107

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
sineentaivas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 08.10.2011 10:07

107

Viesti Kirjoittaja sineentaivas »

En löytänyt netistä (tai osannu) Paljonkohan tuossa 280 slc 110 koneessa on nuo teho ja vääntö arvot?
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2563
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: 107

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Olisiko samat kuin aikakauden S-sarjalaisessa eli 280 S,puristussuhde 8.1,Teho:156hv 115kw/5750 r/min!?
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: 107

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Tuossa erään jenkkisivuston tiedot:

Engine 6 Cylinder M 110:
Capacity: 2746cc 168ci
Type: Conventional, watercooled four stroke, reciprocating piston type with 6 cylinders in-line configuration
Configuration: Front mounted, longitudinal, inline
Head: Pushrod and rocker actuated ohv, overhead camshaft
Fuel System: Bosch electronic (from 1979 mechanical with air flow sensor)
Bore and Stroke: 86mm x 78.8mm (3.41 x 3.10 inch)
Power: 185 hp (DIN) @ 6000rpm
Torque: 24.3 mkg @ 4500rpm (175.8 ft/lb)
Compression Ratio: 9.0:1

Ja Mercefreaken antaa tällaiset tiedot:

Antall sylindre 6 (rekke)
Antall ventiler 12
Boring/slaglengde 86,0 / 78,8 mm
Slagvolum 2746 cm3
Kompresjon 9,0; fra 02/76: 8,7; fra 04/78: 9,0
Effekt 185 HK ved 6000 o./min.
177 HK ved 6000 o./min. fra 02/76
185 HK ved 5800 o./min. fra 04/78
Dreiemoment 238 Nm ved 4500 o./min.
233 Nm ved 4500 o./min. fra 02/76
240 Nm ved 4500 o./min. fra 04/78
Drivstofftank 90 liter
Felger 6 1/2 J x 14 H 2
Dekk 185 HR 14; fra 03/80: 195/70 HR 14 89 H
Akselerasjon 0-100 km/t 10, 1 sekunder (manuelt gir) / 11,0 sekunder (automatgir)
Topphastighet 200-205 km/t (manuelt gir) / 195-200 km/t (automatgir)
Transmisjon 4-trinns manuelt gir, 5-trinns manuelt gir, 4-trinns automatgir

Akselavstand
282,0 cm
Sporvidde foran / bak 145,2 cm / 144,0 cm
Lengde 475,0 cm
Bredde 179,0 cm
Høyde 133,0 cm
Snudiameter 11,55 meter
Totalvekt 2040 kg
Egenvekt 1550 kg
(Iflg. DIN 70020: med drivstoff, reservehjul og verktøy)
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
sineentaivas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 08.10.2011 10:07

Re: 107

Viesti Kirjoittaja sineentaivas »

jaakko.putkisaari kirjoitti:Olisiko samat kuin aikakauden S-sarjalaisessa eli 280 S,puristussuhde 8.1,Teho:156hv 115kw/5750 r/min!?
Puhuin kyllä 110 koneesta
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2563
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: 107

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

sineentaivas kirjoitti:
jaakko.putkisaari kirjoitti:Olisiko samat kuin aikakauden S-sarjalaisessa eli 280 S,puristussuhde 8.1,Teho:156hv 115kw/5750 r/min!?
Puhuin kyllä 110 koneesta
No kappas niinpä teit sorry,aamutuimaan näköjään tuleepi lujettua omiaan.. :oops:
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13645
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 107

Viesti Kirjoittaja karra »

jaakko.putkisaari kirjoitti:
sineentaivas kirjoitti:
jaakko.putkisaari kirjoitti:Olisiko samat kuin aikakauden S-sarjalaisessa eli 280 S,puristussuhde 8.1,Teho:156hv 115kw/5750 r/min!?
Puhuin kyllä 110 koneesta
No kappas niinpä teit sorry,aamutuimaan näköjään tuleepi lujettua omiaan.. :oops:
Jaakon arvot on myös M110 moottorista mutta kaasarimallista :P .

M130 moottoreita oli M130 ja M130E, onkohan se sama M110 ja M110E en osaa sanoa... :? E=Einspritzung.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14225
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 107

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tuo mercefrakenin tieto on oikea, puristussuhteen muutos muuttaa hieman tehoa 76-78.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2563
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: 107

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

karra kirjoitti:
jaakko.putkisaari kirjoitti:
sineentaivas kirjoitti:
jaakko.putkisaari kirjoitti:Olisiko samat kuin aikakauden S-sarjalaisessa eli 280 S,puristussuhde 8.1,Teho:156hv 115kw/5750 r/min!?
Puhuin kyllä 110 koneesta
No kappas niinpä teit sorry,aamutuimaan näköjään tuleepi lujettua omiaan.. :oops:
Jaakon arvot on myös M110 moottorista mutta kaasarimallista :P .

M130 moottoreita oli M130 ja M130E, onkohan se sama M110 ja M110E en osaa sanoa... :? E=Einspritzung.
Joo saattoi olla kaasarimallin arvot,koska tuolla Esan postauksessa on nuo vm77 280se stä tutut lukemat ruiskutus moottorille jonka puristus suhde:8,0:1 teho 177hv(130kw)6000r/min.Vääntöä 23,8kpm(233Nm)/4500r/min.

Muuten mielenkiintoista tuo mersun tapa istuttaa samoja koneita eri korivaihtoehtoihin ja tehdä kenties pikku muutoksia siinä sivussa,
eikös S sarjalaisen uudistuksessakin v 1979 tuo 2.8 kone laitettu lähes muuttumattomana S än nokalle.?
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Vastaa Viestiin