutta kannattaa ostaa suosiolla isompi. 14# vois kokeilla.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: HX35 ja HX35w Ero?
siinä käsityksessä minäkin olen hollut, että ainakin näissä holseteissa tuo W perässä meinaa "waste", eli "waste gate", eli hukkaporttia. kiinteillä hikkisilla merkityissä on W. ja yleensä noissa taitaa olla nihkeemmin pakopesä vaihtoehtoja, kun ilman hukkista olevissa. olikohan hx40:seenki vaan nro17 pakopeä kiinteellä hukkiksella, muut pakopesät sitten ilman hukkista.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: HX35 ja HX35w Ero?
Kyllä tuo "W" meinaa hukkaportillista pesää. Kun nyt hx35 ahtimista puhutaan niin ainakin tuo 12 pesä on hukkaportilla. En tiiä onko muita sitten tarjolla. Vaihtoehtoina on ulkonen hukkis tai sitten sen verran iso pakopesä ettei sitä tarvita ollenkaan 

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: HX35 ja HX35w Ero?
Hukkaportti ei suoraan vaikuta suorituskykyyn eikä heräämiseen. Se porttihan aukeaa vasta siellä säädetyssä paineessa. Noilla tehoilla aletaan olla jo hx35 maksimialueella. Noihin on huonosti saatavilla pakopesävaihtoehtoja #14 pesän oon nähny tuon #12 lisäks. Hukkaportti on kuitenkin melko ehoton olla kun sillä säädetään ne paineet sopivaks. Ota se portillinen vaihtoehto ja säädä bleedaamalla ahdot sinne 1.8-2.0 baarin kieppeille ja syöttöä sen verran että vähän tulee savua. Se on kuitenkin tuossa turbossa hyvä puoli että se herää aikasiin. Itellä herää jo ennen 2000 kierrosta ja haittapuolena on sitten se että 100 vauhissa on 0.2-0.3 baaria ahtoja koko ajan. Toki tuo kyllä riippuu monesta asiasta kuten pakosarjasta, pumpusta ja sen alasyötöistä yms..Eetyzk kirjoitti:Kuinkakohan paljo eroo on tuolla portittomalla ja portillisella suorituskyvyn kannalta?
Esim. jos OM605:en jatkoksi laittaisi ja tehotavotteet 300-350hp.
Mihkä HX35:en rahkeet riittää, järkevillä pakopaineille? 12:lla pesällä tosiaan joutuis ottaan sen portillisen.
Tykkäis kuitenki, et turbo heräilis joskus.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- jokkeri-82
- Vakiokalustoa
- Viestit: 158
- Liittynyt: Pe 30.07.2010 11:27
- Paikkakunta: Harjavalta
Re: HX35 ja HX35w Ero?
Itellä hx35w 606:sen kyljessä #12 pesällä, 1,8 ahtoja. Ei juurikaan savuttele ja tehot aikalailla 300 kieppeillä. Rullilla ei ole käyty muttei noilla syötöillä pitäis olla paljookaan yli 300. Heräilee kohtuu mukavasti ja tasakaasulla painetta alkaa löytymään vasta siinä 140km/h-> nii ja kori v126 ja 2.65:1 perällä.
Re: HX35 ja HX35w Ero?
Sulla taitaa sitten olla pitempi pakosarja tai alasyötöt alempana. Mullakaan ei pahemmin savuttele sen alkupöläytyksen jälkeen. Kyllähän sitä vähän tulee mutta ei mitään hirveitä pilviä ja ahot on siinä kahen baarin kieppeillä. Sama perä ja nelivaihteinen automaatti mutta kori on w124 ja kone on vajaaventtiilinen. Tehoista ei varmaa tietoja ole kun viime penkityksen jälkeen on kierroksia ruuvattu yli 1000 ylöspäin ja syöttöjä kierros enemmän.jokkeri-82 kirjoitti:Itellä hx35w 606:sen kyljessä #12 pesällä, 1,8 ahtoja. Ei juurikaan savuttele ja tehot aikalailla 300 kieppeillä. Rullilla ei ole käyty muttei noilla syötöillä pitäis olla paljookaan yli 300. Heräilee kohtuu mukavasti ja tasakaasulla painetta alkaa löytymään vasta siinä 140km/h-> nii ja kori v126 ja 2.65:1 perällä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: HX35 ja HX35w Ero?
muakin kiinnostais kokeilla tota holsetin hx35:sta. jos tohon pajeroon kokeilis, jahka saa mersun takas baanalle. siihen ainakin sopis laittaa vaikka triplaten noi tehot. onneton peli, mitähän siinä olis tehoja, jotain 90 heppaa ja massaa 1900kg.. tarvis triplata noi tehot, että alkais pajero kulkeen.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: HX35 ja HX35w Ero?
Mulla on tuo turbo kaupan kun pitää itelle saaha 40 superi. 300 euroa on jo tarjottu 

