Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
no nyt olis tarkoitus siirtyä 2000 luvulle autojen suhteen ja tarkasti ottaen korimalliin 211. Ajankohtaiseksi tulee varmaan loppusyksystä tai ensi vuonna mutta tarkoitus olisi imaista mahdollisimman paljon tietoa autosta ennen ostoa siis
Tähän voitaisin tehdä fakta / mutu pohjaista eeposta , kysymyksiä ja vastauksia jne.
Aloitetaan omilla kysymyksillä :
-onko auto sinkitty jo ensimmäisistä vuosimalleista lähtien ? , kuulemma takaluukkuja noistakin maalattu ruosteen takia. Pintapellit ? muovia, alumiinia missä kohtaa koria ? maskit sun muut kromatut osat taitaa jo olla kromattua muovia ?
- sähköjarrut, mitkä vuosimallit ja mikä on korjaus "aikataulu" / hintaluokka
-mitä muuta vakipaikkoja korjausten suhteen löytyy.
- tehon lisäys, esim. alkupään 2.0 cdit tuottaa sen 122hp, lastuttajat tarjoaa noin 170hp ohjelmia , onko tämmöiset softat turvallisia vaiko suoraan karalalle ?
- korjaus, olen tee-se-itse mies, paljonko maksaa star systeemit jne ? (olen ymmärtänyt että star pitää olla jos meinaa kaiken korjata itse).
-s211 , onko tasonsäätö aina vakiona ja mallia pusseilla ? onko saanut sedaniin ?
- madaltaminen , onnistuuko ilman ongelmia isompikin madallus ? saako suuntaukset vielä rajoihin jne.
- varusteet, onko avantgardessa se kauniimpi mittaristo ? entäpä penkit, onko saatavilla "sport" penkkejä jne ?
-ajetut kilometrit , miten todeta varmasti ? entäpä onko tekniikka yhtä kestävää kuin vanhemmissa ? voiko ostaa 300-400tkm ajetun ja ajatella että koneen, laatikon, perän murheet ovat vasta muutaman sadan tuhannen kilsan päässä ?
Tähän voitaisin tehdä fakta / mutu pohjaista eeposta , kysymyksiä ja vastauksia jne.
Aloitetaan omilla kysymyksillä :
-onko auto sinkitty jo ensimmäisistä vuosimalleista lähtien ? , kuulemma takaluukkuja noistakin maalattu ruosteen takia. Pintapellit ? muovia, alumiinia missä kohtaa koria ? maskit sun muut kromatut osat taitaa jo olla kromattua muovia ?
- sähköjarrut, mitkä vuosimallit ja mikä on korjaus "aikataulu" / hintaluokka
-mitä muuta vakipaikkoja korjausten suhteen löytyy.
- tehon lisäys, esim. alkupään 2.0 cdit tuottaa sen 122hp, lastuttajat tarjoaa noin 170hp ohjelmia , onko tämmöiset softat turvallisia vaiko suoraan karalalle ?
- korjaus, olen tee-se-itse mies, paljonko maksaa star systeemit jne ? (olen ymmärtänyt että star pitää olla jos meinaa kaiken korjata itse).
-s211 , onko tasonsäätö aina vakiona ja mallia pusseilla ? onko saanut sedaniin ?
- madaltaminen , onnistuuko ilman ongelmia isompikin madallus ? saako suuntaukset vielä rajoihin jne.
- varusteet, onko avantgardessa se kauniimpi mittaristo ? entäpä penkit, onko saatavilla "sport" penkkejä jne ?
-ajetut kilometrit , miten todeta varmasti ? entäpä onko tekniikka yhtä kestävää kuin vanhemmissa ? voiko ostaa 300-400tkm ajetun ja ajatella että koneen, laatikon, perän murheet ovat vasta muutaman sadan tuhannen kilsan päässä ?
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
no ei todellakaan ole tekniikka samaa tasoa kestävyyden osalta, jos olet tottunut w201/w124 laatuun/kestävyyteen, niin pudotus maanpinnalle on todella raju w211 siirtymisen jälkeen...epk kirjoitti:entäpä onko tekniikka yhtä kestävää kuin vanhemmissa ? voiko ostaa 300-400tkm ajetun ja ajatella että koneen, laatikon, perän murheet ovat vasta muutaman sadan tuhannen kilsan päässä ?
sähkövikaa, suutinvikaa jne... tukivarsia ja vesipumppua saa olla vaihtamassa samaa tahtia, mitä w124 lisätään pissapojan nestettä omituisen usein saa myös olla vaihtamassa xenonin osia (lamppu remontin hinnalla saa ehjän w124 mersun )
yksilöitähän nämä on, joten huonolla tuurilla saa huonomman w211 laadultaan, mitä joku mosse ja polonez oli -70 luvulla hyvällä tuurilla taas voi saada ihan ok. autonkin, mutta se on niin tuurista kiinni näiden nykyautojen kanssa...
