No nyt on sitten mese pajalla ja tänään kävin ottamassa muutaman valokuvan. Ruostetta löytyi kylkilistojen alta jonkin verran. Tässä muutama ensimmäinen kuva:
Edit: Kuvia lopputuloksesta lisää kun jaksan ja ehdin.
Viimeksi muokannut Mikky, Pe 06.08.2004 22:26. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
epk kirjoitti:ihan mielenkiinnosta, mitäs kromikaarien alta löytyi ?
Ei tullut kovin hyvin katsottua ja edessä oli ainakin vielä kaaret paikoillaan. Uudet etulokasuojat on jo odottamassa.
epk kirjoitti:entä alkoiko jo kukkaa tulla muovihelmojen ylitse ?
Nimenomaan ja siitä koko projekti lähti liikkeelle. Takavalojen alta on myös ruosteessa ja takaluukun kaikkien muovilistojen alta.
kaurmi-8 kirjoitti:Oviin kun laitat muovit paikalleen niin ylä reunaan läpinäkyvä teippi niin ei hankaa maalia rikki , siitä se johtuu et ovet ruostuu muovien alta
Sieltähän se näytti alkaneen kiinnikkeiden kohdalta. Täytyy jotain koittaa kehittää sinne väliin... en kylläkään itse kasaa noita kun teetän koko urakan ja käyn vain välillä vitt... kuvailemassa.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Takavalojen alla oli ruostetta, jonka olin löytänyt jo aiemmin:
Ja sitten löytyi uutta ruostetta molemmilta puolilta takalokasuojien sisäpuolelta ja iskareiden yläkiinnikkeistä: Edit: epk:lle: taitaa tuonne renkaan ja lokasuojan väliin PÄÄ mahtua tai ainakin nyrkki
Tuulilasin alla oli myös ruostetta, mutta selviää ilman hitsausta. Ovetkin yllättivät positiivisesti kun ruoste ei ollutkaan läpi asti.
Tänään lähtee vanhat etulokasuojat pois ja tulee kai uutta peltiä ylimääräisiin reikiin. Huomenna pohjamaalaus.
Mikäli joku ei ole vielä huomannut niin kaikista kuvista saa suuremmat versiot kuvaa klikkaamalla. Olen kuvaillut tuota projektia myös digitaalisella videokameralla, mutta ne pätkät tulee nettiin myöhemmin.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Avaa etupyörän sisälokarin taka-alareuna: siellä kynnyspalkin pää on hylly, joka kerää uskomattoman määrän savea - ja ruosteella erinomaiset elinolosuhteet.
Olin niin hämmästynyt, että jäi kuvakin ottamatta!
jorma-k kirjoitti:Avaa etupyörän sisälokarin taka-alareuna: siellä kynnyspalkin pää on hylly, joka kerää uskomattoman määrän savea - ja ruosteella erinomaiset elinolosuhteet.
En muista mitä tuolta löytyi... kyllä ne kaikki tutkitaan ja korjataan.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
M.K kirjoitti:Entäs etujousten korvakkeet? Kuvista koitin niitä tihrustella, mutta ei osunutta silmään. Ilmeisesti ajoissa tehty alustansuojaus on pelastanut ne.
Kävin tänään katsomassa, eikä ne pahalta näyttänyt. Muuten projekti ei ollut edennyt eilisestä.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Tarkistuta samalla tuolta edestä ne sisälokarin kiinnitysruuvien ympäristöt, muhivat aika mukavasti siellä kumimassa alla. Samoin sieltä takaa helmakotelon pääty, vaikka näyttäs hyvältä päällepäin voi siellä olla mitä vain...
