RalliSprint Mersu
Re: RalliSprint Mersu
perävälitys on ihan ok. mutta voimaa tuo tuntuu kaipaavan rutkasti lisää (ja samalla se perävälityskin alkaa tuntumaan lopullisesti hyvältä...)
joku 250-270 hp olis varmaan ihan passelin tehoinen kone, niin ei ajettavuus vielä pääse kärsimään (liian ylävireisen koneen takia)
ducato ja rellu
joku 250-270 hp olis varmaan ihan passelin tehoinen kone, niin ei ajettavuus vielä pääse kärsimään (liian ylävireisen koneen takia)
ducato ja rellu
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: RalliSprint Mersu
Hommasin kilpuriin uuden perämurikan.
Jos vaikka huomenissa saisi sen asennettua paikoilleen ja pääsisi vaikka vähän kokeilemaankin

Jos vaikka huomenissa saisi sen asennettua paikoilleen ja pääsisi vaikka vähän kokeilemaankin


W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Re: RalliSprint Mersu
Mistä autosta tuo perä on kotoisin?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: RalliSprint Mersu
Tuo perä on tehdasuusi käyttämätön kisaperä.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Re: RalliSprint Mersu
Mistä löysit tuommoisen? Mahtoi maksaa "hunajaa"?katja74 kirjoitti:Tuo perä on tehdasuusi käyttämätön kisaperä.
Re: RalliSprint Mersu
Perä löytyi suhteilla SaksastaJP74 kirjoitti:Mistä löysit tuommoisen? Mahtoi maksaa "hunajaa"?

ja sanotaan näin. että rahalla tästä selvisi...
Perä on paikoillaan ja koeajo osoitti, että ajo-ominaisuudet parani huomattavasti hitsilukkoon verrattuna.
Kakkosella pääsee liikkeelle asfaltilta, mutta ykkönenkään ei oo tarpeeton...
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 75
- Liittynyt: To 20.05.2010 11:00
Re: RalliSprint Mersu
...kyllä muutama samanlainen uusi isolla lukolla varustettu perämurikka saattaisi vieläkin löytyä. Sopii ainakin malleihin W201, W202, W203?, W124, W210? Hinta ym. tietoja yv:llä.
Re: RalliSprint Mersu
No niin. Uusi kausi on käynnistymässä, ainakin auton osalta.
Itse poden vielä tuota leikattua kättäni, mutta isäntä on lupautunut kuljettamaan sprinttimersua kauden ensimmäisessä kisassa.
Toivottavasti tuo sen ehjänä maaliin asti, ettei tarvitse taas viettää viikkoja tallissa.
Vanhat nettisivut poistuu/ on poistuneet käytöstä ja uusittuihin sivuihin pääsee tutustumaan tästä.
Sivuja päivitetään kisakauden kuluessa ainakin kuvilla ja ehkä muillakin kisakuulumisilla.
Itse poden vielä tuota leikattua kättäni, mutta isäntä on lupautunut kuljettamaan sprinttimersua kauden ensimmäisessä kisassa.
Toivottavasti tuo sen ehjänä maaliin asti, ettei tarvitse taas viettää viikkoja tallissa.
Vanhat nettisivut poistuu/ on poistuneet käytöstä ja uusittuihin sivuihin pääsee tutustumaan tästä.
Sivuja päivitetään kisakauden kuluessa ainakin kuvilla ja ehkä muillakin kisakuulumisilla.
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Re: RalliSprint Mersu
Onnea ja menestystä tulevalle kaudelle!
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: RalliSprint Mersu
Kiitostomant kirjoitti:Onnea ja menestystä tulevalle kaudelle!
tomant

Kauden ensimmäisestä kisasta Rantasalmelta isäntä sai sijoituksen 7. omassa luokassaan.
Junioreiden yleiskilpailussa 14. Että ihan hyvin

Itse avasin kauden eilen sunnuntaina Paltasen Autourheilukeskuksessa, Pieksämäellä.
Ensimmäisen kierroksen köröttelyn jälkeen olin naisten luokan viimeisenä.
Toisella kierroksella aika parani noin 6 sekuntia, ja lopullinen sijoitus oli naisten luokan kolmas.
Seuraava koitos on sunnuntaina 29.1. Suonenjoen Raviradan ympäristössä.
Katsotaan miten siellä sitten taas käy....

Ja kuvia löytyy tästä, kunhan ehdin niitä sinne laittamaan

W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Re: RalliSprint Mersu
Sunnuntaina ollaan taas kaato paikassa vahissa ja väistelemässä tuomari pistettä kohti tulevia kulkuneuvvoja
ex MB 412d -96
ex 190E -85 tommaatti
ex 190D -86 2,5
S124 220te -92 tunnistaa isosta sinisestä tarrasta takalasissa
Cit perlingo eli perslinko
Kilpuri kalustona Cit c2 vts
ex 190E -85 tommaatti
ex 190D -86 2,5
S124 220te -92 tunnistaa isosta sinisestä tarrasta takalasissa
Cit perlingo eli perslinko
Kilpuri kalustona Cit c2 vts
Re: RalliSprint Mersu
Ei tainnu tälläkertaa kaatuu yhtään kulkuneuvoo.petteri p kirjoitti:Sunnuntaina ollaan taas kaato paikassa vahissa ja väistelemässä tuomari pistettä kohti tulevia kulkuneuvvoja
Rata oli edelleen tosi hieno ja järjestelyt pelasi hyvin, niinkuin joka vuosi.
Ensimmäisen kierroksen johtopaikka vaihtui naistenluokan kolmospokaaliin.
Kuvia voi käydä katsomassa tuolta