jos haluat päästä rahoistasi eroon ja lykätä kätesi kyynärpäitä myöten paskaan, niin hanki ihmeessä w211 mersu... (<- tuo asenne pitää olla lähtökohta aina autoa ostaessa, merkistä riippumatta, niin jää ne turhat heräteostokset väliin jos ostopäätöstä tehdessäsi olet varma että kestät myös ne pettymykset, mitä uudempien autojen omistaminen tuottaa, niin siitä vain nimeä paperiin sitten, mutta jos epäilyttää, niin unohda koko homma ja pysy kunnon autoissa, eli -80 ja - 90 luvun tuotteissa... ) tai pidä ainakin 1 kpl vanhempaa kalustoa reservissä, jos tarve vaatii... tai sitten varaudu taksilla kulkemiseen...
ps. nyt on ollut firman sprintteri 1 ½ kuukautta halvaantuneena, eikä kukaan oikein tiedä miksi se ei ymmärrä kaasusta mitään, on vaihdettu boksia, kaapelia jne, mutta halvaantuneena se aina vain makaa korjaamolla firman w211 taas toimii satunnaisesti, mutta aika arpapeliä sekin on pääseekö sillä juuri silloin matkaan, kun olis tarvetta... mulla ainakin on mitta täyttynyt jo aikaa sitten näihin uusiin vehkeisiin, kun mikään ei tunnu toimivan 2 päivää - viikkoa kauempaa kunnolla
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
Viimeksi muokannut napa, Su 29.01.2012 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Esson baariin, esson baariin...
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
minä puhun ainakin vain omista kokemuksista, jos en erikseen mainitse, että "kuulemma" tai "huhu kertoo"... tiedä sitten onko nuo alkupään w211 todellakin noin susia kaikki mitä meille on sattunut kohdallesonikki kirjoitti:Esson baariin, esson baariin...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
no sitähän varten tämän topikin perustinkin , että tiedän tarviinko auton verran lisää käteiskassaa huoltoja varten kyllä tuossa muutamat 211 tiedän tutuilla ja pakko on sanoa alle 200tkm yksilöissä on ihan naurettivia vikoja jne. Eli sen kyllä jo tiedän että samanlaista laatua ja kestävyyttä on ihan turha odottaa.
Näiden perusteella jopa 124:Sen bensapelit on tuntunut luotettavilla vehkeiltä.
Summailen tässä nyt rauhassa onko järkeä...
Näiden perusteella jopa 124:Sen bensapelit on tuntunut luotettavilla vehkeiltä.
Summailen tässä nyt rauhassa onko järkeä...
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Reilun kahden vuoden aikana olen itse/vaimoni ajanut S211:lla nyt yhteensä reilu 80000 km ja eipä voi huonoksi haukkua. Ei ole tarvinnut suutinta tai sähköosaa vaihdella saati pelätä jättääkö käynnistymättä. Enpä olisi halunnut vaimon ja kahden lapsen käyttöön antaa jotain 20-vuotiasta 124:sta, vaikka ehjän saisi tonnilla.
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Voihan se tietty olla että nämä CDI:t paranee vanhetessaa kun ainakin nämä yli 400tkm ajetut pelit tuntuu pelaavan ilman mitään ongelmia niin w210 kuin w211 malleissakin. Väykyssä ollu viimeisen 100tkm aikana (450->550tkm) "ylimääräisiä" huoltoja vakaajatanko ja narinanivel... eikä paska oo suostunu edes antamaa sitä paljon puhuttua vikatilaa (niin ku ei CLK:aan) kertaakaan vaikka oon sitä hartaasti odottanu Ja lähtee avaimesta kääntämällä käytiin -30c pakkasillakin ilman lämmityksiä (viime talvena joutu kokeilemaan) toisin ku suurinosa noista w124/123 sepelimyllyistä... niin ja autohan on softattu noin 200tkm ajettuna ja kaveri softasi väykkynsä 500tkm ajettuna ja laittoi kiertoon 750tkm ajettuna ilman ongelmia joten tuskin tuo softaus ainakaan ongelma on, päinvastoin ei kai näillä kukaan softaamattomana aja?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
w210 ei ollut muistaakseni mitään vikaa ensimmäisen 220 000 km aikana, paitsi se ulkonäkö (ja oli ihan uutena veholta ostettu, eikä mikään vanha taksi...) se pelas kuin unelma aina... ruoste tietysti sen sitten pilas, mutta teknisesti kulkee yhä vielä varmasti... tämä siis -96 mallisen 220D mallin osalta... tais olla muuten vielä sillä surullisen kuuluisalla lucas:sen pumpulla, mutta edes se ei tehnyt siinä kiusaa...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
No tuota ei kyllä voi kiistä vaikka ei tämäkään niin paha ole ruostumaan ku kauhutarinoista voisi olettaa, samaa luokkaa ku tuon verta ajetulla lankulla (varsinki E124) missä ei ole vielä kaikki pellit mallia KL tai motonet... jousikupitkin on aidot alkuperäiset eikä niissä ole mitää huomioitavaa tullut vielä vastaan (kopkop) Vaikka ei sen puoleen, ei noille ruosteille ole kyllä edes yritetty tehdä mitään, tämä kun on raaka käyttis ja nuo hiposteluvehkeet erikseen. Taisi muutes olla vielä nettiauton halvin facelift sillon aikanaan ku tutulta tulinapa kirjoitti:ruoste tietysti sen sitten pilas
Ruosteista w211 en muista nähneeni ikinä vaikka jobbari kaverillakin noita 500tkm ja paalin väliltä olevia w211:ä on tiuhaan tahtiin pihassa.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
En jaksa alkaa taas hakemaan noita vanhoja keskuteluja, niin moneen kertaan on jo aloitettu W211 keskusteluja. Sanotaanko, että voisi se valvojakin käyttää hakua. Kun niin moneen W211 keskusteluun on lisätty vino pino linkkijä aikaisemmista keskusteluista.
