C220D kierrokset eivät laske..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
TKL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 02.06.2004 14:19
Paikkakunta: Salon seutu

C220D kierrokset eivät laske..

Viesti Kirjoittaja TKL »

normaalisti kun vaihtaa vaihdetta isommalle. Mistä tuo mahtaa johtua ? Pumppua ei ole trimmattu ja on alkuperäinen Lucas (joka sinänsä lienee saavutus). Kilometrejä on takana 240 tkm.
Jakoketjua ei ole vaihdettu, voisko johtua sen venymisestä, sekun käsittääkseni pyörittää myös pumppua ? Ai niin.. ja "saasteluukku" on tukittu n. 100 tkm sitten.. jos sillä nyt merkitystä :oops:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18292
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Katkaisija kytkinpolkimen varressa rikki tai irti.

(jos sitä ei ole autossasi, sitten ei dealer tiedä mistä johtuu) :D
wiimax.fi
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jakoketju nyt tuskin voi venyä niin paljon, että se edelleen virkansa ajaisi, mutta ei kierroksia laskisi :roll:

Onko siinä mallissa vielä kaasuvaijeri? Jumittaako?
Ota lattiamatto pois kaasupolkimen päältä :wink:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
TKL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 02.06.2004 14:19
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja TKL »

dealer kirjoitti:Katkaisija kytkinpolkimen varressa rikki tai irti.
Ari66 kirjoitti:Onko siinä mallissa vielä kaasuvaijeri? Jumittaako?
Ota lattiamatto pois kaasupolkimen päältä
Täytyypä tarkistaa tuo katkaisinjuttu jahka auto palautuu emännykseltä...
Kaasuvaijeri löytyy ja palauttaa kyllä ihan ok.

Vielä tuosta nokkaketjusta: venttiilit rapistavat aikalailla kun kierrokset nousevat yli 3.000:n (vedossa). Startatessa kylmää konetta kuuluu jonkinaikaa kalkatusta. Öljyt vaihdan säännöllisesti kympin välein.

Kyselin tuota Salon Vehosta jotka eivät kyllä osanneet sanoa mistä tuo johtuu.
Vaihtoivat moniurahihnan/kiristinrullat/vaimentimen, ei apua :x

Vaihdatutin samassa paikassa muun asian yhteydessä jakoketjun kiristimen josta ei ollut siitäkään apua. Ketjun vaihto kun kustantaa n. 500 egee niin yritän välttää sitä viimeiseen asti. Mutta-mutta, jokin mättää siis yhä.. :cry:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18292
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joo, alapahvin kun ottaa pois niin katkaisin näkyy kytkinpolkimen varren vieressä.
Sen kiinnitys on varsin heikko, voi olla että toinen kiinnityspinni on poikki ja katkaisin kääntynyt väärään asentoon - tai se on vaan rikki.

Kaikissa tuota katkaisinta ei ole, mutta niissä missä on ollut kertomasi oireet, vika on tuolta löytynyt.

Osa ei ole kallis, onneksi.
wiimax.fi
Avatar
TKL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 02.06.2004 14:19
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja TKL »

dealer kirjoitti:Joo, alapahvin kun ottaa pois niin katkaisin näkyy kytkinpolkimen varren vieressä.
Eipä näkynyt katkaisinta..
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1561
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

On muuten aika paljon halvempi vaihtaa se ketju nyt eikä sit kun katkee :oops:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Vastaa Viestiin