juu niinhän ne tuppaa tekee, mullakin hieman oikeeltapuolen ja lasin puoleiselta sivulta, johtunee varmaanki kosteudesta ja sitten lukemattomista kuivatuksista mitä lämmityslaite puhaltelee
kaiketi nuo saa oijottua jos ei verhoilu ole irronnut tausta pahvista
touhottaja kirjoitti:juu niinhän ne tuppaa tekee, mullakin hieman oikeeltapuolen ja lasin puoleiselta sivulta, johtunee varmaanki kosteudesta ja sitten lukemattomista kuivatuksista mitä lämmityslaite puhaltelee
kaiketi nuo saa oijottua jos ei verhoilu ole irronnut tausta pahvista
oisko touhottajalla tietoa onko kova homma perän vaihdossa. tietoon tuli et asd 3.46. pitää varmaan alottaa oma projekti blogi pian
tuoppiluo2 kirjoitti:Vielä semmonen vika autossa on, että vaihde on asennossa P nii ei lähde käyntiin. Joutuu laittaa N vaihde, että saa käynnistettyä. Missä on siis vika?
Kuskinpuolella vaihelootan kyljessä on kiinni semmoinen palikka, johon tulee vaihdetankoa kiinni, se on sulla rikki. Engl. kielinen nimi osalle on 'Neutral safety switch', ostin omani KL:stä, maksoi n. 50 € toissa talavena, meleko helppo vaihtaa kunhan pääsee vain helposti auton alle könyämään. Muistaakseni meni jotenkin niin, että siinä oleva pistoke lähti irti sen lukitusrengasta eka pyöräyttämällä, sit parilla ruuvilla ite osa kiinni + vaihevipu irti ja eikun uus paikalleen.
Kiitoksia tiedosta! Nyt olen taas vähän viisaampi Mikä tuo osa on sit suomeks? Yritin katsoa KL-sivuilta nii sieltä en ainakaan löytänyt
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
tuoppiluo2 kirjoitti:Vielä semmonen vika autossa on, että vaihde on asennossa P nii ei lähde käyntiin. Joutuu laittaa N vaihde, että saa käynnistettyä. Missä on siis vika?
Kuskinpuolella vaihelootan kyljessä on kiinni semmoinen palikka, johon tulee vaihdetankoa kiinni, se on sulla rikki. Engl. kielinen nimi osalle on 'Neutral safety switch', ostin omani KL:stä, maksoi n. 50 € toissa talavena, meleko helppo vaihtaa kunhan pääsee vain helposti auton alle könyämään. Muistaakseni meni jotenkin niin, että siinä oleva pistoke lähti irti sen lukitusrengasta eka pyöräyttämällä, sit parilla ruuvilla ite osa kiinni + vaihevipu irti ja eikun uus paikalleen.
Kiitoksia tiedosta! Nyt olen taas vähän viisaampi Mikä tuo osa on sit suomeks? Yritin katsoa KL-sivuilta nii sieltä en ainakaan löytänyt
Taisin kysellä osasta aikoinaan KL:stä maililla nimenomaan tuolla engl.nimellä, voihan sen koittaa suomentaa vaikkapa "vaihdevivun/vaihdelaatikon turvakytkimeksi". Eiköhän nuilla tiedoilla oikia osa tule.
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 475 000 km (ajossa)
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ruostumassa)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~707 000 km (ruostumassa)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
tämmönen tuli viesti kl-varaosista: Moi.
Ilmeisesti kyseessä laatikon kyljessä oleva katkaisin jossa peruutusvalot ja
käynnistyksen esto ?
Saadaan saksasta.Hinta 115 euroa ja toimitusaika noin 1,5vk. jos osaa heti
saatavilla.
