W124 250D korin ehostus (paljon kuvia) - valmis

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

W124 250D korin ehostus (paljon kuvia) - valmis

Viesti Kirjoittaja Mikky »

No nyt on sitten mese pajalla ja tänään kävin ottamassa muutaman valokuvan. Ruostetta löytyi kylkilistojen alta jonkin verran. Tässä muutama ensimmäinen kuva:
Kuva Kuva Kuva

Edit: Kuvia lopputuloksesta lisää kun jaksan ja ehdin.
Viimeksi muokannut Mikky, Pe 06.08.2004 22:26. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Avatar
Petri A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: Ke 22.10.2003 11:42
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Kuis kromikaarien alta.

Viesti Kirjoittaja Petri A »

Yleensähän noi kromit heitetään kun kaaret kuralla. Omassa samallatavalla reiät tunkinreiän kohilla.

t.petri
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: W124 250D korin ehostus

Viesti Kirjoittaja Mikky »

Tässä vielä pari kuvaa tämän päivän tilanteesta:
Kuva Kuva
Huomenna vuorossa hiekkapuhallus.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ihan mielenkiinnosta, mitäs kromikaarien alta löytyi ?

entä alkoiko jo kukkaa tulla muovihelmojen ylitse ?
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Oviin kun laitat muovit paikalleen niin ylä reunaan läpinäkyvä teippi niin ei hankaa maalia rikki , siitä se johtuu et ovet ruostuu muovien alta :!:
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikky »

epk kirjoitti:ihan mielenkiinnosta, mitäs kromikaarien alta löytyi ?
Ei tullut kovin hyvin katsottua ja edessä oli ainakin vielä kaaret paikoillaan. Uudet etulokasuojat on jo odottamassa.
epk kirjoitti:entä alkoiko jo kukkaa tulla muovihelmojen ylitse ?
Nimenomaan ja siitä koko projekti lähti liikkeelle. Takavalojen alta on myös ruosteessa ja takaluukun kaikkien muovilistojen alta.
kaurmi-8 kirjoitti:Oviin kun laitat muovit paikalleen niin ylä reunaan läpinäkyvä teippi niin ei hankaa maalia rikki , siitä se johtuu et ovet ruostuu muovien alta
Sieltähän se näytti alkaneen kiinnikkeiden kohdalta. Täytyy jotain koittaa kehittää sinne väliin... en kylläkään itse kasaa noita kun teetän koko urakan ja käyn vain välillä vitt... kuvailemassa. ;)
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mites, riittääkö noihin tunkinreikiin puhallus + massaus vai pitääkö hitsata, onko miten syvällä gubbendal?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikky »

Aku P kirjoitti:Mites, riittääkö noihin tunkinreikiin puhallus + massaus vai pitääkö hitsata, onko miten syvällä gubbendal?
Kyllä niitä hitsaillaan ja samalla tulee uutta peltiä takavalojen alle (alareuna).
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: W124 250D korin ehostus

Viesti Kirjoittaja Mikky »

Tässä kuvia hiekkapuhalluksen jälkeen:
Kuva Kuva Kuva

Huomenna vuorossa hitsaus ja viikonloppuna pohjamaalaus.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kylkipaneeleihin kannattaa laittaa n. 2x7mm kuminauhaa (tarratoisellapuolella), tiivistää paremmin mitä ohut teippi.
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: W124 250D korin ehostus

Viesti Kirjoittaja Mikky »

Eilisiä kuvia:

Tunkinreikien vierestä on paikkailtu:
Kuva Kuva

Takavalojen alla oli ruostetta, jonka olin löytänyt jo aiemmin:
Kuva

Ja sitten löytyi uutta ruostetta molemmilta puolilta takalokasuojien sisäpuolelta ja iskareiden yläkiinnikkeistä: Edit: epk:lle: taitaa tuonne renkaan ja lokasuojan väliin PÄÄ mahtua tai ainakin nyrkki :lol:
Kuva

Tuulilasin alla oli myös ruostetta, mutta selviää ilman hitsausta. Ovetkin yllättivät positiivisesti kun ruoste ei ollutkaan läpi asti.

Tänään lähtee vanhat etulokasuojat pois ja tulee kai uutta peltiä ylimääräisiin reikiin. Huomenna pohjamaalaus.