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
olen käyttänytkin, ja bout puoleen kysymyksistäni en löytänyt vastauksia. Kuten rupee tässäkin topikissa kohta näyttämään
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Vain Avandgarde / AMG mittariso on valkoinen. Vakio Avandgarde penkki on keinonahkaa sivuilta/kangasta keskeltä. On saatavan Sport paketissakin Sport istuimet. AMG:ssä ihan omat istuimet. Itselläni on ortopedi penkit eli ilmalla saa säädettyä istuimen muotoa. Se on hyvä pitkällä matkalla.
Jos auto tuotu ulkomailta niin ainoa keino todeta kilometrit jollakin varmuudella (ei täysin mitenkään) on että löytyy hyvä huoltokirja ja sitten voi starilla verrata huoltomuistiin pitääkö paikkaansa. Itse kyselin sähköpostilal vielä Saksalaisesta MB liikkeestä missä oli leimat lyöty että oliko huolettu kyseisinä päivämäärinä mitkä löytyyi huoltokirjasta. Vahvistus tuli että pitävät paikkaansa
Tuo omani on facelift, käsittääkseni faceliftiin on tehty paljon parannuksia..
Jos auto tuotu ulkomailta niin ainoa keino todeta kilometrit jollakin varmuudella (ei täysin mitenkään) on että löytyy hyvä huoltokirja ja sitten voi starilla verrata huoltomuistiin pitääkö paikkaansa. Itse kyselin sähköpostilal vielä Saksalaisesta MB liikkeestä missä oli leimat lyöty että oliko huolettu kyseisinä päivämäärinä mitkä löytyyi huoltokirjasta. Vahvistus tuli että pitävät paikkaansa
Tuo omani on facelift, käsittääkseni faceliftiin on tehty paljon parannuksia..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Nanolakkaus tuli käsittääkseni -04, samoin laatikon glykoliongelmat vähenevät kun valeon susisarjainen syyläri poistui käytöstä 9/-03. SBC jarrut poistuvat faceliftissä -06 lopulla. Airmaticin on saanut sedaniinkin ainakin faceliftissä, en tiedä aiemmista. Faceliftissä tulee kääntymisvaloja, jarrusysteemiin adaptiivisuutta ja hätäjarruvilkutuksia, thermatic jne.
Muistelen että jarruyksikkö maksaa saksasta n.1500€, ellei vika ole vain polkaisujen määrässä jolloin sen voi saada nollattua starilla...
Kyllä mä ainakin yhden autoliikkeen pihalla näin aika ruosteisen saksantuonnin, takapyörien kaaret oli vaan sutastu jollain paukkupullolla päälle...
Muistelen että jarruyksikkö maksaa saksasta n.1500€, ellei vika ole vain polkaisujen määrässä jolloin sen voi saada nollattua starilla...
Kyllä mä ainakin yhden autoliikkeen pihalla näin aika ruosteisen saksantuonnin, takapyörien kaaret oli vaan sutastu jollain paukkupullolla päälle...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Takakopankansi muovia/alumiinia. Konepelti ja etulokasuojat alumiinia, en tiedä oliko kaikissa malleissa.epk kirjoitti:
-onko auto sinkitty jo ensimmäisistä vuosimalleista lähtien ? , kuulemma takaluukkuja noistakin maalattu ruosteen takia. Pintapellit ? muovia, alumiinia missä kohtaa koria ? maskit sun muut kromatut osat taitaa jo olla kromattua muovia ?
