w210 avantgardenin xenonit
w210 avantgardenin xenonit
Elikkäs on tuossa avantgarde3litrases lähivaloissa vakiona xenonit.
Nyt kun alkaa toinen muuttamaan kovasti väriään niin ajattelin että jos hommais pitkiinkin xenonit.
Eli tässähän on jo automaattinen tasonsäädin(farkku) ja lampunpesurit olemassa, joten olisko kellään tietoa mistä kannattaisi tilata umpiot(lailliset) joissa sekä kauko että lähivaloilla xenonit.
Muutahan ei sitten tarvii-kö?
Olen kahlannut läpitte nämä viestiketjut mutta jotenkin asia vielä epäselvä, kun tuntuu porukalla olevan jos jonkinlaista lamppua ja umpiota ja systeemiä.
Ja mikäs xenoni se tämä avantgardenin alkuperäinen oikein on?
Nyt kun alkaa toinen muuttamaan kovasti väriään niin ajattelin että jos hommais pitkiinkin xenonit.
Eli tässähän on jo automaattinen tasonsäädin(farkku) ja lampunpesurit olemassa, joten olisko kellään tietoa mistä kannattaisi tilata umpiot(lailliset) joissa sekä kauko että lähivaloilla xenonit.
Muutahan ei sitten tarvii-kö?
Olen kahlannut läpitte nämä viestiketjut mutta jotenkin asia vielä epäselvä, kun tuntuu porukalla olevan jos jonkinlaista lamppua ja umpiota ja systeemiä.
Ja mikäs xenoni se tämä avantgardenin alkuperäinen oikein on?
Re: w210 avantgardenin xenonit
tizanidin kirjoitti:Elikkäs on tuossa avantgarde3litrases lähivaloissa vakiona xenonit.
Nyt kun alkaa toinen muuttamaan kovasti väriään niin ajattelin että jos hommais pitkiinkin xenonit.
Eli tässähän on jo automaattinen tasonsäädin(farkku) ja lampunpesurit olemassa, joten olisko kellään tietoa mistä kannattaisi tilata umpiot(lailliset) joissa sekä kauko että lähivaloilla xenonit.
Muutahan ei sitten tarvii-kö?
Olen kahlannut läpitte nämä viestiketjut mutta jotenkin asia vielä epäselvä, kun tuntuu porukalla olevan jos jonkinlaista lamppua ja umpiota ja systeemiä.
Ja mikäs xenoni se tämä avantgardenin alkuperäinen oikein on?

MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: w210 avantgardenin xenonit
Se alkuperäinen on ihan tavallinen D2R-tyypin xenon polttimo. Sävyltään varmaankin 4300K. Suosittelen että vaihdat ne molemmat niin ovat varmasti samansävyisiä. Maksavat 50e ylöspäin kappaleelta.tizanidin kirjoitti: Ja mikäs xenoni se tämä avantgardenin alkuperäinen oikein on?
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Pitkiin voi laittaa vaikka 55w H7 xenon muutossarjan. Toki "normaali" 35w sarjallakin näkee mainioisti.
Xenonille hyväksyttyjä Umpioita pitkille valoille eli DR-merkittyä ei varmasti löydy mistään.
Lyhyenvalon vastaava on DC-merkintä.
6000K värilämpö on turhan sininen ja sen valoteho on pienempi kuin 4300K lampussa.
Tarkista kuitenkin ennen sarjan ostoa että onko myös alkuperäisissa xenon ajovaloissa pitkänvalon lamppu H7 kannalla kuten normaali halogeenivaloissa.
Xenonille hyväksyttyjä Umpioita pitkille valoille eli DR-merkittyä ei varmasti löydy mistään.
Lyhyenvalon vastaava on DC-merkintä.
6000K värilämpö on turhan sininen ja sen valoteho on pienempi kuin 4300K lampussa.
Tarkista kuitenkin ennen sarjan ostoa että onko myös alkuperäisissa xenon ajovaloissa pitkänvalon lamppu H7 kannalla kuten normaali halogeenivaloissa.
Niiden 6000K jälkiasennusxenonien kans on sitte ihan turha haaveilla pääsevänsä katsastuksesta läpi. Itellä on 4000K eli suht valkoista valoa, niin hyvin on menny H7-umpioin (pitkissä) läpi, avantgardessa onkin lyhkäsissä jo valmiiksi xenonit... Lisäksi 4000-4300 K on väriltään sama kuin alkuperäset lyhkästen xenonit, joten ei pistä silmään että olis supermegabluut... Lisäksi näkyvyys valkoisella valolla on parempi ku sinisellä.
Noita H7-xenonmuutossarjoja saa muutamalla kympillä nykysin ja toimii ihan hyvin.
D2R-polttimo maksaa Veholla todella hunajaa, ei mitään järkee ostaa 170 €:llä kipale. Saman merkkisen ja mallisen polttimon saat varaosaliikkeestä 70 €:llä ja jos ostat vähän merkittömimpiä niin halvimmillaan 30 €:llä. Ja idiootti on se, joka maksaa Veholle 200 € polttimon vaihdosta. Polttimon vaihtoon tarvii ainoastaan 7 mm hylsyä, jolla avataan kolme ruuvia ja se on sitten melkein siinä.
Ei kannata vaihtaa pareittain, jos toinen palaa. Itsellä paloi toisesta autosta toinen polttimo 3 vuotta sitten, ja vaihdoin vaan sen. Pari viikkoa sitten paloi sitten toinen ajovalopolttimo. Nyt kun on toinen uusittu 3 vuotta sitten ja toinen eilen, ei ole mitään sävyeroa nähtävissä kuitenkaan... Kyllä ne hyvät polttimot näyttää aina kirkkaalta ja samansävyiseltä toimiessaan.
Noita H7-xenonmuutossarjoja saa muutamalla kympillä nykysin ja toimii ihan hyvin.
D2R-polttimo maksaa Veholla todella hunajaa, ei mitään järkee ostaa 170 €:llä kipale. Saman merkkisen ja mallisen polttimon saat varaosaliikkeestä 70 €:llä ja jos ostat vähän merkittömimpiä niin halvimmillaan 30 €:llä. Ja idiootti on se, joka maksaa Veholle 200 € polttimon vaihdosta. Polttimon vaihtoon tarvii ainoastaan 7 mm hylsyä, jolla avataan kolme ruuvia ja se on sitten melkein siinä.
Ei kannata vaihtaa pareittain, jos toinen palaa. Itsellä paloi toisesta autosta toinen polttimo 3 vuotta sitten, ja vaihdoin vaan sen. Pari viikkoa sitten paloi sitten toinen ajovalopolttimo. Nyt kun on toinen uusittu 3 vuotta sitten ja toinen eilen, ei ole mitään sävyeroa nähtävissä kuitenkaan... Kyllä ne hyvät polttimot näyttää aina kirkkaalta ja samansävyiseltä toimiessaan.
Ehdottomasti kannattaa pitkiin asentaa ksenonit. Itse laitoin ja kyllä nyt näkee!
Leimalla inssikin niitä testaili, mutta ei sanonut mitään. Eli hienosti meni leimalla läpi.
Itse tilasin sarjan täältä: http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat.sf
Leimalla inssikin niitä testaili, mutta ei sanonut mitään. Eli hienosti meni leimalla läpi.
Itse tilasin sarjan täältä: http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat.sf
W210 220cdi Avantgarde -00
Ex: -87 190DTIC 2.0
Ex: -87 190DTIC 2.0
Re: w210 avantgardenin xenonit
heips lainataan aihetta!
Eli olis 2001 vuoden avantgarde farkku. Miten olisiko netissä jotain hyvää ohjetta xenon polttimoiden vaihdolle?!
EDIT: nyt sain vaihdettua, helppo homma!
Eli olis 2001 vuoden avantgarde farkku. Miten olisiko netissä jotain hyvää ohjetta xenon polttimoiden vaihdolle?!
EDIT: nyt sain vaihdettua, helppo homma!
Nykyinen: W210 320 CDI Avantgarde alles Zusatzausstattung
Exät: Volvo 740 GLT
Peugeot 206 GTI
Ford Focus 1,6 trend
Exät: Volvo 740 GLT
Peugeot 206 GTI
Ford Focus 1,6 trend
Re: w210 avantgardenin xenonit
Täällä tarinaa ( ...mutta muistakaa laillisuus ):
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... elit/sarja" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... elit/sarja" onclick="window.open(this.href);return false;
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Re: w210 avantgardenin xenonit
W210 ja 6000 K 55 watin xenonit menivät katsastuksesta läpi. Näillä näkee eikä vikakoodi-ilmoitusta tule. Nyt 100 w -> vikakoodia ilmoittaa, mutta näkee kauas.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: w210 avantgardenin xenonit
Tuossa keskiviikko iltana tuli pojalle väykkyyn (96) laitettua kaukovaloihin xenonit (6v vanha srj.) .....vikailmoituksia ei tullut ja toimi.
Poika sanoi että ilta muuttuu päiväksi kun räppäsee kaukot päälle....
Tais olla 6000 sarja.
.
Poika sanoi että ilta muuttuu päiväksi kun räppäsee kaukot päälle....

