w114/115 ilmanputsari ongelma.

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tuti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: To 04.03.2004 16:47
Paikkakunta: helsinki

w114/115 ilmanputsari ongelma.

Viesti Kirjoittaja tuti »

Mulla on tollanen tekniikanvaihto w115(alkup 240d automatic) 280 kovalla lootalla. Kone siihen on jostain 70-80-luvun taitteesta ja nykyinen ilmanputsari on sellane iso ovaalin muotoinen. Mutta sitä on jouduttu hiukan modifoimaan takakulmasta koska siellä menee se tukitanko(iskaritolpalta tulipeltiin?) ja tästäjohtuen orkkis ilmanpuhdistin ei sinne sovi ellei sitä leikkele.
Oon havainnu että vastaavia tekniikanvaihtoprojekteja valmisellaan parhaillaankin forumin käyttäjien keskuudessa, eli miten ootte ton ilmanputsarihomman toteuttanut?
Itse ajattelin viritellä siihen jonkinlaisen vapaavirtausputsarin, mallia KN tms.
Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Hmm... Siis kyseessä on arvatenkin kaasari-M110 eikä M130, kun kerran on ovaali putsarinkoppa? Miten ihmeessä olet twin cam -koneen edes saanut niiden tukirautojen väliin? W114:n 280 / 280 E -versiossa ei niitä diagonaalitukia ole ollenkaan. Että sahaa ne pois vaan, niin pääset ongelmasta. Eikös auto pitäisi muutenkin muuttaa teknisesti vastaamaan isompimoottorista mallia? :lol:

-Daaz
Avatar
tuti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: To 04.03.2004 16:47
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja tuti »

Ei kyllä tää on ihan ruisku peli! En ole itse autoa rakentanut, vaan auton edelinen omistaja porin kupeesta. Ihan nätisti kone sinne istuu, että tuskin rupean mitään sieltä rälläkoimään :)
Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Niin, jos kyse tosiaan on niin pienestä, että putsarin patruuna ei mene sisään ilman modifiointia, ei tukia ehkä kannata poistaa. Vaikka en oikein tiedä kuinka marginaalisia niiden tukivoimat ovat - ja W115 kun ei mikään ralliauto ole muutenkaan.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Joo, itse tein samanlaisen projektin.. Eli m-110 w115:een! Poistin ne tukiraudat ja orgis w123:en putsari sopii. Näyttää ne tukiraudat olevan sen verran heppoista kamaa, ettei niistä suurta merkitystä ole. Jos tykkää, niin tekee korvaavat versiot. En ole tosin käynyt vielä konttorin mielipidettä kysymässsä, en kerro liikoja.. :D Et semmosta..
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Antti L. kirjoitti:Jos tykkää, niin tekee korvaavat versiot. En ole tosin käynyt vielä konttorin mielipidettä kysymässsä, en kerro liikoja.. :D
Ei siinä ole konttorilla mitään sanomista. Periaatteessahan ne pitää poistaa, jotta teknisesti vastaisi 280/280 E -mallia. Tuskin lisävahvistuksia kuitenkaan vaaditaan poistettavaksi, joku järki siinäkin.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Mulla on tollanen tekniikanvaihto w115(alkup 240d automatic) 280 kovalla lootalla. Kone siihen on jostain 70-80-luvun taitteesta ja nykyinen ilmanputsari on sellane iso ovaalin muotoinen.
Minkäslaisella ruiskulla se sulla on? Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen.. :D Eli sähköisella vai mekaanisella? Kun ei se mekaanisen ruiskun kanssa heittämällä sinne mene, 'pienet muutokset' vaatii. Minuakin mietityttää, miten ihmeessä se on niiden rautojen väliin saatu mahtumaan.. :roll: Edes sähköruiskun kanssa! Kyllä se varmaan kovalla laatikolla on kiva leikkipeli, sattuuko olemaan vielä 5v?
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Avatar
tuti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: To 04.03.2004 16:47
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja tuti »

Noista ruiskuista tiiä... sellanen iso ilmanottoläppä siinä ainakin on.
Mulla on myös tollanen 240d manuaali lootalla ja siinä on ainakin ne tangot mielestäni hiukka erilaiset kun tässä mun yksilössä...
Täs on kyl 4-v loota mut se 5-v loota olis kyl huippu!
Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
Avatar
tuti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: To 04.03.2004 16:47
Paikkakunta: helsinki

ratkaistu

Viesti Kirjoittaja tuti »

Nyt on ilmanputsari onkelma ratkaistu... Etolasta ilmastointi tms, haitariletkua sisähalkaisija 112. US partsilta Green-kartiosuodatin ja sitten vaan rakentelemaan ja hieno tuli... Nyt on tuning... :lol:
Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: ratkaistu

Viesti Kirjoittaja Saul »

tuti kirjoitti:Nyt on ilmanputsari onkelma ratkaistu... Etolasta ilmastointi tms, haitariletkua sisähalkaisija 112. US partsilta Green-kartiosuodatin ja sitten vaan rakentelemaan ja hieno tuli... Nyt on tuning... :lol:
Ja tuningkuvaa odotellessa! :)
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1783
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

By the way tuti, se entinen omistaja oli tehnyt itse ne tukiraudat kokonaan uusiksi, näin se kertoili mulle ko autoa kävin kattomassa....... :D
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
tuti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: To 04.03.2004 16:47
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja tuti »

joop79 kirjoitti:By the way tuti, se entinen omistaja oli tehnyt itse ne tukiraudat kokonaan uusiksi, näin se kertoili mulle ko autoa kävin kattomassa....... :D
Joo, samaa jo olin havaitsevani kun vertasin ton varaosa-auton konetilaa tähän omaani... Kiitos infosta!
Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
Vastaa Viestiin