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
no mites sitten vaihtus sinisiin, muuten kuskinpuolen etumatto ei kaiketi ole tuollanen, että oikein reikä kytkimelle
noniin kerroppa ny sitten ehotukses vaohosta
touhottaja kirjoitti:no mites sitten vaihtus sinisiin, muuten kuskinpuolen etumatto ei kaiketi ole tuollanen, että oikein reikä kytkimelle
noniin kerroppa ny sitten ehotukses vaohosta
Polkimessa oli jonkun näkönen patentti Kaasupoljin jäi melkein käteen kiinni Tuotatuota en minä oikeen ossaa päättää. välimatkaakin on melkein 500km
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
touhottaja kirjoitti:no mites sitten vaihtus sinisiin, muuten kuskinpuolen etumatto ei kaiketi ole tuollanen, että oikein reikä kytkimelle
noniin kerroppa ny sitten ehotukses vaohosta
Polkimessa oli jonkun näkönen patentti Kaasupoljin jäi melkein käteen kiinni Tuotatuota en minä oikeen ossaa päättää. välimatkaakin on melkein 500km
välimatkaa on sellasen 270km sivu
hommaa uus kaasupoljin, maksaa sellasen 30€ kumineen
aattelin jotta meinasikko pyytää hiukan väliä jos vaihetaan löysin kyllä sen keskikonsolinki varastosta hyllystä, mutta sen kuntoo en kattonu
tuoppiluo2 kirjoitti:tämmönen tuli viesti kl-varaosista: Moi.
Ilmeisesti kyseessä laatikon kyljessä oleva katkaisin jossa peruutusvalot ja
käynnistyksen esto ?
Saadaan saksasta.Hinta 115 euroa ja toimitusaika noin 1,5vk. jos osaa heti
saatavilla.
Eikö tuollainen löydy jostain ehjä, käytettykin. Onkohan niissä pikkuaskeissa tuo osa samanlainen?
tuoppiluo2 kirjoitti:tämmönen tuli viesti kl-varaosista: Moi.
Ilmeisesti kyseessä laatikon kyljessä oleva katkaisin jossa peruutusvalot ja
käynnistyksen esto ?
Saadaan saksasta.Hinta 115 euroa ja toimitusaika noin 1,5vk. jos osaa heti
saatavilla.
Eikö tuollainen löydy jostain ehjä, käytettykin. Onkohan niissä pikkuaskeissa tuo osa samanlainen?
joo, kyllähän noita löytyy käytettynäkin ja ehejiä, pikkulootan kytkimestä en tiijä, mutta jos smanlainen pitäshän se sillon sopia
touhottaja kirjoitti:no mites sitten vaihtus sinisiin, muuten kuskinpuolen etumatto ei kaiketi ole tuollanen, että oikein reikä kytkimelle
noniin kerroppa ny sitten ehotukses vaohosta
Polkimessa oli jonkun näkönen patentti Kaasupoljin jäi melkein käteen kiinni Tuotatuota en minä oikeen ossaa päättää. välimatkaakin on melkein 500km
välimatkaa on sellasen 270km sivu
hommaa uus kaasupoljin, maksaa sellasen 30€ kumineen
aattelin jotta meinasikko pyytää hiukan väliä jos vaihetaan löysin kyllä sen keskikonsolinki varastosta hyllystä, mutta sen kuntoo en kattonu
Ajattelin kyllä vaihtaa ihan päikseen. Jos sulla löytyy ehjät matot ja ovipahvit. Olisko sulla kuvia niistä pahveista?
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
touhottaja kirjoitti:no mites sitten vaihtus sinisiin, muuten kuskinpuolen etumatto ei kaiketi ole tuollanen, että oikein reikä kytkimelle
noniin kerroppa ny sitten ehotukses vaohosta
Polkimessa oli jonkun näkönen patentti Kaasupoljin jäi melkein käteen kiinni Tuotatuota en minä oikeen ossaa päättää. välimatkaakin on melkein 500km
välimatkaa on sellasen 270km sivu
hommaa uus kaasupoljin, maksaa sellasen 30€ kumineen
aattelin jotta meinasikko pyytää hiukan väliä jos vaihetaan löysin kyllä sen keskikonsolinki varastosta hyllystä, mutta sen kuntoo en kattonu
Ajattelin kyllä vaihtaa ihan päikseen. Jos sulla löytyy ehjät matot ja ovipahvit. Olisko sulla kuvia niistä pahveista?