Mikäli joku ei ole vielä huomannut niin kaikista kuvista saa suuremmat versiot kuvaa klikkaamalla. Olen kuvaillut tuota projektia myös digitaalisella videokameralla, mutta ne pätkät tulee nettiin myöhemmin.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Samalaiset kurat löytyi BlueLadynkin kylkilistojen alta.
Alkoi olla viimeisiä hetkiä selvitä kukkasista vielä ilman isompia remontteja.
http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td/mb-hmassa.html

Avaa etupyörän sisälokarin taka-alareuna: siellä kynnyspalkin pää on hylly, joka kerää uskomattoman määrän savea - ja ruosteella erinomaiset elinolosuhteet.
Olin niin hämmästynyt, että jäi kuvakin ottamatta!
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikky »

jorma-k kirjoitti:Avaa etupyörän sisälokarin taka-alareuna: siellä kynnyspalkin pää on hylly, joka kerää uskomattoman määrän savea - ja ruosteella erinomaiset elinolosuhteet.
Olin niin hämmästynyt, että jäi kuvakin ottamatta!
En muista mitä tuolta löytyi... kyllä ne kaikki tutkitaan ja korjataan.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: W124 250D korin ehostus

Viesti Kirjoittaja Mikky »

Taas löytyi lisää ruostetta:
Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Siitä tulee pitkä ikäinen käyttö auto kun tolleen kunnolla tekee. Vie monen uudemman japsin hautaan :twisted:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikky »

Kaurmi kirjoitti:Siitä tulee pitkä ikäinen käyttö auto kun tolleen kunnolla tekee. Vie monen uudemman japsin hautaan :twisted:
Näin olisi tarkoitus ja toivottavasti kestää.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Entäs etujousten korvakkeet? Kuvista koitin niitä tihrustella, mutta ei osunutta silmään. Ilmeisesti ajoissa tehty alustansuojaus on pelastanut ne. :)
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Vedä sitten kunnon ruosteenesto mömmöt ennen helmamuoveja :wink:
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikky »

Pepekyy kirjoitti:Vedä sitten kunnon ruosteenesto mömmöt ennen helmamuoveja :wink:
Joo, kyllä toi hoidetaan oikein kunnolla.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikky »

M.K kirjoitti:Entäs etujousten korvakkeet? Kuvista koitin niitä tihrustella, mutta ei osunutta silmään. Ilmeisesti ajoissa tehty alustansuojaus on pelastanut ne. :)
Kävin tänään katsomassa, eikä ne pahalta näyttänyt. Muuten projekti ei ollut edennyt eilisestä.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

hiekkapuhalletut kohdat pitäisi maalata pikaisesti puhalluksen jälkeen, ilmasta imeytyy kosteutta ja ruostuminen alkaaaaa :!:
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikky »

JuhaE kirjoitti:hiekkapuhalletut kohdat pitäisi maalata pikaisesti puhalluksen jälkeen, ilmasta imeytyy kosteutta ja ruostuminen alkaaaaa :!:
Niinhän se on, mutta hitsarilla lienee muita kiireitä tms... huomenna sen kuulemma pitäisi taas tulla jatkamaan ja sitten pian pohjamaalit päälle.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: W124 250D korin ehostus

Viesti Kirjoittaja Mikky »

Taas on hitsailtu... nyt tunkinkorvakkeita uudelleen ja kaikki hitsaukset pitäisi olla valmiina torstai-iltaan mennessä
Kuva
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

Tarkistuta samalla tuolta edestä ne sisälokarin kiinnitysruuvien ympäristöt, muhivat aika mukavasti siellä kumimassa alla. Samoin sieltä takaa helmakotelon pääty, vaikka näyttäs hyvältä päällepäin voi siellä olla mitä vain... :?

Tuo hiekkapuhallus on muuten aika metkaa hommaa, jos ei tarpeeksi kovalla paineella päästä hiekkaa tulemaan. Varsinkin jos ruoste on syövyttänyt peltiin syviä kraatereita, tekee huono puhallus sen, että nuo montut peittyvät, mutta eivät puhdistu kunnolla ruosteesta.
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

jorma-k kirjoitti: Avaa etupyörän sisälokarin taka-alareuna: siellä kynnyspalkin pää on hylly, joka kerää uskomattoman määrän savea - ja ruosteella erinomaiset elinolosuhteet.
Olin niin hämmästynyt, että jäi kuvakin ottamatta!
Tuolta löytyy uskomaton määrä hienojakoista saveajoka on kuivuessaan kuin sementtiä.