Suoraan tuikulleepk kirjoitti: - tehon lisäys, esim. alkupään 2.0 cdit tuottaa sen 122hp, lastuttajat tarjoaa noin 170hp ohjelmia , onko tämmöiset softat turvallisia vaiko suoraan karalalle
Alle 2000€ ja saat läppärin ja staarin.epk kirjoitti: - korjaus, olen tee-se-itse mies, paljonko maksaa star systeemit jne ? (olen ymmärtänyt että star pitää olla jos meinaa kaiken korjata itse).
Farkussa aina takana pussit, tasonsäädöllä. Airmatic lisävarusteena. Airmaticin saanut myös sedaniin, ilmeisesti ei kaikkiin? Vakiona: 400CDI, E500 sekä AMG.epk kirjoitti: -s211 , onko tasonsäätö aina vakiona ja mallia pusseilla ? onko saanut sedaniin ?
Madallettua saa, rautajousisen sekä airmaticin. Rautajousilla normaali setti: kokonaan uudet iskarit ja jouset. Airmaticissa, staarin nokkaan, ohjelmallisesti ja korkeus kun hyvältä näyttää. Kulmat kärsii. Eteen on saatavilla osia ja taakse löytyy myös (350€-2000€)epk kirjoitti: - madaltaminen , onnistuuko ilman ongelmia isompikin madallus ? saako suuntaukset vielä rajoihin jne.
Avangardessa valkoisella pohjalla mittaristo.epk kirjoitti: - varusteet, onko avantgardessa se kauniimpi mittaristo ?
Olen sitä mieltä, että kestää kilometrejä kuin aikaisemmat. Toki ei varmaan yhtä helpolla kahta miljoona ajeta kuin W123:lla. Kilometrien paikkansa pitävyydestä ei saa selvyyttä kuin dokumenttien perusteella. Pelkkä staari ei riitä.epk kirjoitti: -ajetut kilometrit , miten todeta varmasti ? entäpä onko tekniikka yhtä kestävää kuin vanhemmissa ? voiko ostaa 300-400tkm ajetun ja ajatella että koneen, laatikon, perän murheet ovat vasta muutaman sadan tuhannen kilsan päässä ?
Viimeksi muokannut Tomp, Su 29.01.2012 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Osta loppuvuoden 06 tai uudempi niin pääset jo pitkälle
Tosin 2000 luvulle pääset 210 llä ...ja varmaan ehkä mersuharrastajana paremmin
Tosin 2000 luvulle pääset 210 llä ...ja varmaan ehkä mersuharrastajana paremmin
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Tämä on taas tätä turhaa vouhotusta... Ei ne 2002 w211 mallitkaan paskoja ole. Ihan omasta ja muiden kokemuksesta. Tiendän nyt heti 5kpl 2003-2004 malleja ja kaikki pelaa kunnolla ja on hyvässä kunnossa.cuuno kirjoitti:Osta loppuvuoden 06 tai uudempi niin pääset jo pitkälle
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Syksystä on nyt ajeltu -03 220CDI:llä vajaa 10tkm. Mittarissa tällä hetkellä 244tkm. Mukavaa kyytiä antaa, tosin yllättävän äänekäs. Nelipyttyisen dieselin korina kuuluu kiihdytyksissä ja rengasmelu kitkarenkaillakin yli 80km/h-nopeuksilla vähän liian kova. Lieneekö äänieristyksessä tapahtunut parannusta vuosien kuluessa, vastaava 2005 tuntuu rengasäänien osalta hiljaisemmalta. Pitää vaimennella kesällä.
Etulokasuojat, konepelti ja sedanin peräkontin luukku ovat alumiinia. Farmarissa ilmeisesti takaluukku terästä? Omassa ei ole ollut roiskeläppiä edessä, joten kivisuihku syönyt maalia ovien alaosien reunoista. Läpät odottavat asennusta. Takakaaren pokkauksissa pieniä ruostepilkkuja, nyt hoitamalla menee pitkälle. Helmamuovien aluset kannattaa myös tarkistaa. Täällä foorumilla oli juttua muovien alla muhivasta kurasta ja mahdollisista ruosteista.
Kaikki neljä suutinta menivät heti uusiksi, ilmeisesti tähän on jossain välissä tankattu bensaa, joka on rikkonut suuttimet. Pitivät tyhjäkäynnillä melkoista kalkatusta. Uusilla suuttimilla käy niin hienosti kuin tuollainen nyt voi käydä. Moottori- ja voimansiirtopuoli toimii muuten mukavasti. Tuskin seuraavalla 200tkm matkalla noille isompia tarvitsee tehdä. Naftaa menee kylällä ja taajamapyörittelyssä 7-8l/100km. Matkaa pääsee kuuden litran korvilla.