Tuo hiekkapuhallus on muuten aika metkaa hommaa, jos ei tarpeeksi kovalla paineella päästä hiekkaa tulemaan. Varsinkin jos ruoste on syövyttänyt peltiin syviä kraatereita, tekee huono puhallus sen, että nuo montut peittyvät, mutta eivät puhdistu kunnolla ruosteesta.
jorma-k kirjoitti:
Avaa etupyörän sisälokarin taka-alareuna: siellä kynnyspalkin pää on hylly, joka kerää uskomattoman määrän savea - ja ruosteella erinomaiset elinolosuhteet.
Tuolta löytyy uskomaton määrä hienojakoista saveajoka on kuivuessaan kuin sementtiä.
Kannattaa muuten säästää nuo remonttikuvat. Jos joskus autoa kauppaat, niin on näyttää mustaa valkoisella siitä, että kori on kertaalleen huolella läpikäyty.
Nuo tunkinreiät ovat kyllä yksi perskeles. W123 on mielestäni tässä suhteessa fiksumpi: kun reijissä ei ole suojatulppaa ku ten kakkosnelosessa, koloissa käy tuuletus ja niitä tulee putsailtua. AInakin omassa 124:ssa on todella tiukassa ne kumitutit koloissa, joten ei niiden tauksia tule pestyä useinkaan -- laiskuudesta rankaistaan...
Se meneekin sitten sarjaan "silkat ihmeet" että W124:n tunkinreikiin menee hautumaan kosteus ja savi, mutta ulospäin tavara ei niistä pääse.
jorma-k kirjoitti:
Tuolta löytyy uskomaton määrä hienojakoista saveajoka on kuivuessaan kuin sementtiä.
Tarkistelkaapa nämä paikat
Tuo kohta on kyllä melkoinen insinöörityönnäyte Mun Eemelissä oli savet kerenny jo mukavasti tuhon vasemmanjalan lepuuttajan alle ja leimalle oli melkoinen hitsaaminen. Hitsattiinpa se sisäpuolelta ja modattiin tuota helmaa niin, ettei vastaisuudessa keräile skeidaa. Nyt taas OT, mutta vaimentaako nuo sisäloksut minkäverran ajomelua? Mulla ei ole ikinä ollutkaan, niin ei ole vertailukohtaa. Se haittapuoli loksuttomuudedesta on että rapaa tunkee lokasuojien ylälaitojen reijistä konehuoneeseen
Vanha kansa sanoi se minkä teet, tee se tervan kanssa. Ennen vanhaan
kun vene alkoi vuotaa, eikä turvottaminen auttanut, korjattiin vuoto tervassa
uitetulla pellavarievulla, jonka päälle lätkästiin tavallista peltiä, ei sinkittyä, eikä
mitään vit... kestävää terästä, niinkuin on nuo strippareiden tangot. Mutta
sitten kun, vene lahosi rannalla kymmeniä vuosia loppuajat "kukkaruukkuna".
Ja tuli kokkoon siirron aika. Peltiä irrotettaessa ja tervankusella siis tärpätillä
puhdistettaessa paljastui riepua vasten ollut pelti täysin ruosteettomaksi ja virheettömäksi. Olisi siinä ollut dinitrolillakin paremmaksi panemista. Tämä
on tosi! Mikä on pulteissakin parasta, Terva ,vaseliini kuuluu ahavoituviin huuliin!
Kahta vanhaa en uusiin vaihda, Terva ja Mauserin lukko (1898)
On minulla kysyttävääkin onko 124 korisissa eri vuosimalleissa eroa tuon ruosteen leviämisen kanssa. Onko joissakin sinkityksiä tai muita parannuksia.
Missä vuosimalleissa muuttuu?
Raimok kirjoitti:On minulla kysyttävääkin onko 124 korisissa eri vuosimalleissa eroa tuon ruosteen leviämisen kanssa. Onko joissakin sinkityksiä tai muita parannuksia.
Missä vuosimalleissa muuttuu?
Hyvää kesää ja onnistuneita Reissuja
Terv. pappa
Huhu kertroo että -92 / -93 tuli uudet maalit, ja sen jälkeen on noita ruosteongelmia olluit hitusen enemmän.