napa kirjoitti:sinähän tässä miinaan olet astunut, kun luulet synteettistä öljyä erilaiseksi/paremmaksi, kuin "mineraalia"... no, kyllähän osa syy on tietysti myös mainostoimistoissajussilampi kirjoitti:Ainakin öljyn valmistaja ilmoittaa että se on synteettinen, luulis sen parhaiten tietävän! Melkein arvasin että menet miinaan. Ohessa valmistajan lausunto asiasta! blaa, blaa...tuota synteettinen termiä on niin pahoin väärinkäytetty, että olishan se suoranainen ihme, jos joku ei siitä sekoais...
oikeastaan kaikki nykyaikaiset moniasteiset mineraaliöljyt saadaan kyllä laskea nykyään "synteettisiksi", kuten tuossa aiemmin jo yritin informoida... on siis synteettistä, osasynteettistä ja puolisynteettistä, jotka kaikki perustuu "mineraali perusöljyyn" ja joihin on sitten sotkettu jotain synteettistä lisäainetta mukaan, sitten on täyssynteettiset erikseen, joissa ei ole perus mineraaliöljyä ollenkaan, vaan kaikki komponentit on jollain tapaa synteettisiä (lisäaineet joko esteripohjaisia tai pao tai molempia)
moniasteöljyä ei voida tehdä mineraaliöljystä ilman lisäaineita, kun taas moni täyssynteettinen on moniasteinen jo luonnostaan...
äläkä sekoita mobil 1 delvac öljyä synteettiseksi, se on täyssynteettinen
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
Väännetään rautalangasta että menee perille,10000km ajettu synteettinen öljy on parempaa kuin uusi purkista otettu mineraaliöljy,siitä on tutkimustuloksia mm.Tekniikan- Mailma.
Ei niitä öljyluokituksia ostella,ne pitää pystyä näyttämään toteen.Teboil Diamont ja mobil 1 jähmepiste on -54astetta celssiusta, tarkoittaa että valuu vielä omalla painollaan.Olisi kiva tietää miten käy tuon mainitsemasi Redlineoil tuleeko vielä purkista ulos tuossa lämpötilassa, kuitenkaan mikään merkkihuolto ei suostu sitä nykymersuihin laittamaan, enkä kyllä suosittele kenenkään laittamaan öljyä joka ei täytä vaatimuksia!