Tais olla 6000 sarja.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: w210 avantgardenin xenonit
Jälkiasennus Xenonin "valopiste" ei tule koskaan olemaan millilleen polttopisteessä, joten valokuvio menee aina pieleen.
Teho tosiaan korjaa virheen.
Satoja jälkiasennus xenoneja nähneenä...
Heijastin umpion sisällä vaurioituu ajan myötä, josta ei toivottuna seurauksena vielä entisestään enemmän väärään suuntaan menevää valoa.
Katsastuksessa umpiosta katsotaan onko merkintää D=xenon tai H=hehkulankapolttimo.
Umpio joka on suunniteltu xenonille (D-merkintä) osaa käsitellä xenonpottimon tuoman suuren valovoiman vain sinne minne se on tarkoitettu.
Kun H-umpioon laitetaan xenon ei siitä seuraa mitään hyvää.
Valokuva on AINA pielessä, umpio pilaantuu ajan myötä, aika ja raha.
Kaikki se vaiva siitä valosta, minkä saa myös laittamalla sinne hyvän/laadukkaan H7 polttimon...
Esimerkiksi Osramin NightBrakerin tai Phillipsin Extreme powerin.
Näin ei tarvitse mm.
-Säätää pitkää iltaa (ellei se ole se juttu)
-kinastella katsurin kanssa
-pilata umpiota
-vastaantuliat räpsyttelevät valoja
-kuluttaa rahaa melko turhaan
Xenonumpioon uudet sinne kuuluvat xenon-polttimot ja kaukovaloihin Osramin NightBrakerit niin siitä hyvä tulee
Jälkiasennus xenonien asentajat saisivat ampua itseään nilkkaan
Ajattelevat vain omaa napaa tien päällä.
Teho tosiaan korjaa virheen.
Satoja jälkiasennus xenoneja nähneenä...
Heijastin umpion sisällä vaurioituu ajan myötä, josta ei toivottuna seurauksena vielä entisestään enemmän väärään suuntaan menevää valoa.
Katsastuksessa umpiosta katsotaan onko merkintää D=xenon tai H=hehkulankapolttimo.
Umpio joka on suunniteltu xenonille (D-merkintä) osaa käsitellä xenonpottimon tuoman suuren valovoiman vain sinne minne se on tarkoitettu.
Kun H-umpioon laitetaan xenon ei siitä seuraa mitään hyvää.
Valokuva on AINA pielessä, umpio pilaantuu ajan myötä, aika ja raha.
Kaikki se vaiva siitä valosta, minkä saa myös laittamalla sinne hyvän/laadukkaan H7 polttimon...
Esimerkiksi Osramin NightBrakerin tai Phillipsin Extreme powerin.
Näin ei tarvitse mm.
-Säätää pitkää iltaa (ellei se ole se juttu)
-kinastella katsurin kanssa
-pilata umpiota
-vastaantuliat räpsyttelevät valoja
-kuluttaa rahaa melko turhaan
Xenonumpioon uudet sinne kuuluvat xenon-polttimot ja kaukovaloihin Osramin NightBrakerit niin siitä hyvä tulee

