w201 om601 turbon katsastus/muutoskatsastus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
tatsku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:50

w201 om601 turbon katsastus/muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja tatsku »

joo elikkä millanen homma on katsastaa tollanen c mersun 200d turbon kans nyt tarvitta apuja. tuo c mersun moottori on kyllä jo muutoskatsastettu. vieläku sais turbon kans. mitä mahtaa vaatia?
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w201 om601 turbon katsastus/muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Mikä on auton vuosimalli? Mahollisesti tarvii alustaa/jarruja muutella riippuu tehoista.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 om601 turbon katsastus/muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jos auto on riittävän vanha, ettei ole vähäpäästönen, niin käyt tehopenkissä ja penkität vähemmän, kun 90 heppaa, niin menee samoilla vaatimuksilla, kun vapari 2,5 diiselikin. aika pitkälti samat jarrut jne, ku 200D:ssäkin. sitten vaan konttorille muutoskatsastaan.

mutta, jos se auto taas on jokou uudempi ja vähä päästönen, niin sitten menee hankalaks.
W201 250DT 20V
w201 190E
tatsku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:50

Re: w201 om601 turbon katsastus/muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja tatsku »

auton vuosmalli on -85 eli jos siitä penkittää sen alle 90 hepoo ni ei paljo tarvi muutella mitää. mikäs siinä sit on raja siinä vuosmallis kuis vanha tarvii olla!?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w201 om601 turbon katsastus/muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja napa »

tatsku kirjoitti:auton vuosmalli on -85 eli jos siitä penkittää sen alle 90 hepoo ni ei paljo tarvi muutella mitää. mikäs siinä sit on raja siinä vuosmallis kuis vanha tarvii olla!?
sä oot turvassa sen suhteen... vähäpäästöisten raja menee jossain -90 ja uudemmat autosta riippuen...

90 hp pitäis tosiaan mennä ihan vakio osilla, mutta eikös 2.0 bensassa ole ihan sama alusta, eli myös n. 120 hp pitäis onnistua ilman muutoksia, joka vois olla hieman uskottavampaakin...

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
tatsku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:50

Re: w201 om601 turbon katsastus/muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja tatsku »

asia selvä kiitokset avusta. joo eikös niissä mahda olla! no joo olis se ehkä hieman uskottavampi nyt on potkua nois 160-170hp väännöistä ei tietoa. ahtoja täl hetkel 1.0bar saa pienentää melko roimasti ja syöttöa sama homma. tarviiko se konttorilla muuta kun penkitys todistuksen alle 120hepa tehoista?
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w201 om601 turbon katsastus/muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

tatsku kirjoitti:asia selvä kiitokset avusta. joo eikös niissä mahda olla! no joo olis se ehkä hieman uskottavampi nyt on potkua nois 160-170hp väännöistä ei tietoa. ahtoja täl hetkel 1.0bar saa pienentää melko roimasti ja syöttöa sama homma. tarviiko se konttorilla muuta kun penkitys todistuksen alle 120hepa tehoista?
Riippuu konttorista mutta joskus vaaditaan yhdenmukaisuustodistukset. Niistä näkyy että sun autossa ja vertailuautossa on todella samat alustan osat. Tee sellanen syötönsäätöruuvi että taitat peltiä,teet siihen reiän, hitsaat mutterin ja laitat sen kiinni sammutinkellon alle. Toinen pää sitten sammutinvivun kohalle ja pyörittelet siitä sun asentaman pellin mutterin läpi pultin jota pyörittämällä sammutinvipu laskee. Se vähentää syöttöä. Katot vaan että sammutinvipu pääsee vapaasti nousemaan ylös kun haluat taas täydet tehot käyttöön. Tuo helpottaa vaparin pumpun kanssa elämistä kummasti kun ei tarvii aina irrotella takakantta ja öljynsuodattimen jalkaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
tatsku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:50

Re: w201 om601 turbon katsastus/muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja tatsku »

joo mulla on jo sellanen tuo on pp pumppu. no täytyypi käydä vaikka konttorilta kyselemäs ennakkoon. sitte viä et missä noissa tehdyissä pumpuissa on paikka ahtopaine letkulle että se ei koko ajan sais sama verra ruokaa. en oo ite kerinny viel ottaa pumppuu irti ja tutkailemaan viisaammat vaan kerto et siin pitäs olla sellanen !
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w201 om601 turbon katsastus/muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Vaparin pumpussa sitä ei ole. Turbon pumpussa ahtopaineelle on kello siinä pumpun päällä sammutinkellon vieressä. Siinä kellon kylessä on letkunpaikka. Tuo vaparin pumppu on huono tuohon tarkotukseen jos ei tee siihen sammutinvipuun sitä sylinteriä joka nostaa vivun automaattisesti ylös kun ahtopainetta tulee.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
tatsku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:50

Re: w201 om601 turbon katsastus/muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja tatsku »

joo täytyypi tutkailla. juu ku mulla on kyllä se vipu siinä jo!
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w201 om601 turbon katsastus/muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Niin sammutinvipu on tietenkin mutta ei oo sitä sylinteriä mikä säätää sammutinvipua automaattisesti. Mynädiesel tekee noita ainakin. En tiiä tekeekö muut..
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
tatsku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:50

Re: w201 om601 turbon katsastus/muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja tatsku »

ai siis joo , enheti käsittäny! aivan eiku tuo mun pumppu on pp tekemä!
Vastaa Viestiin