Hermo alkaa kiristymään...

Voisiko olla jako pykälän pielessä?Masa80 kirjoitti:Ongelmat alkoivat, kun autoon vaihdettiin nokkaketju.
Ahaa, että yläkerran mekaniikkaan vika sitten diagnosoitui?Masa80 kirjoitti:Naputus kuuluu koneen takapäästä ja syynä on ilmeisesti kulunut nokka... nostaja ei kunnolla pelitä jonka takia venttiili ei toimi niinkuin pitäisi. Jos hyvän haluaa on edessä nokka-akselin, nostajien ja kiikkujen vaihto. Nyt ei ilmeisesti muuta kuin kovaan ajoa
Jopas oli pahoja heittoja osa, joten uumoilua vain pariin kohtaan. Kun Vehon teknisestä neuvonnasta asiaa aikoinaan utelin, niin vastaus oli, että 89 puolivälissä materiaali vaihtui kestävämpään. No niin, mutta esim. Daami on rekattu joulukuussa 89 ja siitä huolimatta nokka ja muut venakoneiston hilut on vaihdettu n. 200.000 km kohdallaPonton kirjoitti:Onkos kenelläkään varmaa tietoa, milloin ja mistä sarjanumerosta lähtien M103:n nokka ja keinuvipu-materiaali muuttui kestävämmäksi? Ilmeisesti kuitenkin -89 aikana.
Mitenkäs muuten erottaa nuo materiaaliltaan vanhat/uudet nokkat/keinuvivut toisistaan?
Uusi nokka / vanha keinuvipu-materiaali (tai toisinpäin) ei varmaankaan ole hyvä pari?
Kuinkas pitkäaikainen vaihdetusta nokasta yleensä tulee, jollei samalla vaihda keinuvipuja?
Ja vielä, vastaako tarvike nokat/keinuvivut materiaaliltaan alkuperäisiä?
Vähän saman tyyppinen ajatus oli mullakin, mutta asentaja kokeili erikseen ilmeisesti irroitusta varten tehdyillä pihdeillä, että johdot ovat kunnolla kiinni. Johdot ovat lisäksi uudet, eli niitä ei pitäisi olla temmottu pois asennuksen jälkeen...mjo33400 kirjoitti:Minä tarkistaisin tulpanjohtojen ja tulpanhattujen liitoskohdat. On sellainen tutina, että asentaja on vetänut hatut pois johdoista jolloin liitos on irronnut, se naputus tulee hyppivästä kipinästä, mikä taas aiheuttaa rytkytystä.Ai niin, mikksi vain lämpimänä. No siksi kun tulpanjohto lämpenee ja tulee pehmeäksi niin heiluu helpommin.
Onkohan kellään tietoa tai villejä veikkauksia siitä, kuinka pitkään autolla voi vielä ajaa ennenkuin nostaja jumiutuu. Tiedän, että taitaa olla aika tapauskohtaista, mutta jos jollain on kokemuksia ym. niin olis kiva tietää. Tällä hetkellä kylmänä ongelmaa ei esiinny eli öljyjen ollessa "jähmeitä" nostaja vielä toimii...Aku P kirjoitti:Aika jännää kyllä, jos takapään nokka naputtaa. Ilmeisesti jonkinmoinen sääntö on ollut, että etupään nokat alkavat ensinnä olla vaihtokunnossa -- varsinkin koneissa, jotka ovat taakseäpäin vähän kallistettuna. Kuten M103:kin taitaa hiukan olla.