Jälkiasennus xenonien asentajat saisivat ampua itseään nilkkaan

Ajattelevat vain omaa napaa tien päällä.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: w210 avantgardenin xenonit
Niin jos lailliset haluaa asentaa, niin onnistthan sekin.
Xenon lisä pitkät on sallittu asentaa, kunhan samanaikaisesti palavien kaukovalojen yhteenlaskettu referenssiluku ei ylitä 100. Eli jos paukkuu yli, niin otat johdot irti auton alkuperäisistä kaukovaloista. veikkaan, että myytävien xenonumpioiden ref. on 37,5/kpl =75 ja auton omissa 25/kpl.... eli katsurille liikaa
Tai
Nykyään on mahdollista ihan laillisesti "tuunata" (porata) alkuperäisen umpion sisälle hyväksytty (E- tai e-hyväksytty) umpiorunko.
Esim. Hellan xenonkaukovaloumpiopatruuna.
Tosin se pitää hyväksyttää hyväksytyllä asiantuntialla, että täyttää vaatimukset.
Näin ainakin saisit ehkä suomen ensimmäiset lailliset jälkiasennusxenonit
Sama käytäntö on esim ameriikasta tuotuihin autoihin, jotka nyt alkajaankin ovat perseestä.
Xenon lisä pitkät on sallittu asentaa, kunhan samanaikaisesti palavien kaukovalojen yhteenlaskettu referenssiluku ei ylitä 100. Eli jos paukkuu yli, niin otat johdot irti auton alkuperäisistä kaukovaloista. veikkaan, että myytävien xenonumpioiden ref. on 37,5/kpl =75 ja auton omissa 25/kpl.... eli katsurille liikaa

Tai
Nykyään on mahdollista ihan laillisesti "tuunata" (porata) alkuperäisen umpion sisälle hyväksytty (E- tai e-hyväksytty) umpiorunko.
Esim. Hellan xenonkaukovaloumpiopatruuna.
Tosin se pitää hyväksyttää hyväksytyllä asiantuntialla, että täyttää vaatimukset.
Näin ainakin saisit ehkä suomen ensimmäiset lailliset jälkiasennusxenonit

Sama käytäntö on esim ameriikasta tuotuihin autoihin, jotka nyt alkajaankin ovat perseestä.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: w210 avantgardenin xenonit
Tuota tuota.. Kokemuksieni perusteella onnistuu vain silloin kun pitkä ja lyhyt on samassa umpiossa eli ei väykyssä, jossa nelivalojärjestelmä. Autossa ei saa käsittääkseni olla kytkemättömiä valaisimia.jvk210cdi kirjoitti: Xenon lisä pitkät on sallittu asentaa, kunhan samanaikaisesti palavien kaukovalojen yhteenlaskettu referenssiluku ei ylitä 100. Eli jos paukkuu yli, niin otat johdot irti auton alkuperäisistä kaukovaloista. veikkaan, että myytävien xenonumpioiden ref. on 37,5/kpl =75 ja auton omissa 25/kpl.... eli katsurille liikaa![]()
Kokemukset ja käsitykset olen saanut katsastustilanteissa. Siksi en jaksa leikkiä lisävalojen kanssa vaan käytän pitkissä jälkiasennusxenoneita, lyhyissähän on alkuperäiset.
Silloin kun piippu ei ole ampumasektorissa, pidetään sormi pois liipaisimelta, niin ei käy vahinkoja. Sweeppaamisesta saa muutenkin DQ:njvk210cdi kirjoitti: Jälkiasennus xenonien asentajat saisivat ampua itseään nilkkaan![]()
Ajattelevat vain omaa napaa tien päällä.