Sähköt vähän kenkkuilevat. SRS-merkkivalo on syttynyt pari kertaa ajossa. Menee pois kun sammuttaa ja antaa kaikkien väylien mennä lepotilaan. Vikamuistiin ei jää mitään merkintää. Muutaman kerran on tehnyt myös sitä, että radio jää mykäksi käynnistyksen jälkeen. Radion näyttöön tulee vain viivoja. Ei auta vaikka räpsyttelee virtoja pois ja päälle. Pienen ajon jälkeen seuraavalla käynnistyksellä kyllä toimii. Jossain mahtaa olla huono kontakti, joka parantuu auton liikkuessa (toistaiseksi...)
Pikkuakku herjailee kovemmilla alle -15´c pakkasilla vetämällä mittariston punaiseksi. Joko pikkuakku tai akun ohjausrele on vaihtokunnossa.
Nyt viimeisenä tuli SBC-jarruista herja mittaristoon, testeri kertoo että hydrauliikkayksikön käyttöikä on ylittynyt. Liikaa poljettu jarrua siis... Noitahan on vaihdeltu takuuseen ja jos ei takuuseen mene, niin starilla saa käyttöaikaa ohjelmoitua lisää. Silti jos rahkeet riittää, niin ottaisin faceliftin jossa taas tavalliset alipainetehosteiset jarrut.
Aiemmin on alla ollut 190E 2.6A ja W140 320. Ässä vaihtui tähän ja 190 seisoo tallissa. Noihin verrattuna hitusen ärsyttää nuo sähköjen kummittelut - satunnaisia vikailmoituksia milloin mistäkin asiasta. Vähän myös kaivelee, että piti ottaa tuolla traktorin moottorilla. Nyt kun dieselillä ajokaan ei enää ole kovin edullista, olisi ollut sama ottaa pitkä kone ja nauttia äänestä ja sivistyneemmästä käynnistä. Kutonen on kuitenkin aina kutonen.
Sitten näitä pään sisäisiä juttuja... W211:stä puuttuu se jokin määrittelemätön, joka tekee vanhoista mersuista Mersuja. Kaikki on hitusen halvempaa ja tavallisempaa. Joka aamu kun hyppäsi 190:n tai ässän rattiin ja hyräytti koneen käyntiin, syttyi hymy huulille ja tunsi tehneensä oikean valinnan. Eemelillä samaa tunnetta ei tule, sillä vain siirrytään paikasta toiseen, vaikkakin edelleen laadukkaammin kuin monella muulla vehkeellä.
Etulokasuojat, konepelti ja sedanin peräkontin luukku ovat alumiinia. Farmarissa ilmeisesti takaluukku terästä? Omassa ei ole ollut roiskeläppiä edessä, joten kivisuihku syönyt maalia ovien alaosien reunoista. Läpät odottavat asennusta. Takakaaren pokkauksissa pieniä ruostepilkkuja, nyt hoitamalla menee pitkälle. Helmamuovien aluset kannattaa myös tarkistaa. Täällä foorumilla oli juttua muovien alla muhivasta kurasta ja mahdollisista ruosteista.
Kaikki neljä suutinta menivät heti uusiksi, ilmeisesti tähän on jossain välissä tankattu bensaa, joka on rikkonut suuttimet. Pitivät tyhjäkäynnillä melkoista kalkatusta. Uusilla suuttimilla käy niin hienosti kuin tuollainen nyt voi käydä. Moottori- ja voimansiirtopuoli toimii muuten mukavasti. Tuskin seuraavalla 200tkm matkalla noille isompia tarvitsee tehdä. Naftaa menee kylällä ja taajamapyörittelyssä 7-8l/100km. Matkaa pääsee kuuden litran korvilla.
Sähköt vähän kenkkuilevat. SRS-merkkivalo on syttynyt pari kertaa ajossa. Menee pois kun sammuttaa ja antaa kaikkien väylien mennä lepotilaan. Vikamuistiin ei jää mitään merkintää. Muutaman kerran on tehnyt myös sitä, että radio jää mykäksi käynnistyksen jälkeen. Radion näyttöön tulee vain viivoja. Ei auta vaikka räpsyttelee virtoja pois ja päälle. Pienen ajon jälkeen seuraavalla käynnistyksellä kyllä toimii. Jossain mahtaa olla huono kontakti, joka parantuu auton liikkuessa (toistaiseksi...)
Pikkuakku herjailee kovemmilla alle -15´c pakkasilla vetämällä mittariston punaiseksi. Joko pikkuakku tai akun ohjausrele on vaihtokunnossa.
