
230e imuilman lämmitin
230e imuilman lämmitin
voiko jättää pois imusarjan ja kannen välistä, ahistamasta 

Re: 230e imuilman lämmitin
Hyvä kymysys jota olen myös itse miettinyt mutta vastausta en ole ikinä täältä saanut eli kokeile.Tavallaan saahan sen imuilmankin kuumemmaksi kun katsoo kääntyykö pakosarjan päälle talvella se ilman otto.
Outo systeemi kyllä,ei kyllä muissa autoissa ole.Tuntuu kyllä että ei kai se älyttömästi ahdista mutta kun ei ole vertailu pohjaa.
Tiedota tänne miten kävi kun kokeilet.
Outo systeemi kyllä,ei kyllä muissa autoissa ole.Tuntuu kyllä että ei kai se älyttömästi ahdista mutta kun ei ole vertailu pohjaa.
Tiedota tänne miten kävi kun kokeilet.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 230e imuilman lämmitin
jätin nyt pois, kun ei ollu toiminnassa pitkään aikaan , oikosulussa. vaikee sanoo ahistaako tuo systeemi minkä verran perstuntumalla hankala sanoo
kulku ei ainakaan huonontunu
. onkohan tuota edes muissa kun pohjolan malleissa???


Re: 230e imuilman lämmitin
Itsellä oli sama tilanne hetken aikaa sitten.
Tulin siihen päätelmään että jos sen lämpöelementin sieltä välistä hukkaa niin se imusarja tulee lähemmäksi lohkoa ja ainakaan se ensimmäinen kiinnike ei enää passaa.
Eli sinne väliin olisi pitänyt keksiä jotakin muuta tökettä
Jos lämpöelementti on näkyvillä niin sen toimivuus on helppo testata, yleensä ei kaikki "kielet" lämpeä.
Kyseistä lämmitintä ohjaa sulakerasian takana oleva rele K 3/1, sekä termostaattikotelon alla oleva lämpötila-anturi. (w124 -vm 90)
Muistaakseni lämmitti kunnes anturi saavutti 60c
Omassa oli myöskin imuvuotopaikka siellä alumiinitiivisteessä joka on lohkon ja esilämppärin välissä, oli puoli kierrosta tiivistettä kadonnut 1-syl kohdalta.
kannattaa tarkistaa jos on laite levällään
Tulin siihen päätelmään että jos sen lämpöelementin sieltä välistä hukkaa niin se imusarja tulee lähemmäksi lohkoa ja ainakaan se ensimmäinen kiinnike ei enää passaa.
Eli sinne väliin olisi pitänyt keksiä jotakin muuta tökettä

Jos lämpöelementti on näkyvillä niin sen toimivuus on helppo testata, yleensä ei kaikki "kielet" lämpeä.
Kyseistä lämmitintä ohjaa sulakerasian takana oleva rele K 3/1, sekä termostaattikotelon alla oleva lämpötila-anturi. (w124 -vm 90)
Muistaakseni lämmitti kunnes anturi saavutti 60c
Omassa oli myöskin imuvuotopaikka siellä alumiinitiivisteessä joka on lohkon ja esilämppärin välissä, oli puoli kierrosta tiivistettä kadonnut 1-syl kohdalta.
kannattaa tarkistaa jos on laite levällään

"Ruudolf" W124 230E