Tarkoittanet tässä kuiten niitä jotka asentavat sarjat lyhkäsiin(kin) valoihin. Onhan se toki hienoa ku 99 saabissa on rihlaumpioissa skenonit...
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Re: w210 avantgardenin xenonit
Korjaan virheeni.
Vaihtokatkaisin pitää olla, ettei yhtäaikaa palavien ref. luku ole liian suuri.
Ja väitteen:
Trafin (AKE) valo-ohje (5.3.2004. LVMa autojen ja perävaunujen rakenteesta ja varusteista 19.12.2002)
mukaan
"Ajoneuvon alkuperäiset valaisimet voidaan poistaa käytöstä siten, että niistä irroitetaan johtoliitokset ja polttimo. Valaisinrunkoa ei tarvitse poistaa rakenteista"
Valo-ohjetta voidaan käyttää soveltavin osin myös henkilöautoihin (alkup. ohje kuorma- ja linja-autoihin)
Ja tämä valojen poisto kuuluu juuri soveltaviin osioon.
Ihmetyttää välillä suomalaisen katsastusasemien tiedottomuus omista ohjeistaan.
Miltä asemalta mahdoit saada ko. ohjeen?
Eli kaikki yhteen.
Miksi muuttaa toimivaa autoa, jos se voi varustaa laadukkailla sinne kuuluvilla osilla.
Ps. omaan 210 olen laittanut ihan hellan lisäpitkät... Eihän sillä muuten näe.
Onhan ne rumat
Vaihtokatkaisin pitää olla, ettei yhtäaikaa palavien ref. luku ole liian suuri.
Ja väitteen:
Korjaan...Iso-Jaska kirjoitti:Tuota tuota.. Kokemuksieni perusteella onnistuu vain silloin kun pitkä ja lyhyt on samassa umpiossa eli ei väykyssä, jossa nelivalojärjestelmä. Autossa ei saa käsittääkseni olla kytkemättömiä valaisimia.
Trafin (AKE) valo-ohje (5.3.2004. LVMa autojen ja perävaunujen rakenteesta ja varusteista 19.12.2002)
mukaan
"Ajoneuvon alkuperäiset valaisimet voidaan poistaa käytöstä siten, että niistä irroitetaan johtoliitokset ja polttimo. Valaisinrunkoa ei tarvitse poistaa rakenteista"
Valo-ohjetta voidaan käyttää soveltavin osin myös henkilöautoihin (alkup. ohje kuorma- ja linja-autoihin)
Ja tämä valojen poisto kuuluu juuri soveltaviin osioon.
Ihmetyttää välillä suomalaisen katsastusasemien tiedottomuus omista ohjeistaan.
Miltä asemalta mahdoit saada ko. ohjeen?
Eli kaikki yhteen.
Miksi muuttaa toimivaa autoa, jos se voi varustaa laadukkailla sinne kuuluvilla osilla.
Ps. omaan 210 olen laittanut ihan hellan lisäpitkät... Eihän sillä muuten näe.
Onhan ne rumat

W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: w210 avantgardenin xenonit
Pyh, ainakaan kaukovaloihin jälkiasennusta en pidä mitenkään pahana asiana...enemmän kusisin lisäkaukovalojen asentajien jaloille, ne kun yleensä tuppaa näyttämään oravien pesät puun latvoista...mersussa (väyrynen) ei pysty omia pitkiä säätämään erikseen joten kaukovalojen säätö on melko "huomaamaton"....jvk210cdi kirjoitti:Jälkiasennus Xenonin "valopiste" ei tule koskaan olemaan millilleen polttopisteessä, joten valokuvio menee aina pieleen.
Teho tosiaan korjaa virheen.
Satoja jälkiasennus xenoneja nähneenä...
Heijastin umpion sisällä vaurioituu ajan myötä, josta ei toivottuna seurauksena vielä entisestään enemmän väärään suuntaan menevää valoa.
Katsastuksessa umpiosta katsotaan onko merkintää D=xenon tai H=hehkulankapolttimo.
Umpio joka on suunniteltu xenonille (D-merkintä) osaa käsitellä xenonpottimon tuoman suuren valovoiman vain sinne minne se on tarkoitettu.
Kun H-umpioon laitetaan xenon ei siitä seuraa mitään hyvää.
Valokuva on AINA pielessä, umpio pilaantuu ajan myötä, aika ja raha.
Kaikki se vaiva siitä valosta, minkä saa myös laittamalla sinne hyvän/laadukkaan H7 polttimon...
Esimerkiksi Osramin NightBrakerin tai Phillipsin Extreme powerin.
Näin ei tarvitse mm.
-Säätää pitkää iltaa (ellei se ole se juttu)
-kinastella katsurin kanssa
-pilata umpiota
-vastaantuliat räpsyttelevät valoja
-kuluttaa rahaa melko turhaan
Xenonumpioon uudet sinne kuuluvat xenon-polttimot ja kaukovaloihin Osramin NightBrakerit niin siitä hyvä tulee![]()
Jälkiasennus xenonien asentajat saisivat ampua itseään nilkkaan![]()
Ajattelevat vain omaa napaa tien päällä.
enkä ajele vastaantulevia kohti pitkä päällä.
tuossa lyhyet alkuperäiset xenonit.
http://aijaa.com/008399655151" onclick="window.open(this.href);return false;
ja tuossa kaukovalot jälkiasennus xenoneilla 5000k
http://aijaa.com/009519655153" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: w210 avantgardenin xenonit
Olet oikeassa alkuperäisten pitkien sisään laitetut xenonit ovat kyllä aivan tarkoituksenmukaiset.
Ja mitä tulee siihen katsureiden rutinaan, niin kun rakentaa ne xenonit niin hyvin, että näyttää alkuperäiseltä. En usko että sellaista katsuria löytyy, joka silloin puuttuisi ko. asiaan.
Ja kun alkuperäinen umpio kun on D-merkattu, niin eikös sinne silloin saa xenonin laittaa
Mahtaako se katsuri jaksaa niistä pienistä numeroista ja kirjaimista lähteä tulkitsemaan, ettei kaukovaloihin saa xenonia laittaa.
Kun siististi tekee...
Edesmenneellä tutullani oli tapana sanoa, että:
"kun hiljaa ollaan, niin kalaa tulee"
Pätee muuten moneen viritysasiaan asemalla
Ja mitä tulee siihen katsureiden rutinaan, niin kun rakentaa ne xenonit niin hyvin, että näyttää alkuperäiseltä. En usko että sellaista katsuria löytyy, joka silloin puuttuisi ko. asiaan.
Ja kun alkuperäinen umpio kun on D-merkattu, niin eikös sinne silloin saa xenonin laittaa