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: HX35 ja HX35w Ero?
210hv tulee kun pumppua tarpeeksi rukataan mutta kone ei kestä kauaa.pera8x kirjoitti:muakin kiinnostais kokeilla tota holsetin hx35:sta. jos tohon pajeroon kokeilis, jahka saa mersun takas baanalle. siihen ainakin sopis laittaa vaikka triplaten noi tehot. onneton peli, mitähän siinä olis tehoja, jotain 90 heppaa ja massaa 1900kg.. tarvis triplata noi tehot, että alkais pajero kulkeen.

Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: HX35 ja HX35w Ero?
ja jos pera8x nyt kerran on päättänyt tuhota sen pajeron ruuvaamalla, niin mulla olis vapari 2.5:n imusarja/plenumi ylimääräisenä, se on kuulemma paljon parempi, kuin se 2.5 tdi:n vakio (tehojen kannalta ja kai se muutenkin virtaa jotenkin paremmin, kun ne aina sellaisen vaihtaa noihin mitsun turbo koneisiin...)Sultzi kirjoitti:210hv tulee kun pumppua tarpeeksi rukataan mutta kone ei kestä kauaa.pera8x kirjoitti:muakin kiinnostais kokeilla tota holsetin hx35:sta. jos tohon pajeroon kokeilis, jahka saa mersun takas baanalle. siihen ainakin sopis laittaa vaikka triplaten noi tehot. onneton peli, mitähän siinä olis tehoja, jotain 90 heppaa ja massaa 1900kg.. tarvis triplata noi tehot, että alkais pajero kulkeen.
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: HX35 ja HX35w Ero?
Kaikki laittaa sen takia kun muutkin laittaanapa kirjoitti:ja jos pera8x nyt kerran on päättänyt tuhota sen pajeron ruuvaamalla, niin mulla olis vapari 2.5:n imusarja/plenumi ylimääräisenä, se on kuulemma paljon parempi, kuin se 2.5 tdi:n vakio (tehojen kannalta ja kai se muutenkin virtaa jotenkin paremmin, kun ne aina sellaisen vaihtaa noihin mitsun turbo koneisiin...)Sultzi kirjoitti:210hv tulee kun pumppua tarpeeksi rukataan mutta kone ei kestä kauaa.pera8x kirjoitti:muakin kiinnostais kokeilla tota holsetin hx35:sta. jos tohon pajeroon kokeilis, jahka saa mersun takas baanalle. siihen ainakin sopis laittaa vaikka triplaten noi tehot. onneton peli, mitähän siinä olis tehoja, jotain 90 heppaa ja massaa 1900kg.. tarvis triplata noi tehot, että alkais pajero kulkeen.
500 €:n lankku, ducato ja laguna...