Nyt viimeisenä tuli SBC-jarruista herja mittaristoon, testeri kertoo että hydrauliikkayksikön käyttöikä on ylittynyt. Liikaa poljettu jarrua siis... Noitahan on vaihdeltu takuuseen ja jos ei takuuseen mene, niin starilla saa käyttöaikaa ohjelmoitua lisää. Silti jos rahkeet riittää, niin ottaisin faceliftin jossa taas tavalliset alipainetehosteiset jarrut.
Aiemmin on alla ollut 190E 2.6A ja W140 320. Ässä vaihtui tähän ja 190 seisoo tallissa. Noihin verrattuna hitusen ärsyttää nuo sähköjen kummittelut - satunnaisia vikailmoituksia milloin mistäkin asiasta. Vähän myös kaivelee, että piti ottaa tuolla traktorin moottorilla. Nyt kun dieselillä ajokaan ei enää ole kovin edullista, olisi ollut sama ottaa pitkä kone ja nauttia äänestä ja sivistyneemmästä käynnistä. Kutonen on kuitenkin aina kutonen.
Sitten näitä pään sisäisiä juttuja... W211:stä puuttuu se jokin määrittelemätön, joka tekee vanhoista mersuista Mersuja. Kaikki on hitusen halvempaa ja tavallisempaa. Joka aamu kun hyppäsi 190:n tai ässän rattiin ja hyräytti koneen käyntiin, syttyi hymy huulille ja tunsi tehneensä oikean valinnan. Eemelillä samaa tunnetta ei tule, sillä vain siirrytään paikasta toiseen, vaikkakin edelleen laadukkaammin kuin monella muulla vehkeellä.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Tomp kirjoitti:Tämä on taas tätä turhaa vouhotusta... Ei ne 2002 w211 mallitkaan paskoja ole. Ihan omasta ja muiden kokemuksesta. Tiendän nyt heti 5kpl 2003-2004 malleja ja kaikki pelaa kunnolla ja on hyvässä kunnossa.cuuno kirjoitti:Osta loppuvuoden 06 tai uudempi niin pääset jo pitkälle
Juuri näin. Ihan turhaa pelottelua, moni asiantuntija kertoo varmalla paatoksella kuinka paskoja alkupään mersut on.
Auton kunto menee käsikädessä sen kanssa miten sitä pidetään ja hoidetaan.
Penkkin selkänoja taakse, nopat peiliin ja kisaamaan jokaisen kanssa. Auto kuin auto ei tosiaan kauaa toimi.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Mitä näistä väittelemään ...määrällisesti kuitenkin huomattavasti enemmän vikoja ja takuu korjauksia kun 01-02 210 tai 06> 211
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Onko jossain joku lista olemassa?cuuno kirjoitti:Mitä näistä väittelemään ...määrällisesti kuitenkin huomattavasti enemmän vikoja ja takuu korjauksia kun 01-02 210 tai 06> 211
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Itsellä -05 sedan ja diisselillä tietysti. Mittarissa 291tkm, joista itse mennyt 140tkm ja softan vaihdolla n 100tkm. Neljän vuoden aikana, kun auto on minulla ollut ylimääräisiä korjauksia on ollut taka-SAM ja etupään nivelien vaihtoja. Autossa on myös airmatic, johon vaihdettiin kompura (n400e) 250tkm kohdalla. Mielestäni on hieno lisävaruste! Madaltaminen maksoi n. 200, kun starilla laskettiin ja kulmat säädettiin. Yli 30mm madaltaessa on syytä vaihtaa sellaiset säätötangot tukivarsille, jotta rengaskulmat pysyy sallituissa rajoissa.
Kuulemani mukaan moottorin äänen eristys on parantunut juuri tässä -05 mallissa.
Oon 15 vuotta ajellut pelkästään mersuilla, ja onhan tämä nyt ihan eri luokkaa joka suhteessa kuin nuo vanhemmat mallit. Kyllä niitäkin piti huoltaa säännöllisesti, jotta ne kunnossa pysyi.
Se "mersumaisuus" mikä aiemmin mainittiin puuttuvan näistä, johtuu varmaan siitä ettei tässä ole enää sitä vanhan aikaista mittaristoa joka mersuissa viimeisen 30 vuoden ajan on ollut.
Kuulemani mukaan moottorin äänen eristys on parantunut juuri tässä -05 mallissa.
Oon 15 vuotta ajellut pelkästään mersuilla, ja onhan tämä nyt ihan eri luokkaa joka suhteessa kuin nuo vanhemmat mallit. Kyllä niitäkin piti huoltaa säännöllisesti, jotta ne kunnossa pysyi.