Mahtaako se katsuri jaksaa niistä pienistä numeroista ja kirjaimista lähteä tulkitsemaan, ettei kaukovaloihin saa xenonia laittaa.
Kun siististi tekee...
Edesmenneellä tutullani oli tapana sanoa, että:
"kun hiljaa ollaan, niin kalaa tulee"
Pätee muuten moneen viritysasiaan asemalla

W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: w210 avantgardenin xenonit
Näistä eri käytännöistä vielä yksi esim., jonka bongasin joskus BMW-foorumilta: oli vaadittu/salittu auton omien pitkien valojen lasien teippaaminen, ku oli poistettu polttimot. Tosin väykyssähän se umpio toimii parkkilamppuna samalla.jvk210cdi kirjoitti: Trafin (AKE) valo-ohje (5.3.2004. LVMa autojen ja perävaunujen rakenteesta ja varusteista 19.12.2002)
mukaan
"Ajoneuvon alkuperäiset valaisimet voidaan poistaa käytöstä siten, että niistä irroitetaan johtoliitokset ja polttimo. Valaisinrunkoa ei tarvitse poistaa rakenteista"
Valo-ohjetta voidaan käyttää soveltavin osin myös henkilöautoihin (alkup. ohje kuorma- ja linja-autoihin)
Ja tämä valojen poisto kuuluu juuri soveltaviin osioon.
Ihmetyttää välillä suomalaisen katsastusasemien tiedottomuus omista ohjeistaan.
Miltä asemalta mahdoit saada ko. ohjeen?
Noita ohjeistuksia on joka alalla sen verran, ettei kaikkia voi tietää, varsinkin erittäin harvoin esiin tulevia. Esim. ite en jaksa vääntää katsastuksessa lisäpitkien kytkentöjen laillisuudesta, niin otan suosiolla lisävalot pois tai laitan auton omiin pitkiin xenon-polttimoiden tilalle H7:t.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Re: w210 avantgardenin xenonit
Toimii
Kunhan katsurin kiinnostus ei herää "näkyvistä virityksistä".
Ei katsuria kiinnosta, kun asialliselta näyttää ja tarkoituksen täyttää.

Kunhan katsurin kiinnostus ei herää "näkyvistä virityksistä".
Ei katsuria kiinnosta, kun asialliselta näyttää ja tarkoituksen täyttää.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57