Tarkistelkaapa nämä paikat
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: W124 250D korin ehostus

Viesti Kirjoittaja Mikky »

No taas on hitsailtu, mutta homma jatkuu huomenna. Uutta ruostetta löytyi takapyörien ripustuksista:

Kuva

Lokasuojan alta hitsatut kohdat näkyvät tässä:
Kuva

Takavalojen alta on jo vanhaa pois ja huomenna tulee uutta tilalle:
Kuva

Ja sitten pari yleiskuvaa:
Kuva Kuva
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kannattaa muuten säästää nuo remonttikuvat. Jos joskus autoa kauppaat, niin on näyttää mustaa valkoisella siitä, että kori on kertaalleen huolella läpikäyty.

Nuo tunkinreiät ovat kyllä yksi perskeles. W123 on mielestäni tässä suhteessa fiksumpi: kun reijissä ei ole suojatulppaa ku ten kakkosnelosessa, koloissa käy tuuletus ja niitä tulee putsailtua. AInakin omassa 124:ssa on todella tiukassa ne kumitutit koloissa, joten ei niiden tauksia tule pestyä useinkaan -- laiskuudesta rankaistaan...
Se meneekin sitten sarjaan "silkat ihmeet" että W124:n tunkinreikiin menee hautumaan kosteus ja savi, mutta ulospäin tavara ei niistä pääse. :shock:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Atzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: La 29.11.2003 19:40
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Atzo »

enska kirjoitti:
jorma-k kirjoitti: Avaa etupyörän sisälokarin taka-alareuna: siellä kynnyspalkin pää on hylly, joka kerää uskomattoman määrän savea - ja ruosteella erinomaiset elinolosuhteet.
Olin niin hämmästynyt, että jäi kuvakin ottamatta!
Tuolta löytyy uskomaton määrä hienojakoista saveajoka on kuivuessaan kuin sementtiä.

Tarkistelkaapa nämä paikat
Tuo kohta on kyllä melkoinen insinöörityönnäyte :lol: Mun Eemelissä oli savet kerenny jo mukavasti tuhon vasemmanjalan lepuuttajan alle ja leimalle oli melkoinen hitsaaminen. Hitsattiinpa se sisäpuolelta ja modattiin tuota helmaa niin, ettei vastaisuudessa keräile skeidaa. Nyt taas OT, mutta vaimentaako nuo sisäloksut minkäverran ajomelua? Mulla ei ole ikinä ollutkaan, niin ei ole vertailukohtaa. Se haittapuoli loksuttomuudedesta on että rapaa tunkee lokasuojien ylälaitojen reijistä konehuoneeseen :(
ex Mercedes-Benz 300 E
nyk. Audi V8 Quattro
Raimok
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 11.11.2003 14:58
Paikkakunta: Viitaniemi

Viesti Kirjoittaja Raimok »

Vanha kansa sanoi se minkä teet, tee se tervan kanssa. Ennen vanhaan
kun vene alkoi vuotaa, eikä turvottaminen auttanut, korjattiin vuoto tervassa
uitetulla pellavarievulla, jonka päälle lätkästiin tavallista peltiä, ei sinkittyä, eikä
mitään vit... kestävää terästä, niinkuin on nuo strippareiden tangot. Mutta
sitten kun, vene lahosi rannalla kymmeniä vuosia loppuajat "kukkaruukkuna".
Ja tuli kokkoon siirron aika. Peltiä irrotettaessa ja tervankusella siis tärpätillä
puhdistettaessa paljastui riepua vasten ollut pelti täysin ruosteettomaksi ja virheettömäksi. Olisi siinä ollut dinitrolillakin paremmaksi panemista. Tämä
on tosi! Mikä on pulteissakin parasta, Terva ,vaseliini kuuluu ahavoituviin huuliin!
Kahta vanhaa en uusiin vaihda, Terva ja Mauserin lukko (1898)

On minulla kysyttävääkin onko 124 korisissa eri vuosimalleissa eroa tuon ruosteen leviämisen kanssa. Onko joissakin sinkityksiä tai muita parannuksia.
Missä vuosimalleissa muuttuu?

Hyvää kesää ja onnistuneita Reissuja
Terv. pappa
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Raimok kirjoitti:On minulla kysyttävääkin onko 124 korisissa eri vuosimalleissa eroa tuon ruosteen leviämisen kanssa. Onko joissakin sinkityksiä tai muita parannuksia.
Missä vuosimalleissa muuttuu?

Hyvää kesää ja onnistuneita Reissuja
Terv. pappa
Huhu kertroo että -92 / -93 tuli uudet maalit, ja sen jälkeen on noita ruosteongelmia olluit hitusen enemmän.
Vastaa Viestiin