ei oo kuvia matoista eikä pahveista, mutta takuulla paremmat mitä noi sun kuvissa näkyvät, mutta ovipahveissa ikkuna veivin reijät
just illalla kattelin sitä kasaa pahvilaatikossa mikä on kuution kokonen loota ja sekin näyttää vielä pieneltä kun toplingit pursuaa osa ulos lootasta
mutta eipä kaiketi kannata aatella vaihtoo kun tuo matka on noinkin pitä, tulee vaiholle pirunmoinen hinta, ite en lähe kuskaa niitä tontilta mihinkään, eli sun tultava hakee ne ja tuot omat tullessas
tuoppiluo2 kirjoitti:tämmönen tuli viesti kl-varaosista: Moi.
Ilmeisesti kyseessä laatikon kyljessä oleva katkaisin jossa peruutusvalot ja
käynnistyksen esto ?
Saadaan saksasta.Hinta 115 euroa ja toimitusaika noin 1,5vk. jos osaa heti
saatavilla.
Siis onko tuo turvakytkin joku joka vaikuttaa myös peruutusvaloihin ja niiden kytkeytymiseen vai ?
tuoppiluo2 kirjoitti:tämmönen tuli viesti kl-varaosista: Moi.
Ilmeisesti kyseessä laatikon kyljessä oleva katkaisin jossa peruutusvalot ja
käynnistyksen esto ?
Saadaan saksasta.Hinta 115 euroa ja toimitusaika noin 1,5vk. jos osaa heti
saatavilla.
Siis onko tuo turvakytkin joku joka vaikuttaa myös peruutusvaloihin ja niiden kytkeytymiseen vai ?
touhottaja kirjoitti:no mites sitten vaihtus sinisiin, muuten kuskinpuolen etumatto ei kaiketi ole tuollanen, että oikein reikä kytkimelle
noniin kerroppa ny sitten ehotukses vaohosta
Polkimessa oli jonkun näkönen patentti Kaasupoljin jäi melkein käteen kiinni Tuotatuota en minä oikeen ossaa päättää. välimatkaakin on melkein 500km
välimatkaa on sellasen 270km sivu
hommaa uus kaasupoljin, maksaa sellasen 30€ kumineen
aattelin jotta meinasikko pyytää hiukan väliä jos vaihetaan löysin kyllä sen keskikonsolinki varastosta hyllystä, mutta sen kuntoo en kattonu
Ajattelin kyllä vaihtaa ihan päikseen. Jos sulla löytyy ehjät matot ja ovipahvit. Olisko sulla kuvia niistä pahveista?
ei oo kuvia matoista eikä pahveista, mutta takuulla paremmat mitä noi sun kuvissa näkyvät, mutta ovipahveissa ikkuna veivin reijät
just illalla kattelin sitä kasaa pahvilaatikossa mikä on kuution kokonen loota ja sekin näyttää vielä pieneltä kun toplingit pursuaa osa ulos lootasta
mutta eipä kaiketi kannata aatella vaihtoo kun tuo matka on noinkin pitä, tulee vaiholle pirunmoinen hinta, ite en lähe kuskaa niitä tontilta mihinkään, eli sun tultava hakee ne ja tuot omat tullessas
No sitten ei valitettavasti onnistu.. harmi
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
tuoppiluo2 kirjoitti:tämmönen tuli viesti kl-varaosista: Moi.
Ilmeisesti kyseessä laatikon kyljessä oleva katkaisin jossa peruutusvalot ja
käynnistyksen esto ?
Saadaan saksasta.Hinta 115 euroa ja toimitusaika noin 1,5vk. jos osaa heti
saatavilla.
Eikö tuollainen löydy jostain ehjä, käytettykin. Onkohan niissä pikkuaskeissa tuo osa samanlainen?
Ei ole samanlainen pikkulaatikoissa.
Tuossa Touhottajan kuvassa on ison 722.3:sen kytkin.
722.4:sen johtoliitin on erilainen.