Se "mersumaisuus" mikä aiemmin mainittiin puuttuvan näistä, johtuu varmaan siitä ettei tässä ole enää sitä vanhan aikaista mittaristoa joka mersuissa viimeisen 30 vuoden ajan on ollut.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Ite tyytyväinen autoon. Oma -04 s211 270cdi. 2010 ostaessa mittarissa 360tkm ja nyt 410tkm. Tuttu suositteli faceliftiä tai -04 teenpäin. Hinnan takia päädyin tohon. Vaihtoon on mennyt vesipumppu, muutama tukivarsi, sekä muutama pallonivel. Sisusta on nahkaa ja erittäin hyvässä kunnossa, ei kulunut eikä venynyt. Viime talvena kovilla pakkasilla perä oli alhaalla muutaman kerran yön jäljiltä, mutta nousi kun käynnisti auton, joten en ole sille tehnyt mitään, eikä ole tänä talvena vielä tapahtunu. Kulutuskin mielestäni kohtuullinen auton kokoon nähden, n. 7 l/100km, josta itellä suurin osa maantietiä/moottoritietä. Auton mittarin mukaan viime kesältä reilun 15tkm keskikulutus 6,4l/100km. Ja auto tuntuu hyvältä vielä noillakin kilometreillä. Suosittelen, vaikka kai noikin on yksilöitä.
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Sähköjarrut poistui faceliftistä (v-kulma maskissa) alkaen. Siirrä 1500-2500e korjaustilille kasvamaan korkoa ja katso sitten joskus autoa myydessä pois, että oliko kannattava sijoitus. Yritän sanoa että kannattaa olla tietoinen riskistä, niin ei tule yllätyksiä. Esimerkiksi ei välttämättä kannata ostaa 10000e kallimpaa autoa, jotta välttäisi 2000e korjauksen, joka tulee 10% mahdollisuudella. Ensimmäisenä kaiketi jarrun laskuri tulee täyteen, niin autosta ei tule heti jarrutonta.epk kirjoitti: - sähköjarrut, mitkä vuosimallit ja mikä on korjaus "aikataulu" / hintaluokka
Facelifteissä on puolestaan hiukkassuodattimet, joista voi kanssa tulla vaihtokuluja.
Tuossa yläraja niin alaraja lienee 500e halvalle starille ja 1000e paremmalle läppärin kera.Tomp kirjoitti:Alle 2000€ ja saat läppärin ja staarin.epk kirjoitti:- korjaus, olen tee-se-itse mies, paljonko maksaa star systeemit jne ? (olen ymmärtänyt että star pitää olla jos meinaa kaiken korjata itse).
Omasta E:stä senverran että on ollut pari vuotta käytössä. Ollaan ajettu reilu 10tkm vuodessa. On ollut vain mekaanisia vikoja, jotka on saanut itse korjattua: katkenneen jousen ja nivelten vaihtoa. Itse olen myös laittanut peräkoukun, uuden akun ja roiskeläpät. Enempää ei ole tullut rassailtua. Kyllähän tuossa on suurempi kynnys alkaa tekemään mitään isompaa remonttia mitä vanhempiin autoihin. Huollot olen teettänyt liikkeessä.
Ei tuota huonoksi voi moittia. Ostettaessa rivikuutosen äänet olivat positiivinen yllätys: tyhjäkäynti on tasaista "kehräystä" ja minun puolesta saa kiihdytyksessäkin kuulua moottorin äänet.
Esa
GL X164 420cdi -07
E W211 280cdi -05
Ex-ML W163 320 -01
GL X164 420cdi -07
E W211 280cdi -05
Ex-ML W163 320 -01
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Faceliftissä keinonahkaa, mutta käsittääkseni vanhemmassa aitoa nahkaa? Samaten MB-twin sisusta aitoa/keinonahkaa prefaceliftissä, sitten taas faceliftin artico sisusta kokonaan keinonahkaa.simppa80 kirjoitti: penkki on keinonahkaa sivuilta/kangasta keskeltä.
Itsellä sama automalli harkinnassa. En oikein jaksa esson baarijuttuja uskoa kun ei ne näyttäneet pitävän väykynkään kohdalla paikkaansa. Testerireissuja ja vikatiloja ei ole tarvinnut pahemmin ihmetellä, paljon huolettomampaa ajelua kuin 124:sella...
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Henkilö on ostamassa autoa ja alkupään autoissa ollut ongelmallisia ratkaisuja/vikoja ....loppupään autoissa niitä ei ole ollut juurikaan ...kysyy tietoa kaikkeen ko malliin liittyvää tälläistä tietoa loppu lausuma : loppupään autoja erehdytty kehumaan luottevimmiksi ostoiksi mutta enemmän ilmaantunut alkupään suosittelijoita ! Eli siis näin !