W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: HX35 ja HX35w Ero?
asiasta kukkaruukkuun.. mitä luulette tapahtuvan, jos nyt ollu hx40/17 portilla tietyillä syötöillä "en tiä tarkkaa lukua" ehkä n.80milliä niin on maksimipaineet 1.5:ssä. ja se ei ole hukkiksella rajoitettu, vaan tuollä syöttömäärällä hukkis ei edes vielä aukea..
Mitä mahtaa tapahtua, kun en koske syöttöihin ollenkaan vaan vaihdan hx35:sen 12 pakosella ja vakkari pakosarjalla tilalle. Varmaan ahto ja pakopaineet noisee heti, vaikka en muuttaisi syöttöjä mihinkään? pitäisi varmaan saada toimiva hukkaportti siihen kiinni samantien..
Mitä mahtaa tapahtua, kun en koske syöttöihin ollenkaan vaan vaihdan hx35:sen 12 pakosella ja vakkari pakosarjalla tilalle. Varmaan ahto ja pakopaineet noisee heti, vaikka en muuttaisi syöttöjä mihinkään? pitäisi varmaan saada toimiva hukkaportti siihen kiinni samantien..
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Re: HX35 ja HX35w Ero?
on tuo pesä sen verran pienempi että ahtojen karkailua on luvassa jos ei porttia ole
w201 om605
Re: HX35 ja HX35w Ero?
Todennäkösesti sulla hyppii ahtopaineet siellä 2 baarin yläpuolella ja pakopaineet liian korkealla.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: HX35 ja HX35w Ero?
Onko 12 numeron pakopesä aina hukkaportilla ?dansku kirjoitti:asiasta kukkaruukkuun.. mitä luulette tapahtuvan, jos nyt ollu hx40/17 portilla tietyillä syötöillä "en tiä tarkkaa lukua" ehkä n.80milliä niin on maksimipaineet 1.5:ssä. ja se ei ole hukkiksella rajoitettu, vaan tuollä syöttömäärällä hukkis ei edes vielä aukea..
Mitä mahtaa tapahtua, kun en koske syöttöihin ollenkaan vaan vaihdan hx35:sen 12 pakosella ja vakkari pakosarjalla tilalle. Varmaan ahto ja pakopaineet noisee heti, vaikka en muuttaisi syöttöjä mihinkään? pitäisi varmaan saada toimiva hukkaportti siihen kiinni samantien..
Sellaisesta minulla on esikammioisessakin vähän kokemusta.
Suunnilleen 80millin syötöillä vielä pelaa aika hyvin.
Herää erittäin hyvin ja polttaa nuo savutta.
Pakopaine kasvaan heti niin suureksi, että painaa kohta hukkaporttia väkisellä auki.
ahto voisi jonnekkin 1,4-1,5bar tasoon noustakkin.
16 numeron hukkaportillinen pakopesä varmaan sopisi paremmin - meinaan sellaista kokeilla omaanikin.
Kuulemma heräävyys ei havaittavasti muutu, pakopaine laskee huomattavasti - voit lisätä ahtoja+syöttöjä yli sadan millin.

Minun suorasuihkarissani ei pakopaine ole ongelma ja paine nousee herkästi ~2,5bar tuntumaan, mutta kierroksille haluaisin lisää virtausta, koska nyt siellä tulee vähän savua, johon ei ahtojen nostokaan auta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: HX35 ja HX35w Ero?
Ei ole aina portillinen tuo #12 pesä. Itsellä palaa vielä noin 100 millin syötöllä melkein savutta. Paitsi tietenkin heräämisvaiheessa tulee vähän. Ahtopaine on vähän yli kahden baarin ja pakopaineet varmasti kovat. Mistä muuten löysit tuohon #16 pesän? Itsellä ei ole koskaan tullut vastaan. Niin ja mulla nous 80 millin syötöllä ahtopaineet 1.8 baariin rullilla. Tiellä en kiihyttämällä saanu nousemaan kun 1.6 baariin vaikka luulin että dynossa on pienempi vastus kun tiellä. Jarrua vasten sitten vähän enemmän. Tuo turbo varmaan putoaa noilla 2.5 paineilla jo kartalta. Super-profiilin ahtimet pysyy paremmin kartalla isoilla paineilla.tuikku kirjoitti:Onko 12 numeron pakopesä aina hukkaportilla ?dansku kirjoitti:asiasta kukkaruukkuun.. mitä luulette tapahtuvan, jos nyt ollu hx40/17 portilla tietyillä syötöillä "en tiä tarkkaa lukua" ehkä n.80milliä niin on maksimipaineet 1.5:ssä. ja se ei ole hukkiksella rajoitettu, vaan tuollä syöttömäärällä hukkis ei edes vielä aukea..
Mitä mahtaa tapahtua, kun en koske syöttöihin ollenkaan vaan vaihdan hx35:sen 12 pakosella ja vakkari pakosarjalla tilalle. Varmaan ahto ja pakopaineet noisee heti, vaikka en muuttaisi syöttöjä mihinkään? pitäisi varmaan saada toimiva hukkaportti siihen kiinni samantien..
Sellaisesta minulla on esikammioisessakin vähän kokemusta.
Suunnilleen 80millin syötöillä vielä pelaa aika hyvin.
Herää erittäin hyvin ja polttaa nuo savutta.
Pakopaine kasvaan heti niin suureksi, että painaa kohta hukkaporttia väkisellä auki.
ahto voisi jonnekkin 1,4-1,5bar tasoon noustakkin.
16 numeron hukkaportillinen pakopesä varmaan sopisi paremmin - meinaan sellaista kokeilla omaanikin.
Kuulemma heräävyys ei havaittavasti muutu, pakopaine laskee huomattavasti - voit lisätä ahtoja+syöttöjä yli sadan millin.![]()
Minun suorasuihkarissani ei pakopaine ole ongelma ja paine nousee herkästi ~2,5bar tuntumaan, mutta kierroksille haluaisin lisää virtausta, koska nyt siellä tulee vähän savua, johon ei ahtojen nostokaan auta.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: HX35 ja HX35w Ero?
saahan niitä 16sia pesiä ainakin uutena. ja sitten joissakin työkoneissa käytetty. esim casen pyöräkuormaajissa ja oletan että kaivinkoneistakin niitä saattaisi löytyä, vaikka suurin osa on 12"
Re: HX35 ja HX35w Ero?
Onko sulla tarkempaa tietoa minkälaisissa vehkeissä niitä on? Vois ostaa ja kokeilla miten sellasella pelais.jolavi kirjoitti:saahan niitä 16sia pesiä ainakin uutena. ja sitten joissakin työkoneissa käytetty. esim casen pyöräkuormaajissa ja oletan että kaivinkoneistakin niitä saattaisi löytyä, vaikka suurin osa on 12"
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: HX35 ja HX35w Ero?
Miten mitataan pakopesan koko? Holseteissa lukee se pakopesän sisällä, mutta olen ostamassa kiina kopiota hx35w:stä ja siinä ei lue lukua.
Onko jotain mittaus tapaa millä varmistaisin onko se 12?
Onko jotain mittaus tapaa millä varmistaisin onko se 12?
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Re: HX35 ja HX35w Ero?
Tuota en kyllä tiiä mutta älä osta kopiotadansku kirjoitti:Miten mitataan pakopesan koko? Holseteissa lukee se pakopesän sisällä, mutta olen ostamassa kiina kopiota hx35w:stä ja siinä ei lue lukua.
Onko jotain mittaus tapaa millä varmistaisin onko se 12?