W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Re: RalliSprint Mersu
Vähäsen oli tapahtumia kisassa kyl mikä oli tuolla harvinaista.
Ekalla lenkillä kuulosti olevan käynti häiriöitä lippupisteiden 3-5 välillä ja näytti ajo hitaammalta mitä toisella lenkillä
Ekalla lenkillä kuulosti olevan käynti häiriöitä lippupisteiden 3-5 välillä ja näytti ajo hitaammalta mitä toisella lenkillä

ex MB 412d -96
ex 190E -85 tommaatti
ex 190D -86 2,5
S124 220te -92 tunnistaa isosta sinisestä tarrasta takalasissa
Cit perlingo eli perslinko
Kilpuri kalustona Cit c2 vts
ex 190E -85 tommaatti
ex 190D -86 2,5
S124 220te -92 tunnistaa isosta sinisestä tarrasta takalasissa
Cit perlingo eli perslinko
Kilpuri kalustona Cit c2 vts
Re: RalliSprint Mersu
Päivitykset tänne on näköjään jääneet vähän vähiin
,
mutta viimeisimpiä kisakuulumisia ja kuvia voi käydä katselemassa tuolta meijän nettisivuilta.
Sinne tulee päivityksiä jokaisen kisan jälkeen; ehkä
klik

mutta viimeisimpiä kisakuulumisia ja kuvia voi käydä katselemassa tuolta meijän nettisivuilta.
Sinne tulee päivityksiä jokaisen kisan jälkeen; ehkä

klik
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Re: RalliSprint Mersu
Suonenjoella näytti meno hyvältä
Mites sen kuljetus kulkuneuvvon kanssa kävi

Mites sen kuljetus kulkuneuvvon kanssa kävi
ex MB 412d -96
ex 190E -85 tommaatti
ex 190D -86 2,5
S124 220te -92 tunnistaa isosta sinisestä tarrasta takalasissa
Cit perlingo eli perslinko
Kilpuri kalustona Cit c2 vts
ex 190E -85 tommaatti
ex 190D -86 2,5
S124 220te -92 tunnistaa isosta sinisestä tarrasta takalasissa
Cit perlingo eli perslinko
Kilpuri kalustona Cit c2 vts
Re: RalliSprint Mersu
Suonenjoella on jokakerta hauska ajaa
Kiitos jälleen kerran järjestäjille.
Nettisivuilta voi käydä lueskelemassa taas tämänkin vuoden kisakuulumisia.
Ja siellä on myös linkki incar videoihin...pääsee katsomaan kuinka kädet käy kisan aikana
Kyllä sillä kuljetuskalustolla kotiin päästiin...
eiköhän se lähde takaisin sinne huoltoon missä olikin...
Sen siitä saa kun sekoaa vääränmerkkisiin
Mutta tälläkertaa oli pakko, kun ei muuta vaihtoehtoa ollut...

Kiitos jälleen kerran järjestäjille.

Nettisivuilta voi käydä lueskelemassa taas tämänkin vuoden kisakuulumisia.
Ja siellä on myös linkki incar videoihin...pääsee katsomaan kuinka kädet käy kisan aikana

Kyllä sillä kuljetuskalustolla kotiin päästiin...
eiköhän se lähde takaisin sinne huoltoon missä olikin...
Sen siitä saa kun sekoaa vääränmerkkisiin

Mutta tälläkertaa oli pakko, kun ei muuta vaihtoehtoa ollut...
W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Re: RalliSprint Mersu
minkäslainen kytkin täällä on ?
entä vauhtipyörä?
vaihdelaatikko?
entä vauhtipyörä?
vaihdelaatikko?
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: RalliSprint Mersu
Vakioiso E kirjoitti:minkäslainen kytkin täällä on ?
ihan vakio tämäkiniso E kirjoitti:entä vauhtipyörä?
dieselin 4-vaihteinen vakio lootaiso E kirjoitti:vaihdelaatikko?

W110 -62, R107 -81, S124 -89, W203 -02,
Re: RalliSprint Mersu
täytynee kyl ihmetel mitenkä tuo 4-vaihteinen laatikko kestää.
Ystävän mersusta saatin jäällä piikeillä heti melkein kakkosen hampaat rikki, nyt bmw zf muuten hyvä mut niinku bmw aina 2 vaihde pieni ja 3 suhteessa liian iso. (ja niin moottorina oli 3.0l 12v bensiini)
Ystävän mersusta saatin jäällä piikeillä heti melkein kakkosen hampaat rikki, nyt bmw zf muuten hyvä mut niinku bmw aina 2 vaihde pieni ja 3 suhteessa liian iso. (ja niin moottorina oli 3.0l 12v bensiini)
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: RalliSprint Mersu
Bensakoneen nelivaihteisessa on paremmat välitykset mielestäni, kuin dieselissä. 1-3 ovat pisempiä, nelosen ollessa sama.