Itse kuitenkin ajelen loppupään 211 autolla mielummin
Itse kuitenkin ajelen loppupään 211 autolla mielummin
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Älä usko kaikki kauhutarinoita. Itse ostin W211 320CDI-03 163tkm Airmatic ja nyt mittarissa 186tkm. Autoon vaihdettiin kone, perä ja laatikkoöljyt sekä termari. Vuoden aikana ei mitään vikaa (kop kop) 1v 3kk hehkut vaihdettu ja rele korjattu, ainoat viat (kulutusosia) sekä ilmeisesti (orkkis) akut vaihdettiin varmuudeksi. Eli, eipä huonoksi voi haukkua, mutta tottakai auton historia on tärkein, mikään kestä huoltamatta.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Olisin itekkin kääntynyt faceliftiin jos olis ollu 10000€ ylimääräistä. Mut ei itellä ainakaan oo pahaa sanottavaa tosta -04 mallista, ja vielä noilla kilsoilla. Ja edellisten lisäksi noita parkkitutkan antureita menny jokunen sekä edestä että takaa.
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Kaikilla joilla on ollut airmatic, niin on jotakin ongelmaa ollut niiden suhteen. Kallis on sitä korjata kuten jo varmaan tiedät. Mutta kyyti on kyllä hulppeaa ilmajousisella. Olen 5 eri mersua ajanut airmaticilla, 3 niistä paljonkin. 400CDIssä on jo kolmannet etuiskarit menossa, kilsoja reilu 100 000 km, eli kalliiksi on tullut siinä.
Tutun uutena ostettu 320CDI 4-matic airmaticci meni uuteen 212 vaihdossa ja siihen joutui mersun liike laittamaan kaikki tolpat uusiksi 180 000 km.
Kaverin farmari airmatikissa 320CDI:ssä on uudet takaiskareiden pussit nyt alla, 200 000km.
Toisella kaverilla on 350 000km ajettu 270CDI farkku ilman airmaticia, siitä meni takapussi toiselta puolen vaihtoon joku aika sitten. Oli kohtuu halpa korjata ja pysty itte tekehmään vaihdon. Kaikki muutkin remontit tuo kaveri on tehnyt itte, alustan osia jonkun verran yms. Alustan osat oli sen mielestä paljon hempulimman olosia / kokosia kuin esim. 124.
Itte ostasin facelifti farmarin ilman airmaticcia Tuon suosituksen antoi myös Oulun vehon asentaja Sen mielestä se facelifti on parempi ajaa, ohjaus tuntuma parempi??? En ossaa tuohon sanoa, ko ihan ok:lta nuo kaikki on tuntunu ajaa olipa sitten facelifti tai ei. Paljon mukavempi kuiten on ajella ko 210 koriset, jotenkin on 124sen olonen enemmän tuo 211.
Tutun uutena ostettu 320CDI 4-matic airmaticci meni uuteen 212 vaihdossa ja siihen joutui mersun liike laittamaan kaikki tolpat uusiksi 180 000 km.
Kaverin farmari airmatikissa 320CDI:ssä on uudet takaiskareiden pussit nyt alla, 200 000km.
Toisella kaverilla on 350 000km ajettu 270CDI farkku ilman airmaticia, siitä meni takapussi toiselta puolen vaihtoon joku aika sitten. Oli kohtuu halpa korjata ja pysty itte tekehmään vaihdon. Kaikki muutkin remontit tuo kaveri on tehnyt itte, alustan osia jonkun verran yms. Alustan osat oli sen mielestä paljon hempulimman olosia / kokosia kuin esim. 124.
Itte ostasin facelifti farmarin ilman airmaticcia Tuon suosituksen antoi myös Oulun vehon asentaja Sen mielestä se facelifti on parempi ajaa, ohjaus tuntuma parempi??? En ossaa tuohon sanoa, ko ihan ok:lta nuo kaikki on tuntunu ajaa olipa sitten facelifti tai ei. Paljon mukavempi kuiten on ajella ko 210 koriset, jotenkin on 124sen olonen enemmän tuo 211.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Minä kävin koeajamassa yhden Oulun Vehon asentajan W211 faceliftin. Se oli itse hakenut sen Saksasta. Kysyin AirMaticin puutteesta kun lähes kaikki muut varusteet siitä löytyi. Oli kuulemma ollut hänelle yksi varuste kriteereistä että ei Airmaticia.. Ikinä en ole Airmaticilla ajanut mutta on kuulema upea varuste.joop79 kirjoitti:Tuon suosituksen antoi myös Oulun vehon asentaja
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: Kaiken kattava 211 topikki (siirtymä "opas" )
Tomp kirjoitti: Toki ei varmaan yhtä helpolla kahta miljoona ajeta kuin W123:lla.
Joskus silloin tällöin 211:sta ajaneena ja 100tkm W123:lla vääntäneenä voisin kyllä ajatella, että kyllä tuolla uudemmalla se 2 miljoonaa km taittuu kyllä melko lailla helpommin.