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: HX35 ja HX35w Ero?
Täytyyhän kaikkea kokeilla ainakin kerran..
Kyl noi jotkut kuulemma ajelee jo ihan pitkiäkin kilometrejä kiinan ahtimilla.. kai nekin on jo kehittyny jonkin verran. 


S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Re: HX35 ja HX35w Ero?
Juu, ja yksikkö on neliötuumaa/tuuma = tuumaa, minkä jenkit unohtaa mainita.Siekkinen kirjoitti:,,,A/R luku ainakin mitataan sillein että portin pinta-ala jaettuna matkalla portista akseliin.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: HX35 ja HX35w Ero?
ääh. kuhan haaveilen. ajelen tällä kuiteskin ihan tälläsenä vakiona niin kauan, kunnes mekkeri on taas baanalla.napa kirjoitti:ja jos pera8x nyt kerran on päättänyt tuhota sen pajeron ruuvaamalla, niin mulla olis vapari 2.5:n imusarja/plenumi ylimääräisenä, se on kuulemma paljon parempi, kuin se 2.5 tdi:n vakio (tehojen kannalta ja kai se muutenkin virtaa jotenkin paremmin, kun ne aina sellaisen vaihtaa noihin mitsun turbo koneisiin...)Sultzi kirjoitti:210hv tulee kun pumppua tarpeeksi rukataan mutta kone ei kestä kauaa.pera8x kirjoitti:muakin kiinnostais kokeilla tota holsetin hx35:sta. jos tohon pajeroon kokeilis, jahka saa mersun takas baanalle. siihen ainakin sopis laittaa vaikka triplaten noi tehot. onneton peli, mitähän siinä olis tehoja, jotain 90 heppaa ja massaa 1900kg.. tarvis triplata noi tehot, että alkais pajero kulkeen.
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: HX35 ja HX35w Ero?
Ja holsetti ilmottaa nuo pesät numeroilla A/R luvun sijaan enkä tiiä miten nuita vertaillaan.tomant kirjoitti:Juu, ja yksikkö on neliötuumaa/tuuma = tuumaa, minkä jenkit unohtaa mainita.Siekkinen kirjoitti:,,,A/R luku ainakin mitataan sillein että portin pinta-ala jaettuna matkalla portista akseliin.
tomant
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103