w114/115 ilmanputsari ongelma.
w114/115 ilmanputsari ongelma.
Mulla on tollanen tekniikanvaihto w115(alkup 240d automatic) 280 kovalla lootalla. Kone siihen on jostain 70-80-luvun taitteesta ja nykyinen ilmanputsari on sellane iso ovaalin muotoinen. Mutta sitä on jouduttu hiukan modifoimaan takakulmasta koska siellä menee se tukitanko(iskaritolpalta tulipeltiin?) ja tästäjohtuen orkkis ilmanpuhdistin ei sinne sovi ellei sitä leikkele.
Oon havainnu että vastaavia tekniikanvaihtoprojekteja valmisellaan parhaillaankin forumin käyttäjien keskuudessa, eli miten ootte ton ilmanputsarihomman toteuttanut?
Itse ajattelin viritellä siihen jonkinlaisen vapaavirtausputsarin, mallia KN tms.
Oon havainnu että vastaavia tekniikanvaihtoprojekteja valmisellaan parhaillaankin forumin käyttäjien keskuudessa, eli miten ootte ton ilmanputsarihomman toteuttanut?
Itse ajattelin viritellä siihen jonkinlaisen vapaavirtausputsarin, mallia KN tms.
Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
Hmm... Siis kyseessä on arvatenkin kaasari-M110 eikä M130, kun kerran on ovaali putsarinkoppa? Miten ihmeessä olet twin cam -koneen edes saanut niiden tukirautojen väliin? W114:n 280 / 280 E -versiossa ei niitä diagonaalitukia ole ollenkaan. Että sahaa ne pois vaan, niin pääset ongelmasta. Eikös auto pitäisi muutenkin muuttaa teknisesti vastaamaan isompimoottorista mallia?
-Daaz

-Daaz
Ei kyllä tää on ihan ruisku peli! En ole itse autoa rakentanut, vaan auton edelinen omistaja porin kupeesta. Ihan nätisti kone sinne istuu, että tuskin rupean mitään sieltä rälläkoimään 

Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
Niin, jos kyse tosiaan on niin pienestä, että putsarin patruuna ei mene sisään ilman modifiointia, ei tukia ehkä kannata poistaa. Vaikka en oikein tiedä kuinka marginaalisia niiden tukivoimat ovat - ja W115 kun ei mikään ralliauto ole muutenkaan.
-Daaz
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Joo, itse tein samanlaisen projektin.. Eli m-110 w115:een! Poistin ne tukiraudat ja orgis w123:en putsari sopii. Näyttää ne tukiraudat olevan sen verran heppoista kamaa, ettei niistä suurta merkitystä ole. Jos tykkää, niin tekee korvaavat versiot. En ole tosin käynyt vielä konttorin mielipidettä kysymässsä, en kerro liikoja..
Et semmosta..

Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Ei siinä ole konttorilla mitään sanomista. Periaatteessahan ne pitää poistaa, jotta teknisesti vastaisi 280/280 E -mallia. Tuskin lisävahvistuksia kuitenkaan vaaditaan poistettavaksi, joku järki siinäkin.Antti L. kirjoitti:Jos tykkää, niin tekee korvaavat versiot. En ole tosin käynyt vielä konttorin mielipidettä kysymässsä, en kerro liikoja..![]()
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Minkäslaisella ruiskulla se sulla on? Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen..Mulla on tollanen tekniikanvaihto w115(alkup 240d automatic) 280 kovalla lootalla. Kone siihen on jostain 70-80-luvun taitteesta ja nykyinen ilmanputsari on sellane iso ovaalin muotoinen.


Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Noista ruiskuista tiiä... sellanen iso ilmanottoläppä siinä ainakin on.
Mulla on myös tollanen 240d manuaali lootalla ja siinä on ainakin ne tangot mielestäni hiukka erilaiset kun tässä mun yksilössä...
Täs on kyl 4-v loota mut se 5-v loota olis kyl huippu!
Mulla on myös tollanen 240d manuaali lootalla ja siinä on ainakin ne tangot mielestäni hiukka erilaiset kun tässä mun yksilössä...
Täs on kyl 4-v loota mut se 5-v loota olis kyl huippu!
Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
ratkaistu
Nyt on ilmanputsari onkelma ratkaistu... Etolasta ilmastointi tms, haitariletkua sisähalkaisija 112. US partsilta Green-kartiosuodatin ja sitten vaan rakentelemaan ja hieno tuli... Nyt on tuning... 

Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
Re: ratkaistu
Ja tuningkuvaa odotellessa!tuti kirjoitti:Nyt on ilmanputsari onkelma ratkaistu... Etolasta ilmastointi tms, haitariletkua sisähalkaisija 112. US partsilta Green-kartiosuodatin ja sitten vaan rakentelemaan ja hieno tuli... Nyt on tuning...

Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Joo, samaa jo olin havaitsevani kun vertasin ton varaosa-auton konetilaa tähän omaani... Kiitos infosta!joop79 kirjoitti:By the way tuti, se entinen omistaja oli tehnyt itse ne tukiraudat kokonaan uusiksi, näin se kertoili mulle ko autoa kävin kattomassa.......
Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.