Tuo mittarilukeman tarkastus huoltonäytöstä ja lausunto, että ei selkeää virhettä havaittu on kyllä kummallinen paperi. Mun on annettu ymmärtää, että ainoa, mitä tuolla voidaan tarkastaa, on huoltokirjan merkintojen ja huoltovälinäytön nollaamisen yhtenevyys.
Esim. omaa farkkuani olen huoltanut ja osin huollattanut mieluumminkin kalenterin kuin kilometrien mukaan, eli autoa on huollettu paljon useammin kuin itseasiassa perushuolto-ohjelma vaatisi. Se huoltonäyttö taas on yleensa tullut nollattua sitten kun on alkanut valittaa huollon tarpeesta. Että se siitä.
Ja onhan tämä tietty samaa vanhaa mantraa, mutta todetaan silti, että jokainen tekee omat ratkaisunsa auton hankinnassa kukkaronsa, mieltymystensä ja monen muunkin arvomaailmaansa liittyvän enemmän vahemmän tunnepitoisen seikan pohjalta. Seuraavassa oma arvomaailma.
Kun vaimolle päätettiin hankkia uudemman W169-koppaisen A:n tilalle viisi vuotta vanhempi Paavo, niin taatusti tuli ostettua vanhahtavampi auto, mutta samalla tuolla käytännössä pökkiskaupalla tuli niin paljon tavaraa, että melkein hirvittää. Kai tuossa tosiaan noita käyttökulujakin on, mutta ei ole mielestäni montaa hinta-laatusuhteeltaan yhtä mukavaa matkakumppania, minkä hiukan reilun kymppitonnin sijoituksella voi saada. Tehoa, kokoa, mukavuutta, meluttomuutta ja ihan asialliset polttoainekulutkin kaupan päälle. Näin ankarimman talven aikaankin kulutus heittelee ajoista ja tankkausväleistä riippuen normaalissa päivittäisessä käytössä jossain palttiarallaa kuuden ja puolen ja kahdeksan ja puolen välillä.
Ja sitten ne varusteet. Meidän autossa on äkkipäätä ajatellen semmoista kivaa luksusta ihan nykymittareillakin ainakin:
-viimeisen päälle hienosti pelittävä automaattilaatikko
-nahkaverhoilu tosikipakasti ja tasaisesti kuumenevilla lämmittimillä
-tuuletus etuistuimissa
-automaatti-ilmastointi taukolämmityksellä
-ohjelmoitava webasto
-comand =Bosen äänentoisto + cd-vaihtaja + aux-mahdollisuus + puhelin + telkkari +navi
-Xenonit (tuossa on laitettu jälkeen vielä pitkiinkin ja valoa riittää)
-vakkari limitillä
-lisäksi autoon on asennettu edellisen omistajan toimesta myös lohko- ja sisälämmittimet
-ulkonäkö kohdillaan alkuperäisin 18" monoblockein
-pysäköintitutkat edessä ja takana
-sähköinen takalasin verho
-ESP+ASR+BAS on myös kaikista rajoitteistaan huolimatta asiaa
Tuossa nyt äkkiä, mitä mieleen tuli. Ja kun auto on ehjä ja kunnossa, on sillä ilo taittaa pidempääkinn siivua. Hakkaa kaikki kolme kertaa kalliimmat uudet perhebiilit mennen tullen. Ainoat lisäarvot noissa (ja arvokkaat sellaiset) on kyseenalainen nykyaikaisuus, muodikkuus

ja takuu ajn ehkä isoin varauksin turvallisuus. Ja joo, olen ajanut uudella anjoviksella, että ei tarvi alkaa keskustelemaan siitä.